Stoppen voor het te laat is

lolnoob

Bewuste gebruiker
Hoi allemaal. Ik denk dat ik iets teveel wiet rook. Ik ben nu ongeveer 2 maanden werkloos. Na mijn afstuderen een jaar geleden een tijdje gewerkt maar door de economie kon het contract niet verlengt worden en nu zit ik dus thuis.

Ik heb geen motivatie om te solliciteren en weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Ik denk dat wiet een grote factor hierin is en daarom ga ik vanaf vandaag helemaal stoppen. Ik heb het gevoel dat ik nu in een soort situatie zit waar het twee kanten op kan gaan, of ik ga echt mijn best doen om een baan te vinden, te verhuizen en mijn leven op orde krijgen of ik zak verder weg en eindig elke dag stoned spelletjes te spelen tot mijn geld op is en ik een probleem heb.

Ik weet niet zeker of ik echt verslaafd ben, ik heb een tijdje geleden op vakantie een maand niet gesmoked bijvoorbeeld. Maar als het beschikbaar is dan kan ik er moeilijk vanaf blijven. Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik niet meer ga smoken in ieder geval totdat ik een baan heb.

Ik heb al wat dingen hier doorgelezen maar als jullie nog tips hebben dan graag!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hi,

Ik denk dat het (vooral in jouw situatie) een goede beslissing is. Je geeft zelf al aan dat je geen motivatie hebt om te solliciteren en ik kan me dat absoluut voorstellen als je regelmatig stoned bent. Of je wel of niet verslaafd bent is niet van belang, maar je geeft zelf aan dat je er moeite mee hebt dus het lijkt me wel waardevol voor je om te minderen.

Hier is nog iemand aan het stoppen:
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=41&t=50629

Wellicht kunnen jullie elkaar ook een beetje steunen en misschien wel tips geven.

Veel succes en als je dingen wilt weten kun je roepen!

Rickjames

Newbie
Ik ben het met je eens! Stop voor het te laat is, maar leg je lat niet te hoog man.

-> niet meer ga smoken in ieder geval totdat ik een baan heb.

is voor iemand die dagelijks blowt een droomdoelstelling en daardoor niet echt realistisch lijkt mij? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik iets voor ogen heb en ik haal het niet.. dan kost me dat uiteindelijk weer aardig veel motivatie.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de reacties :)

Ik blow (nog) niet echt dagelijks. Als ik bijvoorbeeld bij mijn ouders ben of ik heb 's avonds wat te doen blow ik niet. Overdag blow ik niet vaker dan 2 keer per maand ongeveer. De afgelopen drie weken heb ik wel echt meer geblowd dan ooit, soms vijf dagen achter elkaar elke avond en soms overdag.

Daarom denk ik dat het nu een goede tijd is om te stoppen. Ik denk niet dat minderen voor mij een goede oplossing is, dat kan ik misschien doen als ik echt een tijd lang helemaal gestopt ben.

Ik ga gewoon mijn best doen. Ik vind het wel jammer dat ik wiet moet opgeven, want ik vind het best wel fijn spul. Maar ik merk dat het me teveel beïnvloed en daarom moet ik stoppen. Het is echt een mentaal spel dat ik de hele tijd met mezelf speel. Ik dacht daarnet nog, ach ik hoef morgen toch niet veel te doen ik doe nog een 'laatste' keer... Heb ik niet gedaan maar door dat soort gedachten denk ik toch dat ik echt helemaal moet stoppen.

Rickjames

Newbie
Mijn advies zou dan zijn, kijk toch even 'stoppen met roken' van Allen car.. de film. Dat laat eigenlijk zien wat roken met je doet en het continue spel dat je speelt.

Het is een kwestie van duidelijk weten wat je nou precies wil qua roken en daar helpt de film van Allen Car wel goed bij. Het is niet allemaal toepasbaar op marihuana.. maar je zult er zeker wat aan hebben.

Ook is het wel goed om te realiseren als je continue tabak met marihuana rookt dat je waarschijnlijk ook verslaafd ben aan nicotine.

Ook zou je kunnen beginnen met sporten, aangezien je 's a vonds vaak wiet rookt, zoals je zegt. Dan heb je een andere tijdsbesteding 's avonds... en dan kun je daarna gewoon lekker filmpje kijken en naar bed.

Ook kun je als je het heel moeilijk hebt gewoon bier gaan drinken. Maar hier zou ik wel goed op letten dat je er geen vervanging van maakt... want dan blijf je alsware een soort roesverslaafde.

Bovenaan