stiekum

tammie01

Newbie
Hallo allemaal,

Sinds vorig jaar gebruik ik af en toe cocaine en soms een pilletje om te ontsnappen uit mijn zeer drukke dagelijkse leven. Zo druk, dat ik de laatste tijd erg depri ben en zeer weinig geduld heb met bijvoorbeeld mijn kinderen en man.
Mijn werk slokt heel veel tijd op en niet zomaar, ik word gewoon niet OK behandeld. Dat reageer ik vaak af. Als ik coke gebruik, word ik niet veel rustiger maar wel scherper en zie ik beter waar het mis gaat. Bovendien vind ik alles en iedereen wat liever i.p.v. lastig en zo.
Naast werk ook nog kinderen en een groot huis waarin we aan het klussen zijn. Dat klussen lukt ook niet helemaal wat ervoor zorgt dat ik me nog minder OK voel. Voor oud en nieuw hebben mijn man en ik wat coke ingeslagen (bewaren we voor de kinderen netjes in een kluis waar ze niet bij kunnen hoor) maar van de week en vanavond heb ik daar stiekum van gesnoven. Op de WC. Ben je dan zielig of niet??? druk en/of depri, ik heb toch gelogen tegen mijn man en zit als een of andere junkie te snuiven in de WC.

Verslaafd ben ik (nog) niet, maar wel verslavingsgevoelig. En betrapt door mijn man. Morgen zal ik ernstig door het stof moeten en terecht. Ben ik de enige die dit doormaakt/heeft gemaakt of zijn er mensen die mij wakker kunnen schudden voor het verkeerd afloopt?

Bedankt alvast...

Dikkop

Belezen gebruiker
beste tammie, ik heb nog nooit coke op maar ik heb wel ervaring met het snoepen van drugs voordat het eigenlijk de bedoeling is.

Maar alsjeblieft maak van de coke geen uitweg! want dat is het niet! Het is misschien makkelijk gezegd maar probeer naar "normale" dingen te zoeken die je misschien kunnen helpen. Of ga even door het slijk met in je achterhoofd de gedachte dat na regen altijd zonnenschijn komt!

en nu.. jij wilt graag wakker geschud worden.. neem dit niet aanvallend op aub ik probeer alleen op mijn manier te helpen.

Je zegt dat je zo weinig tijd hebt, dat het zo druk is. Dan heb je een keer vrije tijd en dan grijp je naar de coke? Is dat niet héél egoistisch tegenover je kinderen en je man? Laat de coke even zitten en 'spend some quality time' met je man en kids.. ga van mij part een keer naar de dierentuin, een pretpark of gewoon iets wat het hele gezin leuk vind!

Klussen.. ik werk bij een klusmarkt dus weet donders goed dat er zat fout kan gaan, maar hou ook in je achterhoofd dat als het klussen klaar is het je een goed gevoel zal geven en dat er dan een zorg minder is :)

Ik zou zeggen, succes morgen met het gesprek met je man en wees 100% open en eerlijk.

Veel plezier met oudjaar (als dat nog steeds door gaat) en probeer er daarna een tijdje af te blijven!

Succes met alles! :wave:

Chris Pontius

Badass junkie
Zoals je zelf zegt ben je nog niet verslaafd maar met dit gedrag is er een grote kans dat je dit snel gaat worden. zodra je een "excuus" hebt om drugs te pakken (vooral bij coke) kan je echt goed de fout in gaan.
pas hier mee op, ik denk zelf dat je beter helemaal kunt stoppen met het gebruik van coke in jou geval.

caat

Newbie
honey... coke is vluchten.
Kijk eens naar je leven, waar kan het anders, minder druk, waar kan je wat lucht inbouwen.. cocaïne is geleende tijd in een geleend leven en op een dag moet je terug betalen met rente. Het leven is er om van te leren. Ga het aan, bekijk wat er anders kan. En geloof me, dat kan altijd.

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn , maar realiseer je dat ook zij straks met drugs in aanraking gaan komen. Daar flip je toch ook van. Nou dan, zorg net zo goed voor jezelf als je voor je kinderen zorgt. Kappen met die rommel.

