Storende effecten na wietgebruik

ililanghi

Newbie
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen zomervakantie met vrienden erg veel geblowt. Normaliter was ik er niet aan gewend, maar toen ik het toch maar wilde proberen ben ik gelijk volledig mee gaan doen. Dit leidde tot een aantal keer flink trippen in de negatieve zin. Verder ben ik ook al wat bad gegaan etc. dus ik besloot er wat rustig aan mee te gaan doen. Echter ruim drie weken nadat ik de laatste keer heb geblowt merk ik nog steeds dat ik me lastig kan concentreren en dat het besef van alles om me heen amper aanwezig is. Dit effect lijkt ook niet minder te worden. Op sommige momenten is het dan ook ongelofelijk storend.

Ik kan het misschien het beste vergelijken met het indommelen in de ochtend op bijv. school, waarna je wakker wordt, en je verbaasd om je heen kijkt dat je op school bent. Of dat je na een film de bioscoopzaal weer uitloopt en je weer allemaal dingen om je heen tijd nodig hebben om op je in te werken voordat je je alles weer beseft.

Ik weet niet of dit normaal is na wietgebruik en ik weet ook niet of het verder op de goede plek staat in dit forum. Ik hoop in ieder geval dat jullie wat meer van dit soort symptomen afweten en mij kunnen helpen. Sorry voor de lange post trouwens.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is niet normaal de er bepaalde bewustzijnsveranderende effecten zo lang na het laatste gebruikt blijven.
Na een lange periode van hevig blowen kan de derealisatie misschien nog een poosje voortduren, maar de dingen die jij beschrijft zoals dromerig gevoel en slechte concentratie horen meteen of in ieder geval een paar weken na gebruik te verdwijnen.

Eigenlijk alle onderzoeken tonen aan dat alle negatieve effecten van het gebruik van cannabis na stoppen van het gebruik verdwijnen. Behalve evt. effecten op bijv. de longen door het roken.
Wel kan het zo zijn dat cannabis gebruik sluierende psychische afwijkingen of stoornissen naar boven brengt. In jouw geval lijkt me ook hier geen sprake van daar de symptomen niet echt wijzen naar een psychische stoornis en zijn volgens jou beschrijving wel vervelend maar niet levens ingrijpend.

Denk je nog vaak aan het blowen? En is dit op bepaalde momenten? Zoals hangen met vrienden of juist afgezonderd zijn. En hoe sterk denk je zelf dat het verband is tussen het blowen en de symptomen?

De dingen die jij beschrijft kunnen ook komen door stress op school, werk of thuis situatie of een grote verandering in het levenspatroon (bijv. nieuwe school, verhuizing etc.)

Ik zou het nog even aankijken als ik jou was en voor de zekerheid niets meer blowen.
Mochten de verschijnselen onverminderd aanhouding of verergeren dan zou ik toch even langs de huisarts gaan.

Succes!

Bovenaan