Stoppen met Hero; iets tijdelijk positiefs of anders...

speeseend

Wijs gebruiker
Ik ben benieuwd wie er nu écht gestopt is met Hero, eventueel vervangende middelen gebruikt en wat de voor - en nadelen zijn, in jullie ogen.

Maken jullie je zorgen dat het stoppen met Hero een "pauze" is?

Heeft het leven werkelijk meer waarde gekregen door te stoppen met Hero?

Groet,

Eend

Flameon

Badass junkie
Ik heb heroine gelukkig zelf nog nooit aangeraakt, dus kan ook niet voor mezelf antwoorden. Wel ken ik vrij veel heroine verslaafden vanuit mijn werk, en wat ik zie is dat veel mensen alcohol, methadon en benzo's nemen als vervangend middel. Er zijn mensen die ik op heb zien knappen na het stoppen met de hero, echter kunnen vele het harde knokken ook niet aan merk ik.... en dan wordt het vervangend middel inderdaad helaas een pauze :(

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik ben echt gestopt. Geen vervangende middelen momenteel, wel gebruikt direct na het stoppen met gebruiken van heroine. Ben vanaf mn 17e t/m 21e verslaafd geweest aan heroine en basecoke en later ook methadon erbij.
Ben toen in 1 klap afgekicked zonder vervanging op sigaretten en een homeopatisch middeltje om mn pupillen klein te houden na :)

maar een jaar of 5 later vanuit het niets kwam daar opeens pietje craving opzetten( totdat mn halve wereld instortte door allerlei persoonlijke omstandigheden die zich maar op bleven stapelen.) en dus toen mn eerste terugval gehad. 2 maanden lang flink hooked geweest ( binnen een week werd ik alweer ziek van de ontwenning!!! ) en toen weer gestopt. Duurde toen wel minder lang, na een maand was eigenlijk bijna alles over, terwijl de eerste keer na een maand het doodgaan pas op was gehouden.

Daarna weer jarenlang clean op af en toe een jointje na. En dus een tweede terugval gehad, weer na wat persoonlijke dingetjes. deze duurde bijna een half jaar. Afgekicked door heel snel methadon af te bouwen. zorgde er voor dat ik nu wel kon blijven functioneren al duurde het ziek zijn nu wel langer. Alleen een heel stuk minder ziek :)

Geen idee hoe lang het geleden is eigenlijk, het staat ergens hier op het forum. half jaar tot een jaar ongeveer Heb wel al 4 keer een hele moeilijke dag gehad, dat ik echt heel veel trek had. Maar een paar dikke joints, een paar biertjes en een goed boek met een zak snoep blijkt vooralsnog prima te werken, dus noem ik die dagen maar mn ongesteldheidsdagen.

Al heb ik na de laatste ( die het ergste van allemaal was ) een beetje het gevoel dat ik die dagen nu wel gehad heb, volgens mij ben ik achter het waarom. Maar dat weet ik niet zeker, dus dat hou ik nog even voor me :)

:wave:

needlefreak

Bewuste gebruiker
Ik ben nu alweer een hele tijd gestopt met heroïne. Vervangmiddelen zijn methadon, alcohol, antidepressiva, benzo's en wiet. Het voordeel van geen heroïne meer te gebruiken is dat ik m'n leven beter onder controle heb. Al kan het met die vervangmiddelen ook wel eens uit de hand lopen. Maar je kunt je makkelijk weer herpakken. Ik voel me ook geen junk meer, kheb die stress om altijd dope te hebben en die angst om ziek te worden niet meer. Dat is een groot voordeel. Zo heb ik nu ook veel meer zelfrespect en zelfvertrouwen.

Ik ben de tel kwijt hoeveel keer ik al hervallen ben met het gebruik van heroïne. Al die tijden dat ik gestopt was waren dus tijdelijke pauzes. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik nooit meer zal hervallen maar ik hoop van wel. 'k Geloof nu meer in mezelf omdat ik al veel moeilijke dagen overwonnen heb. (zie topic: ik sta op het punt om het op te geven) Gelukkig heb ik dat niet gedaan. 'k Voel me nu al beter. 't Zou jammer zijn om op een zwak moment dan weer toe te geven. Dan zijn al m'n inspanningen voor niks geweest.

