Stelling: Is XTC iets *te*?

BASE22

Newbie
DIT BERICHT IS VOOR FLOORTJE.

ALS JE BANG BENT OM TE GEBRUIKEN
MOET JE HET NIET DOEN!!!!!!!!!
ALS JE BANG BENT HEB JE ANEDER EMOTIES EN GEVOELENS
DAN DAT JE ER NORMAAL MEE OMGAAT.
DE KANS OP DAT HET FOUT LOOPT IS VEEL GROTER
ALS JE BANG BENT. WANT DAN BEN JE WEER TE VOORZICHTIG.
ALS ADVIES AAN JOU: : : : BEGIN MET EEN HALVE PIL
WACHT 30 TOT 40 MINUTEN WERKT HET NEEM DAN ZODRA JE HET VOELT VERMINDEREN WEER EEN HALVE
VOEL JE NIKS NEEM DAN DIE ANDER HALVE NIET!!!
DAN HEB JE WELLICHT TE MAKEN MET EEN NEP PIL.
EN GEBRUIK HET ZEKER NIET ELKE WEEK ZOALS ER IN EEN EERDER
ANTWOORD STAAT.
WIL JE NOG MEER INFORMATIE MAIL ME DAN
[email protected]
EN JE VRAGEN ZULLEN BEANTWOORD WORDEN DOOR MEERDERE MENSEN DIE OOK ZOVEEL ERVARING HEBBEN

GabberFreak17

Belezen gebruiker
Uzi schreef:
Verslaafd raken aan xtc is onmogelijk.. Het is een partydrug.. en iets heel anders dan bijv. coke... Wel kan het zo zijn dat je na veelvuldig gebruik het op een gegeven moment 'niet leuk' meer vind zonder 'E'.. Maar dat is iets wat iedereen in eigen handen heeft... Wat je doet, doe het met beleid... Het is uit onderzoeken bewezen dat het 'nog kan' wanneer je 1 pil gebruikt per kwartaal. Het effect blijft dan ook hetzelfde.. Je krijgt anders dat je lichaam eraan gaat wennen.. Begon je dus met 1... na een tijdje ben je met 2 pas tevreden...

Xtc is wel dergelijk verslavend... j word juist depresief zonder xtc..als j het vaak doet... j hebt geen besef ervan..ben je al verslaafd
ikzelf ben nu gestopt met xtc..voor een tijd.. over gegaan op speed...heel erg weinig naar mijn inzien... maar het is allemaal echt verslavend..omdat het zo goed voelt en dat in het dagelijkse leven niet te berijken is...

mzll!

BacingsPen

Badass junkie
Ik heb nog nooit XTC gebruikt maar heb er heel erg veel over gehoord.
Uit wat ik gehoord heb concludeer ik dat XTC voor de meesten zo'n geweldig gevoel geeft dat ze het na de eerste keer nog vele malen zullen gaan gebruiken. De meesten die ik over XTC heb gesproken nemen nu altijd een pilletjes als ze naar een feest gaan. Dat betekent dus dat je dan al min of meer verslaafd ben. Het is maar wat je verstaat onder verslaafd zijn.

Als je ooit XTC hebt gebruikt vind ik het niet raar als je dan rond de 24 pilletjes per jaar slikt(het lijkt mij dat de meeste daar ook wel aan komen) Dit betekent dus dat er bij iedere XTC gebruiker schade aan de hersenen wordt aangericht. (helemaal als je bedenkt dat veel gebruikers ver boven die 24 pilletjes zitten)

Dat betekent dus dat als je ooit begint met XTC, je wel met zekerheid kan zeggen dat er serieus schade aan je hersenen wordt aangebracht.

Er wordt dan wel gezegd 1 pilletje in de 3 maanden kan geen tot bijna geen kwaad, maar bij hoeveel personen komt dit voor? Ik denk dat het effect van XTC zo overweldigend is dat de schadelijke gevolgen niet op wegen tegen de voordelen.

