Speekseltest

rahidza90

Newbie
Hallo iedereen,

Vorig jaar (in Augustus) ben ik tegengehouden door de politie (oja, ik woon in België)
Daar ik vroeger al eens in aanraking ben gekomen met drugs en met de politie, vroeg de agent of hij een speekseltest mocht uitvoeren bij me.
Ik testte positief op cocaine en cannabis.
Dit allemaal ter zijde.

Sinds die tijd heb ik geen enkele drugs nog aangeraakt, maar toch begint het nog eens te knagen en wil wel nog eens iets proberen.
Zo zit ik wat research te doen op internet naar de aantoonbaarheid van drugs via een speekseltest.
Cocaine 2-3 dagen, ...

Is er een andere drugs die niet (of toch niet langer dan 24 uur) aantoonbaar is?
Ik dacht zelf aan Ketamine, maar zijn er zo nog?

MeejheM

Badass junkie
Belgische politie weet ik niet zo goed. In Nederland had je moeten vragen dat behalve het feit dat je in een motorvoertuig zit, of een of andere overtreding begaan hebt er verder enige grond tot verdenking is dat je onder invloed van drugs zou zijn.

Die speekseltest is waarschijnlijk ook nog in twijfel te trekken als cannabis en cocaine langer aantoonbaar zijn dan dat ze werken. Als ze die test nou doorgezet hadden naar een bloedanalyse valt pas onomstotelijk vast te stellen of je op dat relevante tijdstip onder invloed was.

Het rijden met een kater is in jullie land hopelijk nog legaal?

Je kan je research beter spitsen op wat allemaal aantoonbaar is met een speekseltest, en welke andere testen je nog kan verwachten, blaastests zijn natuurlijk bekend, in duitsland mogen ze zelfs zonder je medewerking het zweet op je stuur testen. Dan heb je makkelijker een lijstje dan als je van alle drugs uit moet gaan zoeken hoelang ze aantoonbaar zijn in je speeksel denk ik dat je een hele hoop onbekende tegenkomt.

Urinetests kunnen ze vergelijken ten opzichte van een aantal andere waarden, om te bepalen wat de waarden van gemeten drugs of metabolieten zeggen over je gebruik. bij speeksel heb ik daar mijn twijfels over. zweet op je stuur zou nog van een andere chauffeur kunnen zijn, op je lijf zou moeilijker te verklaren zijn :)

Bij ons worden blaastesten langs de weg altijd opgevolgd met een accurater apparaat wat op het bureau of in een speciaal ingericht busje staat.

ps: er klopt vast iets niet, ik ben geen agent, advocaat of belg.

Bovenaan