spijtig dat spijt altijd te laat komt..

hey ik heb nu ondertss al genoeg gelezen da xtc schade toebrengt aan het geheugen:confused: ma ik vraag me af ofdat alleen tijdens het gebruik is of ook als je al gestopt bent. dat moet men nu toch wel al kunnen aantonen ? en ik vraag mij ook af hoe groot die geheugenschade is . er zijn testen die bewijzen dat regelmatige gebruikers duidelijk slechter scoren op de geheugen en concentratietests maar heeft men het dan over 0.1 % slechter of 10 % slechter of kweet ni hoeveel ???
Ik gebruik regelmatig xtc nu al een jaar lang. in het begin deed ik dat alle weken tot als ik 6 pillen per keer moest nemen. ik ben dan gestopt en ghb gaan gebruiken. deze maand ben ik weer herbegonnen met xtc. eerst eens 2 pillen , week erna trug ,dan niks en dit weekend 5 en twas echt warm daar in die dancing (bij warme temperatuur is de kans op hersenbeschadiging nog groter naar tschijnt)? Heb ik dan blijvende schade aangericht? ga ik nu minder goed leren vr mijn examens ? ik voel me alleszins niet goe , heb nog steeds hoofdpijn. ik heb spijt dat ik 5 pillen heb geslikt ..dat was overdreven...ik heb nooit iets over de schadelijke gevolgen willen lezen. ik was bang voor de waarheid...Ik heb het nu wel gedaan en ik ben echt bang nu. ik zou et echt heel erg vinden als mijn hersenen voor de rest van mijn leven beschadigd zijn!? ik heb alleszins gemerkt dat ik zo dom als lood was vandaag om te leren. dat had ik de vorige weekends wel niet hoewel ik veel stomiteiten uithaal laatste tijd.
spijtig dat spijt altijd te laat komt...
Kan iemand mij wat gerust stellen of een antwoord op 1 van mijn vragen geven ? x

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
ik heb xtc gebruikt van men 16 tot wel euhm nu. ik heb ook weekends veel gebruikt en dan weer is enkele maanden helemaal niets omdat ofwel studies ofwel trainingschema het niet toelieten.

Ondertussen werk ik al +- 2 jaar als burgelijk ingenieur in de scheikunde. Dus ja neem maar van mij aan dat die schade best wel mee valt. Anders was ik wel gefaald in die studies.

zeer veel heeft te maken met hoe hard je je hersenen belast en onderhoudt.
In andere topics heb ik ook al gezegd dat je drugs best niet zomaar neemt, hoe beter je algemene conditie hoe minder effect die drugs gaan hebben op afname van die zelfde conditie.
dus ja 5 pillen is veel als je het niet gewend bent en zeker als het te warm is. Geen idee hoe je het doet maar ik voelde het vroeger vrij hard aan hoeveel ik kon hebben.

Eenvoudig voorbeeld: wanner je in normale doen al moeite hebt met een kwartiertje lopen, dan begrijp je toch dat een hele avond rondspringen zeeeer nefast is voor je lichaam. In het geval van sport omschrijven ze dat als overtrainen en nog geen klein beetje. als dan nog is te weinig reserves aanwezig zijn in je lichaam door foute voeding dan ben je helemaal op de slechte weg.

Idem met je hersenen, door drugs kan je idd lui worden, school is niet nodig want door de drugs lijkt alles happy en je komt er zo wel hey misschien wordt je zelfs DJ ooit, niet dus.
Wanneer je je hersenen onderhoudt zal die drugs veel minder effect hebben. en ja dat is bewezen: de afname van korte termijn waarover je spreekt is ook terug te vinden bij mensen die monotoom werk doen zoals bandwerk. dus ja drugs heeft een invloed maar het nog maar zeer de vraag of dat komt door de luiheid die er bij sommige mensen mee gepaard gat of de stof zelf.

ik durf zeker zeggen dat de stof een invloed heeft op korte termijn, maar op lange termijn in heel heel minieme mate. Het beste bewijs is men vriendenkring, ondertussen werken we allemaal en we zijn allemaal door unief geraakt met onderweg niet vergeten te feesten en nu nog altijd de occasionele lijn coke of een pilletje.