Krs

Bewuste gebruiker
De enige keer dat ik pillen slik is op feesten en mijn laatste feest was op qlimax. Alweer een tijd geleden. Daar had ik er 2 op want meer had ik er ook niet nodig :grin:. Ik heb voor me zelf vast gesteld dat ik alleen op feesten pillen neem en dan niet meteen 8 ofzo maar eigenlijk niet meer dan 3. De feesten moeten dan ook ver uit elkaar liggen wat betreft de datum. Want als ik bijvoorbeeld elke maand naar een feest zou gaan ga ik niet elke keer pillen slikken. Ik heb nu echt niet de neiging om elke keer pillen te gaan slikken. Op deze manier zal het best wel goed gaan lijkt mij.

zaandammer

Experimenterende gebruiker
Copelandia zei:
Ik neem alleen XTC op bijzondere feesten, en dan ook maar 1 of anderhalf..en dan ga ik aardig uit mijn plaat, ik heb niet meer nodig, omdat ik het maar weinig doe..en dan gaat het bewustzijnsveranderende effect ook niet weg, als je niet vaak slikt. Je kan het echt het beste 1 keer in de 2 maanden doen ofzo.

Helemaal mee eens.
Ik laat me pil ook altijd testen door jellinek.
Als ik nuchter ben kan ik alsnog uit me dak gaan, alleen dan kan ik minder lang door gaan.

Freezing

Bewuste gebruiker
ik slik alleen op grote feesten pillen, en dan rond de 1,5 tot max 2 pillen. ik ga zo ongeveer elke maand naar 1 groot feest ivm financiele problemen. ik merk wel dat ik elk feest een pilletje wil maar ikheb het niet nodig zo door het dagelijks leven

Supervlieg

Wijs gebruiker
bij deze wil ik even zeggen dat hoe base het beschreef de beste manier is.. Maar voor elke drug geldt dat je gewoon sterk in je schoenen moet staan wil het jouw niet gebruiken ipv jij de drug..

Wacky

Badass junkie
Het ligt volgens mij helemaal aan jezelf.

Wiet gebruik ik nu 10 jaar, en ik ben verslaafd omdat ik er nooit enig kwaad in heb gezien en nooit aanleiding heb gezien om mate te houden. Ik blow dus elke dag en kan er niet mee stoppen. (zou er opzich wel mee willen stoppen, maar nog niet genoeg om dat te doen lukken)

XTC heb ik nu 2 keer gebruikt (3maanden en 1 maand terug), en ik heb er absoluut geen spijt van. Voor ik XTC had gebruikt zat ik altijd stoned aan de kant, vaak nog te lui om naar WC of bar te lopen.

Mijn eerste XTC pil was de beste ervaring in mijn leven tot nu toe. En die ervaring heeft me veranderd. Als ik nu naar een feest ga heb ik zeker niet elke keer XTC nodig. Ik kan het nu zonder XTC, wat ik voor ik XTC had gebruikt helemaal niet kon.

Als ik niet naar een feest ga heb ik geen enkele behoefte aan XTC. Ook feesten doe ik dus nog steeds meestal zonder XTC en ik ben van plan dat zo te houden.

Zolang je incidenteel XTC kan gebruiken en er geen gewoonte van maakt, kun je er veel plezier aan hebben zonder nadelen. Ik hoop, maar ga er ook vanuit, dat ik het in de toekomst bij incidenteel gebruik kan houden. Neem harddrugs serieus, stel jezelf duidelijke grenzen hoe vaak je het gebruikt en ga die grens nooit over.

Flugeltje

Wijs gebruiker
afterXTC of terwijl L-Tryprofaan.
Het is een essentieel aminozuur dat door de hersenen word gebruikt om de neurotransmitter serotonine aan te maken wat zorgt voor sneller herstel van de hersenen en een diepere slaap.

Belangrijk: om een optimaal resultaat te krijgen is het noodzakelijk L-Tryptofaan in te nemen met vitamine B6 (pyridoxine) en B3 (niacine). Bij een tekort aan vitamine B3 zet je lichaam tryptofaan namelijk om in vitamine B3. En profiteer je dus niet meer van de rustgevende voordelen van tryptofaan. Daarnaast heb je vitamine B6 nodig om serotonine aan te maken.
Dus neem bijvoorbeeld eerst een goed multi Vit. tablet en daarna je capsule L-Tryptofaan.

L-Tryptofaan kun je in de reform winkel wel krijgen.
Het word ook in kleine bakjes verkocht als afterXTC in de smartschop, daar werd mij verteld dat zo'n pakketje een capsule L-Tryptofaan en een sterk gedoseerd vitamine tablet bevat.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb after e geprobeerd, en heb me niet kut gevoeld, maar zaterdag weer gebruikt zonder after e erna, en ik voel me weer niet kut.

