Starten met plantjes kweken.

maxrelax07

Belezen gebruiker
Ik krijg binnenkort een paar zaadjes.
Nuja ik ben een noob op dat gebied. Geen ervaring, nog informatie...
Weet iemand waar ik alle informatie kan 'indoen'?
IK heb geen geld voor een echte indoor kweek, iemand very low-budget oplossingen?
anders outdoor...

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
ja ik heb wel een handleiding voor je

stop het zaadje in de aarde geef elke dag water en wacht 7-11 weken.
elk zaadje komt uit.
gemmideld zit in 50% van de zaadjes die uitkomt toppen met wiet, de andere helft zijn mannelijk en hebben dit niet.
als je ze niet allemaal wilt gebruiken zijn zaadjes zowat eeuwig houdbaar.
owhja als je meer opbrengst wilt moet je er meer voor doen en dan raad ik je aan om te gaan lezen

Mayan

Bewuste gebruiker
Wellhallodaar voor iemand da zoveel vragen stelt, hebde toch ginne zak geleerd zuh!

Pas geplant zaad DAGELIJKS water geven? WTF!
Hoe kan zaad dat juist in de grond steekt water opzuigen?

@Max, mijn advies:
Kiem ze voor tussen wat wcpapier, keukenrol, ...
Als ze dan open zijn ongeveer 48h later, dan plaats je ze met staartje naar beneden in het groeimedium, best zaai- en stekgrond.
Je sprayed (niet gieten) er ne keer water over en dan wachten tot er iets bovenkomt.
Je kan je potje vullen tot ongeveer twee cm onder de rand en er dan plastiek folie over spannen, zo blijft de vochtigheid goed aanhouden.
Als je zover bent, plaats je maar wat foto's en zeggen we wel hoe het verder moet :wink:

Paddoboy

Belezen gebruiker
...
maar hij heeft wel gelijk...
ik heb het namelijk zo gedaan
gewoon zaadje in potje water steken
en dag of 2-3 wachten tot wanneer je zo klein wit staartje ziet (ontkieming)
en dan planten, voor mij is het perfect gelukt
maar natuurlijk kan je het zaadje ook tussen natte watten steken en dagelijks vervangen door nieuwe natte watjes
spijtig genoeg heb ik mijn plant moeten vermoorden... men vader wist namelijk wat het was toen er een 5 blad erop kwam :(

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Maar dit is wel zo

Het ene soort zaad ontkiemt makkelijker dan het ander. stekkengrond neemt is het eigenlijk niet nodig voor te kiemen. De zaadjes kunnen meteen in de grond. Deze methode heeft eigenlijk mijn voorkeur. de worteltjes zijn uiterst kwetsbaar en kunnen al zeer snel beschadigen bij het evt overzetten in grond vanuit de watten. En kijk simpel naar de natuur, daar zitten de zaadjes ook onder de grond en onder de grond is het ook donker (daarom mijn voorkeur geen licht erbij). Stop de zaadjes dan gewoon in de grond (ong 1cm), weer voorzichtig toedekken (enz en na 3-7 dagen komen de eerste steeltjes uit de grond. Geef ook hier de eerste dagen geen voeding bij.

Mayan

Bewuste gebruiker
Wellhallodaar,

doe is meer praktijk dan theorie!!!
Als je zaad pas in de grond steekt moet je dat echt niet dagelijks water geven hoor!
WTF zegt gij toch?? Teveel water gaat de wortelvorming niet bevorderen. Het is pas als je met mate water geeft dat de wortels gaan zoeken achter meer water.. Dus dagelijks water geven zal de wortelbevording niet tegoed doen.

Jee opent hier tien nieuwe topics met vragen terwijl je niet één zaadje kiemde. En dan wil je het beter weten door wat copy pasten te gooien in quotes?
Copy pastejes wegen niet op tegen ervaring hoor...