Het enige dat ik zo vervelend vind aan het stoppen met heroïne is die craving. Dat gaat maar niet over... Clean zijn blijft een gevecht tegen de verleiding.

splifftail

Belezen gebruiker
clean zijn = gevecht tegen craving, is waar! bestond er geen trek dan was er natuurlijk geen gebruik...je bent mijns inziens goed bezig in die zin dat je geen "junk" meer wil zijn, wat de verkrijgbaarheid van heroine natuurlijk met zich meebrengt. Je bent natuurlijk wel het ene middel met andere aan het vervangen. Wat effect betreft (en dat weet je vast ook)benzo's en alcohol zijn grote slopers, ik ontmoet veel mensen die na jarenlange opiatenverslaving verslaafd zijn geraakt aan alcohol en/of benzo's. Mijn advies zou zijn: voor nog meer controle: bouw ook die middelen af, kijk daarna weer naar cannabis..maar ik vertel je wrs niets nieuws....succes!

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik stond toevallig vanmorgen met iemand te praten die nu 12 jaar gestopt is met heroine en cocaine en die heeft nog steeds elke dag dat gevecht tegen de trek .. pittig hoor ..

hij kan die trek dempen met benzo's .. een beetje .. maar die benzo's hebben natuurlijk ook weer een eigen risico... pittig lijkt me dat om zo te moeten leven .. drinken doettie nu dus ook bijna de hele dag door

ik heb echt totaal geen of amper trek op die enkele dagen na en dat voelt op zo'n dag echt als een enorme geestelijke belasting .. als ik me voorstel dat ik dat elke dag zou hebben ... pfff

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Maar Arie,

Is het leven zonder hero fijner of is die strijd tegen het gevoel dat je hero moet juist erger. Omdat je er niet meer aan toe mag geven.

Dit klinkt waarschijnlijk onduidelijk maar weet niet hoe ik het beter moet uitleggen.

speeseend

Wijs gebruiker
Hey Needle,

Werken die Anti-depressivia een beetje of is een Benzo wat dat betreft beter?

Gr.,

Eend

speeseend

Wijs gebruiker
Arie-die-allergisch-is-voor-kanarie zei:
...Al heb ik na de laatste ( die het ergste van allemaal was ) een beetje het gevoel dat ik die dagen nu wel gehad heb, volgens mij ben ik achter het waarom. Maar dat weet ik niet zeker, dus dat hou ik nog even voor me :)

Ben je er reeds zeker van, Arie? Wil je het al met ons delen?

Gr.,

Eend

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ja ik weet het zeker en ik denk ook te weten waarom :)

tis alleen nogal persoonlijk, dus wie weet een keer :) eigenlijk is het niet meer dan een heel simpel motivatieverhaaltje. wat is iets gevoelsmatig echt waard en wat wil je er wel en niet voor doen :) maar dat zou een lang saai persoonlijk verhaal worden dus dat bespaar ik jullie nog even :)

maar om op het onderwerp terug te komen ik taal nog steeds niet naar drugs in welke vorm dan ook, behalve sigaretten en dat irriteert me soms wel wat, majah :stoned: als ik stop met roken ga ik wel opeens verlangen naar een joint dus dat is me het vooralsnog niet zo waard :)
ik rook af en toe nog wel eens een jointje mee met iemand, net als dat ik af en toe een lekker biertje lust ( je moet wat om het voetbal aangenaam te krijgen ) en dat is het hem eigenlijk wel :)

