Sterker dan MDMA?

k0isk0

Experimenterende gebruiker
Ik ben een beetje uitgekeken op XTC ookal vindt ik het nog steeds kicken om te doen ik krijg dit hele liefdesgevoel niet meer. Wel lichtelijk.

Nou ben ik gaan kijken naar wat XTC vervangers zoals 4-FMP, 6-APH en Mefedrone (4 MMC)

Zijn er sterkere vormen dan bij MDMA?
Wat is een aanrader?

onlypills

Zo te horen heb je tolerantie opgebouwd voor MDMA. De volgende vraag die gesteld moet worden is wat je met 'sterker' bedoeld. Simpel gezegd bevorderen alle stimulanten de afgifte van 3 stoffen: Norepinefrine, dopamine en serotinine. Het effect van stimulanten wordt voornamelijk bepaald door in welke mate de afgifte van deze 3 stoffen wordt gestimuleerd. MDMA zal voornamelijk de afgifte van serotinine bevorderen en het love gevoel geven. Een echt sterkere variant hiervan bestaat eigenlijk niet.

Als je opnieuw op zoek bent naar het verliefde gevoel (serotinine gevoel), dan geef ik je de beste kans als je 5/6-apb zou proberen. Ook M1 (methylone) zou een optie kunnen zijn, maar het is minder waarschijnlijk dat dat wel goed werkt als je al tolerant bent voor MDMA.

4-fmp geeft een ander gevoel dan MDMA en is eigenlijk nergens mee te vergelijken. Je zou het speed light met een MDMA sausje kunnen noemen (bevordert voornamelijk de afgifte van norepinefrine en dopamine), maar daarmee doe je 4-fmp tekort. Het echt verliefde gevoel ontbreekt bij 4-fmp, maar er zijn weinig mensen die dat een probleem vinden (vind het zelf ook chiller dan MDMA). Verder is er volgens mij ook maar in beperkte mate sprake van kruistolerantie tussen 4-fmp en MDMA, dus ik geeft een goed kans dat je hier wel weer lekker op gaat.

In het uiterste geval zou je een 2c-tje in lage concentratie kunnen proberen, maar dat gaat al snel richting een trippie gevoel.

Met 4-MMC heb ik persoonlijk geen ervaring, dus dat zou ik niet kunnen zegen.

Realities

Belezen gebruiker
is een heel moeilijke, zoniet onmogelijke vraag denk (vind) ik.

MDMA is een unieke substantie met een uniek profiel, ( wat je nie kan vergelijken met sommige RC's of zelfs MDMA-derivaten , neefjes.nichtjes: MDAI, MDEA, MMDA,MDA,PMA PMMMA

Volgens mij is er geen stof die sterker is dan 3,4 methyleendioxymetamfetamine op zichzelf als je dan refereert naar dat typisch euforische love-gevoel hoor.

Er zijn natuurlijk 'ietwat' vergelijkende fentetylamines of tryptamines, maar oook zij zijn op hun beurt weer uniek in werking en farmacologisch profiel.

Grtz Mr. :mrgreen:

Pieter210

Bewuste gebruiker
Realities zei:
is een heel moeilijke, zoniet onmogelijke vraag denk (vind) ik.

MDMA is een unieke substantie met een uniek profiel, ( wat je nie kan vergelijken met sommige RC's of zelfs MDMA-derivaten , neefjes.nichtjes: MDAI, MDEA, MMDA,MDA,PMA PMMMA

Volgens mij is er geen stof die sterker is dan 3,4 methyleendioxymetamfetamine op zichzelf als je dan refereert naar dat typisch euforische love-gevoel hoor.

Er zijn natuurlijk 'ietwat' vergelijkende fentetylamines of tryptamines, maar oook zij zijn op hun beurt weer uniek in werking en farmacologisch profiel.

Grtz Mr. :mrgreen:
Aan welke tryptamines denk je dan?

Auraz

Belezen gebruiker
Ik adviseer je 6apb, dit nu 4x gedaan. Voor het laatst was vandaag / gister op dance valley :wink:

Lees ook mn report '@Down Under'

Gr :wink:

MellowMarcelloww

IK denk dat het heel persoonlijk is. Zelf ben ik niet kapot van 6-ABP, maar toevallig kwam ik laatst in contatct met metyllone. Ik dacht dat het zo'n middeltje uit de smartshop was, zoiets als efedra, wat net was verboden, en verwachttte er niet veel van. Nam dus een hele flinke snuif.
Jesus, dit is de sterkste euforie en empathie die ik ooit heb meegemaakt, man, man, ik zo zeggen 5 keer zo sterk als je eerste XtC. Maar na zo'sn twee uur sloeg de euforie om in een onrustig speedy gevoel. Ik was er niet op voorbereid en heb een zeer ellendige nacht gehad. Later heb ik hier wel wat beter op geanticipireerd door het vroeg op de dag te nemen en na de euforie iett te gaan doen, gras maaien, wandelen of zo. En 's avonds had ik wat benzo's klaar liggen. Maar ja, zoals ik al zei het is heel persoonlijk, sommige mensen vinden het blijkbaar niets...

Mehpedrone ken ik niet maar schijnt tamelijk link te zijn.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vind 6-apb een welkome afwisseling van de xtc en mdma. Vooral dat het constanter werkt en je niet van die golven ervaart zoals bij xtc vind ik echt een groot pluspunt. Het euforische gevoel vind ik op die manier fijner. Nadeel is dat het pokkelang werkt :P
Voor de rest heb ik geen ervaring met de stoffen die jij noemt.

harry123

Bewuste gebruiker
ZERO- zei:
Ik vind 6-apb een welkome afwisseling van de xtc en mdma. Vooral dat het constanter werkt en je niet van die golven ervaart zoals bij xtc vind ik echt een groot pluspunt. Het euforische gevoel vind ik op die manier fijner. Nadeel is dat het pokkelang werkt :P
Voor de rest heb ik geen ervaring met de stoffen die jij noemt.

Oh ik heb juist het gevoel dat x veel constanter werkt en 6apb juist met vlagen komt... Maar goed dat zal wel aan mij liggen..

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat mij betreft is 6-APB inderdaad ook veel stabieler. Echter volgens mij ben je op zoek naar iets sterkers omdat je tolerantie hebt opgebouwd. Je kunt beter je tolerantie wat laten afbouwen door een tijdje niet te gebruiken. Het effect wordt dan weer beter en je geeft je brein ook even de tijd te herstellen. Als je alleen maar meer en sterker gaat gebruiken wordt het er niet beter op...

Bovenaan