Hoi Daisey,
Wat knap van je dat je dat je inziet dat het gebruiken van, niks oplevert en uiteindelijk alleen maar negatieve invloeden heeft.
Ik zal je mijn verhaal even in het kort vertellen, ikzelf ben 26 jaar en ben ooit begonnen met blowen toen ik 14 was, gewoon stoer dacht ik, ik wilde ergens bij horen. Op dit moment was alles nog prima, had het altijd naar mijn zin onder invloed van. Nu besef ik me dat ik toen al bezig was bepaalde gevoelens te onderdrukken. Dit werd erger naarmate ik ouder werd, er gebeurde helaas een aantal negatieve dingen in mijn leven. Ik kwam op mijn 18e in aanraking met justitie; Mijn toekomstbeeld wat ik voor mezelf had ging hierdoor niet meer door; oplossing voor mij? Meer gebruiken. Op mijn 20e ging mijn relatie stuk. Mijn opa overleden en een week daarna mijn beste vriend (auto ongeluk). Oplossing voor mij? Nog méér gebruiken. Het uiteindelijke resultaat; Mezelf afzonderen van iedereen; zeer geïsoleerd raken, financiële problemen, (rekeningen werden gewoonweg niet betaald ook als ik er wel geld voor had). Het niet meer interesseren in mensen die nog echt van je houden, en zo kan ik nog even doorgaan...Ik had natuurlijk mijn familie nog, ouders zijn 35 jaar getrouwd, nog steeds bij elkaar, een broer en zus die ook alleen het beste met me voor hebben, maar dit interesseert je niet! Ik wou alleen maar gebruiken. Ik werkte gemiddeld 40-50u per week alleen om mijn verslaving te bekostigen. Nu ben ik zoals gezegt 26 en ben begin dit jaar voor de derde keer professionele hulp gaan zoeken; maar nu anders, ik heb mezelf 3 maanden op laten nemen in een afkickkliniek, zeer heftig maar voor mij was dit de enige oplossing. Ben nu weer thuis en beetje bij beetje krijg ik weer grip op mijn eigen leven. Heb sindsdien niks meer aangeraakt.(vandaag 234 dagen clean en zéér trots op mezelf!) Ik weet van mezelf dat ik in alles tot de extreme kan gaan (alcohol, drugs, gokken, shoppen enz.) Dus heb wat dat aangaat het complete pakketje. Ik had in tijden van gebruik geen echte vrienden meer, ook de mensen waar ik mee om ging aan de kant gezet, dit is overigens moeilijk maar zeker wel aan te raden, het zijn gebruikersvrienden die jou alleen maar nodig hebben als ze zelf iets nodig hebben.
Nu ben ik nuchter en kan ik oprecht zeggen dat het het beste is wat me tot nu toe is overkomen. Ik zie weer positieve dingen in het leven en haal mijn geluk hier ook uit. Natuurlijk heb ik het nog wel eens moeilijk maar het uitspreken naar mensen om je heen die er echt voor je willen zijn helpt al zoveel! Ook ga ik minimaal 2x per week naar een meeting, al is het de AA, NA, CA, het is voor mijn gevoel geen verschil. Je bent altijd met "lotgenoten" om je verhaal te delen! Ik hoop dat je hier wat uit haalt voor jezelf. Het is zeker mogelijk om je leven op de rit te krijgen, zoals ze zeggen bij de AA: Just for today!
Ik wens je heel veel sterkte in je herstel! Je kan het!