• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Stimulerende RC's zonder effect op serotonine

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Over serotonineagonisten gesproken, hoe zit het met 2C-B, 2C-E? Zijn dat 'serotonineslurpers' zoals MDMA? Is daar de 3-maandenrichtlijn op van toepassing? Heb zelf even naslag gedaan, maar zie het niet terug. Is het verstandig om op één weekend 2C-E en 6-APB te doen (op verschillende dagen, niet gecombineerd)?

Overigens, wat die 3-maandenrichtlijn betreft. Hiervoor is geen wetenschappelijke basis. Er zijn ook bronnen die 6 weken aanhouden als advies. Een richtlijn van 3 maanden is aan de erg behoudende kant.
Nee phenethylamines als 2c-B en E zijn geen serotonine slurpers. Het zijn meer serotonine na-apers.

gomega

Belezen gebruiker
Eén ding kan ik wel van deze rc zeggen.
Het wordt een nachtje zonder slaap.
Hoeft niet per se hoor. Als je het als study- of werk aid gebruikt en dus 's ochtends een kleine dosis (de meeste nemen zo rond de 20mg) pakt, dan is slapen voor de meeste geen enkel probleem. Als je het 's avonds pakt of een grotere dosis neemt dan kan het 't slapen wel wat lastiger maken, tenzij je een benzo gebruikt.

Memento

Experimenterende gebruiker
Ik vind 3-FPM erg fijn,
Laatst 2 keer uitgeprobeerd en vond het een relaxte sociale high. Het geeft net een extra kick.

Als je hier alcohol bij drinkt is het de volgende dag wel gegarandeerd hoofdpijn, dus dat ga ik niet meer doen.

gomega

Belezen gebruiker
Ik vind 3-FPM erg fijn,
Laatst 2 keer uitgeprobeerd en vond het een relaxte sociale high. Het geeft net een extra kick.
Ik heb dit zelf nog nooit gebruikt, maar heb erover gelezen dat deze eigenlijk een beetje tussen het productieve en recreatieve in zou zitten. Een lage dosis zou je extra energie en focus geven, terwijl je van een hoge dosis wat meer high wordt. Dat zou inderdaad wel een goede optie kunnen zijn.

Het enige nadeel is dat sommige mensen een paar dagen last krijgen van de '3-FPM flu' na gebruik. Dat is ook de voornaamste reden dat ik die nog niet heb geresearched.

Memento

Het enige nadeel is dat sommige mensen een paar dagen last krijgen van de '3-FPM flu' na gebruik. Dat is ook de voornaamste reden dat ik die nog niet heb geresearched.
Ik heb hier gelukkig nog geen last van gehad, wat ik erover las kwam dit vooral voor bij hogere dosissen of dagelijks gebruik. Ik heb nu 2x 100-150 mg in een bommetje gedaan met daartussen 2 weken.

Maar het is een RC dus het blijft een risico!

Natozlato

Wijs gebruiker
Ik heb 2FMA overdag op Psy fi gehad, 60 mg, en was een prettige moodlifter en energiebooster. Niet zo dwingend als pep. Geslikt in een capsule en geen craving om bij te nemen. Was 's avonds zo moe van het festival dat slapen prima ging.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Ik denk dat voor alle stimulerende drugs (trouwens bij alle) geldt, lagere dosis, minder afterdip.
Het vinden van precies de juiste dosis, die bij ieder ander lijf anders is, dat is het lastige element in dit kader.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
2-FMA is niet echt recreatief, maar ideaal voor functioneel gebruik. 2-FA heb ik geen ervaring mee, dus ik weet niet hoe recreatief die is
Dat is ongeveer hetzelfde effect dat een hogere dosering 2-FMA heeft voor mij. Ik merk dan dat ik echt veel meer ga praten en ik zit dan echt goed in mijn vel, net alsof ik echt super lekker heb geslapen en helemaal uitgerust ben. Het is inderdaad allemaal vrij subtiel en 'onschuldig' qua side-effects wat het mentaal best verslavend kan maken.
Klinkt voor mij toch aardig recreatief. Ik ben voor recreatief gebruik aan het nadenken over het gebruik van een stimulant niet zozeer voor een rush, maar voor net even wat meer energie in combinatie met psychedelica. Zou 2-FMA daarvoor een geschikte kandidaat zijn denk je?

