stoppen met opiaten

tramadol

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum maar wilde even wat kwijt.
2 jaar geleden kreeg ik last van mijn rug en kreeg ik tramadol voor geschreven.
Ik mocht er daar zo nodig vier van nemen de eerste weken deed ik dat ook netjes.
De ene dag vier dan weer een dan twee en soms gewoon niks.
Na een aantal weken nam ik er twee te gelijk zijn capsulles van vijtig mg dus slikte honders mg.
Ik kreeg daar een bijzonder aangenaam gevoel van lekker warm knus en heel comfortabel en wat verdoofd.
toen was het hek van de dam ging steeds meer gebruiken.
Laaste jaar begin ik elke morgen met twee honderd mg tramadol en aan het einde van de dag nog eens honderd vijtig mg.
Wat ik van de neuroloog kreeg was dus niet meer voldoende en ging al snel bij bestellen via internet was heel makkelijk.
In januarie kreeg ik ook MS contin tien mg waar ik er twee van mocht nemen maar ja het zelfde verhaal als de tramadol was uitgewerkt nam ik in het begin twintig mg beet ze kapot dan werken ze wat sneller maar al gou zat ik daar ook aan de veertig mg per keer.
toen in maart onze zoon geboren werd had ik zo iets van dit gaat verkeerd ik moet er wat aan doen.
Wilde dus stoppen ik dacht daar vrij makkelijk over maar dat viel me zwaar tegen.
Onrus spierpijn bewegingsdrang onrus angst tot gevolg was ik afhankelijk?.
Ik schrok hier erg van vooral toen ik de pillen weer pakte en me na een paar uur weer lekker ging voelen.
Ik ging dus stiekem gebruiken ik had pillen in het keuken kastje in de kelder en in de kleren kast zodat ik altijd aan mijn dosis kon komen als mijn vrouw in de keuken was,
ja erg he? je eigen vrouw bedonderen.
Drie dagen geleden ging het niet meer kreeg echt last van mij geweten elke keer als er een pakketje met tramadol kwam en mijn vrouw vroeg wat ik besteld had moest ik weer liegen, dan was het voor de bijen dan was het weer iets voor de racefiets ik werd gewoon misselijk van me zelf.
Zaterdag nacht kwam alles er uit ik begon gewoon te janken als een klein blaag.
Mijn vrouw vroeg wat er was en ik vertelde haar het hele verhaal.
Ze schrok behoorlijk maar wist eigelijk niet wat ze moest zeggen.
Na een uur praten zei ze maandag gaan we naar de huisarts en ik wilde dat ook graag.
De huisarts was heel aardig en vond het goed dat ik uit me zelf kwam.
toen hij vroeg hoe ik aan de voorraden kwam heb ik gewoon gezegt dat ik ze bij bstelde, goh zij hij je bent wel eerllijk.
Ik heb ook vandaag gelijk een afspraak gemaakt bij iris zorg verslavingszorg alleen ze hebben een wach tijd kon pas in januari terecht.
Zie er enorm tegen op maar ik weet waar ik het voor doe ik wil genieten van mijn vrouw en kind en daar ga ik voor.
Al zal het wl niet makkelijk zijn.
Sorry voor dit lange verhaal maar ik moest dit even kwijt hebben jullie nog tips wat ik zou kunnen doen of wat ik voor al niet moet doen?.
In ieder geval bedankt voor het lezen en ik hou jullie op de hoogte.
Groeten

Flameon

Badass junkie
Bedankt voor je verhaal, goed om het van je af te schrijven / met andere te delen.
Stap 1 heb je al genomen, de belangrijkste stap die er is: Je wilt stoppen en je hebt je bij professionele hulp aangemeld.
Ook bij Iriszorg werken profesionele hulpverleners die goed weten hoe ze een opiatenverslaving kunnen afbouwen. Je bent in goeie handen. Gebruik de handen die je aangegrijpt krijgt, dan ga je op weg naar het "goed komen"

speeseend

Wijs gebruiker
Man, wat een verhaal. Verraderlijke shit.

