Stoppen met coke

Beste mensen.

Nieuw jaar, nieuwe voornemens. Ik heb er maar 1 en dat is stoppen met snuiven.
Ik snuif zo'n 2 gram/weekend 4 a 5 jaar lang en ben het zo zo zo beu. Mijn leven is nog vrij gestructureerd, ik werk, sport, heb een vaste vriendin etc.
Hoe verslaafd ben ik? Tips om te stoppen DIE ECHT WERKEN?
BEN HET BEUUU!!!!

kenny zei:
Als ik je berichtje zo lees constateer ik dat je ongeveer 7 verslaafd ben.

haha ik kom niet meer bij van het lachen :rolleyes:

dacht eerder aan: hoelang duurt het voor het niet meer in mijn hoofd spookt etc...

Sadpanda

Bewuste gebruiker
Waarschijnlijk nooit, als je niet meer wilt gebruiken doe je het gewoon niet. dat heb je allemaal zelf in de hand hoor...

Het financiele gedeelte en het depri slapeloze afkickgevoel ben ik zooo beu. Maar de craving naar die rush komt na enkele dagen terug! En om die moment zegt het duiveltje in me "het kan toch geen kwaad zeg." Maar waar eindigd het? Daarom dat ik nu wil stoppen. Ik kan bijvoorbeeld niet meer met de makkers iets gaan drinken, wanneer ik dronken ben denk ik maar aan 1 ding!
Toch hartelijk bedankt voor de snelle reacties. Komt zeker goed! er zijn er al van verder gekomen!!!

Greetz

Pitigrilli

Experimenterende gebruiker
BenjaminxXx zei:
Beste mensen.

Nieuw jaar, nieuwe voornemens. Ik heb er maar 1 en dat is stoppen met snuiven.
Ik snuif zo'n 2 gram/weekend 4 a 5 jaar lang en ben het zo zo zo beu. Mijn leven is nog vrij gestructureerd, ik werk, sport, heb een vaste vriendin etc.
Hoe verslaafd ben ik? Tips om te stoppen DIE ECHT WERKEN?
BEN HET BEUUU!!!!

Neem kinderen. Ben je zo van je structurele leventje af :wave:

Shiscodit

Newbie
Hier hetzelfde verhaal. Ik wil stoppen.

Zo'n 5 jaar geleden begonnen met coke. Ik had al een redelijk verleden voor wat betreft het gebruik van drugs; dagelijks blowen en xtc en speed in de weekenden. Wel altijd functioneel gebruiker geweest; ik had een sociaal leven, ik studeerde en werkte er veel bij.

Na een aantal jaren weed, xtc en speed dus rond mijn 23e jaar met coke begonnen. Eerst heel af en toe. Later ieder weekend. Nog wat later iedere dag. Het is een wonder dat ik uiteindelijk nog genoeg studiepunten bij elkaar heb weten te sprokkelen. En de eerste 2 jaren van mijn studie gingen nog wel zo voorbeeldig...

En dan....saved by the bell!!! Na een paar maanden van dagelijks gebruik dan eindelijk mijn stage aan de andere kant van de wereld. Ook daar was sos voorhanden. en ook daar heb ik gesnoven. Maar in plaats van dagelijks deed ik dat daar 3 keer in driekwart jaar tijd.

Dan, na terugkomst in eigen land, vanaf dag 1 (!!!!!!!!!) terug begonnen met volop coke misbruik. Dat heb ik precies 1 jaar volgehouden. Dagelijks. En toen van de 1 op de andere dag op eigen kracht gestopt. Aan die geslaagde stop poging heb ik mijn diploma te danken.. Het was kiezen of delen op dat moment.

Helaas ben ik na een klein jaartje ook weer begonnen. Eerst weer heel af en toe en daarna stiekem weer steeds vaker. Het kwam niet meer tot dagelijks gebruik maar het is al wel weer een hele tijd een behoorlijk probleem.

