Play_bunny zei:
Wat ik nog steeds niet snap, en ik probeer het echt te snappen. Waarom gaan mensen zo ongeintereseerd met hun studie om? Je hebt toch voor die studie gekozen, was je eigen vrije keus. Waarom dan drugs vermengen in je studie? Die kennis heb je later nog nodig als je gaat werken. Waarom wordt een studie niet serieus genomen?
hmmm, jij weet blijkbaar niet hoe het is om ADD te hebben!
ik neem mijn studie wel serieus, ik doe Farmacie op de universiteit, in belgie
maaaar, na al die jaren leren ens tuderen ben ik er nog steeds niet in geslaagd mezelf goed geconcentreerd te houden tijdens het studeren, ik ben constant afgeleid, en mijn tijdspanne van concentratie is heel kort, ben al 22 jaar maar pak pas n maand rilatine, en het helpt wel een beetje (helpt niet altijd bij add, wel bij adhd)
dus waarom is het onverantwoord een medicijn te nemen? als je hartfalen hebt ga je toch ook middeltjes nemen om dit tegen te gaan en je levenscomfort te vergemakkelijken? Rilatine maakt je niet slimmer!! ik durf zeggen dat ik slim genoeg ben, maar het moet wel eerst allemaal in mjn hoofd geraken!! je hebt altijd vakken die minder interessant zijn, maar ook die meot je kennen! en dan speelt concentratie een grote rol.
stel: jij leert 8 uur per dag, dan zul je al heel wat gedaan hebben!
en stel: ik leer 8 u per dag; interpreteer dit als: ik zit 8 uur an mn bureau met mn hoofd effectief naar mn boeken gekeerd; maar effectief zal ik maar een equivalent hebben geleerd van jou als je 5 uur leert... snap je? wij "verliezen" als het ware tijd, benutten die niet optimaal!
simplistisch gezegd is het zo dat je stofjes in je zenuwen hebt die ervoor zorgen dat je je kan concentreren; maar een ad(h)d'er heeft te weinig van die stofjes... rilatine en concerta bevatten hetzelfde actieve bestanddeel: methylfenidaat (net zoals bvb THC: tetrahydrocannabinol; het actieve bestanddeel in cannabis is), en dat zorgt ervoor dat die stofjes in je zenuwen minder snel verloren gaan; maw we kunnen ons beter concentreren.
ik begrijp dat je kan denken dat je "slimmer" wordt door rilatine, maar dat is neit zo, het zorgt er enkel voor dat mensen die het nodig hebben niet worden afgeleid door het kleinste geluidje, of elke gedachte in je hoofd...
ik kan hier nog uren over doorgaan, maar hoop dat je het een beetje begrijpt!
grtz!