Ik heb 2FMA overdag op Psy fi gehad, 60 mg, en was een prettige moodlifter en energiebooster. Niet zo dwingend als pep. Geslikt in een capsule en geen craving om bij te nemen. Was 's avonds zo moe van het festival dat slapen prima ging.
Gecombineerd met psychedelica ook? Vind je het daar geschikt voor? Dat het minder dwingend is dan pep klinkt wel gunstig. Een dwingende (over)stimulatie lijkt me in een trip niet echt fijn.

Bas

Wijs gebruiker
Wat bepaalde groepen drugs en rc's zo leuk maken, is dat ze onder andere dopamine of serotonine afgeven. Dat stimuleert. Een drug of rc zonder een aanslag op deze stoffen in je hersenen, maar met hetzelfde effect, is er haast bijna niet en ik denk ook niet dat ze bestaan.

Niet in de categorie harddrugs. Misschien dat je iets kan vinden in een smartshop, daar kunnen ze je goed hierover informeren als ze een breed aanbod hebben. Je hebt wel 2-cb als middel wat je kan nemen, maar dan dwaal je al gelijk af van de stimulerende middelen.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb het niet gecombineerd met psychedelica maar heb wel ervaringen van anderen gelezen hiermee. Ik dacht dat het @25tolife en @Jmths waren
Ik heb ooit een keer of 3 een stimulant (Amfetamine) gecombineerd met een psychedelica. De combinatie vergt veel inspanning en energie van de hersens en het lichaam. Mijn ervaring aan het einde van een trip met stimulanten was dan ook dat het voelde alsof mijn hersens in pudding waren verandert, niet meer kunnen praten of coherente zinnen kunnen vormen door vermoeidheid. Cardiovasculariteit is ook vaak een dingetje met deze combinatie.

Het combineren van Amfetamine en Psychedelica voegde voor mij zeer weinig toe en het valt ook duidelijk te merken dat het lichaam en de hersens achteraf toch wel aanzienlijke tijd nodig hebben om ook weer bij te komen van deze combinatie. Ik ervaar stimulanten überhaupt niet zozeer als recreatief maar als een middel meer puur om wakker en alert te blijven. Wellicht relevant om te vermelden.

Ik heb wel eens mensen de combinatie Amfetamine met 2C-B horen noemen bijvoorbeeld, maar ik kreeg de indruk dat zulk soort combinaties niet erg populair zijn. De combinatie van een psychedelica en een dissociatief lijkt mij voor de meeste mensen aanzienlijk meer de moeite.
Een drug of rc zonder een aanslag op deze stoffen in je hersenen, maar met hetzelfde effect, is er haast bijna niet en ik denk ook niet dat ze bestaan.
Met Phenibut plus een psychedelica kun je anders aardig ver komen. :')

Kunt ook NEH, NEP of A-PHP gaan vapen als je harde pieken wilt zonder de serotonine te belasten, maar is natuurlijk ook niet voor iedereen weg gelegd.

Laatst bewerkt:

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ik heb ooit een keer of 3 een stimulant (Amfetamine) gecombineerd met een psychedelica. De combinatie vergt veel inspanning en energie van de hersens en het lichaam. Mijn ervaring aan het einde van een trip met stimulanten was dan ook dat het voelde alsof mijn hersens in pudding waren verandert, niet meer kunnen praten of coherente zinnen kunnen vormen door vermoeidheid. Cardiovasculariteit is ook vaak een dingetje met deze combinatie.

Het combineren van Amfetamine en Psychedelica voegde voor mij zeer weinig toe en het valt ook duidelijk te merken dat het lichaam en de hersens achteraf toch wel aanzienlijke tijd nodig hebben om ook weer bij te komen van deze combinatie. Ik ervaar stimulanten überhaupt niet zozeer als recreatief maar als een middel meer puur om wakker en alert te blijven. Wellicht relevant om te vermelden.
Hmm... :thinking: Nja, naar wat ik zelf al in heb geschat zijn combi's psychedelica + stims niet echt populair nee. Wellicht met reden...

