1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Staande gehouden; vraagje

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door Rubber123, 7 sep 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Rubber123

Rubber123 Newbie

Hi allemaal,

Ik ben zo'n 4.5 week geleden staande gehouden tijdens een dorpsfeest rond 1:00 door twee agenten. Ik was al vanaf het einde van de middag aan het drinken en je kan het dus al raden; ik was aardig van de kaart.

Ik had een vestje aan waar nog wat overblijfselen zaten van een festival. Dit had ik later pas door op de avond, anders had ik het 100% thuisgelaten. Hierin zat:
    - 1 hele XTC pil en wat kleine stukjes (totaal denk ik 1,75 pil)
    - Nog een paar korrels MDMA (0,2 gram)

Verder had ik met een vriend een pakketje gehaald (0,5 gram coke) waar al aardig wat uitgehaald was. Ik was gaan pinnen en stond in een steegje toen er ineens twee agenten voor me stonden. Ze vroegen wat ik aan het doen was, maar omdat ik er zo van schrok weet ik er niet heel veel meer van. Ik heb de drugs die ik bij me had wel gelijk afgegeven. Ik weet dat ze vroegen waarom ik het niet alleen bij bier kon houden. Ik antwoorde hierop dat ik het bij me had om op een after bij iemand thuis te gebruiken, en dat ik nu nog niet had gebruikt.

Ik geloof dat ze wel aardig waren. Ik heb alles ook netjes afgegeven en zover ik weet met alles meegewerkt. Ze vroegen om een ID, die ik niet bij me had. Wel had ik me rijbewijs bij me. Ze hebben een foto gemaakt van mijn rijbewijs en daar is het bij gebleven. Ik hoefde niet mee naar het politiebureau of ergens te tekenen (zover ik weet). Ook schreven ze zelf verder niks op. Ik ben met mijn zus naar huis gefietst, die het er de volgende dag wel over had dat ik sprak over een boete. Zelf kan ik me dit niet herinneren.

Ik ben verder nog nooit in aanraking geweest met politie. Ook nog nooit een boete gehad.

Mijn vraag:
    Denken jullie dat ik hier nog wat van ga horen? En zo ja, krijg ik dan een aantekening op mijn strafblad of een echt strafblad? Weten jullie een indicatie van een eventuele boete die ik nog kan verwachten?

Krijg ik met een aantekening nog wel een VOG?

Alvast bedankt,

R.

2. StimsalaBanne

StimsalaBanne DF Stuff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Ik ben geen expert maar volgens mij is het zo dat als je de eerste keer "gepakt" word met drugs, en het geen dealer voorraden zijn (duidelijk niet het geval) en je geen strafblad hebt, dat het blijft bij een waarschuwing. Ook deed je niet moeilijk over de afgifte en hebben ze verder niets uitgeschreven, dus ik verwacht dat je er niets meer van gaat horen, en er verder ook geen aantekeningen gemaakt zijn qua strafblad of VOG.
    Het zou mij enorm verbazen als het wel het geval zou zijn.
    Een eventuele volgende keer, zal een ander verhaal worden.

Rubber123 vindt dit leuk.
  3. Rubber123

Rubber123 Newbie

Bedankt voor je antwoord Sanne! Dit lijkt mij ook, alleen vind ik het zo vreemd dat ik zelf wel heb gesproken over een boete. Aan de andere kant lijkt me de periode van 4,5 week ook wel lang en had ik misschien al wel wat gehoord moeten hebben, mocht ik gestraft worden.

4. StimsalaBanne

StimsalaBanne DF Stuff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Ja, allicht dat ze je hebben willen uitleggen dat je de volgende keer wel een boete zal krijgen, dat ze dat misschien een paar keer herhaald hebben om te zorgen dat je dat goed begreep ofzo. :)

Rubber123 vindt dit leuk.
  5. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Is puur bangmakerij in de hoop dat je het niet meer doet. Als ze je hadden willen bekeuren hadden ze dat wel verteld.

Belachelijk dat ze je vragen om het alleen bij bier te houden zeg, hebben ze niks mee te maken.

6. schaduw

schaduw Newbie

Voordat je een strafblad krijgt is er altijd een strafrechtelijke veroordeling (rechter)
    Als je mee zou moeten naar het bureau dan werd je spul niet alleen in beslag genomen maar ook als bewijsmateriaal gebruikt. Je zou dan waarschijnlijk een waarschuwing (of in het ergste geval) een boete krijgen

Dat jij gepakt bent en netjes hebt meegewerkt zal het bij een waarschuwing blijven

Ik denk zelfs (omdat je niet mee moest naar het bureau) dat de agenten een leuke avond hebben gehad van jou snoepgoed

7. Syco

Syco Newbie

Ik heb zelf juridisch gestudeerd en weleens gevallen als dit tegengekomen.

Ik kan je met een gerust hart vertellen dat je er mooi bent uitgekomen. Naar mijn inzien is alleen je drugs afgepakt en een foto van je gemaakt zodat zei zelf kunnen weten dat jij weleens drugs koopt bij een dealer.

Wel zou ik wat meer oppassen de volgende keer bij het kopen van drugs! (misschien ergens verstoppen tijdens het stappen?)

8. Is er bij MDMA daadwerkelijk risico, behalve dan voor de gezondheid van de persoon zelf bij onverantwoord gebruik, op bijvoorbeeld vechtpartijen en geweld? Natuurlijk niet. Mensen die MDMA op hebben zijn veels te druk met hun meervoudige orgasmes te beleven.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...