Ik ben een avond snuiver. En ik ben een 'bij voorkeur alleen-snuiver'. Of liever gezegd ik WAS....
Gisteravond was de laatste keer. Een gram die 'over' was van 2009 is hopelijk de laatste gram ooit geworden. Ik weet het; dat hebben er meer gezegd. Het is me al eens eerder gelukt en het gaat me nu weer lukken. Na talloze mislukte stop pogingen gaat het me dit keer lukken. Net zoals toen..

Dit was, na een periode op het forum meegelezen te hebben, mijn eerste post. Ik zal zorgen dat het niet mijn laatste wordt; ik zal mijn vorderingen met jullie delen.

Benjamin, het is niet mijn bedoeling je topic te kapen. Je gaf aan 'dat er al van verder zijn gekomen'. Er zijn talloze mensen met hetzelfde probleem als wij. In meer of mindere mate en ieder met een eigen verhaal.

Sos geeft een fantastische dosis genot maar het snijdt je af van geluk. Ik weiger, vanaf vandaag, dat dit gemene goedje het mij nog langer zo moeilijk maakt. Ik stop. Nu.

Pitigrilli

Ik wens je veel succes en sterkte. Ik hoop dat je definitieve besluit houvast geeft om nooit meer te gebruiken en iig om toekomstige cravings opzij kunt zetten.

OT: Dave van Ronk - Cocaine Blues; gisteren de laatste afleveringen van Nip/Tuck S6 gezien. Een jonge patient had z'n neus weggesnoven en kreeg een plastische variant, maar nog voor het verband was verwijderd lag ie al te snuiven, door z'n nieuwe neus. Met op de achtergrond dit nr.(oorspr. 1905)
http://www.youtube.com/watch?v=rBRNl4VEBaQ

Vigilante

Wijs gebruiker
Nummers verwijderen en ook zorgen dat je vrienden je niks aan bieden.
Eerste weken/maanden niet meer dronken worden.

wendela

Hallo,

Ik 29 jr. gebruik al een jaar of 4 regelmatig coke.
Eerst alleen met uitgaan later ook thuis.

Ben laatst 5 maanden gestopt (mede met behulp van een 12-step programme); laaste 2 maanden weer regelmatig gedaan. Nu in 2010 wil ik er weer vanaf. Ik heb gemerkt dat ik na ongeveer 4 maanden geen coke meer te gebruiken, ik mezelf weer terug had.

Maarrrrr...zodra ik m'n leven weer aardig op de rails had (financien, werk, administratie) ging het toch weer heel erg kriebelen. Ik ging weer stappen; drinken en kwam weer in m'n oude vetrouwde scene terecht. Heel fout en heel lekker!

Ik weet dat ik mezelf weer terug moet zetten in de realiteit. Zonder coke heb ik veel meer kans om mijn dromen te bereiken. Het is zulk verraderlijk spul!

Het heeft bij mij best lang geduurd voordat ik elke dag ging gebruiken; het eerste jaar 1x p maand, het tweede, derde jaar 1gram p. week en het laaste jaar een halve per dag. Ik raakte echt heel erg in de knel, vooral financieel. Later bleek dat m'n persoonlijkheid ook was veranderd, maar dat had ik zelf niet door.

