stuiptrekken

troebadoer

Bewuste gebruiker
Gister met 5 man mdma gebruikt, We hadden 1 gram dus gemiddeld 200 mg p.p.. de 1 wat meer als de ander.

Rond 11 uur begonnen, uiteindelijk rond 4 uur de laatste dosis gepakt. Diegene waar dit topic over gaat had maximaal 250 mg verdeeld over 3 dosissen. Hij ging duidelijk het hardste, met veel hallucinaties ( spinnen, mensen die er niet zijn, tekens op de muren, smurrie die ergens afdroop )

Hij vond deze niet uiterst prettig, maar ook niet echt angstig ( naar eigen zeggen ). Ook draaiden zijn ogen constant weg.

Uiteindelijk rond een uur of 7-8 begon hij uit het niets te stuiptrekken en te schuimbekken, zeker 5 minuten lang. Hij werd ook helemaal blauw, we dachten dat hij dood ging ofzo. Toen hij bij kwam snapte hij niks van de situatie en hij leek net een kind van 3.

Een tijdje later kreeg hij een 2e aanval. Voor deze aanval keek hij wel heel angstig naar iets en hij draaide zijn hoofd steeds verder weg naar achter, en toen begon het weer. Toen hebben we hem in bad gedaan, dextro gegeven, maar zeker een uur lang begreep hij niks van ons. Kon zijn tanden niet meer poetsen, zei rare dingen wat nergens op sloeg. Uiteindelijk rond 4 uur vanmiddag werd hij wakker en ging het wel weer.

Nu is mijn vraag, 250 mg, en dan zo heftig ? Er zijn geen andere drugs bij gebruikt en ook geen alcohol.

troebadoer

Bewuste gebruiker
Dat zou wel kunnen, een uur voor de eerste aanval hadden we een film opgezet ( MIB 2 ) en zat die jongen een uur lang met zn ogen weggedraaid, was lekker aant spacen dachten wij gewoon. Maar hij heeft toen dus een uur niks gedronken, en volgens hem zelf was hij aant slapen, terwijl zn ogen nog half open waren..

Niet aan gedacht om hem ff water te voeren..

troebadoer

Bewuste gebruiker
haha mja, deze persoon heeft bij alle keren wegdraaiende ogen, dus hoort gewoon bij hem. Maar er komt geen volgende keer dus, wou gewoon ff weten hoe dit kon gebeuren op een lage dosis :(

troebadoer

Bewuste gebruiker
Nee 5e keer. Soms ook wel meer als 250 mg. Vorige keer was met carnaval, 5 weken geleden. Wel eerste keer dat hij hallucinaties had. Geen alcohol bij gehad..

troebadoer

Bewuste gebruiker
Oh oke, dan denk ik dat het een epilepsie aanval was ten gevolgde van te weinig drinken. Was wel schrikken !!

troebadoer

Bewuste gebruiker
Grand Mal (tonisch-clonisch)

De meest bekende en dramatische epileptische aanval is de gegeneraliseerde toeval (tonisch-klonische aanval of grand mal). Hierbij worden plotseling alle hersencellen door de elektrische ontladingen geprikkeld. Aan zo'n aanval gaat vaak een vreemd gevoel van onwel zijn of een aura vooraf. Bij de aanval zelf verliest de patiënt het bewustzijn en ontstaat een gehele verkramping van het lichaam. Dit is de tonische fase. Hierbij kan een tongbeet voorkomen. Na enkele seconden ontstaan steeds heftiger spierschokken, de klonische fase. De ogen staan vaak open en zijn weggedraaid. Er is nogal eens incontinentie voor urine. Omdat de ademhaling even stokt door de kramp, wordt de patiënt eerst rood en daarna blauw. Dan volgt een blazende ademhaling met schuim op de mond. Na de spiertrekkingen volgt een tot 15 minuten durende bewusteloosheid, waaruit de patiënt vaak in een verwarde toestand ontwaakt. Dergelijke aanvallen kunnen elkaar soms voortdurend opvolgen, zodat het bewustzijn tussendoor in het geheel niet meer helder wordt (status epilepticus). Dit is een gevaarlijke toestand, omdat door zuurstofgebrek hersenbeschadiging kan optreden.

