Frequentie, type drugs, je gevoel, etc. Dan kunnen we je wat gerichter helpen.
Idd wat meer info.
-Zijn er mensen die wel van je gebruik weten?
-Wat is de reden voor je gebruik? Ik hoor je zeggen, meer energie, nog andere redenen?
-Ben je al naar je huisarts geweest? (Zo nee, GAAN, zoals al eerder genoemd, huisarts is discreet, maar kan wel de weg naar hulp zijn, écht gaan, als je stiekem kan gebruiken kan je ook wel stiekem of met een goede smoes naar de huisarts)
-Hoe denkt je partner over drugs?
-Vertel eens over je gebruikspatroon (voor je werk, na je werk, tijdens? Thuis? Als je alleen bent?
. Ik kan gebruiken met mensen mij heen. Als je een paar uur rust pakt kan je dit volgens mij nog lang volhouden.
Je beseft dat je jezelf aan het bedriegen bent hé, in mijn ogen meer nog dan een paar maanden geleden. Ik denk dat je aan het afglijden bent...
2 tips
1: ga écht naar je huisarts
2: vertel hier gedetailleerd over je gebruik, hier hoef je je nergens voor te schamen, kijk, het beestje kan soms bij de naam genoemd worden maar dat heb je als verslaafde soms ook nodig. Maar je kan ook echt rekenen op steun en begrip.
Naar mijn idee sta je op de drempel van hulp zoeken en probleem erkenning, dat is geen dag te vroeg, volgens mij is de schade nu nog te overzien.
Maar ik kan je op een briefje meegeven dat, als je zo doorgaat, schade en verlies groter gaan worden (gezin kwijt, baan kwijt, gezondheid etc)