tomzor zei:
Blijkbaar is het nu wel tactisch om niet in de publiciteit te vermelden om welke drug het ging.
Je ontkracht zelf je hele verhaal. Waarom is dat tactisch?
Dat weet je niet, maar ik kan wel wat verzinnen.
En die bullshit over het illegaal houden van drugs hebben we al gehad. Illegaal houden schrikt niet af (wat doe jij hier anders?), kan in sommige gevallen aantrekken en dan vooral voor mensen die niet afgeschrikt worden door illegaliteit/criminaliteit, meestal niet zo'n leuke mensen dus. Hoe groter de straffen, hoe minder leuk de mensen. Nu valt het allemaal nog wel mee, maar kijk maar eens naar de mensen die drugs verhandelen in landen waar de straffen erg hoog zijn, dat verschilt wel een beetje van de mensen die je in Nederland en België tegenkomt als je op zoek bent naar drugs.
Je zei zelf nog dat alcohol verbieden niet meer kan. Vind je de problemen met alcohol zo erg tegenwoordig dan? Nou niet beginnen met die bullshit van rijden onder invloed, want dat heeft niks met de (il)legaliteit van een middel te maken, er rijden zat mensen onder invloed van drugs. Alcohol is ook illegaal geweest. Nou?
It didn't work? Moonshine? Nog meer gevaren voor de volksgezondheid en criminaliteit? Tja, jij je zin.
Mij maakt het overigens allemaal geen fuck uit of het nou legaal of illegaal is, Europa is wat dat betreft redelijk liberaal, anders dan de VS, waar ze toevallig meer problemen hebben met drugs. Heeft lekker gewerkt, dat in de illegaliteit houden daar. Ik hoef een gram speed, wat ik hetzelfde zie als een krat bier, niet te kopen van een echte crimineel die er ook niet voor terugdeinst om een wapen oid te gebruiken. Wat vast wel het geval zou zijn moest ik een methverslaafde zijn in de VS.
En wat betreft de problematiek die drugs met zich meebrengen, nou. Financieer het allemaal van het geld van de werkende bevolking dat nu verdwijnt in de zakken van een stel criminelen, patsers en druggies die het doorgaans gebruiken in eigenbelang. Ja daar hebben we wat aan
Edit: Trouwens, nu zie ik dat ik in het andere topic zei dat de echte criminelen vooral hier zitten, maar dat ging voor alle duidelijkheid over cokehandel, daar zijn volgens mij wel criminelen mee gemoeid, net zoals er criminelen gemoeid zijn met heroïne, XTC en in mindere mate minder populaire partydrugs en psychedelische troepzooi al helemaal niet. Is de theorie trouwens, want ik ben er nog nooit een crimineel tegengekomen als ik een gram wou en heroïne heb ik nog nooit gekocht, ook niet bij coke. Van wiet heb ik geen idee, maar ik vind het dan weer niet zo gek dat ze weleens veel mensen oppakken en wapens en ziekelijke hoeveelheden geld vinden als er een industriële plantage opgerold wordt. Anders dan iemand die het risico neemt om wiet te kweken op zolder en dan levert aan de coffeeshop omdat de straffen niet zo hoog zijn. Die kankeroverheid van jullie heeft dat toch wel mooi geregeld dacht ik zo, want dat soort dingen zijn geloof ik meer commonplace in Nederland. Al houden ze het zelf in stand met hun kromme gedoogdbeleid, maar het is beter dan België. En natuurlijk ook geen criminelen als ik stoned wil worden. Daar nog het minst van al natuurlijk, en waarom is dat? Toch niet omdat je er stoned van wordt he? Nee, omdat daar de minste straffen op staan.. Duhhh. Wiet bij de shop is toch veel beter, handiger en bespaart een hoop gezeik met zogenaamde dealers en weet ik wat. En jij wilt drugs illegaal houden omdat de volksgezondheid er anders onder gaat leiden? Want nu zijn er helemaal geen problemen met kutkwaliteit drugs of criminaliteit ja, en in de landen waar het nog illegaler is (tenzij producerende landen) al helemaal niet. /sarcasm.. Betere dope in NL dan in BE trouwens. Ever wonder why that is?
Thank God voor een liberaal drugsbeleid dus