Oja, in after-e zit (heb het doosje hier voor me) : 1 Vita Max- krachtige hooggedoseerde multivitamine tablet, 1 afterparty antioxidant (640mg), en kruidenenextracten die ontgiften, en 1 l-tryptofaan (600mg) aminozuur, noodzakelijk voor aanmaak serotonine.

En nog wat, natuurlijk is xtc slecht voor je. Net als chips, bier, teveel suiker, en vet vlees. Als ik om 5 uur kiplekker door de stad space, verbaas ik me over de verlepte koppen die op de grond aan het kotsen zijn. Ieder zijn ding he. :mrgreen:

acidboy

Badass junkie
Schadelijkheid XTC...
Het hangt er heel erg van af hoe vaak je het gebruikt. Er is een onderzoek geweest en volgens dit onderzoek is het gebruik van XTC niet schadelijk bij éénmalig of matig gebruik (tot 50 pillen in je hele leven).
Ze hebben in ieder geval geen aanwijzingen hiervoor gevonden. En dan heb ik het over het geheugen, het immuunsysteem, en depressies.

Voor het immuunsysteem geldt dat serotonine een rol speelt bij het aanmaken van immuuncellen. Aangezien XTC je serotonine verbruikt zal dit dus niet echt bevorderlijk helpen (dit is maar een hypothese).
Wat wel zeker is is dat XTC gebruik je immuunsysteem onderdrukt, en dat bij frequenter gebruik dit na 2 jaar nog aantoonbaar is. (of het zich dan weer zal herstellen bij niet-gebruik is niet zeker.. ík denk van wel..)
Bij de test over het geheugen scoorden XTC-gebruikers slechter dan niet-gebruikers, maar de verschillen waren erg klein. En deze resultaten zijn ook niet heel betrouwbaar omdat de gebruikers ook andere soorten drugs gebruiken.
Het is logisch dat de gebruiker zich de dagen naar het gebruik niet echt happy voelt, nouja ook omdat je serotonine niveau sterk verlaagd is door de XTC. Bij langdurig gebruik kan de depressie dan ook langdurige vormen aannemen. Maar het is altijd maar de vraag, depressief door xtc of xtc door depressie? Ze zullen elkaar beide versterken.
Er komt dus hoe dan ook meer bij een depressie kijken dan alleen een drug (kan ik ook uit eigen ervaring vertellen.)

Tsjah en over de feitelijke schadelijkheid aan de hersenen. Schade aan zenuwcellen is over het algemeen niet te herstellen. XTC veroorzaakt echter alleen schade aan de axonen van de serotoninecellen, waardoor het wellicht mogelijk is voor de cel om te herstellen. Aangezien het cellichaam intact blijft. Dit herstel zal dan wel heel lang duren en wellicht ook gedeeltelijk zijn. En of dit dan weer effect heeft op het leerproces of het geheugen is niet bekend.

Kortom, om een lang verhaal wat korter te maken.
Er zijn nog geen aanwijzingen gevonden bij matig of eenmalig xtc gebruik en schadelijkheid voor de hersenen. Matig xtc gebruik is dan tot 50 pillen per jaar. Er zijn nog heel veel onderzoeken nodig wil hier echt duidelijkheid over komen. En ik denk dat die onderzoeken zich vooral moeten richten op de zenuwcellen en het immuunsysteem. Dat zijn namelijk erg gecompliceerde processen en lastig te onderzoeken (en toch wel van vitaal belang hier).
En over die depressies.. iedereen weet voor zichzelf hoe dit in elkaar steekt en hoe riskant het is om xtc te slikken bij jouw gemoedstoestand. Ik weet van mezelf dat ik er echt mee op moet passen in ieder geval...

Hopelijk is het een beetje duidelijk en hebben jullie er wat aan, want ik ben in een nogal wazige bui..

