Stoppen.. het lukt me maar niet..

Kermit

Experimenterende gebruiker
Nadat ik vorig jaar een goeie 10maand gestopt was ben ik weer beginnen blowen.. En nog geen klein beetje..
Elke dag alles wat ik kon bemachtigen.
Nu begin ik te beseffen dat het me volledig verandert heeft.
Ik ben vrienden verloren, heb moeilijkheden thuis en op school.
Dit alles omdat de weed m'n karakter volledig verandert heeft.
Ik ben een boertige, egoistische zak t.o.v iedereen geworden, ik kan me niet meer concentreren, logisch nadenken gaat moeilijk, ik lieg t.o.v. veel mensen gewoon om tijd te vinden om een joint te roken of om aan weed te geraken.
Ik voel me ook gewoon dom-gerookt.

Ik ben een ADHD'er en toen ik las over 'het normaal voelen' in hetAD/HD en verslaving topic wist ik direct dat op mij van toepassing was.
Of is dit omdat ik maanden in een roes geleefd heb en het raar voelt om nuchter rond te lopen?

Ik kan maar niet stoppen.. de drang om een dikke joint te roken is gewoon te groot.
Het feit dat ik nog maar zelfkweek geoogst heb helpt ook niet echt..

Ik heb daarom ook besloten om geleidelijk aan af te bouwen, want in 1keer stoppen lukt zeker niet.
Vanaf nu probeer ik enkel in de weekends te blowen.
Hebben jullie nog tips om dit vol te houden? Ik zit namelijk in een vriendengroep waar constant geblowed wordt..
Die vrienden laten vallen zou ik liever niet doen..

Dubz

Bewuste gebruiker
Klinkt bekend.

Zelf heb ik een jaar of zes fulltime geblowed. Dag in, dag uit. Vele joints per dag. Met een vriendengroep die precies hetzelfde deed. Totdat ik besefte dat ik geen meter vooruit kwam in m'n leven. Ook vond ik stoned zijn helemaal niet leuk meer (paranoide en onzeker) maar hield ik tegenover mezelf vol van wel.

Meerdere pogingen gedaan af te bouwen, maar door het dagelijks ritme van blowen en elke dag met dezelfde mensen omgaan is het heel moeilijk te stoppen.Na een poging of drie ben ik elke keer weer opnieuw begonnen, totdat ik echt eerlijk naar mezelf keer en besliste: NU is het afgelopen. Schijt aan wat m'n vrienden doen, ik wil stoppen, en dat ga ik dus ook doen.
De volgende dag al m'n wiet/hasj/vloei/tip/verkruimelaars aan vrienden gegeven en gezegd dat ik vanaf die dag stop. De eerste dagen/weken zijn heel moeilijk omdat je dagelijks geconfronteerd wordt met het extreme blowgedrag van je beste vrienden. Maar toen ik met de dag nuchterder werd begon ik te beseffen dat m'n vrienden erg saai en voorspelbaar gedrag vertoonde, omdat ze elke dag alleen maar aan het blowen waren. Er werd niets ondernomen, continu over dezelfde onderwerpen lullen, etc.. etc.. Dit stimuleerde mij in mijn poging te stoppen: ik wilde niet meer terug. Het van buitenaf zien wat dagelijks veel blowen met je doet maakte mij heel veel sterker.

Ben nu een jaar of anderhalf gestopt met dagelijks blowen. Blow ongeveer 1 keer in de twee maanden, en dan een half jointje. Wordt je ontiegelijk stoned van en voel me nog twee dagen gaar.

Ik hoop dat je iets aan dit verhaal hebt, hoop dat je er misschien hoop of kracht uit kan putten te stoppen. Als je echt wil, doe het dan gewoon. Je hoeft je vrienden niet te verlaten, maar ben gewoon sterk. Als je voor jezelf duidelijke redenen ziet om te stoppen, herhaal die dan voor jezelf elke keer als je zin krijgt in een joint. "Ik ga nu niet blowen, want..." En dan ook niet "och.. 1x in het weekend.. of ach, 1 hijsje kan geen kwaad". Dat zijn de ergste gedachten, niet aan toegeven. Minderen werkt niet, dan blow je op gegeven moment toch weer elke dag, trust me.

