Super bewustzijn

edhardy

Newbie
Het klinkt mischien raar,maar hebben jullie weleens het idee dat je zintuigen veel beter werken op lsd.
Ik had laatst een ernstige badtrip/pshycose na lsd gebruik,maar dit was nog niet het meest vreemde.
Een voorbeeld:tijdens me bad trip begon ik opeens te roepen: Er gaat iemand aan kloppen,echt waar,er gaat iemand aan kloppen,en nog geen halfe minuut later klopte er iemand aan.
Ook waren er twee mensen(een vriend van mij en de dokter)een gesprek aan het houden in de keuken,en toen ze terug kwamen in de kamer herhaalde ik bijna letterlijk hun gesprek.
Terwijl het vrij onrustig was in de kamer en de kans dat ik hun normaal had gehoord erg klein was.
Ook gebruikte ik verschillende medische termen die ik eigenlijk vrij moeilijk had kunnen weten zonder hun te hebben gehoord.
Er werd mij later ook verteld dat de dokter met open mond had geluisterd en verbaasd had gevraagt hoe ik dat allemaal wist?

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Het is mij ook opgevallen dat van hallucinogenen je zintuigen heel erg worden versterkt. Je ziet overal veel meer details in (het leek bij mij als ik naar een boom keek alsof ik elk blaadje kon zien). Ook als ik mn ogen sloot, leek ik elk dier om me heen te horen. Ik hoef ook niet naar vrienden te luisteren die ook trippen om te begrijpen wat ze gaan zeggen. Het lijkt dan net alsof ik al weet wat er gezegd gaat worden. Heel vreemd..

Wacky

Badass junkie
Heb wel eens gehad dat ik op een feestje zat in een drukke omgeving met ook nog muziek erbij (was wel buiten en niet direct op de dansvloer). Normaal hoor je dan alleen een berg geluiden die je niet uit elkaar kan houden, maar toen kon ik precies de gesprekken volgen van mensen om me heen op een aantal meter afstand.

De toekomst voorspellen is me nog niet gelukt :wink:

aapkut

Badass junkie
met paddo's is het in ieder geval zo dat je zintuigen scherper worden dit is bewezen met hersen scans ;P

Dus ik denk dat het wel hetzelfde zal zijn met lsd.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Mijn laatste acid tripje werden mijn oren super gevoelig voor elk geluidje. Normaal ben ik een beetje doof, maar toen hoorde ik alles echt heel zuiver. Ik moest muziek afspelen op het zachtste volume anders was het te hard, ik kon elke toon die er was van elkaar onderscheiden en onderzoeken. Ik kon de buren horen praten, terwijl ik die nooit hoor. Ik kon de ramen niet open zetten want het geluid van buiten was heel erg overweldigend. Ik hoorde een bandje spelen in een oefenruimte die op ruim 600 meter afstand van hier is.

Was wel een zeer bijzondere ervaring.

underworld

Wijs gebruiker
ik heb een keer gehad op lsd dat ik in mijn bed lag, toen deed ik een ballon lachgas.
door de lsd versterkte mijn zintuigelijke waarneming zo sterk, dat ik water door de buizen in mijn muur kon horen stromen, de waterdruppels op het dak, klonken bij elke drup alsof het 100x zo zuiverder en sterker van geluid was. ik kon de kleinste details zien, al was het op de muur aan de overkant van mijn kamer, wat vrij bizar was, aangezien ik mijn lensen niet in had.
heel apart

edhardy

Newbie
DrippTone zei:
Mijn laatste acid tripje werden mijn oren super gevoelig voor elk geluidje. Normaal ben ik een beetje doof, maar toen hoorde ik alles echt heel zuiver. Ik moest muziek afspelen op het zachtste volume anders was het te hard, ik kon elke toon die er was van elkaar onderscheiden en onderzoeken. Ik kon de buren horen praten, terwijl ik die nooit hoor. Ik kon de ramen niet open zetten want het geluid van buiten was heel erg overweldigend. Ik hoorde een bandje spelen in een oefenruimte die op ruim 600 meter afstand van hier is.

Was wel een zeer bijzondere ervaring.
Zoiets had ik ook,ik ben normaal bijna geheel doof aan me rechteroor dus zou het al helemaal zogoed als onmogelijk moeten zijn om geprekken in anderen kamers op te vangen.
Ik weet ook niet precies meer hoe alles ging,was nogal ver weg,maar herrinerer me nog wel het verbaasde blik van de mensen om me heen toen ik het gesrpek van de dokter en die vriend van me begon te herhalen
Ik zou binnekort een tripreportje droppen,dit heb ik nog niet gedaan omdat ik me langzamerhand meer begin te herrineren en omdat het allemaal nog iets te vers in me geheugen zat.
Het was niet bepaald een fijne gebeurtenis

Atropa

Bewuste gebruiker
Ontvankelijkheid. Als je inademt door je neus kun je als niet rookt/snuift, vitaal eet en focust het stof bemerken dat je mee inademt door je neus.

