Stoppen met drinken

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik zal het even voor mijnheer uitspellen. Let je even op?
1. Er post iemand die 2 maanden drinkt.
2. Een ander reageert dat stoppen met drinken gevaarlijk kan zijn.
3. Ik reageer dat dat onzin is na 2 maanden en je zonder enig gevaar kunt stoppen.
4. Een mongool behulpzame poster komt een 'bron' vragen voor die bewering.
5. Ik laat de mongool behulpzame poster weten dat de 'bron' in deze de bovenkamer is.
6. Andere behulpzame poster komt melden dat de standaard methode om van alcohol af
te kicken voorschrijven van benzo's is.
7. Wie dus suggereert dat stoppen met drinken als je twee maanden drinkt gevaarlijk is beweert
impliciet dat je al na 2 maanden drinken aan de benzo's zou moeten.

Nou, knul, een dankwoordje lijkt me op zijn plaats!

Nou knul, een ban van een week leek me ook op zijn plaats.

Zo hoeven we elkaar niet aan te spreken hier. :)

inner_search

Badass junkie
Jongens: de kleuterscholen beginnen aankomende week weer hoor. Jezelf al aangemeld?
Ja ik ben al aangemeld , voor benzo verslaving , niet voor alcohol ontwenning 😂
Trolls be trolls , je zag toch gelijk dat dit op nix ging uitdraaien met hem.
Dan mag een beetje van hier naar daar geduw toch wel zeker 😁
Beginnen schelden is een ander verhaal , maar dat is gelukkig opgelost :)

joetsie

Badass junkie
Beste

Na een periode van 1-2 maanden redelijk zwaar dagelijks drinken (meestal 2-6 halve liters, soms 7 en uitzonderlijk 12 op gelegenheden bv) , zou ik willen beperken naar enkel op feesten.
Wil nu tijdelijk een aantal maanden volledig stoppen. Kan dit kwaad? Ik lees op sites dat na 6 maanden, direct stoppen gevaarlijk kan zijn. Kan dit na 2 maanden ook gevaarlijk zijn?

Ter info:
20 jaar
goede gezondheid (op enkele kwaaltjes na)

Met vriendelijke groeten

Jostrekbos
Nee hoor dat kan geen kwaad.En ik kan het weten.Mijn man heeft dat vroeger ook vaak gedaan,maar uiteindelijk lukte dat niet meer,en werd een alcoholist.I.D.D.is hij in het ziekenhuis beland en binnen 1 week ben je er vanaf,door de benzo,s en een zware haldol.
grt succes

Beady

Bewuste gebruiker
Voor wie wil stoppen met alcohol is er maar één uitweg : het boek van Allen Carr Stoppen met Alcohol. Thank me later.

Bovenaan