Als je écht wil: Just do it

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven.

Wacky

Badass junkie
Alleen in het weekend is veeeel moeilijker dan helemaal stoppen.
Helemaal stoppen lijkt moeilijk, maar na een week kom je erachter dat het niets voorstelde. Elke joint die je rookt versterkt de drang naar meer joints. Als je helemaal gestopt bent is na 1 a 2 weken die drang weg. Als je elk weekend blijft blowen, blijft het continu moeilijk en zul je snel weer terug elke dag blowen.

Maar, begin maar eens met maandag tot vrijdag te stoppen. Als dat gelukt is ben je al halfverwege. En dan is het moment om te besluiten er echt voor te gaan. Dan bel je je vrienden op en zeg je dat je ze even een weekendje niet ziet. Dit weekend ga je je oma opzoeken in het bejaardentehuis, op bezoek bij je schoonouders, wat je maar wil, even doorzetten en niet blowen.

Als je 5 dagen gestopt bent, heb je echt het allermoeilijkste al gehad en is het zonde om dan in het weekend dat te gaan verneuken. Want dan zullen de volgende 5 dagen weer zo moeilijk zijn. En dat blijft zo. Zet door, ook dat weekend, en het volgende weekend zit je gezellig tussen je blowende vrienden en hoef je niet meer mee te doen.

Kermit

Je hebt gelijk, alleen in het weekend is geen oplossing.
Ik stop na dit weekend, want ik wil me gebruik toch goed afsluiten en heb toch nog een voorraad die erdoor moet.. :flushed:

DailySmoker

Ik wil en moet zelf ook stoppen, deels omdat ik vanochtend een bloedonderzoek had en ik niet echt hoopvol ben op de uitslag tegenover mijn niet-ruimdenkende ouders.

Aan jullie ervaringen en verhalen heb ik wel veel, bedankt daarvoor en ik ga vanaf NU de strijd aan!

Kermit

DailySmoker zei:
Ik wil en moet zelf ook stoppen, deels omdat ik vanochtend een bloedonderzoek had en ik niet echt hoopvol ben op de uitslag tegenover mijn niet-ruimdenkende ouders.

Aan jullie ervaringen en verhalen heb ik wel veel, bedankt daarvoor en ik ga vanaf NU de strijd aan!

Ik wens je succes!
Ben toch blij dat ik me nog een weekendje kapot rook voor ik stop :wink:

sandeman

Newbie
Ik heb ook aan stoppen gedacht, ik blowde echt veel te veel en mijn bioritme was helemaal van de kaart. Ik sliep veel te veel en werd zo meestal rond 15-16u wakker, dus ik miste al mijn lessen (zit op unief, dus dat gaat allemaal) en verwaarloosde bijna alles. Het enige wat telde was blowen. Het rare was wel dat wanneer ik in de weekends thuis zat ik helemaal niet de behoeft had aan weed.

Toen besefte ik ook dat het zo niet verder kon, maar ik wilde ook echt niet stoppen. Ik heb toen besloten mezelf een soort van ritme op te leggen. Elke dag rond 9 uur opstaan, altijd naar mijn lessen gaan, altijd op vaste tijden eten, van die dingen. Dat hielp wel enorm om dat 'ik heb schijt' gevoel af te leren dat je van weed krijgt. Ik deed ook nooit meer wake n bake maar begon pas ten vroegste na 21u savonds te blowen. In het begin voelde dat allemaal raar aan, maar je begint terug een doel in je leven te krijgen en je voelt je minder waardeloos, waardoor je ook weer minder gaat blowen.

Weed is niet dodelijk of gevaarlijk maar door weed te roken vind je het niet erg om gewoon elke dag wat nutteloos rond te hangen in plaats aan je leven te werken.

Kermit

sandeman zei:
Weed is niet dodelijk of gevaarlijk maar door weed te roken vind je het niet erg om gewoon elke dag wat nutteloos rond te hangen in plaats aan je leven te werken.

Inderdaad, en als je dat niet op tijd beseft loopt het fout af.

Bovenaan