stoppen met blowen

mattskovic

Wijs gebruiker
ik heb ongeveer 1,5 jaar elke dag minstens 2j'tjes gedaan en nu ben ik op het besluit gekomen op het minderen of zelfs stoppen met blowen. de dagen die zijn geweest zijn redelijk meegevallen maar ja ik mis ze soms met dit warme weer. enkel beetje slaapgebrek en daar gaat nu juist mijn vraag over.
ik ben nu al denk ik 3 of 4 dagen gestopt met blowen, maar blijf nog altijd moeilijk heden hebben met inslaap te vallen. hoelang zou dit nog blijven duren ?? want ik mis me nachtrust en dit is niet echt bevordelijk met mijn studies . ho ja en hoe komt het dat ik soms zo agesief reageer ook al ben ik van nature geen agresief peroontje.

greetz mattskovic

jcutter

Badass junkie
Weet je het zeker? Je oude verlangens komen terug die misschien niet in vervulling kunnen gaan, waardoor je zo een depressie oproept. Stoppen met blowen; maakt je weer meer mens en het geeft zeker weer meer kleur aan je leven. Het zal niet makkelijk zijn. Je slaapt niet of minder, je voelt je zwaar kut, je voelt je testosteron loos enz. Lees dit maar eens door: http://www.eurostress.nl/Verslaving/Can ... nabis.html

pieter-b

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Weet je het zeker? Je oude verlangens komen terug die misschien niet in vervulling kunnen gaan, waardoor je zo een depressie oproept. Stoppen met blowen; maakt je weer meer mens en het geeft zeker weer meer kleur aan je leven. Het zal niet makkelijk zijn. Je slaapt niet of minder, je voelt je zwaar kut, je voelt je testosteron loos enz. Lees dit maar eens door: http://www.eurostress.nl/Verslaving/Can ... nabis.html
OMG ...JCutter... jij moet een religie starten..die kunnen ook zo goed problemen aanpraten.
Waar in die hele tekst heb jij gelezen dat hij door het blowen geen mens meer is, geen kleur meer in het leven ziet, en al zijn dromen heeft surpressed. Man wat ben jij zwartgallig zeg.... volgens mij heb jij jezelf echt hard vertieft.
ontopic ... koop melatonine bij de drogist.. als je kunt krijgen niet de merknaam "melatoMAtine" aangezien daar veel hulpstoffen inzitten en je tussen de 10 en de 50 pilletjes neemt per keer.(zijn 0.1 mg, en het spul werkt pas goed vanaf 1-5mg(gebruik anders ff de search voor melatonine))
=goed en veilig spul, en na een paar daagjes met hulp, kun je weer lekker normaal in slaap vallen :)

jcutter

Badass junkie
OMG ...JCutter... jij moet een religie starten..die kunnen ook zo goed problemen aanpraten.
Waar in die hele tekst heb jij gelezen dat hij door het blowen geen mens meer is, geen kleur meer in het leven ziet, en al zijn dromen heeft surpressed. Man wat ben jij zwartgallig zeg.... volgens mij heb jij jezelf echt hard vertieft.
Wiet is de oorzaak van jongeren die als een kluizenaar hun leven doorstaan. Wiet verzacht of neemt behoeftes weg. Je mag jezelf als gelukkig bestempelen, als je goed met wiet kan omgaan zonder de negatieve gevolgen ervan te ondervinden.

pieter-b

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Wiet is de oorzaak van jongeren die als een kluizenaar hun leven doorstaan. Wiet verzacht of neemt behoeftes weg. Je mag jezelf als gelukkig bestempelen, als je goed met wiet kan omgaan zonder de negatieve gevolgen ervan te ondervinden.
dat zie je dus helemaal verkeerd..je kunt dat gewoon niet als allesomvattend, iedereen treffend feit presenteren.
je hebt gelijk met de stelling dat je wiet als ontsnapping kan gebruiken, maar dat treft slechts dat deel van de bevolking dat ontsnapping zoekt.
Het type mens dat jij beschrijft zijn de mensen die van sochtends vroeg tot savonds laat aan de bar kansloos zitten te zijn.... maar die zul je toch ook echt zien zitten wanneer je ipv de shop de kroeg binnen wandelt.

