1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

spiritueel

Discussie in 'Spiritualiteit' gestart door oortjes, 28 jan 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreporter

hallloootjes :wave:

Ik ben vooral geïnteresseerd in psychedelische drugs en lees veel reports. Mijn vriendin is veel bezig met spiritualiteit en ik stond daar ook open voor. Nu lijkt het voor mijn gevoel dat veel mensen die psychedelische drugs gebruiken ook een beetje zo denken. Dit baseer ik op het bewustzijn verkennen of gewoon een out of body experience hebben.

Voor mij is er een nieuwe wereld open gegaan en voel me er fijn bij. Wat denken jullie dat er na de dood is? of ben je gelovig? hebben jullie hier wel eens overnagedacht? Er moet iets zijn toch? of houd het gewoon op als je lijntje horizontaal ligt?

Ik zelf ben niet gelovig, ik weet ook niet goed wat er nou is maar ik weet wel dat er iets is. Wel denk ik dat mensen bepaalde eigenschappen nooit ontwikkelen zoals spiritualiteit. Dat word je als kind zijnde gewoon afgeleerd, je leert wat goed en slecht is en neemt dat maar aan van je ouders. voorbeeld uit een kind fantasie: een kind tekent een poppetje wat een persoon moet voorstellen en aan de rand van het poppetje een blauwe kleur. ouders zullen zeggen op een gegeven moment blauw hoort niet om een persoon heen en dat kind leert het af, terwijl hij misschien een blauwe aura om iemand ziet.

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

oortjes! :wave:

2. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik heb je topic even verplaatst, we hebben voor dit soort vragen namelijk sinds een tijdje een speciaal subforum. Hier zal vast een hoop in staan wat je wel interessant zult vinden :).

Ik was vroeger helemaal niet van al dat zweverige spirituele geneuzel, vond het maar onzin. Sinds ik echter op mijn 20e voor het eerst psychedelica ontdekte ging er langzaam aan een deur open die met elk gebruik wat verder open kwam te staan. Zo werd ik langzaam meer open minded en ging ik mij steeds meer interesseren voor spiritualiteit. In het begin vond ik dit nog best lastig, aangezien het mijn wereldbeeld nogal op zijn kop zette namelijk. Had daarbij niet echt een idee hoe ik dit precies in mijn leven kon integreren.

De eerste echte ervaring die enige twijfel dat er meer was dan we normaal waarnemen weg nam was tijdens een truffel trip. Op een behoorlijk hoge dosis trad ik uit mijn lichaam en mijn geest zweefde door de kamer rond. Op zich zelf al behoorlijk bijzonder natuurlijk, maar wat het extra bijzonder maakte is dat mijn tripgenoten exact ditzelfde hebben ervaren en dat we elkaars geest zelfs af en toe zijn tegen gekomen terwijl wij alle drie door de kamer aan het zweven waren.

Zo kwamen er nog vele trips bij, maar behalve die trips deed ik niet veel met spiritualiteit. Tot een LSD trip 1,5 jaar geleden waarbij ik een ego oplossing had en mijn identiteit volledig vervaagde en ik uiteindelijk één werd met het universum. Ik bestond niet meer en ik was alles en niks tegelijk. Het voelde totaal niet beangstigend, eerder super bevrijdend en extreem euforisch. Ik ervaarde totale onvoorwaardelijke liefde die het universum over mij uit storte. Toen mijn ego langzaam aan weer terug kwam besloot ik in dat moment om te stoppen met dagelijks blowen, wat ik toen al ruim 6 jaar deed, ik gunde mezelf meer dan een slaaf van wiet zijn. Ik ben toen zonder enige moeite gestopt met mijn dagelijks gebruik, terwijl ik daarvoor al vele kansloze pogingen had gedaan. Ik besloot af en toe nog te blowen wanneer ik het wilde en het ook uitkwam. Ik ben sindsdien niet meer teruggevallen in mijn oude verslaving.

Die ego oplossing zette uiteindelijk de deur naar spiritualiteit voor mij wagenwijd open, ik kon er simpelweg niet meer omheen. Mede door Mindless (forumlid) ben ik mij gaan verdiepen in Non-Dualiteit en ontdekte dat veel van mijn ego oplossing ervaring binnen Non-Dualiteit viel. Ik ben zo ook langzaam met mediteren begonnen om mijn inzichten verder in mijn dagelijks leven te kunnen integreren, wat mij tot op heden erg goed bevalt.

Wat er precies na de dood gebeurt durf ik geen uitspraken over te doen, blijft toch speculeren. Echter geloof ik wel dat er meer is dan dit aardse materiele leven en dat bewustzijn daar niet aan gebonden is.

Hoe kijk jij naar deze onderwerpen?

3. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreporter

Fijn dat het zo je leven verbeterd heeft! Altijd goed om te lezen.

Ik ben op het moment 21 en kreeg op mijn 21e verjaardag te horen dat ik trombose had, waarschijnlijk een combinatie van ineens 6 dagen in de week sporten en xtc. We will never know.

