sterkste G

Liefhebbers,

Wat is eigenlijk de sterkste G die je kan krijgen in vloeibare vorm. Normaal goeie G is 50%, maar wat is nou het hoogst haalbare percentage (vloeibare) G? heb eens vernomen 58%. Maar in principe kan dit toch veel hoger?

Ik ben benieuwd!

Soma

Bewuste gebruiker
Iemand op het forum hier had eens 68%. Frisko was dat denk ik. Das toch al het hoogste dat ik heb gezien :)

inderdaad niet verkeerd :stoned: Wordt doseren wel steeds lastiger:grin: Ik weet dat ik geen recepten mag plaatsen, dus dat doe ik ook niet. Maar sterker maken is toch gewoon een kwestie van uitgekookte naghb minder verdunnen? Ik zou wel eens willen weten wat in theorie het maximaal haalbare % is. Evt per pm, aangezien het dan al gauw concreter wordt en dat absoluut in strijdt is met de geldende regels hier op het forum :grin:

greenpower

Bewuste gebruiker
gup-a-licious zei:
inderdaad niet verkeerd :stoned: Wordt doseren wel steeds lastiger:grin: Ik weet dat ik geen recepten mag plaatsen, dus dat doe ik ook niet. Maar sterker maken is toch gewoon een kwestie van uitgekookte naghb minder verdunnen? Ik zou wel eens willen weten wat in theorie het maximaal haalbare % is. Evt per pm, aangezien het dan al gauw concreter wordt en dat absoluut in strijdt is met de geldende regels hier op het forum :grin:

Je mag gewoon recepten plaatsen staan er genoeg.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Gewoon verwarmen tot het zout alleen overblijft. Dan weer heel langzaam water erbij tijdens verwarmen tot het net weer vloeibaar is. Dan heb je de sterkste G.

inderdaad elfquest. Dat wist ik idd, dat dat de manier van bereiden is. Maar hoger als 68% zul je dus waarschijnlijk niet komen? die 150c met thermometer of gewoon op gevoel/oog? Hoe wordt dit gedaan in het algemeen? Of oven?

Greetz,

anon22

Belezen gebruiker
Elfquest zei:
Gewoon verwarmen tot het zout alleen overblijft. Dan weer heel langzaam water erbij tijdens verwarmen tot het net weer vloeibaar is. Dan heb je de sterkste G.

je dient er ook rekening mee te houden dat G warm veel dunner is als koud.

dus als hij met het stellen van de sterkte warm nog vloeibaar is , kan hij als het koud word nog steeds gaan stollen, dus dit klopt niet helemaal

Elfquest

Bewuste gebruiker
Daarom zeg ik langzaam aan, steeds een beetje water erbij, verwarmen, laten oplossen, weer laten afkoelen en als het nog stolt nog een klein beetje water erbij, verwarmen, etc.tot het niet meer stolt.

Ik doe dit zelf op gevoel. En steeds hele kleine beetjes water erbij. Wel demiwater he.

Bovenaan