Succes voor iedereen die wil stoppen

melissa

Wijs gebruiker
Als je echt wil dan kun je ook stoppen.
Tips om te stoppen zijn er helaas niet,wilskracht daar gaat het om.
Het verwijderen van telefoonnummers van potentiele dealers,het goeiendag zeggen van drugsvrienden,het niet meer uitgaan,of alcohol drinken het werkt echt niet geloof me aub.
Als je dat al accepteerd zul je jezelf geen mislukkeling vinden als je al deze dingen probeert en toch nog verlangt naar een snuif.
Je kunt afleiding zoeken maar geloof me je echt concentreren op je nieuwe bezigheid gaat toch niet lukken.(en wederom ook dat is normaal).
De grootste kans op sucses heb je als je reeel blijft,falen in je poging om te stoppen werkt niet bevorderend.
En hoe goed je goede voornemen nu ook is,kan ik toch met enigge zekerheid zeggen dat ik verwacht dat jij je neus alweer gepoederd hebt voor jan. om is.
Radicaal stoppen werkt gewoonweg niet.
Iedereen hier kan je aanmoediggen,je steunen in je goede besluit maar als het puntje bij paaltje komt heb jij daar geen reet aan.
Mijn beste tip is dus(en ik spreek uit ervaring)niet in 1 keer proberen te stoppen.
probeer het eerst eens om de week,als dat je goed afgaat(er is geen aantal maanden te noemen doe het waneer het voor jou goed voelt)ga je naar 1 keer in de 3 weken.
Probeer tegelijkertijd de hoeveelheid te verminderen.
Je schrijft dat je 2 gram per weekend gebruikt,haal volgende keer 1 1/2 gram en als je zover bent dat je naar 3 weken kan bouw je ook de hoeveelheid af naar 1 gram.
Probeer zo min mogelijk weg te rennen van situaties die jou triggeren,je moet er ooit weer mee om kunnen gaan.
Recht erin werkt echt het beste,en als je de situatie de baas blijft in moeilijke periodes geeft dat je enorm veel zelfvertrouwen.
Wilskracht,nogmaals is het allerbelangrijkste.
En genieten van de weekenden dat het wel van jezelf mag(niet schuldig voelen),en trots zijn op jezelf in de weekenden die je nuchter blijft.
Ik zou voorlopig nog niet aan iedereen meedelen dat je gaat stoppen,mocht je toch terrugvallen(wat niet erg is overiggens)voel je je nmlk extra k..
Ik hoop dat je er wat aan hebt,en mocht je willen praten of iets dergelijks dan stuur maar een pb.
Ikzelf heb er ruim 2 jaar over gedaan,ben zelfs bij verslavingszorg geweest.
ik begon in 2007 ook een goed voornemen,maar pas in 2009 was ik er echt "vrij"van.
Nu kan ik gebruiken op speciale gelegenheden(had ik nooit van mijn leven gedacht)en die waren er in 2009 slechts 2 keer.
Voor oudjaar had ik 1 gram gehaald die ik dankzij omstandigheden niet kon gebruiken,en raad is wat hij ligt nog steeds in de kast,ik had daarna nog genoeg mogelijkheden om te gebruiken maar had echt geen behoefte.
Dit was mijn eerste nieuwjaar sinds 10 jaar dat ik sos vrij was.
Ik gebruikte trouwens al 8 jaar ieder weekend voordat ik probeerde te stoppen,max 1 1/2 gram.
Ik wens je heel veel sterkte met je goede besluit,en vooral wilskracht.

Ben ik cocaineverslaafd?

Voor sommigen van ons bestaat er geen twijfel over het antwoord: ‘ík ben cocaïneverslaafd’; anderen twijfelen wel.

Cocaine Anonymous is ervan overtuigd, dat niemand voor een ander kan uitmaken of hij of zij verslaafd is. Eén ding weten we wel: vroeger hebben wij allemaal stuk voor stuk onze verslaving ontkend. Nu wij er geen moeite meer mee hebben dat we verslaafd zijn, kijken we terug op de periode van maanden of jaren waarin we dachten dat we controle hadden over cocaïne, terwijl het in feite controle over ons had.

‘..... ik gebruik alleen in het weekend....’
‘..... mijn werk lijdt er nauwelijks onder....’
‘..... ik kán best stoppen, het is alleen psychisch verslavend, toch?....’
‘..... ik snuif alleen maar; basen of spuiten doe ik niet....’
‘..... het komt puur door die relatieproblemen....’

We staan achteraf vaak versteld, als we ons realiseren hoe lang we door zijn blijven gaan, terwijl we allang niet meer die high kregen die we in het begin hadden. Ons besef van de realiteit was zo verdraaid, dat we geloofden en er heilig van overtuigd waren dat we in cocaïne iets gevonden hadden, wat ons in feite altijd ontglipte.

We deden alles wat we maar konden om te ontsnappen aan onszelf. De lijntjes werden langer, de pakjes gingen sneller op; binnen een dag was onze voorraad voor de hele week erdoorheen. We zagen onszelf pakjes afschrapen met scheermesjes, de laatste restjes poeder van een spiegel bij elkaar schuiven, en - als alles echt op was - zagen we elke wit brokje, korreltje of witte spetter op de vloer aan voor coke, en zelfs dat probeerden we dan te snuiven of te roken!