De combinatie van een psychedelica en een dissociatief lijkt mij voor de meeste mensen aanzienlijk meer de moeite.
Mja, dat heeft voor mij weer een te hoog 'naar de klote gaan' gehalte. Daar hou ik persoonlijk dan weer niet van. Nu je het zo zegt, begint het eigenlijk wel weer te kriebelen though. Ik heb met disso's eigenlijk alleen ervaring met (te) lage dosering óf hele hoge dosering thuis. Ik ben dit jaar gekapt met disso's omdat ik het drugsgebruik thuis eigenlijk wil beperken tot psychedelica (liefst alleen de natuurlijke, dus vooral paddo's/truffels om amanita muscaria) en trials met nieuwe middelen ter voorbereiding op eerste gebruik op feestjes, om de dosering en het te verwachten effect af te tasten zeg maar.

Met Phenibut plus een psychedelica kun je anders aardig ver komen. :')
Ja, de 1P-LSD + phenibut combo is er één die ik nog verder wil verkennen. Ik heb nog altijd niet de juiste dosering phenibut kunnen vinden. Het effect is bij mij heel wisselend van keer tot keer, zo lijkt het. Ik had phenibut enige tijd terug al afgeschreven. Ik werd een paar keer goed misselijk in de opkomst, toen ik had gecombineerd met DOC. Inmiddels weet ik dat de DOC de boosdoener was, niet de phenibut! Dus ja, phenibut is weer in de race! :)

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de zuiverheid van mijn phenibut. Die schijnt nogal te kunnen verschillen. Aangezien het in ordes van milligrammen natuurlijk geen drol kost, kan ik best 150 mg missen voor de testservice.

Kunt ook NEH, NEP of A-PHP gaan vapen als je harde pieken wilt zonder de serotonine te belasten, maar is natuurlijk ook niet voor iedereen weg gelegd.
Ja, laten we het serotoninesysteem vooral sparen en in plaats daarvan het dopaminesysteem godgans naar de klote helpen! :tilttearlaugh::wink:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
om de dosering en het te verwachten effect af te tasten zeg maar.
Klinkt verstandig, vergeet je rust momenten niet te pakken natuurlijk. :tongueout:

Met plantaardig gecultiveerde psychedelica blijft de intensiteit altijd lastig inschatten waardoor er ook een moeilijke inschatting gemaakt kan worden hoe lang lichaam en psyche nodig hebben om hier van te herstellen en informatie te verwerken.

De serotonine receptoren kunnen slechts tot bepaalde hoogte misbruikt worden o.a. in verband met tolerantie. Op dat vlak kan een dissociatief een uitkomst bieden naar mijn ervaring. Dissociatieven kennen echter enig misbruik potentieel natuurlijk, maar drugsgebruik blijft altijd een afweging tussen verschillende factoren.
Ik had phenibut enige tijd terug al afgeschreven. Ik werd een paar keer goed misselijk in de opkomst, toen ik had gecombineerd met DOC. Inmiddels weet ik dat de DOC de boosdoener was, niet de phenibut! Dus ja, phenibut is weer in de race!
Psychedelica kennen nou eenmaal fysieke ongemakken (waaronder misselijkheid) natuurlijk. Ik heb genoeg mensen gekend die bij de opkomst van ieder psychedelica (en sommigen zelfs MDMA) standaard moesten overgeven. Vaak ook dat mensen de nadruk leggen op de minimale fysieke belasting van psychedelica op het lichaam in algemene zin. Maar persoonlijk vind ik het een vrij absurd idee dat mensen mentale en fysieke belasting als aspecten zien die los van elkaar staan.

Persoonlijk ben ik er dan ook van overtuigd dat iemands vooringenomen verwachting van een psychedelica een zeer aanzienlijk verschil maakt in de daadwerkelijke uitwerking hiervan.

Ik beschouw Phenibut als een zeer prettige en unieke allround substantie maar de lange termijn nasleep bijwerkingen worden dus vaak nog wel eens onderschat natuurlijk.
Die schijnt nogal te kunnen verschillen.
Daar heb ik nog niet eerder van gehoord maar als dit daadwerkelijk het geval zou zijn zou ik daar zeer nieuwsgierig naar wezen natuurlijk. ^^
Ja, laten we het serotoninesysteem vooral sparen en in plaats daarvan het dopaminesysteem godgans naar de klote helpen! :tilttearlaugh::wink:
Tja, als mensen perse de belonende receptoren willen misbruiken is een beetje afwisseling van de receptor groepen toch echt niet zo'n slecht idee denk ik. Persoonlijk vind ik het vapen van bepaalde stimulanten voor een leuk roesje ook een beetje try hard maar het is wel een makkelijke en goedkope optie als je het simpelweg met een E-liquid verkapt bijvoorbeeld. Je moet het soms ook 'gewoon een beetje leuk houden' hé. :')