Het enige advies dat ik je kan geven is: blijf stabiel tot het moment dat je een programma in gaat.

Neem de tijd die je nodig hebt om van de Opiaten te geraken. Dit is misschien niet altijd de snelste weg maar wel de meest zekere, in mijn ogen.

Good luck man,

Eend

tramadol

Ja Eend veradelijke shit dat is het zeker.
Dat wilde ik ook aan geven dat je tramadol zeker niet moet onderschatten.
Het word wel gezien als een lichte opiaat maar als je er vier van neemt is het zeker niet minder dan 30 mg morfine.
En ook de ontwennings verschijnselen zijn niet leuk, als ik de verhalen lees hier op dit Forum over afkicken van de heroine dan heb je het echt over de zelfde klachten als is het wel wat minder heftig natuurlijk.

Flameon

Badass junkie
Tramadol wordt inderdaad vaak onderschat, omdat wordt gedacht dat het maar een licht opiaat is. Zodra je er meer van gaat nemen, en vooral in de hoeveelheden die jij (hebt) gebruikt, dan mag je het inderdaad gaan vergelijken met een vorm van morfine.
De afkick zal je veel tijd, tranen en moeite kosten denk ik. Maar je hebt al een heel belangrijke stap genomen en als je dit weet vast te houden dan kom je vast wel van de opiaatverslaving af.

Sterkte en succes!
Hou ons op de hoogte als je wilt

psych-out

Bewuste gebruiker
hou vol en denk aan je kind hier kun je kracht uit puttenen je hebt de belangrijkste stap al gezet!!!
succes

Angramar Temenos

Badass junkie
Het ergste wat je kan doen is boos worden als iemand je op je gebruik aanspreekt, of "er niet over willen praten", da's namelijk ontkenning. Je hebt de eerste stap gezet, nu gewoon doorlopen. Je komt er wel af :).

anoniempje

Bewuste gebruiker
Nou ik heb wel goed nieuws voor je!

Ik zat met hetzelfde probleem, en het lijkt allemaal erger dan dat het is! het is meer geestelijk tussen de oren, en daardoor komen de lichamelijke klachten(afkick verschijnselen) ook erger naar voren.
Ik zal nu beschrijven hoe je er makklijk van af kan komen.

Ten eerste vervang je de tramedol door zaldiar, dit is paracetemol met tramedol(37,5)tabletvorm.

je gaat per week (of 5 dagen net wat je aankan)een halve tablet omlaag

b.v
's ochtends slik je 1,5 dan 's middags 1,5 en s'avonds 1,5

de week erna slik je 's ochtends 1,5 dan s'middags 1,5 en 's avonds 1

de week daarna s'ochtends 1,5 dan 's middags 1 s'avonds 1

de week daarna, 'ochtends 1 dan 's middags 1 'savond .0.5
Zorg hierbij dat je naar ongeveer 4,5/5 uur de volgende tablet inneemt dan krijg je niet de ontwenningsverschijnselen.
Daarnaast kan je de dokter even een receptje vragen voor een benzo die je evt kan nemen als je paniek enz voelt opkomen, dit kan je afgeven bij je vrouw zodat je niet meer kan nemen eventueel

enz

dan als je eenmaal bij 1,5./2 tablet op een dag zit wordt ineens makkelijk, en is je lichaam er aan gewend.
Dan vraag je oxaxepam aan stop je helemaal in 1x met de zaldiar en slik je ongeveer 4 /5 dagen alleen 3x per dag oxacepam, en dan ben je er van af!
ik ben er nu ook sinds een week helemaal van af!

Ik had er ook vreslijk last van, maar het grootste gedeelte zit gewoon tussen je oren, als je zo langzaam afbouwt zal het je echt gaan lukken!