Als je je focust kun je veel geluiden afzonderlijke waarnemen. Zoals een groep mensen buiten je huis op straat die je allemaal naast elkaar hoort praten en dat zelf allemaal tegerlijkertijd evenwichtig kunt volgen, in plaats van ze als 1 klomp door elkaar heen te horen zoals gebeurd indien je sober bent.

Soms haal je alle beats uit muziek en ontleed je de song zelf zodat je waarneemt welke componenten de gehele song maken.

Je kunt ook heel ver weg een super gehoor krijgen. Omdat je echt op microtrillingen kunt letten door je sensoren die hun filter kwijt zijn. Als je dan ontspant en focust door je open te stellen kun je met relatief weinig geluid al een hele hoop signalen opvangen.

De hersenen bepalen niet meer wat belangrijk is en wat niet zoals normaal, waardoor alles wordt opgemerkt daar waar normaliter de hersenen prioriteiten geven aan waar je aandacht aan moet schenken..Maar alles komt binnen zonder check up of het al bekend is, daardoor voelt alles 'nieuw' aan.

leppeh

Bewuste gebruiker
Ik kan me wel vinden in Atropa's post, je zintuiglijke waarnemingen worden voor mijn gevoel veel minder gefilterd dan normaal. Dit effect merk ik met praktisch alle hallucinogenen, enige verklaring hiervoor?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Atropa zei:
De hersenen bepalen niet meer wat belangrijk is en wat niet zoals normaal, waardoor alles wordt opgemerkt daar waar normaliter de hersenen prioriteiten geven aan waar je aandacht aan moet schenken..Maar alles komt binnen zonder check up of het al bekend is, daardoor voelt alles 'nieuw' aan.

Precies dat, je filtert niks meer uit. Dus je krijgt alles bewust mee. Daarom vind ik dingen die te druk zijn of veel signalen geven vaak te overweldigend.

Nog even iets, heb laatst een candyflip gedaan. En dat haalt het scherpe van al die invloeden af, dus je hebt enigsinds weer een filter. Maar toch trip je nog gewoon. Dus candyflippen is ideaal om te trippen in een drukke omgeving. Althans voor mij geld dit zo.

azgaza

Badass junkie
DrippTone zei:
Atropa zei:

Precies dat, je filtert niks meer uit. Dus je krijgt alles bewust mee. Daarom vind ik dingen die te druk zijn of veel signalen geven vaak te overweldigend.

Dat was eigenlijk precies wat ik wilde typen, ik ken het vooral als een zintuigelijke overload in de vroege piek, heb ik trouwens alleen op plekken waar de omgeving ook heel druk is, zoals een druk feestje in de danszaal, dat kan dan echt op de grens van te veel worden gaan hangen (maar die grens bevalt me op een manier ook wel).

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Patrick a.k.a Spaceface zei:
Sja gedachten horen, geluid ervaren, kleuren worden intenser! Dat is juist wat ik zo fascinerend vind aan tripmiddelen :sunglasses: .

Inderdaad, je zintuigen worden geprikkeld. Daarom is het zo leuk. Nu alleen nog een keer mee maken dat die ervaringen in elkaar over lopen. En wat ik daarmee bedoel is: kleuren proeven/ruiken/horen, geluiden zien/voelen en geur zien. Bijvoorbeeld: Dat als ik een gitaar zie dat je die visueel niet bewust mee maakt maar opeens een gitaar hoor spelen. En als ik ergens een banaan zie liggen dat ik hem ruik in plaats van dat ik bewust ben dat ik een banaan zie liggen. Of dat wanneer je een grote oranje muur voor je hebt je opeens sinaasappels proeft.
Heeft allemaal te maken met de associaties die er in je hersenen gemaakt worden. Dus hopelijk is het mogenlijk dat LSD daar een keer op in speelt. Helaas zelf nog niet ondervonden maar hoop wel dat het mogelijk is. Alhoewel ik geluid wel voel in een trip. Maar denk niet dat dat onder dit rijtje valt omdat geluid inderdaad ook een trilling is die je daadwerkelijk voelt, al dan soms niet bewust.