Dit is de precieze beschrijving van wat gebeurd is. We hadden echt geluk dat er net iemand binnen kwam die hier ervarig mee had, en die alles goed heeft opgelost daarna.

Lauu

Badass junkie
Dit heb ik ik dus precies gehad in een discotheek...

het kan idd...weet niet of je een ervaren gebruiker bent? maar zelfs van kleine hoeveelheden mdma kunnen mensen epelepsie gevoelig worden...

J86

Bewuste gebruiker
wow...

Ik denk dat ik bij schuimbekken METEEN 112 had gebeld...
Weet niet waarom jullie dit niet deden? Is meestal een heel slecht voorteken. Het lijkt achteraf mee te vallen qua schade I guess maar is het toch niet het beste dit te doen als iemand zoiets overkomt?

Lauu

Badass junkie
J86 zei:
wow...

Ik denk dat ik bij schuimbekken METEEN 112 had gebeld...
Weet niet waarom jullie dit niet deden? Is meestal een heel slecht voorteken. Het lijkt achteraf mee te vallen qua schade I guess maar is het toch niet het beste dit te doen als iemand zoiets overkomt?

je kan het gewoon doen...maar je moet regels voor jezelf stellen en ook dicipline hebben op je eigen regels...dat kan het

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt inderdaad als een epileptische toeval, overhitting terwijl je gewoon in een woonkamer zit, lijkt me sterk....

Anyway, voor een volgende keer: bel meteen 112!!!! Zulke aanvallen zijn niet geheel ongevaarlijk!

Lauu

Badass junkie
hoeft niet persee overvehitting te zijn...ik kreeg een epelepsie aanval zelfs nadat er genoeg water gedronken was...

troebadoer

Bewuste gebruiker
Nee ik wist dat er geen ambulance hoefde te komen omdat dit vaker voorkomt, alhoewel we wel aan het twijfelen waren.. maar hij kwam na de 1e keer al vrij snel bij en bij de 2e aanval was die jongen met ervaring en die zei dat als het langer als 10 / 15 minuten duurde dat we dan de ambulance moesten laten komen. Deze jongen heeft hem ook op de zij gelegd en zijn hoofd schuin naar beneden gehouden zodat het slijm eruit kon lopen
( tegen verstikking) en hij bleef rustig praten tegen hem.

Dit was de 5e keer mdma voor deze jongeman en eerdere keren had hij grotere dosis.. nooit last gehad hiervan. Ik denk dat het uitdroging was aangezien hij een lange tijd niets meer gedronken had. Toch ga ik nu heel rustig doen met mdma, je ziet maar dat het iedereen kan overkomen zelfs bij lagere dosissen.. en ik ga het sowieso niet meer met deze persoon doen, heb hem ook gezegd dat her beter voor hem is dat hij het nooit meer doet.

citrobacter

Experimenterende gebruiker
troebadoer zei:
Oh oke, dan denk ik dat het een epilepsie aanval was ten gevolgde van te weinig drinken. Was wel schrikken !!

Kan ook dat hij een allergie heeft opgewekt voor mdma. Dan is het beter dat ie niet meer met het spul in aanraking komt

troebadoer

Bewuste gebruiker
ik herrinner me nu dat deze persoon een uurtje voor de aanval al zei dat ie zich niet lekker voelde, beetje misselijkheid en braakneigingen. Had het dus kunnen zien aankomen..

wat kun je doen, als iemand zich niet lekker voelt, om zon aanval te voorkomen ?

Lauu

Badass junkie
troebadoer zei:
ik herrinner me nu dat deze persoon een uurtje voor de aanval al zei dat ie zich niet lekker voelde, beetje misselijkheid en braakneigingen. Had het dus kunnen zien aankomen..

wat kun je doen, als iemand zich niet lekker voelt, om zon aanval te voorkomen ?

voorkomen is dan waarschijnlijk al te laat...je kan ff gaan zitte met hem water geven...hoofd koel houden...weg van de muziek en drukte(mocht het op een feest gebeuren)

Solidius

Badass junkie
citrobacter zei:
troebadoer zei:

Kan ook dat hij een allergie heeft opgewekt voor mdma. Dan is het beter dat ie niet meer met het spul in aanraking komt
Nope. Daarom vroeg ik of het zijn eerste keer MDMA was. troebadoer geeft zelf al aan dat de persoon in kwestie in het verleden zelfs hogere doseringen tot zich heeft genomen. Een allergie voor MDMA is genetisch bepaald, dus dan zou hij de eerste keer al heftige reacties gehad moeten hebben.