ik kom zo af en toe in aanraking met mensen die een flinke verscheidenheid aan harddrugs gebruiken, maar behalve dat ik me natuurlijk erg goed in kan leven in hun situatie, maakt het voor mij niets uit. In dat opzicht word ik niet warm of koud van drugs en vooral de dingen erom heen. Ik heb voor mn gevoel een soort afstand genomen, juist door niet tegen te stribbelen als het hele drugsgedoe, om welke reden dan ook dichtbij kwam, maar ook niet eraan toegegeven natuurlijk. Het is nu eenmaal iets waarvan ik besloten heb dat het mijn leven niet meer mag beïnvloeden. Dat is gevoelsmatig ook een gigantisch verschil met vorige keren, waar ik mezelf absoluut niet meer vertrouwde in zulke precaire situaties. Eigenlijk net zoals het vroeger was voor ik aan de pillen,coke en de opiaten ging. en daar ligt hem natuurlijk ook het gevaar. Ik weet maar al te goed wat er vroeger gebeurd is, maar ik hoop dat ik nu wijzer ben :) ik heb het geprobeerd maar drugs zijn gewoon sterker dan ik en ook 1 keertje kan voor mij dus blijkbaar gewoon niet opgaan. Dan maar niet :)

De enige die ik nu moet (zien te) vertrouwen, dat ben ikzelf :) en geen mens wil zichzelf teleurstellen toch :wink:

needlefreak

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
Hoe is het met de Naaldenman? Nog nieuws?

Bijna elke dag gebruik ik bruine. Soms eens een dag enkel methadon maar dat gebeurd zelden. Kan het gewoon niet laten. 'k Heb al vanalles verkocht om geld te hebben. Ook al heb ik niks meer om te eten, me laatste geld gaat naar bruin. En wat voor een tolerantie heb ik in die korte periode alweer opgebouwd. 't Is niet te geloven. 'k Zeg veel tegen mezelf dat ik ga stoppen maar toch ga ik telkens nieuwe halen. De enige optie om te stoppen is zwaar omhoog gaan met m'n methadon maar dat zie ik niet zitten. Bij een hoge dosis methadon heb ik overdreven veel last van zweten en met de zomer die eraan komt... Achja, we zien wel.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
dat zweten heb ik nog steeds, al komt dat bij mij omdat ik een paar keer per jaar een stootkuurtje prednison nodig heb, omdat mn longen blijkbaar niet zo sterk waren als mn drang naar drugs. Normaal gesproken werkt bij de zo af en toe benauwdheid een astma inhaler prima, maar zo'n 2 keer per jaar werkt dat ook niet meer en gooien ze me een paar weken op prednison 20 mg. meestal krijg je dan als verklaring hooikoorts of longontsteking.

Voordeel voor mij is dat ik niet dik word van die prednison(van regelmatig gebruik van prednison hou je heel veel vocht vast en dat geeft een onnatuurlijke 'dikheid' ), nadeel is dat als het echt warm is je je kop maar op hoeft te tillen en het zweet gutst van je lichaam. Toen ik nog methadon gebruikte was dat nog veel erger, zeker toen ik de meet en de bruin nog mengde. Dan had ik soms periodes dat er echt enorme druppels gewoon een hele tijd non stop van me af renden.

pfff naaldje man zo zonde :( ach ja
zorg dan in ieder geval wel dat je fun hebt :grin:

:mrgreen: :wave:

eens kort mezelf nog eens voorstellen. Na 2jr heroine gebruik en derna 4jr metha 50mg. Ben ik drie maand geleden opgenomen geweest (op eigen initiatief) in een afkickcentrum. Men metha werdt afegebouwdt lmet 2.5mg per dag. Ik dag eerst eens ik op 0 sta is het ergste wel voorbij. Fout gedacht...Dan begon het net...Hoewel ik nu drie maand geen metha of hero meer heb gebruikt zit ik nu wel met zware klachten die na drie maand nog steeds aanhouden...Vooral ongelooflijk angstgevoelens, hartkloppingen, tranende ogen, weinig energie, maar dan toch innerlijk ernorm veel zenuwen...ik krijg depronal en xanax retard 1mg maar heb ni het gevoel dat dat veel helpt...Volgens de dokter kunnen dit geen afkickverschijnselen meer zijn...maar ik moet veel dagen vechten om ze door te komen...niet dat ik nr hero of metha verlang...ik wil me gewoon eens terug normaal voelen. Kan iemand me helpen en zeggen of dit normaal is en raad geven...xoxo

