Support groepen?

Beste allen,

Ik woon in de buurt van Leiden en heb net aan mijn vrienden aangegeven dat ik verslaafd op wiet ben. Ik blow al twee jaar en best wel veel (rond 2g/dag) dus het zal zeker een enorme uitdaging zijn om nu te stoppen - maar dat moet. Er zijn voor mij zoveel negatieve gevolgen en ik heb ook een sterke depressie die misschien niet door de wiet komt, maar dat help zeker niet. Vanavond heb ik voor het eerst in al maanden geen wiet gerookt en lig nu in bed met slaaploosheid. Dus gebruik ik de extra tijd om wat hulp aan jullie te vragen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een klein boodschap.

Ik ben op zoek naar een soort support groepje dat hier in Leiden één of twee keer in de week samenkomt. Het hoeft geen formele, netjes georganiseerde bijeenkomsten te zijn - het zou ook gewoon een groep zijn die in een park ergens afspreekt. Ik denk alleen dat het mij zou helpen om andere mensen te ontmoeten die ook dit soort probleem hebben - om gewoon te bevestigen dat ik niet in mijn eentje ben.

Weten jullie toevallig van zo iets? Ik heb al één uur online gezocht, maar heb tot nu toe niks gevonden. Het zou ook kunnen dat ik de verkeerde zoektermen gebruik (ik ben geen Nederlander en spreek nog geen vloeiend Nederlands). Als jullie val zo'n groepje weten, hoor ik dat graag van jullie! Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Heey Salocinblij!

Ten eerste wil ik je even een compliment geven over het feit dat je niet Nederlands bent en geen vloeiend Nederlands spreekt, maar hier wel een post hebt neergezet die qua grammatica en spelling van hoog niveau is. Daar mogen veel autochtonen die hier wel eens iets posten een voorbeeld aan nemen. *duim omhoog*

Ten tweede wil ik je een compliment geven voor het feit dat je van de ene op de andere dag gestopt bent. Dat vereist wel enige wilskracht.

Ik ben zelf totaal niet uit de buurt van Leiden dus ik kan je geen tips geven over eventuele supportgroepen. Wel wil ik je heel veel succes wensen met je afkickperiode en ik hoop dat je snel een supportgroep gaat vinden. Je bent naar mijn inziens al heel goed begonnen dus houdt dit vast.

En houdt ons ook een beetje op de hoogte :wink: vinden we fijn :)

:wave:

Susanne

Bewuste gebruiker
Inderdaad goed dat je erkent dat het problemen oplevert en dat je er wat aan probeert te doen. En ik vind overigens ook dat je uitstekend Nederlands kan, al had je het niet gezegd had ik het niet geweten.

Maar ik zou het ook niet weten, ik kom ook niet uit de buurt van Leiden. Via 'officiele' instanties moet er vast iets te vinden zijn maar dan kom je denk ik ook bij 'officielere' meetings. Op dit forum zijn er vast ook mensen met een soortgelijk verhaal. In ieder geval weet ik van Psychedelibee dat hij redelijk wietverslaafd is geweest. Je moet maar even gaan zoeken, dan kom je vast iets tegen. Sowieso zijn er hier genoeg mensen die je willen steunen, maar dat was niet je vraag :P

In ieder geval veel succes en laat van tijd tot tijd horen hoe het met je gaat!

Beste vrienden,

Ten eerste wil ik jullie heel erg bedanken voor de steun die jullie mij gegeven hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat hoewel enorm lieve mensen rond mij mij steunen en helpen, weten ze gewoon niet hoe het voelt om verslaafd te zijn. Dus ze kunnen mij niet even goed steunen als de onbekenden die mij hier gesteund hebben. Van harte bedankt.

Vandaag is de viertiende dag dat ik geen wiet gerookt heb - dus hoewel ik op dit moment geen extra geld heb, heb ik besloten om een nieuwe shirt te gaan kopen om mijzelf een soort cadeau te geven. Morgen draag ik die en zal heel de dag denken aan het feit dat ik in de afgelopen twee weken meer liefde voelde dan in de jaren daarvoor. Ik had jaren geleden dit probleem met mijn vrienden en met jullie hadden bespreken, maar bon - we kunnen nooit de geschiedenis veranderen, toch?

Om jullie een beetje op de hoogte te brengen, ben ik op dag '2' (ik tel nu dagen sinds 8 maart - de eerste dag in al jaren dat ik niet geblowd heb) naar een huisarts geweest om eerlijk te zeggen dat ik verslaafd ben en alleen niet kon stoppen. Zij heeft me een verwijzing naar een verslavingskliniek gegeven waar ik naartoe zal gaan op 9 april voor een intake (een afspraak waarbij alles besproken wordt en een plan voor mijn toekomst gemaakt zal worden). Ik hoop dat ik op 9 april zal kunnen zeggen dat ik al een maand niet geblowd heb en zal jullie zeker op de hoogte houden.

Susanne en MusicIsLife - ik ken geen worden (vooral in het Nederlands - mijn woordenschat is nog best wel klein) sterk genoeg om uit te kunnen leggen hoe veel het hielp dat jullie reacties op mijn post geschreven hebben. Het feit dat het niet gelukt is om een supportgroepje te vinden heeft hier niks mee te maken - jullie hebben bewezen dat ik niet in mijn eentje zit en dat waardeer ik ENORM veel. Vanuit heel mijn hart bedankt.

Ik ben de soort mens die altijd wat goed probeert te vinden, zelfs in moeilijke situaties die er helemaal negative uit zien. Ik ben arts-in-opleiding en hoop dat ik ooit beter verslaafde mensen zou kunnen helpen omdat ik ook weet hoe het voelt om door een verslaving geen control over je eigen acties te hebben. Dat hoop ik in ieder geval, want ik woon in zo mooi een omgeving en denk nu constant aan de tijd die ik verloren ben - alle zonnige, mooie dagen toen ik in mijn kamer zat te blowen in plaats van om naar een park, museum, or zelfs kroeg met vrienden te gaan. Ik voel me sterk, want het is gelukt om met blowen te stoppen - maar moet eerlijk zeggen dat ik me ook heel depressief voel van wegens alle berouw dat ik nu voel. Ik vraag me af of jullie dat ooit doorgemaakt hebben?

Ik hoop dat iedereen die ook tegen een verslavend stof vecht even veel steun van zijn vrienden heeft als ik dat heb - zo niet, schrijf even hier een berichtje. Samen zijn we altijk sterker, hè!

Met zeer vriendelijke groeten,
Salocinblij

Bovenaan