Als je nog vragen hebt mag je zaltijd stellen :)

succes

tramadol

Bedankt voor jullie steun vind het fijn om dit met jullie te kunnen delen.
Ik geloof zeker dat tramadol ook geestelijk verslavend is en dat er een hoop lichamelijke klachten in je hoofd zitten.
Ik heb al wel eerder pogingen gedaan om te stoppen capsulles kun je niet breken dus kreeg ik druppels Ging echt super langzaam met de afbouw maar kreeg het tog echt zwaar te pakken.
Ik kreeg toen wel valium er bij om dat ik totaal niet meer sliep en echt zat te trillen.
Mag ik vragen hoeveel tramadol jij nam en hoe lang gebruikte je het?.
En daar naast heb ik dan nog het probleem van de MS contin.
Ik vind het super knap dat het jou zo is gelukt.
Iemand die verslaafd is aan heroine gebruikt het ook om de werkelijkheid te ontvluchten ik doe niks anders.
Ik moet me gewoon lekker voelen verdoofd raken zou daar het verschil liggen dat ik daar door meer last heb van de afkick?.
Vandaag belde iriszorg heb 16 januari een afspraak word vervolgd
Gr

anoniempje

Bewuste gebruiker
tramadol zei:
Bedankt voor jullie steun vind het fijn om dit met jullie te kunnen delen.
Ik geloof zeker dat tramadol ook geestelijk verslavend is en dat er een hoop lichamelijke klachten in je hoofd zitten.
Ik heb al wel eerder pogingen gedaan om te stoppen capsulles kun je niet breken dus kreeg ik druppels Ging echt super langzaam met de afbouw maar kreeg het tog echt zwaar te pakken.
Ik kreeg toen wel valium er bij om dat ik totaal niet meer sliep en echt zat te trillen.
Mag ik vragen hoeveel tramadol jij nam en hoe lang gebruikte je het?.
En daar naast heb ik dan nog het probleem van de MS contin.
Ik vind het super knap dat het jou zo is gelukt.
Iemand die verslaafd is aan heroine gebruikt het ook om de werkelijkheid te ontvluchten ik doe niks anders.
Ik moet me gewoon lekker voelen verdoofd raken zou daar het verschil liggen dat ik daar door meer last heb van de afkick?.
Vandaag belde iriszorg heb 16 januari een afspraak word vervolgd
Gr

ik heb het ongveer 9 maanden gebruikt en te veel laten we het zo maar zeggen :grin: :grin:
ja je hebt meer last van de afkick omdat je van tramedol warm en woezelig word, als je dan opeens niet meer grote hoeveelheden neemt, wordt je zweterig, koud en rillirig, en je wordt beetje depri en die geestelijke afkick versterkt de lichamelijke verschijnselen !
druppels nemen heeft geen zin want dit is veel zwaarder, en je kan niet gemakkelijk afbouwen.
Je moet echt zaldiar nemen!
succes