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik denk ook niet dat het nog ontwenningsverschijnselen zijn die jij ervaart Kcc, al is het misschien wel mogelijk dat de gevoelens en emoties die jij nu, zelfs nog nadat de opiaten je lichaam en systeem uit zijn beleeft, toen ooit de aanzet zijn geweest die ervoor kon zorgen dat je aan de heroïne verslaafd werd. oorzaak -- gevolg dus .... wat ben je aan het oplossen, de oorzaak van alle ellende, of alleen iets wat die oorzaak heeft voortgebracht, namelijk een gevolg .. een bijverschijnsel ....

Dat houdt in dat die heroïneverslaving dus imho hoogstwaarschijnlijk een gevolg was van een dieper gelegen oorzaak. Het 'gevolg' ontwenning heb je nu succesvol bestreden, maar de 'oorzaak' van al die ellende, de eigenlijke bron van hetgeen dat je gebeurde, hetgeen oa die verslaving voortbracht. Die oorzaak dus, die ervoor zorgde dat je je ooit in de ellende ging storten, die oorzaak is dus nog niet weg volgens mij. En van wat ik nu lees zou het mij niets verbazen als het een zgn. biochemische oorzaak heeft ...

In simpele taal dus gewoon wat stofjes of hormonen in je hersenen die niet genoeg of teveel aangemaakt worden. Het klinkt raar, maar het is zeer zeker mogelijk dat je je daardoor steeds depri en gewoon 'niet blij' voelt. Misschien vandaar ook de medicatie die je is voorgeschreven. Die medicatie zie je namelijk ook voorgeschreven worden bij mensen die zo'n 'biochemische' verstoring in hun hormoonhuishouding oid hebben

allemaal dure taal, maar wat kun je er aan doen ? ... ik persoonlijk zou weer naar de huisarts gaan en blijven volhouden dat het zo niet langer kan. Dat de huidige medicatie gewoon niet genoeg zijn ding doet en dat er dus oa misschien andere of meer medicatie nodig is.

Daarbij is ( in mijn simpele ogen ) geestelijk gezien medicatie zelden genoeg om een probleem op te lossen. (gespreks)Therapie en gesprekken met een psycholoog icm met die medicatie is in mijn ogen het beste dat je zou kunnen doen. Zeker nu je bemerkt dat ' de tijd de wonden niet heelt' en de medicatie alleen blijkbaar ook niet .... een logisch vervolg zou dus in mijn ogen een vorm van therapie icm die medicatie zijn. Welke vorm van therapie ??? .. geen idee, maar daar kan een psycholoog prima antwoord op geven.... Een psycholoog naar wie je huisarts je door kan verwijzen :)

ook al zou ik geen flauw idee hebben van wat ik je aan zou kunnen raden om je beter te voelen, wil ik je heel veel sterkte wensen, want helaas weet ik wel wat het is om je zo te voelen .. en das gewoon nogal kut zeg maar ... sterkte dus .. helaas moet je soms gewoon volhouden, meer is er niet te doen :(