Wij vonden onszelf altijd geweldig cool, maar er was voor ons maar een ding belangrijk: ons rietje, onze pijp, onze spuit. Zelfs als we ons er alleen maar ellendig door gingen voelen: we moesten het hebben.

Sommigen van ons gebruikten naast coke, alcohol of andere drugs, en voor een tijdje leek dat beter te gaan, maar uiteindelijk werden de problemen daardoor alleen maar groter.

We probeerden op eigen kracht te stoppen, en soms lukte dat ook, voor een tijdje. Na een maand, dachten we dat we het weer in de hand hadden. We dachten dat ons systeem weer in balans was, en dat we maar een beetje nodig zouden hebben om die oude high weer te kunnen krijgen. Nu zouden we wél oppassen en het zou niet uit de hand lopen. Maar we belandden weer in dezelfde situatie, of in een nog ergere.

We gingen niet van huis, zonder te gebruiken. We hadden alleen sex als we gebruikt hadden. We konden geen telefoongesprek voeren zonder coke. We konden niet slapen. Soms leek het alsof we niet konden ademen zonder coke.
We probeerden van alles: een andere baan, een ander huis, een andere stad, een andere liefde – omdat we geloofden dat het aan de omstandigheden, de mensen om ons heen of aan ons huis lag, dat ons leven zo’n puinhoop was geworden.
Misschien zagen we zelfs één van onze cocaïnemaatjes doodgaan na een epileptische aanval, en nog gingen wij gewoon door met gebruiken.

Maar uiteindelijk moesten we de feiten onder ogen zien. We moesten toegeven dat cocaïne een ernstig probleem in ons leven was, dat we verslaafd waren.

(Check voor meer info op www.ca-holland.org of www.na-holland.nl)

Het helpt mij namelijk enorm want als je bent zoals ik dan weet je dat 1 teveel is en duizend nooit genoeg! Ga naar meetings en neem een sponsor (iemand die langer in het programma zit)
Als je namelijk half zoveel tijd steekt in je herstel alsdat je doet in het halen van dope, geld sprokkelen, reizen om aan je zooi te komen, bellen, enz.. dan kom je een heel eind.

HET WERKT ALS JE ERAAN WERKT!!!!!

Als het je echt niet lukt om zelf te stoppen. En je kan maar 1 ding doen, dat is niet meer nemen en geloof me, de trek wordt dan minder. Zit er maar 1 ding op, jezelf op laten nemen. ik weet dat dat het laatste is wat je wil, maar als jij zelf niet de cirkel kan doorbreken, dan is dat toch het beste. je bent dan uit je omgeving en is het makkelijker om te stoppen. Verlang anders ook niet teveel van jezelf. Misschien een weekend niet snuiven of 1 keer nee zeggen, daar krijg je al meer zelfvertrouwen van. Ik ben ontelbare keren terugevallen, maar ik ben nu toch ook clean. En dat is niet van snuiven maar van coke roken. Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt. Sterkte!

sally99

Newbie
inderdaad, je moet het willen..het allerbelangrijkste. Ik ben met alles gestopt omdat het me een arrogante klootzak maakte, koste bijna me baan en me relatie is kapot erdoor. doe al 2 maanden geen coke....heerlijk...pure gevoelens en intens geluk....kappe met die troep.