ray1

Newbie
tramadol zei:
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum maar wilde even wat kwijt.
2 jaar geleden kreeg ik last van mijn rug en kreeg ik tramadol voor geschreven.
Ik mocht er daar zo nodig vier van nemen de eerste weken deed ik dat ook netjes.
De ene dag vier dan weer een dan twee en soms gewoon niks.
Na een aantal weken nam ik er twee te gelijk zijn capsulles van vijtig mg dus slikte honders mg.
Ik kreeg daar een bijzonder aangenaam gevoel van lekker warm knus en heel comfortabel en wat verdoofd.
toen was het hek van de dam ging steeds meer gebruiken.
Laaste jaar begin ik elke morgen met twee honderd mg tramadol en aan het einde van de dag nog eens honderd vijtig mg.
Wat ik van de neuroloog kreeg was dus niet meer voldoende en ging al snel bij bestellen via internet was heel makkelijk.
In januarie kreeg ik ook MS contin tien mg waar ik er twee van mocht nemen maar ja het zelfde verhaal als de tramadol was uitgewerkt nam ik in het begin twintig mg beet ze kapot dan werken ze wat sneller maar al gou zat ik daar ook aan de veertig mg per keer.
toen in maart onze zoon geboren werd had ik zo iets van dit gaat verkeerd ik moet er wat aan doen.
Wilde dus stoppen ik dacht daar vrij makkelijk over maar dat viel me zwaar tegen.
Onrus spierpijn bewegingsdrang onrus angst tot gevolg was ik afhankelijk?.
Ik schrok hier erg van vooral toen ik de pillen weer pakte en me na een paar uur weer lekker ging voelen.
Ik ging dus stiekem gebruiken ik had pillen in het keuken kastje in de kelder en in de kleren kast zodat ik altijd aan mijn dosis kon komen als mijn vrouw in de keuken was,
ja erg he? je eigen vrouw bedonderen.
Drie dagen geleden ging het niet meer kreeg echt last van mij geweten elke keer als er een pakketje met tramadol kwam en mijn vrouw vroeg wat ik besteld had moest ik weer liegen, dan was het voor de bijen dan was het weer iets voor de racefiets ik werd gewoon misselijk van me zelf.
Zaterdag nacht kwam alles er uit ik begon gewoon te janken als een klein blaag.
Mijn vrouw vroeg wat er was en ik vertelde haar het hele verhaal.
Ze schrok behoorlijk maar wist eigelijk niet wat ze moest zeggen.
Na een uur praten zei ze maandag gaan we naar de huisarts en ik wilde dat ook graag.
De huisarts was heel aardig en vond het goed dat ik uit me zelf kwam.
toen hij vroeg hoe ik aan de voorraden kwam heb ik gewoon gezegt dat ik ze bij bstelde, goh zij hij je bent wel eerllijk.
Ik heb ook vandaag gelijk een afspraak gemaakt bij iris zorg verslavingszorg alleen ze hebben een wach tijd kon pas in januari terecht.
Zie er enorm tegen op maar ik weet waar ik het voor doe ik wil genieten van mijn vrouw en kind en daar ga ik voor.
Al zal het wl niet makkelijk zijn.
Sorry voor dit lange verhaal maar ik moest dit even kwijt hebben jullie nog tips wat ik zou kunnen doen of wat ik voor al niet moet doen?.
In ieder geval bedankt voor het lezen en ik hou jullie op de hoogte.
Groeten
Ik heb ook tramadol gehad voor mijn rug, en ik kon er ook prima mee afkicken van de heroine.

Vertel me waar je het besteld hebt op internet, kon het onder rembours??
Geef me die link en help me afkicken.
Min Emailadres is [email protected]
Je zou me zo'n dienst bewijzen.
B.V.D

speeseend

Wijs gebruiker
Wie neem je nu in de zeik, jezelf?

Als je écht af wil kicken, ga je naar een dokter. Dan heb je meestal binnen een paar dagen Methadon. Urgente gevallen worden door de week volgens mij altijd opgevolgd.

Sterkte,

Eend

tramadol

Nou het is zo ver het traject is begonnen.
16 Januari eerste gesprek gehad met een maatschappelijk werker besproken wat ik gebruikte en wat voor middelen ik het meeste problemen mee heb.
Wat de wensen zijn opname of thuis afkicken vervangende medicatie ga zo maar door.
Was een goed gesprek en had ook alle tijd heeft 2 uur geduurd en moest ook een screenings lijst invullen voor ADHD.
Ze hebben het vorige week in het team besproken vandaag dus te horen gekregen wat er ging gebeuren.
een kliniek kon nog wel 2 maanden duren en dat duurde mij veel te lang dus dan maar langzam in 3 maanden tijd moet ik clean zijn :rock: ik gebruikte 9 tramadol 50 mg en 60 mg Morfine.
Ben nu begonnen met 1 pil Morfine minder en 100 mg tramadol minder volgende week gaat er weer een pilletje Morfine van af tramadol blijft het zelfde.
De tramadol is nu wel vervangen door elke morgen 2 x 100 mg tramadol retard en elke avond ook 2 x 100 mg retard
In een kliniek kon het in 1 week maar dan was ik veel zieker en nu 3 maanden een beetje ziek zij de arts als het niet lukte kon een kliniek altijd nog en dan kon het waarschijnlijk alle minnuut een opname geregeld worden.
Ik wil nu aan de gang en niet over 2 maanden en gelukkig geen vervangende middelen.
Ik krijg na 3 maanden wel buprenorfine maar dit zou niet vergoed worden klopt Dit ?het zou me 100 euro per maand gaan kosten maar ja dat was ik nu ook kwijt meer nog zelfs.
Uit de lijst kwam te voorschijn dat ik ADHD heb en dat daar door altijd moeite heb gehad met verdovende middelen geregeld problemen gehad met Alcohol weed hasj Oxzazepam valium en nog wel wat.
Ik heb er zin in maar hoe lang dit gaat duren en wat een beetje ziek zijn inhoud is afwachten ik hoop de kracht die ik nu heb vol kan houden mijn vrouw staat achter mij en als ik naar mijn zoontje kijk moet het gewoon. :sunglasses:

Sarori

Bewuste gebruiker
tramadol zei:
Ik krijg na 3 maanden wel buprenorfine maar dit zou niet vergoed worden klopt Dit ?
Ik heb even gegoogeld en Buup wordt niet vergoed, Temgesic (andere merknaam voor dezelfde stof) wordt wel vergoed, maar wordt slecht in pilletjes van 0,2 mg verstrekt.
Zie volgende link:
http://www.psy.nl/nieuws/nieuwsbericht/article/druggebruikers-willen-meer-keuze-in-opiaatvervangers/

Of vraag het anders Eend even. Dat is dichter bij de bron. Volgens mijn berichten gaat hij over niet al te lange tijd de Buprenorfine :wave: zeggen.

Ik hoop voor je dat het 'een beetje ziek zijn' mag meevallen. Wat weten die witte jassen het toch altijd leuk uit te drukken. Sterkte ermee. Je zoontje is alvast de perfecte stimulans om er voor te gaan!

Edit: heb ik niet ergens gelezen dat buprenorfine wél volledig vergoed wordt als je het via Brijder Verslavingszorg betrekt?

speeseend

Wijs gebruiker
Volgens mij is het zo dat je eigen risico naar de haaien gaat door die Temgesic (Buprenorfine is het werkzame bestanddeel in deze en Suboxone en Subutex). Tot vorig jaar aan toe werden die pillen gewoon vergoed, na de EUR 150,00

En anders lijkt het mij logisch dat je behandelaar aangeeft dat het een medische noodzaak is om die pillen te vergoeden. Dit is in bepaalde situaties mogelijk, daarom denk ik dat het in dezen ook mogelijk moet zijn.

Heel veel succes gewenst, Tramadol!

Eend

tramadol

Eerste week goed door staan.
Ben vooral maandag en dinsdag tog nog wel aardig ziek geworden last van mijn darmen, maag krampen, hoofdpijn, overgeven, spierspanning in de benen en inwendigge onrust soort trillen. :(
Sinds gisteren voel ik me beter weer zin om dingen te doen.
Maandag gaat er weer wat af kijken wat er gebeurd :)

tramadol

speeseend zei:
Volgens mij is het zo dat je eigen risico naar de haaien gaat door die Temgesic (Buprenorfine is het werkzame bestanddeel in deze en Suboxone en Subutex). Tot vorig jaar aan toe werden die pillen gewoon vergoed, na de EUR 150,00

En anders lijkt het mij logisch dat je behandelaar aangeeft dat het een medische noodzaak is om die pillen te vergoeden. Dit is in bepaalde situaties mogelijk, daarom denk ik dat het in dezen ook mogelijk moet zijn.

Heel veel succes gewenst, Tramadol!