Ik begrijp dat op jou persoonlijk wiet een sociaal bemoeilijkende rol heeft gespeeld. Daar sta je niet alleen in, maar het is zeker niet het overgrote deel dat deze moeilijkheid ervaart..en al helemaal niet iedereen.

Ik stel voor, de volgende keer dat jij een coorperate leiding gevend figuur tegen het lijf loopt, ..vraag hem dan eens of hij blowt.. een grote kans van ja.

jcutter

Badass junkie
Juist in een shop stikt het van de rare lui. Mensen die jij bedoelt; halen het op en weten niet hoe snel ze de shop moeten verlaten.

Ik begrijp dat op jou persoonlijk wiet een sociaal bemoeilijkende rol heeft gespeeld. Daar sta je niet alleen in, maar het is zeker niet het overgrote deel dat deze moeilijkheid ervaart..en al helemaal niet iedereen.
Dit is wat ik zie en wat ik van mensen hoor en wat ik zelf ervan ervaar. Ik blow vanaf mijn 12ste en je weet dat blowers snel contact met elkaar maken, maar toch zijn ze sociaal niet wat ze moeten en willen zijn. Daarnaast zijn sommige dingen minder interessant, wat belemmerd in je handelen. Hier loop je kansen mis en dus ook de potentie op (sneller) een beter leven.

pieter-b

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Juist in een shop stikt het van de rare lui. Mensen die jij bedoelt; halen het op en weten niet hoe snel ze de shop moeten verlaten.

Dit is wat ik zie en wat ik van mensen hoor en wat ik zelf ervan ervaar. Ik blow vanaf mijn 12ste en je weet dat blowers snel contact met elkaar maken, maar toch zijn ze sociaal niet wat ze moeten en willen zijn. Daarnaast zijn sommige dingen minder interessant, wat belemmerd in je handelen. Hier loop je kansen mis en dus ook de potentie op (sneller) een beter leven.
tja..iedereen heeft zo zijn eigen type mens waar het zich mee associeren kan. Deze associaties zorgen dat je je heel bewust bent van de gang van zaken binnen dat domein, maar volledig onbewust van alles buiten dat domein. Ikzelf ben vooral werkzaam geweest binnen kantoorfuncties. gemiddeld schat ik dat 80% van al mijn collegas die ik ooit heb gehad regelmatig blowen. Dit zijn allemaal mensen voor wie wiet niet saboterend werkt en een toevoeging is op hun leven.

Ik denk dat de doelgroep die jij beschrijft zowiezo al achter loopt in het leven, die achterstand als oncompenseerbaar ziet en vervolgens vluchten in de wiet...erg jammer inderdaad.
maar geloof me..je hebt toch echt liever dat ze in de wiet vluchten en er, op wat sociale achterstand ongeschaad vanaf komen dan dat ze hun hersenen reeds op 18 jarige leeftijd voor 50% hebben weg gesnoven middels tinners wasbenzine en lijm, of door hun wietdealer diep in de criminaliteit en de meth zijn beland.

jcutter

Badass junkie
Ik heb liever dat dit soort mensen op tijd hulp krijgen en de hulp krijgen die ze nodig hebben. Dat ze worden opgeleid naar een sector die ze kunnen vervullen. Dat ze de kans krijgen om een leven te gaan leiden die ze verdienen, willen en waar ze gelukkig mee zijn. Dit is allemaal weer afhankelijk van de soort omgeving waar ze in keren. Niet iedereen heeft dit soort geluk. Voor de jongens zie ik idd liever dat ze een jointje roken en lekker de hele dagen in de shop plannetjes aan het verzinnen zijn. Voor de kwetsbare meisjes vind ik onderandere de coffeeshop een plek wat het begin kan zijn voor een hele misselijke klote leven. Reken maar dat daar veel tuig zitten die goed aan zo'n meisje kunnen verdienen.

Bovenaan