Ik ben anders gaan kijken naar dingen en mijn vriendin is wel met spiritualiteit bezig, ik zette me der voor open en viola. uit interesse een keer mee geweest naar een beurs en heb toen persoonlijke dingen ervaart die mij sterke twijfels geven (met consulten).

Me vriendin had een boek gehaald aura's lezen. (ik kan blijkbaar aura's zien). Dat was het keerpunt en ben er toen goed in gaan geloven. Ik was chaotisch en niet structureel op school,werk en in mijn hoofd. Meditatie werd me aangeraden en gedaan. Nu kan ik goed mediteren maar blijft soms lastig.

Hoe dan ook sinds ik geloof dat er meer is is mijn leven er beter op geworden. Ik sta vrolijker in het leven en het heeft me door mijn trombose periode geholpen. (2 februari mag ik stoppen met bloedverdunners en ben ik definitief klaar).

Het gaat mijn leven ook zeker nog meer beïnvloeden, maar hoe dat zal de tijd me leren.

Over wat ik denk dat er na de dood is is heel raar. Ik weet nog goed dat ik 7 jaar was en aan me papa vroeg wat er nou gebeurd als je dood gaat. Mijn papa zei dat hij het niet wist en dat je waarschijnlijk een nieuw leven krijgt maar hij wist het niet zeker. Toen bedachte ik me met mijn kinderfantasie dat je verder gaat leven in een ander universum. Je ontmoet iedereen weer die je verloren bent geraakt in je leven. Je leven speelt dan alleen af in een ander universum.

Een gekke gedachte maar een mooie ^^

Toedels :wave:

4. ElvenSpice

ElvenSpice Bewuste gebruiker Tripreporter

@Psychedelibee
    Fijn dat het je zo geholpen heeft! Spiritualiteit is echt iets prachtigs zonder dat het zich echt opdringt, zelf heb ik ook meer het gevoel dat ik geniet van de simpele kleine dingen.

@Oortjes
    Leuk dat je je met dit bezig houdt, het heeft mij ook al veel geholpen en dan in de zin van meer open-minded denken, alles is mogelijk!
    Ik zie mijzelf niet echt als religieus, terwijl ik wel de communie heb gedaan en ook soms met kerst meeging met mijn ouders naar de kerk als kind. Al die heiligen die worden beschreven in heilige teksten zie ik meer als wijze mensen die een sterke visie hebben gehad met diepe inzichten hoe je een samenleving gestructureerd en in harmonie kan laten leven. Grappig dat de meeste oorlogen dan toch uiteindelijk om religie gaan :P

Psychedelica heeft mij echt enorm losgemaakt van de conventionele denkwijze. Daarmee bedoel ik dat de meeste mensen denken dat de maatschappij alles is, het systeem is hoe het leven is, veel werken staat gelijk aan veel geld hebben dus veel kunnen veroorloven.
    Ik ben echt veel minder materialistisch geworden en gelukkiger met de dingen die mij al omringen.

Om terug te komen op of er iets na de dood is. Ik heb echt geen idee :grin:
    Het lijkt mij zo gaaf om ooit mee te mogen maken wat er nu echt gebeurt als je dood bent, natuurlijk wil ik wel zo veel mogelijk kunnen geniet van het leven, zou ook graag 100+ worden (omdat het kan) :)
    Het Tibetaanse boek van de dood beschrijft in groot detail hoe je gegids moet worden als je dood gaat. Je zult door de Dharma body worden onderworpen aan je eigen karma die je hebt opgebouwd. Als je goed hebt geleefd en dus van je fouten hebt geleerd dan zal het je een stuk makkelijker af gaan. Vele mensen zien dit boek echt als heilig en daarnaast blijkt het ook nog eens een enorm goede tripguide te zijn voor psychedelica. Er zijn documentaires over gemaakt, zeker waard om eens te bekijken.

Ik denk dat het universum naar een steeds bewuster toestand nijgt te evolueren, de dood zal je waarschijnlijk kunnen herenigen met dit kosmische bewustzijn waar tijd niet bestaat en geen grenzen bestaan. Tot dat je er voor kiest om te reïncarneren en als een druppel die uit de oceaan springt weer een eigen identiteit aanneemt tot hij zich weer herenigt. Ik geloof dat we allemaal uit dat zelfde bewustzijn komen en allemaal naar geluk en liefde zoeken. Iets wat we kunnen bereiken als we er allemaal aan mee werken. Dat is waar spiritualiteit naar mening mij heeft gebeterd. Ik wil zoveel positieve energie uitstralen/ mensen inspireren en gekke dingen creëren zolang ik mag bestaan. Of die positieve energie uit een heilige tekst komt of uit je eigen geloof, zolang iedereen verdraagzaam is en het beste ervan probeert van te maken zijn we goed op weg :stoned:

5. MeejheM

MeejheM Badass junkie

aan spirituele redenen om psychedelica te gebruiken grenst wat we "psychonauten" noemen. dat moet je maar eens opzoeken in de bibliotheek.

Laden...