Wat wel weer aangeeft dat je zintuigen versterken omdat ik in een trip altijd geluid voel, en daar hoef ik het volume niet hard voor te zetten.

lucifer in the sky

Bewuste gebruiker
ja het volume staat soms echt te zacht !
ik vind het echt lachen, steeds parranoia worden met een vriend van me dat de muziek te luid staat.
komt er een nuchtere langs, die zegt waarom staat alles zo zacht ik kan niks horen...
wij werden er praktisch doof van :grin:

SoulSailor

Experimenterende gebruiker
Ik heb eigenlijk ook altijd dat al mijn zintuigen enorm worden versterkt, ook qua gevoel en vibes om je heen, 't is echt heel leerzaam en fijn als je in een goede omgeving bent, maar ben laatst ook bestwel geflipt omdat ik op lsd op een feestje liep waar echt zo ongeveer iedereen aan de coke was, waardoor ik ook helemaal ver-coke-d raakte.

Maar toch. Ik denk dat 't wel de 'beste' en zowiezo de fijnste manier is om te trippen, helemaal helder in je hoofd, maar al je zintuigen staan open, waardoor je dus ook helemaal openstaat voor dat bewustzijn in alles waardoor veel mensen ineens inzien waar het heengaat met de wereld, en da's toch wel nodig..

Heb een beetje het idee dat op een moment dat je in die staat van bewustzijn bent, alles open en compleet helder, dat dat min of meer de complete staat van menselijk bewustzijn is. Dat het alledag-bewustzijn van de mens tegenwoordig bij lange na niet compleet is,misschien wel juist door de wereld om ons heen zoals ie tegenwoordig is, als een beschermingsmechanisme, maar toch, als iedereen dat 'complete' bewustzijn dus constant zou hebben, zou er geen reden zijn om jezelf onderbewust te beschermen tegen de wereld, omdat er dan niet het soort problemen zouden zijn die er nu voor zorgen dat het bijna onmogelijk is om te voelen

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
LSD laat je zien, waar je normaal je ogen voor sluit. die eenvoudige vlekjes op de deur, de verf die aan de rand van de dakgoor is afgebladderd, de slak die over de stoeprand kruipt, en je met die rare oogjes aankijkt, de vissen in het aquarium hebben elke schub een andere kleur fluoriscerend paars. De kat die je op een afstandje met knijpende oogjes toekijkt, en zelf er ook van lijkt te genieten. De tv die op een sneeeuwzender staat, maar toch lijkt het of je door de sneeuw beelden ziet. Je hebt zin in koffie, en je kijkt je tripgenoot aan, die dan met twee bakjes koffie de kamer weer inloopt. Zonder een woord te zeggen.

Magie, elfjes en toverspreuken, waar men niet in gelooft, omdat dat kinderachtig is, worden dan ineens levensecht.

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Onder de lsd op een festival. Ben iedereen kwijt maarja care dus ik chill op een bankje. Ik zie onder acid vaak uit elke vingertop een straaltje komen die zo'n halve meter mijn vingers verlengen zegmaar. Zegt een dude die naast me was komen zitten iets als "mja daar kan ik me ook eindeloos mee vermaken" toen om elkaar te testen achter een muurtje staan je vingers een stuk van de bovenrand vandaan houden en de ander moest dan aan de hoeveelheid straaltjes die hij er bovenuit zag steken zeggen hoeveel vingers er waren opgestoken. Foutloos bijna :tearsofjoy: vriend van me zich reeds bij ons gevoegd was er van overtuigt dat we vaslspeelde maarja het was toch voor ons zelf dus geen moeite gedaan hem te overtuigen

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ketaboy zei:
Onder de lsd op een festival. Ben iedereen kwijt maarja care dus ik chill op een bankje. Ik zie onder acid vaak uit elke vingertop een straaltje komen die zo'n halve meter mijn vingers verlengen zegmaar. Zegt een dude die naast me was komen zitten iets als "mja daar kan ik me ook eindeloos mee vermaken" toen om elkaar te testen achter een muurtje staan je vingers een stuk van de bovenrand vandaan houden en de ander moest dan aan de hoeveelheid straaltjes die hij er bovenuit zag steken zeggen hoeveel vingers er waren opgestoken. Foutloos bijna :tearsofjoy: vriend van me zich reeds bij ons gevoegd was er van overtuigt dat we vaslspeelde maarja het was toch voor ons zelf dus geen moeite gedaan hem te overtuigen

Dit soort ervaringen vind ik nou leuk om te lezen. :)

Bovenaan