Stoppen met blowen

Iffness

Experimenterende gebruiker
Je wist dat er geblowed ging worden op feestje...
Je wist dat je vatbaarder zou zijn voor de verleiding, als je zou gaan drinken...
Dus waarom? Je wilde weer toegeven aan je verslaving.
Als ik het zo inschat, ben je zo ongeveer 15 jaar jonger dan ik. Je kan hier dus nog ff mee doorgaan 😀
Ik had het deze keer zo gepland:
Dinsdag laatste keer
Woensdag op mn werk dus nog nergens last van.
Donderdag merk wel wat, maar weinig, gewoon gaan werken.
Vrijdag vrij genomen, voel je je al vrij kuttig.
Zaterdag & zondag kuttig++
maandag al wat beter, gewoon gaan werken, maar niet ok
Dinsdag beter
Woensdag nog wat beter
Donderdag heb je beter humeur dan in maanden
Zoiets.

beter plannen volgende keer...
Succes!

Iffness

oeps. Drank is een klein duiveltje.
Probeer jezelf niet te veel naar beneden te halen. Het is moeilijk om je te verzetten tegen een verslaving. Soms een fout maken hoort daar ook bij toch?
En eens hoor, "the judge" heeft je toch weinig nieuws te vertellen...

Lizzybizzy

Newbie
Sorry had even de puf niet om te reageren. Heb behoorlijk gebaalt van mezelf. En ja ik wist dat drank een grote verleiding was. Al was de verleiding misschien nog groter dan dat ik van te voren had ingeschat.
Maar het is gelukkig bij die paar hijsjes gebleven. Ondanks dat ik de dag er na ook een paar biertjes op had.
Het blijft een behoorlijk rollercoaster van niet slapen, emo en zin om naar de shop te rijden. Al merk ik wel dat de drang iets afneemt. Kan nu nog niet zeggen dat ik mijn leven leuker vind worden. En het niet slapen is verschrikkelijk.

Iffness

Sorry had even de puf niet om te reageren. Heb behoorlijk gebaalt van mezelf. En ja ik wist dat drank een grote verleiding was. Al was de verleiding misschien nog groter dan dat ik van te voren had ingeschat.
Maar het is gelukkig bij die paar hijsjes gebleven. Ondanks dat ik de dag er na ook een paar biertjes op had.
Het blijft een behoorlijk rollercoaster van niet slapen, emo en zin om naar de shop te rijden. Al merk ik wel dat de drang iets afneemt. Kan nu nog niet zeggen dat ik mijn leven leuker vind worden. En het niet slapen is verschrikkelijk.
Wow, had niet verwacht dat je gewoon door was gegaan met stoppen. Als ik eenmaal weer had gezondigd, was het bij mij altijd einde stoppoging. Mijn complimenten!

Ik zit nu op dag 14. Ik heb vannacht wel goed geslapen. Zweet niet meer overdreven en slaap al iets minder licht.

Ding waar je nu tegen aan loopt is, dat alle emoties die je eerst gewoon wegduwde door een joint op te steken, nu gewoon keihard binnenkomen.
Ook bestaan
de redenen waarom je ooit bent gaan blowen, ook nog steeds.
En alle tijd die je eerst aan blowen spendeerde, heb je nu gewoon 'over'.
Lastig.

Je zult de komende tijd dingen moeten verzinnen om te doen. En dat terwijl je geneigd bent, alle dingen die je bedenkt minder positief te beoordelen. Hier gaan wel een paar maandjes over heen.

Wat voor mij goed werkt is de sportschool. Ik vind sporten weliswaar niet leuk, maar je voelt je de hele week beter als je gesport hebt. Misschien is yoga meer wat voor jou? Of dansen? Iets fysieks actiefs in ieder geval.

Let er ook op dat je 's nachts heel veel vocht verliest. Liters! Ik voel me 's ochtends echt beter nadat ik een litertje water heb gedronken.

Rollercoaster wordt echt minder na dag 10-12. In ieder geval was dat voor mij zo.

Succes!!!!

Lizzybizzy

Newbie
Die watertip is wel een goede inderdaad. Ik ben ook in een week tijd best wel afgevallen. Eetlust is ook een stuk minder. Wat eigenlijk niet zo een hele vervelend bijkomstigheid is :) Ik merk vandaag voor het eerst dat de trek een beetje afneemt. Sporten doe ik eens per week (yoga inderdaad) maar gezien mijn andere verplichtingen is meer sporten wat lastig.
Het moeilijkste aan het stoppen vind ik eigenlijk wel de saaiheid die het met zich meebrengt. Zelfs als ik genoeg te doen heb. Het is helaas niet anders aangezien ik voel dat dit zeker de juiste keuze is geweest.

Iffness

Zelfde hier, ik wil echt niet meer blowen. Maar wil wel nog steeds stoppen met stoppen.

Het bewustzijnsvernauwende effect van blowen, wat zo prettig is bij gamen, sex en saaie klusjes, zorgde ook voor dwangmatige gedachten, waarvan ik echt blij ben, dat ik die niet meer heb.

Ja, je valt af van het niet meer hebben van vreetkicks. Nog een reden waarom je je beter voelt, 's ochtends.

Lizzybizzy

Newbie
Nee dat denk ik ook niet. Al was ik zelf wel zo slim geweest om de afgelopen dagen meerdere shops te bezoeken just in case (als ik nog zou blowen dan hè:)) als je dan kunt betalen tenminste.

Ik heb wel de ideale periode uitgekozen om te stoppen. Merk nu ook echt dat de vervelende afkickverschijnselen afnemen en ik begin er aan te wennen om het niet te doen. Dus blij!!

Iffness

Ja, same here, vooruitziende blik ofzo.
Ik verwacht dat deze pagina's de komende weken wat vaker bezocht gaan worden...

Bovenaan