heel veel sterkte
AkA

thanks ariekanarie,

ik denk da ge er idd juist opzit. Natuurlijk moet een mens het eerst eens gezegd krijgen vr men het goed en wel besseft.
Want achteraf gezien had ik voor men drugsgebruik, rondt men 17 tot 20 ook last van depressie. En ik heb altijd gezegd dat ik hero gebruikte als medicatie, om te kunnen vlot door het leven te gaan. Het verschil zat er dan ook in dat ik dit niet in grote hoeveelheden tegelijk gebruikte mr wel kleinere hoeveelheden per dag meerdere keren per dag. Gewoon om me gewoon te voelen!!! Misschien een rare uitleg. Het hielp me om de dagelijkse problemen ( die waren soms nochal zwaar) aan te kunnen...Bij nader inzien...Ik moet idd op andere zaken gaan werken...Maar het probleem is dat ik vroeger al bij een stuk of zes psychologen enzo ben geweest en er blijkbr weinig goeie tussen zitten, eigenlijk is het een wonder dat zowel het drugsbeleid en alles met psychiatri heeft te maken nog zo rampzalig verloopt (in belgie toch :)...Maar ik geef niet op...langst de andere kant voel ik me nu dikwijls een mislukkeling, maar de tweede zijde is dat ik al veel problemen heb doorstaan wr andere zouden breken...Wie kan me helpen...Ik weet het...IK!!! mezelf !!!...mr heb effe gewoon een steuntje nodig nu.
Gelukkig heb ik een prachtige dochter die me steeds weer doet doorgaan, waardoor ik moet doorgaan.
Nog eens bedankt vr de woorden, begrip kan zoveel doen; Vooral als je alle dagen moet doen of alles prima gaat...mr het eigenlijk een echte strijdt is. BEDANKT :wave:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
:)

al hoef je dat zeker niet van mij te horen :tongueout: maar je komt er wel hahahaha :tearsofjoy:

maar mocht je toch ooit weer gaan denken om professionele hulp te gaan zoeken in de vorm van zo'n psych-geval .. het zegt tenslotte heel veel als iemand gebruikt om niet ziek te worden, of als iemand gebruikt om stoned te worden, ook al worden ze daarbij ziek .... daartussenin zit een grens.. eentje die mensen die nooit gebruikt hebben niet kunnen begrijpen, maar hij is er wel degelijk die grens ... en er zijn psychologen die dat begrijpen, als je die nodig hebt en kunt bereiken tenminste ....

ik zou niet eens durven zeggen of dat wel of niet echt nodig is bij jou, dat weet ik echt niet .... de enige die dat weet is het stemmetje diep van binnen bij jouzelf :) ... ik hoop dat je daar op zal kunnen vertrouwen :)

vergeet dan gewoon niet dat jij inmiddels ook een heel ander persoon bent dan degene die al die therapeuteraars afging, inmiddels weet je al veel beter te verwoorden en te verduidelijken waar jij mee zit, wat hetgeen is waar jij mee geholpen wil en kan worden. misschien wel op een veel betere manier dan dat je je dat eerder kon laten helpen....

iemand die met de psyche werkt van mensen, kan namelijk maar heel weinig ..... ze kunnen hooguit iets bereiken als je zelf keihard meewerkt en als je zelf totaal achter een behandeling en achter een gesprek staat, als je jezelf en de behandelaar dus echt kan vertrouwen .... misschien is het wel zo dat je vroeger, om welke reden dan ook, gewoon niet zo gemotiveerd was om dat gejammer van zo'n figuur aan te horen, waardoor die hele behandeling van toendertijd dus ook niet echt optimaal zijn ding kon doen ... je vertrouwde hen gewoon niet zo .. en vaak is dat zeker niet onterecht ... niet altijd het beste, maar o zo logisch ... het zijn nu eenmaal vreemden bij wie je opeens je hart uit moet gaan storten.

In mijn simpele visie heb je het belangrijkste nu wel helemaal door ... de enige die jou en je gezin kan helpen, dat ben jij .... maar omdat jij nu op dit moment die enige bent, kun je ook toelaten dat een ander dan jij, jouw gezin kan helpen ...natuurlijk wel samen met jou ... de kunst is dus om iemand te vinden, waarin jij je kan vinden .. iemand die weet waar hij of zij over praat, maar tegelijkertijd ook iemand die jij vertrouwd. Iemand die je niet alleen graag mag, maar waarvan je ook weet dat diegene het beste voor heeft met jou en degenen bij jou :) en eerlijk is eerlijk .. zo iemand vind je nu eenmaal niet zo maar en al helemaal niet als therapeut .. maar gelukkig zijn ze er wel en nog best in flinke getale .. gewoon een beetje opletten en vertrouwen hebben in mensen zeg maar :)