Voor sommige mensen, zeker niet veel, kunnen psychedelica toch ook wel een beetje mentale verslaving teweeg brengen en escapisme faciliteren. Psychedelica zijn inderdaad wondermiddelen maar ik denk dat een stukje cliché fixatie zoals Freud het al omschreef zelfs voor deze wonder categorie enigszins kan opgaan. :tongueout:

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Klinkt verstandig, vergeet je rust momenten niet te pakken natuurlijk. :tongueout:
Ja, I know, ik klink héél verstandig! Het is alleen dat de praktijk soms iets minder verstandig uitpakt... :sweatsmile: Nee, valt ook wel mee, op die ene keer in Antwerpen en die zaterdag op Psy-Fi na... daarvan weet ik nu dat ik gewoon moet meenemen wat ik van plan was te gaan gebruiken en de rest gewoon lekker thuis moet laten om te voorkomen dat ik ongepland ga bijpakken in de waan van het moment. Genoeg is genoeg.

Psychedelica kennen nou eenmaal fysieke ongemakken (waaronder misselijkheid) natuurlijk. Ik heb genoeg mensen gekend die bij de opkomst van ieder psychedelica (en sommigen zelfs MDMA) standaard moesten overgeven. Vaak ook dat mensen de nadruk leggen op de minimale fysieke belasting van psychedelica op het lichaam in algemene zin. Maar persoonlijk vind ik het een vrij absurd idee dat mensen mentale en fysieke belasting als aspecten zien die los van elkaar staan.
True. Wat lichamelijk ongemak tijdens de trip zelf hoort erbij. Ook misselijkheid. Wanneer je dit gewoon accepteert en over je heen laat komen in plaats van je erop te gaan richten en er helemaal in te gaan, dan is 'ie na de opkomst - eventueel na even een keer gekotst te hebben - eigenlijk standaard weg. Dergelijk ongemak vind ik iets anders dan fysieke belasting. Na een trip ben ik volledig fris en fruitig, eventueel op wat mentale vermoeidheid als gevolg van het overslaan van een nacht na. Echter, na methallylescaline vorige week voelde ik me echt fysiek gesloopt, door de mangel gehaald. Bij de beschikbaarheid van vele alternatieven met een voor mij betere kosten-baten-verhouding is het voor deze voor mij dan ook meteen exit. Voor mij staat er te weinig tegenover de extra kosten van het me fysiek gesloopt voelen. Op eenzelfde manier biedt DOC mij niets extra's dan andere alternatieven die de misselijkheid in de opkomst in voldoende mate compenseert, naast het feit dat het algehele effect ervan me sowieso niet bevalt. Ik reageer er heel atypisch op. Ik raak er soort van versuft van, op een manier alsof mensen even met hun vingers voor m'n gezicht zouden moeten knippen om contact met me te maken op het moment dat ik op DOC zit. Alsof ik teveel gezopen heb. Deze slome state of mind in combinatie met die razendsnelle opgefokte visuals trek ik niet. Het voelt alsof het gaspedaal en de rem tegelijkertijd worden ingetrapt.

Persoonlijk ben ik er dan ook van overtuigd dat iemands vooringenomen verwachting van een psychedelica een zeer aanzienlijk verschil maakt in de daadwerkelijke uitwerking hiervan.
Sowieso.

Ik beschouw Phenibut als een zeer prettige en unieke allround substantie maar de lange termijn nasleep bijwerkingen worden dus vaak nog wel eens onderschat natuurlijk.
Wélke bijwerkingen...?

Daar heb ik nog niet eerder van gehoord maar als dit daadwerkelijk het geval zou zijn zou ik daar zeer nieuwsgierig naar wezen natuurlijk. ^^
Kan ook verkooppraat zijn geweest van de verkoper waar ik het van heb. Echter, in de comments werd door meerdere gebruikers bevestigd dat ze met de phenibut die ik heb lager konden doseren voor hetzelfde effect dan met de phenibut die ze voorheen hadden. Ik weet het ook niet. Misschien placebo bij die mensen? Ik zit voor een beetje 'feel good' toch al op 2500-3000, lijkt me vrij normaal.