-spaceman-

Badass junkie
Flugeltje zei:
Dus neem bijvoorbeeld eerst een goed multi Vit. tablet en daarna je capsule L-Tryptofaan.

die combi heb ik laatst genomen en ik kreeg er ontzettende koppijn van... ik zat te kijken en in de l-tryptofaan capsules zit 500% van de ADH aan B6, in de vitamine pillen zat ook nog is b6... maarja het is ook weer over gegaan en misschien lag het aan heel iets anders...

nicole1973

Belezen gebruiker
ik weet het nog net niet allemaal.. ze hebben laatst toch op het nieuws een top 10 gemaakt van de meest schadelijke middelen..

alcohol stond op 2
tabak op 3
xtc op 10 !!!
dat zegt toch ook wat denk ik ..
Nouis alles waar TE voor staat natuurlijk slecht voor je ... maar goed als ze dit op het nieuws durven te brengen ... zegt mij voldoende..

Jeller

Badass junkie
mja ma daar was ook verslavingsfactor en sociale schade en blabla bijgerekend.. kdenk dat elke week een pilletje of 3 wel een stuk harder aankomt dan zaterdag 15 pintjes

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
acid-boy, ik vind t een beetje krom dat ze zeggen dat je na 50 pillen per jaar hersenschade zou hebben opgelopen....

Elke pil zit toch een andere hoeveelheid in, in mg'en/grammen weergeven lijkt me een stuk duidelijker

acidboy

Badass junkie
GabberSnoePie zei:
acid-boy, ik vind t een beetje krom dat ze zeggen dat je na 50 pillen per jaar hersenschade zou hebben opgelopen....

Elke pil zit toch een andere hoeveelheid in, in mg'en/grammen weergeven lijkt me een stuk duidelijker

Tuurlijk fluctueert dat aantal pillen nogal. Dat stukje wat ik typte is ook op een onderzoek gebaseerd, daarin werd niets vermeld over hoeveel mg alle pillen bevatten. Dus ik ga er dan persoonlijk gewoon van uit dat het een gemiddelde xtc pil zal zijn geweest. Laten we zeggen 80 a 90 mg mdma.

Zulke getallen neem ik eerlijk gezegd altijd een beetje met een korreltje zout .. zoals jij al zei gaat het ook om de sterkte van de pil. En het verschilt ook weer per persoon. Het gaat om het globale beeld wat er geschetst wordt.

tina

Newbie
depressief zijn na xtc kies jezelf, als je al op voorhand gaat denken dat je serotonine gehalte serieus gedaald is dus je je wel slecht moet voelen, ja dan voel je je ook slecht. gewoon nie aan toegeven gaat ook, ik heb er echt nooit last van, alleen moe de dagen achteraf, ik begrijp ook niet waarom mensen dat zo fel hebben, waarom moeten ze zich nu ineens zo slecht gaan voelen omdat ze xtc hebben gepakt en het nu uitgewerkt is. volgens mij is een groot deel van dat depressief gedoe, psychologisch en aangeleerd. iedereen denkt dat je je na de super leuke nacht je rotslecht moet voelen, dat is toch helemaal niet zo...

Wacky

Badass junkie
tina zei:
depressief zijn na xtc kies jezelf, als je al op voorhand gaat denken dat je serotonine gehalte serieus gedaald is dus je je wel slecht moet voelen, ja dan voel je je ook slecht. gewoon nie aan toegeven gaat ook, ik heb er echt nooit last van, alleen moe de dagen achteraf, ik begrijp ook niet waarom mensen dat zo fel hebben, waarom moeten ze zich nu ineens zo slecht gaan voelen omdat ze xtc hebben gepakt en het nu uitgewerkt is. volgens mij is een groot deel van dat depressief gedoe, psychologisch en aangeleerd. iedereen denkt dat je je na de super leuke nacht je rotslecht moet voelen, dat is toch helemaal niet zo...

Dat het psychologisch en aangeleerd zou kunnen. Dat je er zelf voor kiest is echt grote onzin.

Wartaal

Belezen gebruiker
De eerste paar keren zijn de beste keren en de eerste keer had ik wel zoiets van. Als ik dit te vaak doe dan zou ik gerust verslaafd kunnen raken. Maar zodra je het dan te vaak ga doen (lees 1x per 4 weken of minder) dan gaat het op den duur tegen staan en word het steeds minder. Vandaag toevallig een pilletje op maar de laatste keer hiervoor was ong. 7 maanden.

Fishhead07

Wijs gebruiker
Als jij maar eens per 3 maanden XTC slikt is het vrijwel niet schadelijker dan softdrugs omdat je dan je hersenen het minst belast. En als je het zo weinig doet heb je ook weinig plle nodig. Dan kan je rustig op 1 of 2 goede pille per keer hard space.

maar tuurlijk het gevaar ligt er dat je het vaker gaat doen dan eens per 3 maanden.