Lauu

Badass junkie
Solidius zei:
citrobacter zei:
troebadoer zei:

Nope. Daarom vroeg ik of het zijn eerste keer MDMA was. troebadoer geeft zelf al aan dat de persoon in kwestie in het verleden zelfs hogere doseringen tot zich heeft genomen. Een allergie voor MDMA is genetisch bepaald, dus dan zou hij de eerste keer al heftige reacties gehad moeten hebben.

hoeft niet...je kan abrupt gevoelig worden voor mdma na hevig gebruik in verleden net als dat je een allergie kan vormen voor iets uit het niets

Solidius

Badass junkie
Lauu zei:
Solidius zei:
citrobacter zei:
troebadoer zei:

hoeft niet...je kan abrupt gevoelig worden voor mdma na hevig gebruik in verleden net als dat je een allergie kan vormen voor iets uit het niets
Mensen die allergisch zijn voor MDMA missen vanaf hun geboorte een enzym in de lever dat de stof afbreekt. Tenzij de maag op tijd wordt leeggepompt heeft dit meestal een dodelijke afloop.

Daarnaast valt de reactie totaal niet te vergelijken met die van een epileptische aanval. troebadoer heeft overigens al geconfirmeerd dat het een epileptische aanval betrof, de omschrijving sluit perfect aan op de eigenschappen van een Grand Mal. Speculeren over 'een mogelijke' allergie is volkomen nutteloos, tenzij je minstens één allergische reactie op kunt noemen waarbij iemand van gaat schuimbekken en spartelen.

Lauu

Badass junkie
Solidius zei:
tenzij je minstens één allergische reactie op kunt noemen waarbij iemand van gaat schuimbekken en spartelen.

geloof best dat er een bestaat...maarja er zijn zoveel allergieen

ik zelf ben gevoelig voor mdma geworden of het is losgekomen sinds het misschien in me zat...ben er niet allergisch voor anders and lag ik nu al 2mtr on de grond...ik moet oppassen met hoeveelheden anders is er weer een epilepsie aanval...ik ben verder nooit in mn leven gevoelig geweest voor epilepsie todat de xtc kwam

htweeoo

Bewuste gebruiker
een vreemde reactie ik heb is over een nacht verdeeld gehad ongeveer 1.5 gram op me eentje. Ik zag ook die smurie ik hof me hand op en er droop zwarte smurie af en mijn hele lichaam werd zwart.
Ik zag een papiertje van een koek groter worden en naar me toe stappen ik had echt schrik ervan. Maar ik wist dat het hallucinatie was.

5 uur erna gaan slapen en niets aan de hand. smorgens ontbeten geen kater of wat dan ook.

Lauu

Badass junkie
htweeoo zei:
een vreemde reactie ik heb is over een nacht verdeeld gehad ongeveer 1.5 gram op me eentje. Ik zag ook die smurie ik hof me hand op en er droop zwarte smurie af en mijn hele lichaam werd zwart.
Ik zag een papiertje van een koek groter worden en naar me toe stappen ik had echt schrik ervan. Maar ik wist dat het hallucinatie was.

5 uur erna gaan slapen en niets aan de hand. smorgens ontbeten geen kater of wat dan ook.

lekker dat je geen kater had enzo...maar wazige trip :P maarja als je doorhebt dat het een hallucinatie is dan gaat het goed

troebadoer

Bewuste gebruiker
mijn maat had het waarschijnlijk niet door want vlak voor de 2e aanval keek hij heel angstig naar iets in de hoek van het plafond. heel langzaam draait hij zijn hoofd naar de zijkant, tot hij naar de rugleuning van de stoel keek waar hij opzat. Vanuit dat punt trok hij zijn hoofd helemaal naar achter en begon de 2e aanval.

ik heb hem hierna gevraagd, maar hij weet er helemaal niks meer van, dus hij weet ook niet meer wat hij daar zag..