Tja, als mensen perse de belonende receptoren willen misbruiken is een beetje afwisseling van de receptor groepen toch echt niet zo'n slecht idee denk ik. Persoonlijk vind ik het vapen van bepaalde stimulanten voor een leuk roesje ook een beetje try hard maar het is wel een makkelijke en goedkope optie als je het simpelweg met een E-liquid verkapt bijvoorbeeld. Je moet het soms ook 'gewoon een beetje leuk houden' hé. :')
Ach ja, maar net wat mensen willen. Zo'n korte, empty rush om na een half uur als een uitgewrongen zeem te worden uitgespuugd is gewoon niet wat ik zoek. Dat levert mij niks op. Coke bijvoorbeeld kan me dan ook echt gestolen worden. Nooit gedaan, ook niet van plan. Trekt mij echt totaal niet. Om over de moeite die je moet doen om nog enigszins fatsoenlijk spul te krijgen zonder de meest obscure rotzooi d'r door nog maar te zwijgen.

Voor sommige mensen, zeker niet veel, kunnen psychedelica toch ook wel een beetje mentale verslaving teweeg brengen en escapisme faciliteren. Psychedelica zijn inderdaad wondermiddelen maar ik denk dat een stukje cliché fixatie zoals Freud het al omschreef zelfs voor deze wonder categorie enigszins kan opgaan. :tongueout:
Ja, dat klopt wel ja... ik ga begin komend jaar (na 10 januari, om precies te zijn) dan ook even op de rem trappen. Tot die tijd nog 3 tripjes op de planning. Alle pleziertripjes. Ik merk dat de pleziertripjes de afgelopen tijd de ruimte voor serieuzere trips en beetje hebben ingenomen, wat ik toch wel jammer vind. Een serieus tripje roept me wel, op het moment. Een inmiddels voor mijn gevoel veel te lang geleden paddotripje, een amanitatripje, een oraal DPT tripje alsmede nog eens een 2C-E tripje zijn toch dingen die hoog op mijn agenda staan. Het is niet gemakkelijk, leven in overvloed aan psychedelica... :sweatsmile:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik raak er soort van versuft van
Dat paradoxaal effect heb ik ook wel eens gehad na bijvoorbeeld Amfetamine gebruik, vaak op een moment dat mijn lichaam toch al wel aardig getaxeerd was van de afgelopen tijd. Ik heb ook een paar keer gehad dat ik psychedelica zeer hoog doseerde en ik letterlijk in slaap viel. Een beetje dat het lichaam zegt: 'eeeeuuuhhhh, fuck you, wat doe je mij nu weer aan?' en dat het vervolgens een beetje een andere manier zoekt om met de overprikkeling om te gaan.
Wélke bijwerkingen...?
GABA B receptor ontwenning die langere perioden (dagen) kan aanhouden afhankelijk van in welke mate je Phenibut misbruikt. Jezelf wat angstig voelen, lichte toename in malen van gedachten, het ervaren van lichte fysieke gespannenheid. Het valt relatief mee natuurlijk mits je de substantie niet al te hard misbruikt. Maar de nasleep bijwerkingen op de lange termijn van Phenibut worden vaak nog wel eens onderschat.
Echter, in de comments werd door meerdere gebruikers bevestigd dat ze met de phenibut die ik heb lager konden doseren voor hetzelfde effect dan met de phenibut die ze voorheen hadden.
Met oog op (overwegend GABA B) tolerantie zou dat wel een beetje opmerkelijk wezen natuurlijk. Maar wie weet, er wordt op sommige sites inderdaad soms ook nog wel eens met de reviews gesjoemeld.
Zo'n korte, empty rush om na een half uur als een uitgewrongen zeem te worden uitgespuugd is gewoon niet wat ik zoek. Dat levert mij niks op.
Yush, maar sommige mensen vinden kleine doseringen vapen over een langere periode van tijd nog wel eens interessant. Zelfde met synthetische cannabinoïden. Maar dat is inderdaad vaak een stuk meer sketchy en slippery.
Om over de moeite die je moet doen om nog enigszins fatsoenlijk spul te krijgen zonder de meest obscure rotzooi d'r door nog maar te zwijgen.
Ja dat valt dus juist wel mee, NEP, NEH, en A-PHP kun je relatief goedkoop en betrouwbaar nog wel vinden bijvoorbeeld. Ik ben persoonlijk ook überhaupt niet zo van het roken / vapen van substanties. Zulk soort applicaties lijken vooral populair onder mensen die al regelmatig een (Electronic) E-vape toepassen. Maar dat zijn natuurlijk vaak vrij compulsieve gewoontes.
Het is niet gemakkelijk, leven in overvloed aan psychedelica... :sweatsmile:
Het valt inderdaad niet mee, voor veel mensen is het leven op zichzelf immers vaak al lastig genoeg. :')