maar tot die tijd :) WTF .. ' ik voel me een mislukkeling' .. moet je nou eens kijken wat je zowat in je eentje, voor elkaar krijgt ... zoveel mensen lukt dat niet hoor ... het enige waar je gelijk in hebt is dat het niet genoeg is ... niet omdat jij te weinig gedaan hebt, maar gewoon omdat niet altijd het beste gedaan is .....
in andere woorden ... je hebt WEL vet genoeg gedaan, er zijn er maar weinig die je dat na kunnen doen. Echt mijn bewondering van wilskracht heb je echt .... Maar misschien zou je al die tomeloze inzet net iets anders kunnen inzetten, zodat het effect wat meer kan zijn. dat is zeker geen verwijt .. alleen jij kunt weten of alles de juiste 'richting' op gegaan is, maar mocht het in jouw ogen achteraf niet zo zijn gegaan zoals jij wilde.. hou dat zeker niet tegen jezelf ... want van wat ik kan lezen .. damned .. je hebt echt je best gedaan .. ik zou niet durven zeggen dat ikzelf dat beter gedaan zou hebben ... echt niet
maar soms kom je gewoon opeens uit op wat anders of toch bij iemand bij wie het klikt .. En dan kom je meestal gewoon uit op professionele hulp, en ik hoop echt echt echt, dat jij diegene vindt die zijn of haar professionele hulp aan kan sluiten op jouw inzet .. in mijn ogen zou dat een winning team zijn :)

:hearteyes: die strijd gaat echt voorbij .. soms kost het gewoon wat meer moeite, mankracht en inzet, iets dat je niet altijd in je eentje kunt aanvullen/oplossen, soms moet het je gewoon aan komen waaien :) ik hoop dus dat je wind jouw kant op staat :wink: :mrgreen:

heel veel sterkte en voaroal gewoan doargoan meissie !! :grin:

AkA
pffffff tiepgriep ... ik wilde het echt kort houden :flushed:

Dragan

Newbie
:openmouth:
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat stoppen met heroine een hel is en blijft,
als je niet van te voren een plan hebt gemaakt(dagbesteding,bv werk,hobbies etc).
Lichamelijk herstel je vrij snel van het afkicken,na zo'n 5-6 dagen ben je niet meer"ziek" :kots:
Maar dan komt het zwaarste,je bent lichamelijk clean,maar je hebt veel teveel tijd over.
Omdat je dope scoren een dagtaak is.Nu je clean bent valt dat weg en ga je je vervelen,je vervalt
letterlijk in een leegte :confused: ,Dan lijkt het me raadzaam om hulp te gaan zoeken,want het psychisch gedeelte red je niet alleen,neem alle hulp aan die je kunt krijgen in welke vorm dan ook,aan
Dit zodat er mensen zijn die weten wat er met je aan de hand is en je ook kunnen steunen.
Alleen al het gevoel te hebben er niet alleen voor te staan geeft je weer een positieve oppepper.
Uit deze positieve gedachte ontstaat meer,je kunt je gaan orienteren op werk,hobbies ,stappen
kortom leuke dingen die je interesseren,want daar heb je nu,clean,weer tijd en een beetje geld voor.Let wel het is een lang proces,waarvan je erg onzeker kunt worden,een proces waarin het lijkt alsof je overspoeld wordt door alle soorten gevoelens,soms hele confronterende.
Als je dit alles herkent en erkent dan ben je al een heel eind,maar vergeet nooit:verslaving
aan opiaten is een langdurige chronische ziekte.Je kunt eigenlijk nooit meer verslappen je zult altijd en overal alert moeten zijn.Maar gaandeweg als je je leven weer aan het opbouwen bent
zul je merken en voelen dat je positief bezig bent,met je LEVEN :) Elke poging om te stoppen met Heroine is de moeite waard,ikzelf gebruik al tijden(jaren)geen heroine meer,maar ik heb wel een onderhoudsdosering methadon,dat zorgt ervoor dat ik goed en stabiel kan functioneren in de maatschappij en oa ook op mijn werk,maar er zijn meerdere manieren,je kunt ook cold turkey afkicken,maar dat is vrij zwaar als je zoals ik lang gebruikt hebt,het is ff doorbijten als je nog niet zo lang verslaafd bent.Tot slot,STOPPEN met HERO is iets dat JIJ WILT DOEN.
De manier waarop maakt niet uit,het doel wel.Opnieuw beginnen met LEVEN zonder dope,en dat is iets positiefs voor de rest van je leven,je komt erachter wat werkelijk belangrijk is.
Heel veel sterkte Dragan(1969) :smoke:

Ik wou toch noch even iets van me laten horen...Het gaat redelijk goed met me...Somige dagen dan anderen zijn beter, mr ik denk dat da normaal is zeker.
Ik neem nu een estra anti-depressieva mr heb ook men leven een beetje omgegooit. Ik ben nu een verpleegaspirante mr ben begonnen in de hogeschool nu vr een hooger diploma.Ik vindt dit heel interessant en voel der me veel mr voldaan door tegenover men vorige job. Hopelijk kan ik dit financieel blijven trekken want ik voel eindelijk dat ik mt iets juist bezig ben in men leven.
Bedankt vr de gesprekken echt waar...En k'laat zeker nog wat horen. dikke knufffffff

Atropa

Bewuste gebruiker
En hoe zorgen jullie ervoor dat je niet in een situatie beland waarbij de mensen om je heen een chineesje gaan trekken?

speeseend

Wijs gebruiker
Door het in geen geval te delen met vrienden en familie. Het is dus eigenlijk een groot geheim geweest, voor mij :wink: Écht goede vrienden, familie weet natuurlijk al een tijdje hoe de vork in de steel zit.

Verder ben ik er achteraf erg open over. Zo kan mijn (oude) leven eventueel als leermoment voor een ander functioneren.

Gr.,

Eend

Pikachu

Wijs gebruiker
Het dient iig zeker voor mij als leermoment. Ik was al nooit van plan om heroïne te gaan doen maar dankzij onder andere de verhalen van jou en de kanarie heb ik er een nog grotere afkeer van gekregen.

Keep up the good work!

Dragan

Newbie
:) Hallo Speeseend,

Ik ben na een flink aantal jaren hooked te zijn geweest gestopt met heroine,dat ging niet in een keer,maar pas na de 4e poging.
Ik ben zelfs een tijdje geleden gestopt met methadon,en kreeg toen naltrexon,tegen de trek in
heroine.Maar dat was een nachtmerrie,ik dacht alleen maar aan dope en gebruik voelde me vreselijk en depressief.
Ik sta nu op een onderhoudsdosering methadon van 10 tabletten per dag.En ik heb mij er ook bij neergelegd dat ik methadon nodig heb als ik niet meer wil gebruiken.
Dat heb ik geaccepteerd,en ik heb er ook vrede mee.
Met methadonmedicatie kun je niet echt van clean spreken zegt men,ik vind dat bullshit.
Methadon kost me niets,ik eet normaal,werk en functioneer weer langzaam maar zeker in mijn sociale omgeving en de maatschappij.Ik zie het stoppen met Heroine als iets zeer positiefs,ik heb mijn leven weer terug,kan het nog beter? :rockband: :rockband: :rockband:
Mijn interesses zijn weer terug en ik heb er nu ook geld voor,omdat er geen cent meer naar drugs gaan.Want buiten methadon gebruik ik echt helemaal nix meer,geen joints ,alcohol of pillen.Nee ik kan weer lekker met mijn maten naar AJAX gaan kijken in het week-end en overal aan meedoen.Na een week werken verheug ik me ook weer op het weekend,toen ik Dope gebruite verheugde ik me alleen op de datum als mijn loon of uitkering binnenkwamen.
Accepteer je eigen kunnen en de situatie,probeer daar zo goed mogelijk mee om te gaan,en weet;wat jij vind en voelt is het allerbelangrijkste,bij het stoppen met Heroine heiligen een hoop middelen het doel.Zoals bij mij de onderhoudsdosering methadon,het gaf mij mijn leven terug en mijn geloof in eigen kunnen,ik hoef godzijdank niet meer te overleven. :sunglasses:

sterkte en groeten Dragan 1969.