Ik vind het altijd zo dom dat mensen zeggen van ja ga nooit xtc doen en dan wel elke dag blowen nee dat is lkkr goed voor je :P

Tja of je nou veel drinkt veel rookt veel blowed veel slikt veel spuit of weet ik het wat je gebruikt het is allemaal slecht ene mis iets slechter als het andere. Ik zeg altijd je moet zelf weten wat je gebruikt het is jou leven maare voel je neit heilig als uje alleen softdrugs gebruikt want alsof wiet niet verslavend en schadelijk is whahah :wink:

Geniet en hoe of door wat je geniet moet je lkkr zelf weten :grin:

caatje

Badass junkie
slipperman89 zei:
De eerste paar keren zijn de beste keren en de eerste keer had ik wel zoiets van. Als ik dit te vaak doe dan zou ik gerust verslaafd kunnen raken. Maar zodra je het dan te vaak ga doen (lees 1x per 4 weken of minder) dan gaat het op den duur tegen staan en word het steeds minder. Vandaag toevallig een pilletje op maar de laatste keer hiervoor was ong. 7 maanden.

Als ik dit weekend slik heb ik volgend weekend weer veel zin maar pak het niet en hoe langer ik er mee wacht hoe meer het me gaat tegenstaan om het wel te pakken. Maar wacht ik echt lang (ik vind 2 maanden lang) dan is de zin er echt wel maar op de dag zelf ,dat ik weet van nu kan t, loop ik echt te tobbe, wel, niet, wel, niet. Het eindigd altijd met wel haha. En als hij er dan eenmaal inkickt, snap ik niet wta ik van te voren toch heb lopen tobbe. Het is heel tegenstrijdig bij mij.

Fishhead07

Wijs gebruiker
caatje zei:
slipperman89 zei:

Als ik dit weekend slik heb ik volgend weekend weer veel zin maar pak het niet en hoe langer ik er mee wacht hoe meer het me gaat tegenstaan om het wel te pakken. Maar wacht ik echt lang (ik vind 2 maanden lang) dan is de zin er echt wel maar op de dag zelf ,dat ik weet van nu kan t, loop ik echt te tobbe, wel, niet, wel, niet. Het eindigd altijd met wel haha. En als hij er dan eenmaal inkickt, snap ik niet wta ik van te voren toch heb lopen tobbe. Het is heel tegenstrijdig bij mij.

De laaste dagen heb ik juist dat ik me vet verheug op het weekend zodat ik drugs kan nemen :grin: . En dan neem ik het en valt het effect echt tegen :( Zal gedeeltelijk met tolerantie te maken hebben maar lijkt me raar dat het na een week ineens is terwij ik vorige week nog stond te space :rolleyes:

Maarja ga maar ff nieuwe dingen teste en pille toch maar minder vaak doen en dan ff genieten ervan :grin:

Heb soms wel dat ik me echt verheug op een bepaalde drug zoals met sos. Ik gebruik het niet en heb het niet in huis maar als ik nu een lijntje kan leggen dan voelt dat zo goed gewoon :P Dat heeft wel ze voordelen als je je echt verheugd op iets en gebruikt het weinig als je het dan neemt voelt het echt te lkkr gewoon :grin: Dus volgende maand ofzo ff sos halen en dan geniete en dan weer maanden niet :grin: Is eigenlijk de enige drug die ik makkelijk maande niet kan nemen.

nicole1973

Belezen gebruiker
ik denk niet dat het verslavend is in de zin dat je niet meer zonder kan of iedere dag aan xtc denkt.. ik vind voor mezelf wel dat het "situatie" verslavend is... als ik naar een goed feest ga merk ik gewoon dat ik het minder naar mijn zin heb en toch echt een pil wil nemen dan.. door de weeks of op verjaardagen of wat dan ook helemaal geen behoefte aan.. denk er niet eens aan. De enige bijverschijnselen die ik heb is gewoon 2 dagen moe en duf zijn en wat licht in mn hoofd.. voor de rest geen last ( zorg ook wel erg goed voor mezelf in de week na gebruik qua vitamines enz)

ballie15

Belezen gebruiker
At the beginning

Na de eerste paar keer vond ik het zooo geweldig, ik zocht echt naar feestjes zodat ik weer "kon".
Maar ik ben nog niet eens een jaar verder en ik vind t steeds minder leuk.
Het is vaak zo'n gedoe met de nasleep en de laatste paar keren had ik ook geen goede pillen, daarom kan ik beter nuchter zijn, dan heb ik het tegenwoordig leuker.

