Stoppen met wiet, hoe?

annemarley

Newbie
Hallo,

Naar rondneuzen op allerlei forums voor informatie, vind ik het prettig om even me eigen verhaal te vertellen.
Ik ben een jonge meid van 22, en rook nu al vier jaar elke dag een jointje in het weekend of op een vrije dag soms twee.

Nu heb ik op zich alles netjes voor elkaar, vast werk, relatie, eigen huisje,vrienden, sociale contacten ect.
Nu doe ik weer een opleiding (beveiliging) maar ik merk dat ik lastig kan leren, onthou slecht lees het en zodra ik het op wil schrijven ben ik al vergeten wat ik überhaupt had gelezen, had hier eerder geen last van en kon goed leren dus dit baart mij zorgen. Net als hartkloppingen en duizeligheid en dat niet alleen wil de stress niet meer van me wiet is op moet weer nieuwe hebben dus genoeg redenen om te stoppen maar het waarmaken is lastig.

Heb me flink verkeken op elke dag een jointje roken ik dacht dat valt wel mee, schijn bedriegt..

Dus het idee om te stoppen met blowen ging van start. Al een paar keer geprobeerd maar het langste wat ik vol heb gehouden is twee dagen (niks dus).
Ik word gek van me eigen gedachten, slaap slecht, ben ontzettend moe, hoofdpijn, duizeligheid en kan het gewoon niet, niet doen hoe zwak dit ook klinkt, want zo voel ik me een zwak persoon omdat ik niet eens van zo'n stom sticky kan afblijven..

Ik heb veel meegemaakt, en door te blowen alles weggestopt dus ook daar bang voor dat alles in een klap weer terug komt.
Heeft iemand tips ideeen om er makkelijker mee om te kunnen gaan? Heb de dokter ook maar gebeld en daar woensdag een afspraak gemaakt, maar vind het ook fijn om met mensen te praten die in het zelfde schuitje zitten of hebben gezeten.

Alvast bedankt.
Groetjes,
Annemarley

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik kan je niet zeggen dat het makkelijk gaat worden. Een verslaving aan wiet sluipt er sneaky in en bij het stoppen ermee sluipt het er ook steeds weer opnieuw sneaky in. Dacht een tijd geleden zelf dat ik het volledig onder controle had, maar ondanks dat ik nooit een zware gebruiker ben geweest viel ik er wel degelijk steeds in terug en was er wel zeker sprake van enige verslaving. Nu durf ik wel voorzichtig te stellen dat ik inmiddels die verslaving achter me heb, al weet je natuurlijk nooit...

Wat ik van mezelf heb geleerd is dat voornemens om te stoppen/pure wilskracht op de lange termijn niet werkt. Dan heb je weer eens een zware dag en daar gaan je voornemens, zo het raam uit. Wat wel werkt is nuchterheid, helderheid leren waarderen. Door die wazige periodes met geregeld wiet gebruiken ben ik helderheid zo enorm gaan waarderen. Als het in het begin moeilijk is, denk daar dan aan: de helderheid die je kwijt bent zul je weer terugkrijgen, de moeheid zal verdwijnen, en omdat je emoties weer compleet zult gaan ervaren (inclusief de moeilijke) zal de levendigheid, de kleur terugkomen. De pijnlijke emoties mogen er ook zijn. Sterker nog: als je ze echt accepteert zullen ze je niet tot last zijn.

Ik denk dat dat het is: weer content leren zijn met nuchterheid. Voldoening halen uit nuchter door het leven te gaan en je emoties onder ogen durven te komen en ze accepteren. Er is imo een grote schoonheid en voldoening te vinden in nuchterheid. We nemen het teveel voor lief. Vind je die dingen, dan is het de makkelijkste zaak van de wereld om van de wiet (of andere dingen) af te blijven.

Hoop dat dit iets helpt. :confused:mile:

De 'helderdeid opnieuw waarderen'...
Die vind ik mooi en daar ga zeker wat aan hebben!
Ik ben zelf nu ongeveer 6 jaar van alcohol en heroïne af o.a. door het leven te waarderen De 1e 2 jaar rookte ik ook geen wiet maar nu blow ik al 'n hele tijd weer dagelijks.
Voel me verplicht om aan mezelf te laten zien dat ik ook zonder kan

Thanks

annemarley

Newbie
Update :

Bedankt voor de reacties als aller eerst, vanaf dinsdag ochtend gestopt met blowen.. eerst slecht in slaap komen uiteindelijk lukt het opzich goed,wel heel sip en dan ineens weer super vrolijk en het enige probleem is nu dat is 12! uur per nacht slaap, dus me constant verslaap voor me afspraken.

Hebben meer mensen hier last van gehad?

Merk wel dat ik minder dingen vergeet, nu al.. het lastige is dat veel vrienden van me vragen zullen we jointje roken? ik heel braaf telkens nee. het is wel moeilijk.

Groetjes, Anne

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Goed van je Anne!

Nu doorzetten en kun je niet gewoon aan je vrienden vragen dat ze wat minder asociaal doen en jou wat meer steunen in je keuze om te stoppen?

Yolo2000

Belezen gebruiker
Hey Anne

Ben op het moment ook proberen met het stoppen van blowen
En heb inderdaad ook de zelfde klachten
Slapeloosheid etc

Als je erover wilt praten over stoppen met blowen met mensen die onder het zelfde Schuitje zitten stuur me gerust in berichtje
En hoop dat het je lukt om te stoppen

Bovenaan