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Dat paradoxaal effect heb ik ook wel eens gehad na bijvoorbeeld Amfetamine gebruik, vaak op een moment dat mijn lichaam toch al wel aardig getaxeerd was van de afgelopen tijd. Ik heb ook een paar keer gehad dat ik psychedelica zeer hoog doseerde en ik letterlijk in slaap viel. Een beetje dat het lichaam zegt: 'eeeeuuuhhhh, fuck you, wat doe je mij nu weer aan?' en dat het vervolgens een beetje een andere manier zoekt om met de overprikkeling om te gaan.
Soort dissociatie lijkt het wel... niet dissociatie in termen van de effecten een disso, maar dissociatie in psychologische zin. Dat je bewustzijn beetje afstand neemt van de psychedelische effecten, waardoor je gewoon wat vaag wordt en er niet helemaal 'bij' bent. Letterlijk weg, op afstand... ofwel gedissocieerd.

GABA B receptor ontwenning die langere perioden (dagen) kan aanhouden afhankelijk van in welke mate je Phenibut misbruikt. Jezelf wat angstig voelen, lichte toename in malen van gedachten, het ervaren van lichte fysieke gespannenheid. Het valt relatief mee natuurlijk mits je de substantie niet al te hard misbruikt. Maar de nasleep bijwerkingen op de lange termijn van Phenibut worden vaak nog wel eens onderschat.
Oh, dat acht ik niet van toepassing op mijn gebruik van ik geloof nu 5-6 keer sinds maart/april dit jaar ofzo... :)

Ja dat valt dus juist wel mee, NEP, NEH, en A-PHP kun je relatief goedkoop en betrouwbaar nog wel vinden bijvoorbeeld. Ik ben persoonlijk ook überhaupt niet zo van het roken / vapen van substanties. Zulk soort applicaties lijken vooral populair onder mensen die al regelmatig een (Electronic) E-vape toepassen. Maar dat zijn natuurlijk vaak vrij compulsieve gewoontes.
Ik doelde eigenlijk specifiek op coke toen ik die opmerking maakte over die moeite die je moet doen om fatsoenlijk spul te krijgen zonder rotzooi.

Het valt inderdaad niet mee, voor veel mensen is het leven op zichzelf immers vaak al lastig genoeg. :')
Nja, ben zelf ook even niet zo heel gelukkig op het moment, maar het kan zeker erger. Heb naar verhouding weinig te klagen.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Nja, ben zelf ook even niet zo heel gelukkig op het moment, maar het kan zeker erger. Heb naar verhouding weinig te klagen.
Ik ben zelf ook de laatste tijd een beetje rust en energie aan het schrapen, suuuckt.

Ik moet maar eens even op tijd naar bed voor de verandering gok ik.

Gympie

Bewuste gebruiker
2C-E
blijf er erg lang wakker van, maar met een tevreden, vermaakt gevoel
en geen behoefte aan meer.
voel me de dag erna goed..mss moe, das al.
terwijl als ik een nacht oversla zonder ook maar iets te gebruiken ik me rotter voel..mentaal instabieler zeg maar.
ik ga gerust een rondje joggen en boodschappen doen ofzo.
kheb er nog geen nadelige gevolgen van kunnen ontdekken.
heb het een poosje een paar zondagenachter elkaar om 6 uur 's-ochtends een lage dosering ingenomen
en dan voelde ik me om 15 uur weer helemaal normaal.
bij MDMA duurt dat wel een dag of twee..soms 3