Maarrrrr...voor de zomer weer even extra goed zoeken naar goeie, niet te vaak doen en dan komt het wel weer goed, helemaal omdat ik nu al vrij lang niks heb gedaan...chill.

Dissonant

Bewuste gebruiker
Hoe vaak deed je het dan? Elke week?

Ik gebruik het ook nog niet zo lang. Bij mij zit er gemiddeld zit er een maand tussen, en het effect blijft wel ongeveer hetzelfde..

witte

Newbie
Hallo allemaal. Ik ben nieuw op het forum. Ik lees wel al een jaartje ofzo mee en haal hier toch wel regelmatig nuttige informatie vandaan.
Ontopic, ik denk, dat als je eens in de 2 of 3 maanden 1 of 2 pillen neemt, dat er van verslaving geen sprake is. En de schade zal dan ook wel meevallen, het lichaam heeft inmiddels tijd genoeg gehad om te herstellen. Lijkt mij tenminste van wel.
@ Freak, ben je na 5 jaar nog steeds de zelfde mening toegedaan? :wave:

sweet

Newbie
Ik ben deze site gekomen omdat mijn partner en ik elke weekend gebruiken... Of als we uit gaan, maar ook heerlijk thuis lekker chillen.... Maar de laaste tijd hebben we veel ruzie na het chillen.... En tijdens het chillen hebben we een te hoog verwachtings partroon van elkaar... Nu zijn we tot de conclusie gekomen dat het aan de xtc zou kunnen komen... verslaafd? Over onze grenzen heen gaan ?? Donderdag denk ik al ..mmmm lekker bijna weekend, en maandag denk ik .. shit weer klote gegaan..... Dus ik denk ik zal eens kijken op het web wat het zegt ... Nou er zijn verschillende meningen over wel of niet lichaamlijk of geesterlijke verslaving.... Ik denk als je geestelijk verslaafd bent, je ook lichaamelijke klachten krijgt... en als je die niet wil dan neem je toch weer drugs ... dus ik dekn toch dat het beide is.... vvan het ene komt het andere..... bij mij is het nu nog geestelijk.. Maar de ene is de andere niet... Maar wij gaan er mee stoppen ... Het is alleen eens gebeurd dat me partner flitsen in zijn hoofd en lijf heeft gehad,en spiertrekingen... IS NIET GOED !!! Maar het is zo lekker... Maar is het ,het waard om je relatie naar de klote te brengen hier door ? D8 ut niet..... Dan eet ik liever een zak chips leeg elk weekend zonder ellende dan een pil met alles wat er fout zou kunnen gaan.... Ik hoop dat we het samen gaan redden.... Want me mannetje is me meer waard dan alle drugs om me heen.....
Als je maar eerlijk naar je zelf kijkt en bent ,en eerlijk tegen over elkaar...
Mensen hou je hoofd er bij ..... gaan wij wel doen.....
Ik hou van het leven, en ik hou van me mannetje :hearteyes: maar ik zou nooit van xtc willen gaan houden....
:wave: :wave: :wave: sweet

Detroit303

Bewuste gebruiker
Wat een supper KICK! :grin: Oud topic al!

Elk weekend gebruiken is overdreven en kan permanente hersenschade veroorzaken. Altans dat ik toch wat ik vaak lees op sites. Maar er is blijkbaar toch nog veel onduidelijkheid over de schadelijkheid van x. Dat het je geheugen aantast is duidelijk, maar of het permanent is...
In ieder geval: élke week x = foute boel. Je brein heeft 3 maanden nodig z'n serotine peil terug in orde te krijgen..