Angramar Temenos

Badass junkie
Kun je echt die methadonverslaving niet afbouwen? Ik bedoel eigenlijk, het is nog steeds niet goed voor je, niet dat heroine dat wel is, is ook troep.. Maar misch kun je iboga/ayahuasca doen?

nicolai

Wijs gebruiker
heb nooit begrepen waarom je iemand van hardrugs af wilt laten kicken met harddrugs...is best krom toch?

speeseend

Wijs gebruiker
Volgens mij geeft de Draak aan dat het een onderhoudsdosering is. Dus niet afkicken, voor nu!

Wanneer je het afkick-schema volgt, kan je best van harddrugs afkicken d.m.v. harddrugs-gebruik.

Groeten,

Eend

Dragan

Newbie
:sunglasses: Hoi Speeseend,

Je had gelijk ,zo bedoelde ik het ook.
Een ding afkicken van harddrugs methdrugs kan , maar daar moet je wel heel gedisciplineerd
mee te werk gaan.
Verder bedankt voor je reactie.
Kon wel lachen om jouw interpretatie van mijn naam "draak".

hou je goed,Dragan 1969. :sunglasses:
Beste Angraman,
Het heeft me jaren gekost en 4 pogingen om oa van de methadon af te komen.Je hebt gelijk Methadon is ook niet het gezondste maar voor mij nog altijd het minste van 2 kwaden.Ik heb echt mijn best gedaan,maar nu heb ik geaccepteerd dat ik met methadon heel goed kan functioneren.
Bedankt voor je reactie en groeten,Dragan1969.

Dragan

Newbie
Methadon als onderhoudsdosering: het minst van 2 kwaden?
Dragan zei:
:) Hallo Speeseend,

Ik ben na een flink aantal jaren hooked te zijn geweest gestopt met heroine,dat ging niet in een keer,maar pas na de 4e poging.
Ik ben zelfs een tijdje geleden gestopt met methadon,en kreeg toen naltrexon,tegen de trek in
heroine.Maar dat was een nachtmerrie,ik dacht alleen maar aan dope en gebruik voelde me vreselijk en depressief.
Ik sta nu op een onderhoudsdosering methadon van 10 tabletten per dag.En ik heb mij er ook bij neergelegd dat ik methadon nodig heb als ik niet meer wil gebruiken.
Dat heb ik geaccepteerd,en ik heb er ook vrede mee.
Met methadonmedicatie kun je niet echt van clean spreken zegt men,ik vind dat bullshit.
Methadon kost me niets,ik eet normaal,werk en functioneer weer langzaam maar zeker in mijn sociale omgeving en de maatschappij.Ik zie het stoppen met Heroine als iets zeer positiefs,ik heb mijn leven weer terug,kan het nog beter? :rockband: :rockband: :rockband:
Mijn interesses zijn weer terug en ik heb er nu ook geld voor,omdat er geen cent meer naar drugs gaan.Want buiten methadon gebruik ik echt helemaal nix meer,geen joints ,alcohol of pillen.Nee ik kan weer lekker met mijn maten naar AJAX gaan kijken in het week-end en overal aan meedoen.Na een week werken verheug ik me ook weer op het weekend,toen ik Dope gebruite verheugde ik me alleen op de datum als mijn loon of uitkering binnenkwamen.
Accepteer je eigen kunnen en de situatie,probeer daar zo goed mogelijk mee om te gaan,en weet;wat jij vind en voelt is het allerbelangrijkste,bij het stoppen met Heroine heiligen een hoop middelen het doel.Zoals bij mij de onderhoudsdosering methadon,het gaf mij mijn leven terug en mijn geloof in eigen kunnen,ik hoef godzijdank niet meer te overleven. :sunglasses:

sterkte en groeten Dragan 1969.

Bovenaan