zbiegniew

Newbie
Onnodig te zeggen dat er over dit onderwerp al heel veel is geschreven. Ook op ander fora en site's. Zelf wil ik toch graag na zo'n 7 Jellinek-behandelingen, vele 'eigen stoppogingen' en 7 jaar hardnekkige verslaving aan coke spuiten, deze reactie plaatsen. Misschien volgen er reacties die me kunnen helpen. Met alle respect; mensen die me adviezen willen geven in de trend van: "gewoon stoppen", "toon ruggegraat" etc, etc wil ik toch vertellen dat het stoppen met welke verslaving dan ook niet alleen een kwestie van doorzetten is. Inmiddels weet ik dat langdurig cokemisbruik wel degelijk veranderingen in je hersens teweeg brengt die er voor zorgen dat iemand niet meer in staat is de koppeling te leggen tussen 'het ondervinden van de vele nadelen van verslaving' en de logische reactie daarop door blijvend te stoppen met gebruik. Het is voor een groot deel toch ook een echte ziekte die ervoor zorgt dat men steeds weer terugvalt in druggebruik. Mijn laatste succesvolle poging om met coke spuiten te stoppen duurde 4 maanden. Wat voelde ik me sterk en helder en verlost van het loodzware juk van verslaving. Er was maar één mislukte relatie voor nodig om toch weer te vluchten in de coke. De dagen dat ik geen geld heb om minimaal een half grammetje te kopen probeer ik zoveel mogelijk slapend door te brengen. Zelf vind ik dat ik behoorlijk wat stress, ellende, enz. kan dragen. Ik klaag niet snel en hou alleen mezelf verantwoordelijk voor mijn levensstijl. Toch denk ik de laatste maanden vaak aan het feit dat ik nu toch echt geen uitweg zie en ben compleet machteloos en moe- gestreden. Maar toch, waneer iemand een zinnig advies heeft dan hoor ik het graag. Tot slot; het spuiten zelf is zéker net zo verslavend. Misschien meer nog dan coke. Eigenlijk vind ik de coke ronduit smerig en ben opgefokt tijdens het gebruik. Als ik niks heb ben ik net zo gestresst, voel me vreselijk schuldig naar de mensen om me heen en vlucht weer in...juist, het volgende halve grammetje.

mexx

Newbie
heb zelf goed geleerd dat het zeggen van gewoon stoppen, niet aanstellen, een punt zetten enz enz
De grootste fout is om te denken dat het ook op die manier werkt.

Ik zag drugs als iets waar ik zeker nooit last van zou krijgen, elk weekend gebruiken, dat is echt niet normaal.
Ik zal nooit niet verslaafd raken, en als dat wel gebeurt kom ik er opzeker wel makkenlijk vanaf omdat ik dat kan.

Zo goed heb ik mij in mijzelf vergist.

In het begin proberde ik mensen te waarschuwen, dat het gevaarlijk is om coke te snuiven, om alle redenen die ik nu zelf vergeten lijk te zijn.
Toch een keer proberen, in 4 jaar die erna volgden, werd het steeds iets meer, alleen maar iets meer.
Tenminste dat hield ik mijzelf zo goed voor dat ik het ook werkelijk geloofde, ook werkelijk geen gedachte van dat het misschien toch iets teveel zou kunnen worden.
Als ik op die tijd terug kijk was erg geen enkele gedachten die me probeerde te waarschuwen.
Waarschijnlijk omdat ik altijd gedacht heb dat je wel erg slap zou moeten zijn om het niet in de hand te kunnen houden.

Nu zie ik hoe erg ik mij vergist heb, heb na die 4 jaar de afgelopen drie jaar ongeveer dagenlijks gebruikt.
Het betreft dan het snuiven van coke.

Op dit moment heb ik een leuke fulltime baan, al kom ik regelmatig te laat in verband met drugsgebruik.
Ik heb wel een hoop schulden opgebouwd, al is het nog niet zo erg dat er niet meer uit te komen is.

Maandag heb ik een eerste sessie om met mijn verslaving om te gaan.
Hoop zo erg dat het mij zal helpen, heb geleerd dat het te moeilijk is om zelf te doen.

Alleen zal ik het zeker niet redden.

Ben al lang op zoek naar soort gelijken verhalen, ben hier al wel wat tegen gekomen.

grts

Junk Deluxe

Belezen gebruiker
BenjaminxXx zei:
kenny zei:

dacht eerder aan: hoelang duurt het voor het niet meer in mijn hoofd spookt etc...
een heel lange tijd vind ik persoonlijk zelf :tongueout:
gewoon niet meer kopen, drink liever een pintje meer ofzo dan

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Junk Deluxe zei:
drink liever een pintje meer ofzo dan

Nou dat is pas een goed advies ! Ruil je verslaving maar voor een andere verslaving...

