Stoppen met blowen

WWZUID

Newbie
ik smoke nu al een jaar of 3 flink wa jointjes op een dag en vind dat het nu wel weer tijd is om te stoppen, het er iemand nog iets van tips ofzo om vanavond in slaap te komen want denk dat ik er wel een beetje moeite mee ga hebbe, ook denk ik dat ik anders ga reageren op bepaalde omstandigheden (snel geirriteert, chaggerijnig).

Waar moet ik m'n eigen vooral mee bezighouden om tog minder trek te krijgen in een joint?
Ook heb ik problemen met het eten, een uurtje nadat ik wakker word zit ik al snel vol van 2 boterhammen(soms met misselijkheid), terwijl ik 4 jaar terug flink wat meer binnen kreeg.Je zal wel snappen dat ik ook flink wat ben afgevallen (of juist nix meer ben aangekomen).

Ik heb een paar experimenten met XTC COKE , XTC was op het eerste gezicht een geweldig wondermiddel waardoor je je eige helemaal optimaal gaat voelen,maar na langere tijd merk je tog dat je zelf hard achteruit gaat (geen trek in eten alleen maar vocht).En Coke vond ik niet echt iets waar k gelukkiger van werd.

Duss heeft er iemand nog tips ofzo dan hoor ik het graag,

WWZUID

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Alvast niet beginnen met een vervanger te zoeken. Alles gewoon een tijdje uitzitten, slapen zal verrot zijn, eten heb ik ook wel problemen mee gehad. Er is eigenlijk maar 1 medicijn en dat is wachten.
Het helpt bij mij overigens ook niet om te zeggen dat "ik stop", dat klinkt voor mij veel te definitief. Ik doe dan "ik stop voorlopig" en neem het dan dag voor dag, vind ik persoonlijk wat makkelijker.

jcutter

Badass junkie
Tijd heelt alle wonden. Ik zou beginnen met sport, gezond eten en zoveel mogelijk proberen te slapen. Voor slaap problemen raad ik je heilig GABA aan. Niet in capsule vorm, maar in poeder. Te koop bij fitness zaken. Google maar eens. Suc6!

pieter-b

Wijs gebruiker
gaba voor slaap? (das voor geheugen toch..wat heeft dat met slaap te maken)
melatonine heb je nodig...te koop bij de drogist..
neem 10-50 tabletjes per nacht (25 is waarschijnlijk precies goed)
dus van die kleine 0.1mg tabletjes..geen 25 200 mg tabletjes :wink:

jcutter

Badass junkie
pipoxyz zei:

Pfff..Een kater is geen excuses om een betere research te doen.
Dit is 10x beter dan melatonine--> http://www.bodyenfitshop.nl/Dymatize/474-GABA.html

L-tryptofaan is ook nog een mogelijkheid, maar gaba staat toch echt op nmr 1 bij mij.

Bengt

Bewuste gebruiker
Ga sporten, ga bijvoorbeeld 's avonds wat gaan lopen.

Zo dat je uitgeput raakt.

Is bovendien nog goed voor je conditie ook.

pieter-b

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
pipoxyz zei:

Pfff..Een kater is geen excuses om een betere research te doen.
Dit is 10x beter dan melatonine--> http://www.bodyenfitshop.nl/Dymatize/474-GABA.html

L-tryptofaan is ook nog een mogelijkheid, maar gaba staat toch echt op nmr 1 bij mij.
Je lult uit je nek...en ik zuip niet en heb geen katers.

gaba heeft slechts als bij-effect dat je er langer van doorslapen kan(soms)...terwijl je met afbouwen van blowen juist moeilijker in slaap komt, en onrustiger slaapt. en daar helpt melatonine voor...
en l-tryptofaan heeft daar al helemaal niets mee te maken.
:openmouth:

WWZUID

Newbie
hm ik denk dat ik morgen Melatonine aan ga schaffen voor de dagen dat ik moeilijk in slaap kom, heeft er iemand nog tips om mijn hongergevoel weer flink te late stijgen vergeleken met de afgelopen tijd? iets van pilletjes of poeder waardoor je ook flink door kan eten. want ik heb meestal een super hongergevoel maar na een paar happen zit ik al weer vol met een misselijk gevoel??

alvast bedankt voor de tips mensen

jcutter

Badass junkie
-Trage koolhydraden, 6x op een dag voor je serotine level.
-boek lezen voor het slapen gaan+klassieke muziek luisteren
-3x in de week 30 min. paar uurtjes hardlopen voor het slapen gaan
-GABA! Helpt zeker wel bij het inslapen en je gaat er dieper van inslapen.
-Melatonine geeft pas een betere effect nadat je meer dan 1 mg neemt.

Izx

Experimenterende gebruiker
Ik kap der ook (voorlopig :grin: ) mee,

1: Het kost me veel geld
2: De positieve effecten die ik in het begin had zijn er nu bijna nooit meer, hoeveel ik ook smoke, als ik insane veel smoke krijg ik meestal alleen maar een naar gevoel in me keel en word ik een beetje slap/moe.
3: Ik merk dat ik dingen echt minder boeiend vind de laatste tijd (ligt dit aan het vele smoken van wiet?)
4: Ik word luier (ligt dit ook aan wiet?)

Van 3 en 4 zal ik er dan waarschijnlijk binnenkort wel achter komen.

WWZUID

Newbie
Eetlust opwekkers
-eet een appel 3 kwartier voor je maaltijd
-vitamine b12
-fenegriek kruid (werkt het best en kun je zelfs zelf kweken:wink:
http://www.ergogenics.org/fenugriek.html

Eet ook regelmatige maaltijden (niet snacken dus), en eet iets meer dan je opkan (maag beetje rekken)

Wat doet die appel dan als ik die 3 kwartier voor het eten eet?
Waar zit voornamelijk vitamine b12 in ?
en hoe kom ik aan die fenegriek kruid ?

Ik ben nu 19 jaar en ben 1.79m, en weeg maar 60 kilo's, ik eet heel onregelmatig (eet gewoon als ik ff honger heb) en zit ook zo weer vol.Ik ben dus van plan om zeker nog 15 kilo's aan te komen en dan niet in vet maar in massa (spieren en een beetje vet kan geen kwaad).Zou je dan bijvoorbeeld op kunnen noemen wat een perfect eetpatroon zou zijn voor mij als ik bijna elke avond aan krachttraining doe en 3 x in de week doe hardlopen? Zou wel eens willen weten hoeveel ik nou op een dag binnen zou moeten krijgen aan voeding om een gezonde goedgevormde jongeman te worden.vind namelijk dat ik mezelf wel een beetje verwaarloosd heb door elke dag te blowen, en vind dat ik op het moment niet echt de perfecte vriend ben voor mijn vriendin die nog geen sigaret rookt.. :flushed:

Pikachu

Wijs gebruiker
Veel eiwitten eten als je spieren wilt kweken. Veel ei, brood, melk, yoghurt/kwark. Maar dan moet je wel trainen, anders wordt je alleen maar dik.

WWZUID

Newbie
ja kzit nou te lezen op wikipedia denk dat ik een tekort heb aan vitamine b12 want heb ook periodes gehad waar ik veel at maar toch geen gram aankwam??? denk dat ik morge maar eens langs de arts ga voor onderzoek.

pieter-b

Wijs gebruiker
ga er maar van uit dat het aan je onregelmatige eetpatroon ligt. (hier zit er nog zo 1)
eet gewoon ontbijt, middageten en avondeten, en probeer niet tussendoor te snacken(oook niet bij honger)...zal wel niet in 1 keer lukken, maar dat maakt niet uit.
hoeveel eten voor jou gepast is laat je lichaam je uiteindelijk vanzelf wel weten.
binnen een paar dagen zou je eetbehoefte zo weer op orde moeten zijn.