Lauu

Badass junkie
joh..dat is iets anders dan wat er met mij gebeurde...ik bleef 10 min met al mn spieren strak op de grond liggen...werd er verteld door een vriend van me die het zag...weet er zelf niks meer van...neem aan dat die vriend van je het niet meer weet?

troebadoer

Bewuste gebruiker
neen hij weet helemaal niks meer ervan

het was ook nog heftiger biij me maat want er liep superveel kots uit zn bek en hij werd helemaal blauw, alsof die stikte.

en zijn armen draaiden helemaal krom, nog net geen 360 graden en als je hem vastpakte bij zijn benen ofzo, voelde je echt keiharde spieren

Lauu

Badass junkie
troebadoer zei:
het was ook nog heftiger biij me maat want er liep superveel kots uit zn bek en hij werd helemaal blauw, alsof die stikte.

gellukig lag ie dan niet op zn rug...dan had ie dus kunnen stikken in zn eigen kots...

troebadoer zei:
en zijn armen draaiden helemaal krom, nog net geen 360 graden en als je hem vastpakte bij zijn benen ofzo, voelde je echt keiharde spieren

Keiharde spieren had it ook...omdat je spieren samen trekken

troebadoer

Bewuste gebruiker
jah klopt, hij lag eerst op de ligstoel op zn rug, hebben we hem op de grond gelegd in de zij-houding en zijn hoofd recht.. zodat de kots eruit kwam.

Lauu

Badass junkie
troebadoer zei:
jah klopt, hij lag eerst op de ligstoel op zn rug, hebben we hem op de grond gelegd in de zij-houding en zijn hoofd recht.. zodat de kots eruit kwam.

dat is mooi :) dan heb je zn leven dus gered :)

Detroit303

Bewuste gebruiker
Wow heftig verhaal. Dat jullie 112 niet hebben gebelt, snap ik écht niet :openmouth:
Als iemand van mijn vrienden zo tekeer zou gaan, zou ik totaal loos gaan denk ik. Ik heb ook nog nooit iemand zo zien gaan van X, maarja, hier in onze vriendekring worden er zo'n grote hoeveelheden niet genomen. (half pilletje, tot max heel pilletje per avond).
Ik zou je vriend aanraden om langs de huisarts te gaan.

azgaza

Badass junkie
Varry zei:
Wow heftig verhaal. Dat jullie 112 niet hebben gebelt, snap ik écht niet :openmouth:
Als iemand van mijn vrienden zo tekeer zou gaan, zou ik totaal loos gaan denk ik. Ik heb ook nog nooit iemand zo zien gaan van X, maarja, hier in onze vriendekring worden er zo'n grote hoeveelheden niet genomen. (half pilletje, tot max heel pilletje per avond).
Ik zou je vriend aanraden om langs de huisarts te gaan.

Waarschijnlijk omdat een epileptische aanval meestal helemaal niet heel gevaarlijk is als je maar de juiste maatregelen neemt, zoals inderdaad iemand niet op zijn rug laten liggen. Ik denk dat als het verder mis was gegaan (bv uren lang non stop aanvallen) ze echt wel 112 hadden gebeld.

Pas als de persoon nuchter een aanval krijgt is er echt een kans op epileptie, sommige mensen krijgen gewoon eerder een losse aanval dan anderne, zelfs zonder epileptie te hebben, en sommigen hebben het maar hebben vrijwel nooit klachten. Ik denk dus als dit een op zichzelfstaand los incident is voor die persoon en die persoon ook geen xtc meer neemt, een huisarts bezoek niet noodzakelijk is (tenzij er ook nog andere klachten zijn).

troebadoer

Bewuste gebruiker
zoals ik al eerder zei, de 2 aanvallen duurde allebei minder als 5 minuten en als ze langer hadden aangehouden hadde we ook echt wel gebeld.

Ik heb de persoon in kwestie gesproken en hij voelt zich anders als normaal sinds zondag toen die wakker werd. Ik heb hem verteld dat hij beter even geen wiet kan roken, goed moet eten, en goed moet slapen ( omdat het waarschijnlijk een mdma-dip is ). Als de klachten aanhouden R dan zou ik even naar de doktor gaan ( hij leest dit :grin: ).

Gr

Bovenaan