1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

'Startdosering' XTC

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door Mr. Brosnan, 7 mei 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Mr. Brosnan

Mr. Brosnan Experimenterende gebruiker

Beste forumgenoten,

Ondertussen heb ik 4x XTC gebruikt en weet ik wel wat de lijn is tussen een heerlijk euforisch effect of toch net wat strakker staan zonder toevoegende euforische waarde. Echter zit ik nogsteeds een beetje in een dubio. Laatst (lees 06-04-2019) heb ik weer XTC gebruikt bij een 'indoor' feest. Ik beschikte over 1 hele pil van 220mg. Hierbij begon ik de avond om 0:15 met krap 1/3 pil. Ik heb vervolgens na krap anderhalf uur om 1:45 nog 1/3 genomen, toen kwam de euforie pas echt opzetten. Uiteindelijk bleef ik een beetje 'hangen' op een niveau waar ik niet echt uitkwam, de laatste 1/3 pil heb ik tot mij genomen om 3:00.

Ik had eerder het gevoel dat het geheel een beetje sloom op gang kwam, ik voelde wel wat maar de euforie overheerste niet echt. Ik merkte ook dat er naarmate de gehele pil op was er wel wat meer op kwam zetten en het fijn voelde. Tot slot wilde een vriend zijn laatste 1/4 pil niet meer (dit was echt allemaal gruis) en nam ik deze tot mij om 5:00. Hierna ging ik wel ongelofelijk fijn op in de muziek en overheersde de euforie alom, dit was hoe ik XTC echt weer herkende.

Ligt het er misschien aan dat mijn startdosering te laag is geweest om gewoon goed op de euforische piek te komen en die daarna wat te verlengen met kleine beetjes? Ik kan verder niet echt een aanrader vinden qua startdosering op dit forum of internet, heeft iemand hier goede ervaringen mee of is dat echt té persoonlijk om er een richtlijn aan te hangen? Ter info: ik weeg 89 kg en heb over de gehele avond zo een 250-260 mg MDMA op met de verliezen meegerekend.

Samenvatting: Wat is een goede startdosering voor XTC? Het euforische gevoel kwam langzaam maar zeker op, het was een soort geleidelijke waas die pas echt opkwam na 4-5 uur. Zijn er richtlijnen voor startdoseringen of is dit puur persoonlijk?

2. stomme eend

stomme eend Bewuste gebruiker

Dat klinkt inderdaad alsof de startdosis de oorzaak is van het verloop van je avond. Het zal iig waarschijnlijk niet de totale hoeveelheid zijn die je genomen hebt, want daarmee zit je boven de aangerade 1,5 a 2 x je lichaamsgewicht.
    Ik zou als ik jou was de volgende keer eens proberen je te houden aan die 1,5 a 2x lichaamsgewicht, en die dan grotendeels helemaal in 1x pakken. Zeg 3/4 Of 2/3.
    En dan nog 1 keertje bij pakken als je op je piek zit.
    Het is allemaal inderdaad erg persoonlijk: sommigen houden van een rustige opkomst, sommigen knallen er liever in. Ik vind zelf echt weinig zo vervelend* als een startdosis die te laag is waardoor je er heel lang tegenaan hikt, en de hele tijd op randje wel of niet lekker gaan balanceert.
    Beetje - verstandig- uitproberen dus wat voor jou het lekkerst werkt.

*binnen de wereld van de xtc dan he. Erbuiten kan ik echt nog wel wat dingen bedenken die ik vervelender vind. Zoals poep aan je schoen. En leuke mensen die dood gaan en zo.

Eik, Mr. Brosnan en KropSla vinden dit leuk.
  3. Mr. Brosnan

Ah oke, ik weet wel dat ik met de dosering die ik nu op had geen problemen ondervind, een iets lagere dosering van 180-220mg moet ook te doen zijn voor mij. Echter dacht ik dat bij een startdosering van 150-160mg het te veel en te snel was. Ik zal in het vervolg eens kijken of dit werkt!

4. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Helemaal eens met de reactie van @stomme eend !
    Ik heb het idee dat veel mensen de startdosis te laag houden en daarna te vaak en teveel bijpakken. Net als stomme eend vind ik 2/3 of 3/4 als startdosis en dan het restje 2 uur later echt perfect. Een tweede keer bijpakken heb ik wel gedaan maar doe ik niet meer. Geeft relatief weinig euforie terwijl het extra schadelijk is.

Mr. Brosnan vindt dit leuk.
  5. Mr. Brosnan

Bedankt voor de tips, ik zal eens kijken of ik de volgende keer een mooi trip-rapport kan creëren met de ervaring :wink:

6. Chillax

Chillax Experimenterende gebruiker

Zoals ook in je andere topic aangegeven heb ik een vergelijkbare lichaamsbouw als jij. Ik ga pas goed bij een startdosis van 110mg. 1/3e van jouw pil zit daar nog ver onder,dus ik raad aan om de volge de keer omgerekend 110 te nemen. Even met een weegchaaltje uitrekenen.

Ik merkte echt super veel verschil tussen 90mg en 110...dus de grens ligt vrij dicht bij elkaar. Ik zou niet meteen 150 ofzo in een keer nemen en sowieso minimaal 3 maanden er tussen laten.

Mr. Brosnan vindt dit leuk.
Laden...