Toont uw plant es?
Hier is de mijn:

buzzrider

Wijs gebruiker
Welhallodaar zei:
ja ik heb wel een handleiding voor je

stop het zaadje in de aarde geef elke dag water en wacht 7-11 weken.
elk zaadje komt uit.
gemmideld zit in 50% van de zaadjes die uitkomt toppen met wiet, de andere helft zijn mannelijk en hebben dit niet.
als je ze niet allemaal wilt gebruiken zijn zaadjes zowat eeuwig houdbaar.
owhja als je meer opbrengst wilt moet je er meer voor doen en dan raad ik je aan om te gaan lezen
Elke dag water :confused: lol
Om de drie à vier dagen zal wel goed zijn, en zoals al gezegd is kan je ze laten ontkiemen in een vochtig doekje in een glas met daar plastic folie over met een paar gaatjes door geprikt zodat de lucht er nog bij kan. Alhoewel mensen hier verschillende opvattingen over hebben is het volgens mij toch best dat je de zaadjes ook niet overvloedig bevochtigt, bv: in een glas water, dan kunnen ze namelijk rotten.
Ik raad je aan hier eens te kijken, daar zal je de meeste info wel kunnen halen :wave:
http://www.wietforum.nl/

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Pak je gewoon wat watjes van je vriendin (van die opmaak watjes), die "soack" je (ofterwel je maakt ze nat), daarna leg je je zaadjes er tussen en wacht je tot je "stekjes" krijgt , of najah kleine gekiemde zaadjes, dan plant je ze en verzorg je ze met aandacht tot ze groot en sterk zijn, daarna maakt niet meer uit, gewoon genoeg voeding en zorg :wave:

gtje

Bewuste gebruiker
iid ik be het 100% met mayan eens !!!! ( danm je planten zien er goed uit jong ) welhallodaar ... je geeft advies terwijl je zelf advies nodig hebt om het plantje van a tot en met z klaar zien te krigjen ...

dat geeft echter helemaal niet hoor al het begin is moeilijk en ik heb zelf ook 3 outdoor kweken lopen klote voor dat het echt werd wat het nu is ... ( en dan nog gaat het met ups and downs ) maar a.u.b geen onzin over het internet gooien vele domme idioten die u na gaan doen !!!! en das zonde ... zelfde mensne die denken dat of mischien helpt dit ... als je het niet kunt beargumenteren ben je niet aan het helpen maar expirementeren !!

en dat laaste is niet erg maar doe dat lekker zelf wie weet krijg je een collum in de highlife :P maar laat andere het niet voor je uit testen !!!! bij wiet is het helaas wel zo vele wege leiden na rome het begint al bij het zaadje potten

de ene zegt een 0,5 cm in de grodn de andere zegt 1 cm in de grond .... de een zegt pitpot, de andfere steenwol weer een ander zegt aarde ... allemaal kan het en alles heeft zijn voor en nadeel maar zaden ontkiemen kun je het beste laten ontkeimen tussen watten of pitpots ...

wat we vaak doen bij moeilijk ontkiembaar zaad is het stoppen in lauw water van plus minus 30 graden ( 7 graden warmer dan normaal ) en die 1 dag laten weken vervolgens haal je het uit het water en met je nagels van je wijsvinger en duim kraak je het zaadje ... doe dit voorzichtig !!! want !!! anders breek je het zaadje ... het is zaak om de randje los te breken waardoor het worteltje kan uitkomen en groeien ... ( deze methode is erg handig bij lowryder verwanten die moeilijk kiembaar zijn zo zul je ipv 7 dagen ontkiemen maar 3 dagen nodig hebben ) ...