Mijn relatie is net op de klippen gelopen door cocaïne. Ik ben er helemaal kapot van. Begreep niet wat er gebeurd was, totdat iemand me erop wees... Deze vent vlucht in coke, in wiet, in drank. Zodra het leven ingewikkelder wordt en het niet meer alleen maar gezellig is steekt hij zijn kop in een hoop witte poeder. Hij is de man van mijn dromen, maar ik doe geen concessies meer. Klaar. Coke is de killer van alle nuance in het leven.

space scientist

Wijs gebruiker
Als je al stiekem snuift, dan ben je niet opweg naar een verslaving, dan heb je al een lichte verslaving. Zelf zeg je dat je nog niet verslaaft bent, maar zeg je dat niet alleen omdat je dat zelf graag wil horen?

Cocaïne gebruikers zeggen tegen zichzelf dat ze hun gebruik in de hand hebben, zodat ze voor hun eigen gevoel gewoon kunnen blijven gebruiken.

Maar denk hier eens goed over na, als je hier naar toe komt met je verhaal zit er ergens toch iets niet goed. Je bent echt niet de enigste hier in, sterker nog, ik kamp juist met een verslaving van meerdere jaren. Er aan verslaaft raken is makkelijk, er geestelijk van afkicker is een ander verhaal.

Als ik zo je verhaal lees herken ik me zelf er in, en ja, in mijn ogen ben je er al half aan verslaafd. Vertrouw me, en kap er mee nu het nog kan. Je hebt dat duivelsspul niet nodig om je te ontspannen of om je zorgen te vergeten. Als je je werk zo vervelend vind en dat afreageerd naar man/kinderen is het misschien ook tijd voor ander werk/werkgever/werkplek.

Dat het klussen nu wat tegenzit kan je nu gewoon niet hebben, maar het moet toch gebeuren, laat het je niet te veel raken anders ga je je er alleen maar meer aan irriteren.

Die depressieve gevoelens zouden best door de pillen (serotonine-tekort) of cocaïne kunnen komen, maar dat hoeft niet. Wees verstandig en ga daar mee even naar de huisarts. Dat je er nu nog niet echt last van hebt maakt niet uit, mar het gaat van kwaad tot erger en als he nog zo ligt is is het ook zo weg te krijgen :wink:

Als laatste waarschuwing, denk aan wat je verliest als je niks doet met dit en doorgaat met dat helpoeder. Je kinderen, je man, je werk als ze er achter komen. Wees slim, denk goed na wat voor schade dit kan aanrichten.

Hoop dat je er wat mee doet,

groeten van space scientist

Sarori

Bewuste gebruiker
De titel van je topic zegt denk ik al genoeg....

Een verslaafde is altijd te herkennen aan stiekum gedrag, omdat hij/zij zich voor zijn/haar verslaving schaamt. Je ziet zelf gelukkig in dat je stiekum bezig bent en ik denk dat het zaak is dat je daar per direct mee stopt. Kennelijk vindt je coke erg lekker als "vluchtmiddel" en dat is meteen het tweede gevaar. Al heel snel zul je erachter komen dat je je met coke op eigenlijk prettiger gaat voelen dan zonder en dan ben je al in het gat gestapt dat je voor jezelf hebt gegraven.

Denk aan je kinderen, aan je man en aan je leven. Wil je dat alemaal in de waagschaal stellen? Breng verandering aan, daar waar je het niet prettig vindt en vlucht niet weg in drugs, of dat nou coke (de witte sloper) is, alcohol of iets anders. En voor depressieve klachten zijn er gelukkig ook huisartsen die je verhaal geduldig kunnen aanhoren en je verder op weg kunnen helpen.

Een lijntje met oudjaar samen met je man is echt geen doodzonde en van mij mag je er lekker van genieten samen, maar onderken je problemen en snuif ze niet weg, want dan zul je van een koude kermis thuiskomen.

Je geeft duidelijk aan dat je wakker geschud wilt worden voor het te laat is en daarmee laat je mij zien dat jij je probleem heel goed zelf onderkent. Handel er dan ook maar gewoon naar.

Het gaat je vast lukken!

Bovenaan