die eetlustopwekkers zijn maar voor erbij..je lichaam heeft gewoon regelmaat nodig..zodra het weet wanneer het wordt gevoerd zal het er actief om gaan zeuren op die momenten(honger).

bananen zijn weleenswaar geen eetlust opwekkers,....ze zijn wel 1 vd meest voedzame producten. bevatten veel vitamine b (12) en ijzer, en veeeeeeel vezel. Dit product word ook erg vaak gebruikt door mensen die gezond aan willen komen. (in jouw geval vult het b12 evt volledig aan)
(pas wel op...eet in eerste instantie niet meer dan 1 banaan per dag, vanwege de kans op verstoppingen.
http://www.eqgen.nl/html/gezondheid_banaan.html

en eet dus Altijd 1 of 2 hapjes meer dan je op kan. (iig tot je weer eten kan)

Komeetman

Belezen gebruiker
Als je gaat aan krachttraining doen, doe het vooral niet iedere dag. Zo overbelast je je eigen spieren waardoor je op langere termijn meer nadelen dan voordelen gaat bekomen.

jcutter

Badass junkie
3x een fullbody schema en daarna 30 min. hardlopen is genoeg. Als je te weinig eet, krijg je last van een snel kloppend hart, wat dus ook niet echt positief is voor je slaap.

acidboy

Badass junkie
jcutter123 zei:

Je bent met me eens dat die zin totaal nergens op slaat?

Verder schaar ik me achter pipoxyz als het gaat om de GABA, melatonine en de L-tryptofaan.

Ik zou geen middeltjes gebruiken maar gewoon veel bewegen en gezond eten. Slapen komt vanzelf.

buzzrider

Wijs gebruiker
ik snap wat je bedoeld, ik blow sinds een tijdje ook veel minder omdat het geld eraan op gaat en ik merk dat ik nu maar 3 uur ofzo per nacht slaap, ik ben begonnen met slaappillen te nemen en nu zit ik daar weer aan.... het is zoals exceptionalinsight zegt: neem geen vervangers want je valt van de ene verslaving in de andere.
overigens: ga eens sporten, daar wek je de honger mee op en tegelijkertijd ben je op een natuurlijke manier moe, alhoewel je dan nog wel zin moet hebben om te sporten, want in mijn geval wil ik alleen maar weed roken

acidboy

Badass junkie
Forceer jezelf desnoods om te sporten, achteraf zal je blij zijn dat je het gedaan hebt omdat het gewoon een goed gevoel geeft.

pieter-b

Wijs gebruiker
melatonine is echt aan te raden hoor...dat is geen klassieek slaapmiddel, en niet verslavend of destructief.
je hebt het ook maar een weekje nodig ofzo..
sporten en goed eten enzo is een goed voornemen, maar het helpt je echt niet in slaap de eerste paar dagen.
uitgerust is het veel makkelijker stoppen. :wave:

Purple haze

Bewuste gebruiker
Tips om in slaap te komen, ga sporten dat kost energie en daar word je moe van. Een boek lezen voor dat je naar bed gaat wil ook nog wel eens werken :) Wel goed van je dat je stopt met extreem veel blowen, gezond is het niet. Ik blowde vroeger ook teveel en met wilskracht kom je er wel vanaf :) Het is wel effe doorzetten, bereid je daar op voor.

jcutter

Badass junkie
acidboy zei:
jcutter123 zei:

Je bent met me eens dat die zin totaal nergens op slaat?

Verder schaar ik me achter pipoxyz als het gaat om de GABA, melatonine en de L-tryptofaan.

Ik zou geen middeltjes gebruiken maar gewoon veel bewegen en gezond eten. Slapen komt vanzelf.

Ik neem aan dat jij het zelf hebt genomen in poeder vorm?

jasper

Wijs gebruiker
l-tryptofaan geeft je toch meer serotine niet? met meer serotine in je lijf kan je beter slapen (dus doorslapen) gok ik.

Bovenaan