stoppen met m,n verslaving

boris25

Newbie
hallo lezers
ik heb al tien jaar een speed verslaving.
ben druk bezig om te stoppen wat mijn wel lukt maar de laatste tijd verval ik steeds vaker.
wat is volgens jullie de beste manier te stoppen met drugs?
mijn mening is van dat het de beste manier gewoon in je eigen woonplaats,want een kliniek helpt je van je verslaving en dan kom je terug in je woonplaat waar die mensen en drugs is?
nou wil stoppen zonder kliniek en dit lukt mij ook wel want stoppen met de drugs vind ik niet moeilijk alleen de wereld waar ik al 10 jr tussen zit afkappen vind ik moeilijk ik weet niet hoe ik dit het beste kan doen hoe maak ik duidelijk dat ik er klaar mee ben
alvast bedankt voor je reaktie

Bananenbennie

Experimenterende gebruiker
Je geeft het zelf al aan, zolang je omgaat met mensen die het ook gebruiken zul je niet kunnen stoppen. Na 10 jaar gebruiken ben je niet sterk genoeg om deze contacten te behouden en tegelijkertijd van die rommel af te blijven. Kortom als je echt wil stoppen, afkappen die vriendschappen. Daardoor zul je het extra zwaar krijgen. Zowel speed als je beste vrienden ben je nu in 1 klap kwijt. Toch zal dit de enige manier zijn.

Je zult in een behoorlijk gat vallen, en het is misschien wel handig als je vast gaat nadenken hoe dit op te vullen. Probeer iets anders te vinden waar je een kick uit haalt. Wel iets wat minder slecht voor je is :grin: Ga bijv. flinke wandelingen maken, mp3 spelert mee, en elke dag proberen langer te lopen en haal daar voldoening uit. Of hobby's die je vroeger had weer oppakken, schrijven, tekenen, drummen, fitness maakt niet uit wat. Je zul in het begin het idee hebben dat je zonder de speed niet kunt functioneren, dus stel niet te hoge doelen. Verzin gewoon dingen om de tijd mee door te komen en die je afleiden van de speed. Ook op sociaal vlak zul je je minder voelen, accepteer gewoon dat dit erbij hoort. Je zult wel eens eenzame momenten hebben. Ook accepteren, is immers maar tijdelijk.

Je hebt nog een lange weg te gaan maar hoop dat je hier wat aan hebt.

boris25

Newbie
hey badankt voor je reaktie.
ik weet dat ik dat allemaal moet afkappen maar vind het moeilijk.
hoe moet ik dat doen dat die mensen geen contact meer met mij opnemen of opzoeken.
ik dacht een ander simkaartje.

boris25

Newbie
de weg terug?

Hallo,
Ik ben op internet ook wat aan het speuren geweest maar vind niet zo veel, ik zou graag ervaringen van andere lezen die net als ik een jarenlange speedverslaving hebben gehad en zelfstandig zijn afgekickt .Ik zou er misschien wel wat aan hebben om eens te weten hoe een ander het heeft gedaan en hoe enz.. misschien vind ik via deze weg wel mensen die de weg die ik nu aan het bewandelen ben al bewandeld hebben .
En hoe zijn zei uit hun oude leven gestapt zit er al 11 jaar midden in ik weet niet eens hoe het is om een bestaan te leiden zonder drugs en met drugsvrije mensen en omgeving en dat vind ik best eng , maar wil gewoon van die rotzooi af en wil een normaal bestaan gaan leiden maar hoe kom ik los van de wereld en hoe maak ik het duidelijk dat ik er niets meer mee te maken wil hebben dit vind ik verschrikkelijk moeilijk en ben benieuwd hoe andere dit hebben gedaan misschien geeft mij dit ook een duwtje in de rug zodat ik sterker word!

bedankt voor het lezen en hoop dat ik wat reakties krijg.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Je berichten heb ik even samengevoegd en je dubbele topic verwijderd. Misschien kun je zelf in grote lijnen een beetje vertellen hoe het met jou verlopen is de afgelopen tien jaar. Als mensen daar wat over lezen kan dat misschien tot wat meer herkenning en reacties leiden.

Bananenbennie

Experimenterende gebruiker
Re: de weg terug?

boris25 zei:
Hallo,
Ik ben op internet ook wat aan het speuren geweest maar vind niet zo veel, ik zou graag ervaringen van andere lezen die net als ik een jarenlange speedverslaving hebben gehad en zelfstandig zijn afgekickt .Ik zou er misschien wel wat aan hebben om eens te weten hoe een ander het heeft gedaan en hoe enz.. misschien vind ik via deze weg wel mensen die de weg die ik nu aan het bewandelen ben al bewandeld hebben .
En hoe zijn zei uit hun oude leven gestapt zit er al 11 jaar midden in ik weet niet eens hoe het is om een bestaan te leiden zonder drugs en met drugsvrije mensen en omgeving en dat vind ik best eng , maar wil gewoon van die rotzooi af en wil een normaal bestaan gaan leiden maar hoe kom ik los van de wereld en hoe maak ik het duidelijk dat ik er niets meer mee te maken wil hebben dit vind ik verschrikkelijk moeilijk en ben benieuwd hoe andere dit hebben gedaan misschien geeft mij dit ook een duwtje in de rug zodat ik sterker word!

bedankt voor het lezen en hoop dat ik wat reakties krijg.

Als je eenmaal de keuze hebt gemaakt dat je echt wilt stoppen dan is het tijd om dit uit te spreken naar je omgeving toe. Je kunt daarbij zeggen dat je nu even tijd voor jezelf nodig hebt en dat er voorlopig geen contact kan zijn. Op die manier ontstaat er niet een vervelende ruzie achtige sfeer en is het ook niet zo pijnlijk en moeilijk als je eens een ouwe bekende tegen het lijf loopt. Een andere simkaart is dan inderdaad een goeie volgende stap. Alle nr's van leveranciers ook meteen weggooien. En dan komt het moeilijkste, het volhouden, maar ook dit zal je lukken, als je maar graag genoeg wilt.

Bovenaan