@ mayan : al is het weinig een zaadje dat net een iets klein pitsie wortel beginseltje heeft gebruikt al water... het is zeer weinig vandaar dat een vochtig keukenpapiertje genoeg is ( voorkeur gaat naar papier met van die buubeltje dit is luchtiger en je zaadjes zullen het opmerkelijk goed doen :grin: )

dan @ topic starter.... tsjaa het heeft weinig zin om nu echt nog outdoor te kweken maar wat misschien wle leuk, leerzaam en handig is ... is om zaden te bestellen van of ...

hier de link

http://www.seedsman.com/en/cannabis-see ... abis-seeds

of

http://www.growshopalien.com deze link voor zaden pakken http://www.growshopalien.com/onlineshop/

http://www.seedsman.com/en/cannabis-see ... yder-seeds

gtje

Bewuste gebruiker
deels 2 want het paste door de linkies niet allemaal in 1 bericht

let op lowryder 1 kun je beter hier halen is stukken goedkoper ...

http://www.sanniesshop.com/lowryder-p-700.html

ik zou zelf gaan voor een soortje van lowlife ... haal 10 x minimaal 5 liter potten ... vul deze met aarde van bijv praxis bemestte aarde ( let op haal wel de grote stukken mest eruit want dit zorg voro verbranding ) haal een zakje zaai en stek grond of universele aarde bij praxis ( let op zorg dat als je praxis universele grond haalt je de grond wat zeeft dus grove stukje eruit en kleine ook )

uit de universele grond maak je een bovenlaagje aarde van ongeveer 5 centimeter alles daar onder kan je bemestte aarde gebruiken !!!

ontkiem de planten tussen vochtig ( niet zeik nat ) keuken papier !!! eenmaal mooie kleine worteljes stop je deze in de grond niet dieper dan 1 cm !!! maak het kuiltje dicht en spray het locht vochtig met water ( in een planten spuit !!) je plantje zal binnen 4 dagen dan opkomen ...

zet de potten achter het raam !!! deze soorten bloein uitzich zelf en zullen na het opkomen binnen 8 tot 10 weken geoogst kunnen worden afhankelijk wle soortje je neemt ...
en kunnen tussen de 20 en de 40 gram opbrengen ... wat neer komt als je uitgaat van 50/50 man en vrouw op iig zo'n 100 gram wiet ... maar wees nu verstandig

pak je snelst bloeiende man en vrouw ... zet die apart ( LET OP !!! IN EEN ANDERE KAMER!!!) en laat ze bestuiven daarkomen dan zaden van die kun je volgend jaar gebruiken er is helemaal niets moeilijks aan wanneer je de ballen van de man ziet opengaan schud je de plant gewoon 1 a 2 maal daags over je vrouwtje heen .... de rest gebeurd vanzelf !!! je zult minstens 100 zaden terug krijgen en dat kan als je goed bestoven hebt oplopen tot 1000 zaden !!! of te wel genoeg voor volgend jaar weer tog :grin:

waarschijnlijk houd je dan nog 4 vrouwen over die kunne tussen de 80 en de 160 grma op gaan leveren totaal :grin: zo heb je en wiet en zaadje voor de volgende ronde ...
haal ook wat bloei voeding ... beste kun je dat via internet bestellen ... neem iets wat bio logisch is ...

van biijv:

bac , BIO!!! canna biobizz

alles op een rijtje

1x zak bemestte aarde ( bijv van praxis ) 4 euro
1x zak universele aarde ( van praxis ) 4 euro
10 x 5 liter potten ( betellen bij http://www.growshopalien.com leveren snel en goed !!) 8 euro
1 x 1l bloei voeding ( BIJV BAC super spul !!! ) 14 euro ( bij growshop alien )
en eventueel een wortel stimulator van gewoon canna 17,50 euro wel aan te bevele
10 x zaadjes van ???? ik zou gaan voor autflowering ak 47 of autoflowering nycd diesel brengen goed op en smaken vele en veel beter kosten 45 euro

alles bij elkaar zou je dan nog geen 90 euro kwijt zijn ... je plantne leveren iig zeker 40 gram op dus het geld heb je eruit plus nog is ene berg zaad waar je volgend jaar mee begint .... met midner als dit kun je ECHT NIET BEGINNEN !!!

greetzzz gtje

wil je indoor beginnen moet je denken aan lowbudget vanaf 200 euro als je werkt met tl lampen en zo'n 400 euro als kweken wilt met een 250 watt lampie ( kosten zijn per kweek aan stroom dan rodn de 40 euro das 20 euro per maand )

Bovenaan