Eend

mijn verslavingsarts zegt dat Buprenorfine niet vergoed word Temgesic wel.
en om dat ik ook pijn klachten heb had ik al 4 mg temgesic nodig wat betekent 20 tabletten van 0,2 mg en dat vond hij niks hij wil me naltrexon voorschrijven.
voor de pijn moest ik maar weer naar de neuroloog, het leek mij wel makkelijk iets voor de pijn en iets voor de trek maar ja.
Ik moet nog dikke 2 maanden voor ik clean ben word nu wel erg moeilijk mis gewoon de roes Morfine is er bijna af nog 5 dagen :P.
Dan 1 weekje rust en dan verder met de Tramadol, lichamelijk valt het af bouwen mee wel kramp in de benen darm klachten warm en dan weer koud en onrustig maar ik werk nog steeds :).
maar het geestelijke pffff dat valt me zwaar tegen dat een mens zo een trek kan hebben in een roes bah :(

speeseend

Wijs gebruiker
Ik weet niet wat voor arts jij hebt, maar verstand van zaken heeft hij niet, in dezen!

Temgesic is Buprenorfine, Subutex is Buprenorfine, Suboxone is Buprenorfine met Naloxone!!!

Subutex is niet meer leverbaar, zover ik weet. En om die reden zal een vergoeding ook moeilijk gaan, lijkt mij :) Temgesic is een middel dat prima te smelten is omdat de pillen zo klein zijn als een candarelletje! Ik heb er zelf rond de veertig per dag gesmolten. Vier maal daags één strip onder de tong. Waar een wil is..

Suboxone is eigenlijk de vervanger voor Subutex. Dus als Opiaat-verslaafde die wil afkicken met Buprenorfine is Suboxone ten alle tijden te krijgen, mits je de juiste personen gaat contacteren.
...en om dat ik ook pijn klachten heb had ik al 4 mg temgesic nodig wat betekent 20 tabletten van 0,2 mg en dat vond hij niks hij wil me naltrexon voorschrijven..

Hij wil bij pijn Naltrexon voorschrijven? Dit is gewoon te wild om los te lopen. Beter laat je in vervolg een deskundige op dit gebied jouw arts voorlichten. Ook kan je zelf alle stukken verzamelen en aan hem / haar geven. Ik ben toentertijd overladen met de folder ''rust op recept; buprenorfine als opiaatvervanger''. Die kan je zo opvragen bij de leverancier Schering-Plough, tel. 030-240 88 88

Xpi

Newbie
Ik was een beetje info aan het zoeken over Tramadol en kwam op dit forum uit.
Dit jaar kreeg ik enorm last van mijn gewrichten (ik heb een aantal jaar geleden een ongeluk gehad) en sindsdien erge pijn maar het werd naarmate erger en zodoende ben ik meerdere malen naar de HA geweest, op den duur zijn er foto's gemaakt enzo.
Toen kreeg ik Tramadol voorgeschreven van het ziekenhuis, en idd wat een fijn gevoel geeft het warm en een soort van vliegend gevoel, ik dronk er af en toe gewoon bij niet als verslaving maar het versterkte wel.

Toen ik weer een aantal maanden verder was kreeg ik van een ander ziekenhuist te horen dat ik ermee moest stoppen, omdat het een verslafend medicijn is, ik was natuurlijk een beetje bang geworden en zonder afbouw gestopt.

Dit stoppen zorgde er wel voor dat ik mijn relatie van meer dan 16 jr achter liet voor iemand anders , want ik was mezelf niet meer.
En nu merk ik de gevolgen hier van.
Ik wil daarom ook iedereen aanraden nooit zomaar opeens te stoppen en zeker er liever niet aan te beginnen.
Ik heb enorme spijt van het stoppen als het krijgen en ik zie ook hoe makkelijk je er zo aan kan komen.

Ik denk erover om een klacht te melden bij het ziekenhuis dat ze dit meteen hebben gegeven, want mijn hele leven is in 1 keer omgedraaid had ik het nooit maar gekregen dan was mijn leven zoals ik hem hebben wilt.
Maar goed we kijken maar vooruit en ik wil echt iedereen dit afraden.!

Bovenaan