conclusie: overdrijf niet en verwacht niets van je lichaam dat het in normale toestand ook niet aankan.

dus in jouw geval is het zeer zeer dom geweest om dat zo vlak voor de examens te doen. Maar hersenen zijn levende materie en als je nog jong bent passendie zich aan, comapatienten kunnen ook ineens terug lopen omdat dendrieten plots op andere plaatsen terug beginnen geleiden.

slunse

Bewuste gebruiker
mooi gezegd. denk dat je vooral qua dat overtrainen groot gelijk hebt. maar ik zou toch die invloed van drugs op je studies niet onderschatten. misschien is de invloed op je kortetermijngeheugen idd niet zo groot, dan wel de invloed op je karakter en motivatie om te leren.
ikzelf merkte na te stoppen met x na enkele maanden wekelijks gebruik toch wel een grote sprong vooruit qua motivatie en ook concentratie maar dat kan natuurlijk ook ergens anders aan liggen

merci vr den uitleg. ik maak mij vooral zorgen over het feit dat ik vantweekend 5 pillen em genomen. want ik voel mij echt heel slecht en ik kan niets onthouden en dat had ik de vorige weken niet. en toen ik las dat bij hoge temperatuur de kans op beschadiging groter is ben ik aan het denken dat ik enkel door vantweekend vanalles kapot gemaakt heb in mijn hersenen; het was daar echt superwarm iedreen zei het. zou dat kunnen of zou dit tijdelijk zijn ? en hoe lang is tijdelijk?:confused: ik vergeef et mijzelf nooit

cunt

Wijs gebruiker
misschien kan je ook minder goed leren omdat je te veel denkt aan het feit dat je afgelopen weekend X hebt gehad en daar iets te veel over piekerd..?

is maar een ideetje hoor .. ik had in mijn xtc tijd ook vaak moeite met goed nadenken enzo vlak na het weekend. maar mijn advies is dat je goed en gezond eet en goed bijslaapt.

en die uitleg van spliffsnatcher heb je ook vast veel aan :)

grtz
en succes

A

Anonymous

Gast
De schade die mdma kan terugdraaien, maar ga er maar vanuit dat ze nooit meer als voorheen worden.

Ik heb denk ik net op tijd ingezien dat ik mezelf teveel schade aandeed, en ben er mee gestopt. Het is namelijk ook kankertroep.

Champignonetje

Experimenterende gebruiker
Je hersenen kunnen evengoed een heleboel hebben.
Het duurt ook wel een tijdje voordat je merkt dat je geheugen achteruit is gegaan.

A

Anonymous

Gast
Jep, en dat is juist het gevaarlijke van MDMA. Je merkt iets te laat wat je jezelf aandoet.

Champignonetje

Experimenterende gebruiker
Sjah, ik snap gasten bij ons hierzo ook niet.
Die blijven maar gebruiken, zonder dat ze er ooit informatie over hebben opgezocht.
En weten dus niet wat ze zichzelf aandoen.

Mindless1985

Badass junkie
BobG zei:

Ik zou het prettig vinden als je niet met zulk soort woorden loopt te schelden, misschien is het een passende omschrijving maar aangezien ik te veel mensen heb verloren aan kanker en ik zeker weet dat ik lang niet de enige ben hier op het forum zou het misschien gepast zijn je taal wat dit soort dingen betreft een beetje te kuisen. Zeg dit soort dingen maar tegen je vrienden, als die dat wel normaal vinden :)

A

Anonymous

Gast
Oke, sorry Dzy. Het was niet mijn bedoeling om jou hiermee te raken.
Ik zal me inhouden.

Flashing Moments

Belezen gebruiker
ik heb meer dan een jaar lang elk weekend aardig wat xtc geslikt..
niet echt goed voor je kortetermijn-geheugen
nadat ik ermee stopte is mn geheugen welweer stukken beter geworden
resultaat merk je vanzelf.. helemaal als je je geheugen weer wat gata trainen door byvoorbeeld naarschool te gaan of door te oefenen met iq-testjes ofzo

Bovenaan