En ohja, hij kan nog maar aan 1 ding denken als hij zat is... COKE.

Lekker advies.

wendela

Hola!,

Hoe gaat het met jullie?
Ik ben al bijna 6 maanden clean van coke, ik blow nu wel elke dag....
Anyway, heb nu ook Ritalin.....niet hetzelfde als Coke maar toch een hulp tegen cravings.
Drinken doe ik weinig, als ik dronken ben ga ik op zoek naar Coke!
Wat ik ook nog wilde zeggen dat leven zonder coke je persoonlijkheid wel ten goede komt. Ben nog wel heel onzeker na een jarenlang elke dag strak te staan. Nu kan ik me niet meer verbergen. Mijn leven heeft jarenlang stilgestaan door feesten, drank en drugs en nu ben ik aan het puinruimen.

laat wat van je horen coke heads!

iNkz

Belezen gebruiker
Ik zit in hetzelfde straatje .. volhouden om nieks te snuiven lukt perfect.. maar van zodra er alcohol in het spel komt = telefoon nemen en 2grammetjes fixen :smilingimp:

Arizona

Bewuste gebruiker
dat is idd het nadeel met de combi alcohol + Coke. Sinds ik niet meer drink ook nooit meer coke gehad, de behoeft is er soms wel, maar kan ik redelijk goed aan, want er zit geen alcohol meer in en heb met alle cokedealertjes het contact verbroken en nummers gedelete, dat scheelt natuurlijk ook :wink: Misschien dat laatste ook een idee voor jou?

wendela

Tsja, nummers weggooien....

Het ligt eraan of je nog steeds geloofd dat je zelf je gebruik kunt sturen, maw wil je echt een leven zonder coke? Ik kreeg een pamiekerig gevoel als ik geen nummers meer had. Nadat ik 3 maanden was gestopt was, had ik pas de kracht om mijn laatste nummer weg te gooien. Het is dan wel zaak dat je je vrienden verteld, dat ze NOOIT MEER een nummer mogen geven, no mather what!

Ik heb met sommige gebruikers de 'vriendschap' verbroken, omdat ik wist dat ik bij hun altijd wel een nummer kon lospeuteren.

Pas idd op met alcohol :beer: , want je gaat zo weer voor de bijl; vermijd het nachtleven even helemaal. Ik vind het wel jammer dat ik nooit meer lekker aangeschoten kan zijn zonder naar coke te verlangen. Misschien in de toekomst een wijntje bij het eten.....

Ik hoop dat het met van de mensen die wilden stoppen nog steeds goed gaat. Grote kans dat ze zijn gerelapsed, (al hoop ik natuurlijk van niet). Wat een K.U.T. spul is het toch!

Houdt moed allemaal: life's better without coke!!!!

aXXis

Stomp alle dealers die je kent in elkaar als je nuchter bent. Reken maar dat ze niet meer komen als je belt.

babalonia

Ga ECHT leven en geniet, in de pure, frisse vorm.
Ga na bij jezelf waarom het leven zoals het is niet voldoende voor je is, waarom heb je het nodig... Ik denk dat als je weer leert genieten zonder troep (materialisme, drugs etc.), je het in je hersens ook makkelijker kunt loslaten. Het "waarom".... wat brengt het je...?
Misschien lukt het dan?

nederjunk

BenjaminxXx zei:
kenny zei:

idd dat gevoel van trek gaat never nooit over Ik droom nog steeds over basepijpjes leggen en mn laatste pijpje was toch al weer 4 jaar geleden
Jij snuift dus daar kan ik niet over oordelen ik rookte alleen en daarbij gebruikte ik ook bruin dus ligt t anders in jou geval
Iedere junk krijgt een punt waarop het genieten korter word dan de afkick als je dat punt bereikt en een slaaf word van de drugs ga je walgen van jezelf Ik kon door die walging stoppen want ik had toch voornamelijk alleen nog afkick en geen flash meer

toch vraag ik me af waarom ik nog steeds zoveel blow? waneer komt die walging daarvan dan ? na 40 jaar ofzo :confused:

Bovenaan