sweet

Newbie
Ja duhh , dat snap ik wel.... Maar over de verslaving gesproken ,dan ga je dat dus doen elk weekend ..... En de schade, tja dat klopt ,dat heb je met drank, te veel eten en roken ook al. Laat staan met drugs .... en toch doen we het .... eigenlijk heel onvolwassen en onveratwoordelijk gedrag .... We weten het alle twee. Ben er ook niet trots op hoor.... En is best moeilijk dit te tikken en te vertellen.En ik hoop hier mee andere mensen te bereiken die in de zelfde situatie zitten en dit herkennen.Samen feesten is ook leuk,maar samen dingen erkennen en delen hoort er ook bij .. Die flitsen in zijn hoofd en de spier trekkingen hadden al de waarwschuwing moeten zijn om te kappen... Nee wat doen wij? We gingen minderen.... tja werkt niet .... Luister naar je lichaam... We zijn rond de 40 jaar jong .... hoe volwassen moet je zijn he ??? schaam me soms kapot !!!!
:wave: sweet

takedown84

Belezen gebruiker
ik vind xtc absoluut niet verslavend, ik zou het nooit nemen buiten het uitgaan... absoluut geen behoefte aan dan... ik heb het wel 1 keer gedaan maar wil het nooit meer...
ik snap ook niet dat mensen adt leuk vinden...
en de negatieve effecten? als je jezelf aan de 1 keer in de 3 maanden grens houd is er volgens mij bijna niets negatief....
en positief... je hebt geen kater zoals bij alcohol...
als je het veel gaat gebruiken krijg je natuulijk een depresief gevoel...

gewoon weten hoe er mee om te gaan en er is geen probleem...

sweet

Newbie
Klopt gedeeltelijk mee eens, wij zijn het ook verder om de verkeerde redenen gaan gebruiken. Ik denk dat het daar door mis is gegaan..... Afkick verschijnselen heb je er wel degelijk van. Dus lijkt het me toch een verslaving.... En idd de grens zijn we allang over gegaan, staat ook hier boven.... Maar dat kan al snel hoor ... en nogmaals niet iedereen is het zelfde... en als je op bepaalde momenten ff niet stevig in je schoenen staat, kan het al snel de andere kant op slaan..... Maar vin het leuk de reactie er op te lezen.... En je merk dat niet iedereen het zelfde is gelukkig ..... en voor iedereen het zelfde respect
:wave: :wave: :wave: sweet

Lauu

Badass junkie
Re:

Freak zei:
ik ken inderdaad wel redelijk wat mensen die gewoon alleen op grote feesten (impus etc) wel 1-2 pillen nemen maar verder gewoon niet, misschien (ik ben geen expert) iis dit iinderdaad niet eens slecht

dat doe ik ook...alleen is het bij 1-3 pillen per maand per groot feest...en alleen grote feesten en maar 1x per maand :)

hannus

Bewuste gebruiker
Als je te vaak xtc gebruik word het echt gewoon ''saai''.
Je spaced hem veel minder hard.
Vrijdag en zaterdag aan de pillen gezeten en door ik het te veel en te vaak achter elkaar doe deze Afgelopen Weken vond ik me snoepie niet eens zo heel geweldig en na 4 pille niet eens zo vaag als een bal.

Dus mijn mening hou er een tyd tussen blijft het gewoon leuk en het is beter voor je. :wave:

Annæ

Belezen gebruiker
Ten eerste weet je nooit wat er in je pillen zit, tenzij je ze laat testen.
Roze hartjes kunnen wel roze hartjes zijn maar het zijn niet altijd dezelfde ingrediënten.

Verder ligt het er naar mijn mening naar hoe verslavingsgevoelig jij zelf bent en of je genoeg discipline hebt om te kunnen zeggen dat je het bij één keer laat of het niet kan laten nog meerder malen te 'proberen'.
In XTC zitten inderdaad gevaarlijke stoffen maargoed, dat is bij bijna alle drugs zo en dat weet je ook van te voren, gelukkig :)

pretender

Belezen gebruiker
sta hier van te kijken :confused: ... is natuurlijk niet goed elk weekend xtc te gebruiken, alleen deal with the negative effects... anders niet doen of langere tussenpozen.. heel simpel.
en geestelijk verslaving kan je er wel van krijgen, maar dat ligt bij elk persoon anders en dat geld zeker voor labile personen..

mzll,

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
je kan het wel elk weekend gaan gebruiken maar dan heb je niet meer het echte love effect :hearteyes: dan kan je netzogoed aan de pep gaan, effecten verschillen dan nog wel, maar tis dan allebij eigenlijk alleen oppepend, doe het gewoon eens in zo 3 maanden ofzo :wave:

Bovenaan