benzzzy

Badass junkie
2C-E
blijf er erg lang wakker van, maar met een tevreden, vermaakt gevoel
en geen behoefte aan meer.
voel me de dag erna goed..mss moe, das al.
terwijl als ik een nacht oversla zonder ook maar iets te gebruiken ik me rotter voel..mentaal instabieler zeg maar.
ik ga gerust een rondje joggen en boodschappen doen ofzo.
kheb er nog geen nadelige gevolgen van kunnen ontdekken.
heb het een poosje een paar zondagenachter elkaar om 6 uur 's-ochtends een lage dosering ingenomen
en dan voelde ik me om 15 uur weer helemaal normaal.
bij MDMA duurt dat wel een dag of twee..soms 3
2c-e is een 5ht2a agonist en werkt in op serotonine 🙄

gomega

Belezen gebruiker
2c-e is een 5ht2a agonist en werkt in op serotonine 🙄
2C-E werkt niet op je serotonine zelf: het zorgt er dus niet voor dat de hoeveelheid serotonine in je brein toeneemt en daardoor is de 3 maanden regel niet van toepassing. Echter is het geen stimulant, maar een psychedelica, al kan het wel een (licht) stimulerend effect hebben.

Dexx87

Newbie
Heb nog niet alles gelezen maar maakt me nieuwsgierig.

Stel mn vraag hier als k een andere topic moet openen prima

Maar is er iets anders op de markt wat dicht bij deze werking komt?:

Methylfenidaat is een wekamine en maakt in de hersenen dopamine vrij, dat op zijn beurt door een synthesereactie wordt omgevormd naar noradrenaline. Methylfenidaat remt de dopamine-reuptaketransporter (DAT) en norepinefrine-reuptaketransporter (NET) in de prefrontale cortex. Hierdoor wordt er minder dopamine en noradrenaline heropgenomen uit de synaps, waardoor het tekort aan deze stoffen gecompenseerd wordt.

Of verschillende producten kan combineren tot deze werking ?

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Mdma, van Deze stimulant krijg ik maar weinig hoogte.
In mijn geval is het nemen van deze drug totaal opmerkzaam, omdat ik medicatie gebruik die deze drug remt.
Maar, waar ik het meest moeite mee heb, dat is wel het gegeven dat er nogal wat narigheden aan het mdma gebruik schijnen te kleven zo a la een vette kater, tandenknarsen, moeilijk kunnen plassen, en ik denk nog veel meer, die ikzelf i.i.g. niet wil.
Zoals slapeloosheid. Daar heb ik al meer dan genoeg van mogen beleven..
Is dat goedje er wellicht in de hoek van de rc's te benaderen? Niet 6APB?
Zo maar eens een vraag...

Rivalrie

Wijs gebruiker
In mijn geval is het nemen van deze drug totaal opmerkzaam, omdat ik medicatie gebruik die deze drug remt.
Maar, waar ik het meest moeite mee heb, dat is wel het gegeven dat er nogal wat narigheden aan het mdma gebruik schijnen te kleven zo a la een vette kater, tandenknarsen, moeilijk kunnen plassen, en ik denk nog veel meer, die ikzelf i.i.g. niet wil.
Kater, tandenknarsen, moeilijk plassen en slapeloosheid heb ik allemaal geen last van.

Ik kan je aanraden om eerst mdma te proberen en dan pas 6apb. Met mdma ben je 3 uurtjes zoet maar met 6apb kan dit al snel een dikke 6tot 12 uur zijn.

Ganggang💯

Badass junkie
Zolang je aan de anti-depressiva zit kun je beter geen serotonine slurpende drugs nemen.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Op de RC Reddit sprak PV_superfiend zijn voorkeur uit voor MD-PHP (freebase) en dat is wel iemand met aardig wat kennis op gebied van PVs.

MD-PHP heeft echter waarschijnlijk een meer trippy randje meer vergelijkbaar aan MDPV (dan A-PVP).

Megadude

Ik gebruik altijd alfa liponzuur om oxidatieve stress zoveel mogelijk te voorkomen en/of te herstellen.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik gebruik altijd alfa liponzuur om oxidatieve stress zoveel mogelijk te voorkomen en/of te herstellen.
Aminozuur waarmee het lichaam monoamines kan aanmaken, vooral voor herstel van gerelateerde neurotransmitters (en neuromodulators) dus.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan