Tabak

Weednator

Bewuste gebruiker
Welke tabak draaien jullie tussen een joint ? welke vind jij het smaakvolst .

geef mij maar

-Belgam 20
-Belgam 21

:stoned:

xtaz

Wijs gebruiker
Belgam 20 is voor mij de beste tabak die er is.

Maar ik heb al andere soorten geprobeerd en moet zeggen dat deze niet echt slecht zijn:

Eastwood Blond
Pall Mall
Ziggy (Vanilla Flavour)

En L&M tabak is ook wel goed.
Maar Belgam 20 blijft de beste. :wave:

Marklar

Belezen gebruiker
Ik zweer bij American Spirit in me jointjes. Vind het echt heerlijk, draai bijna nooit meer wat anders

Lana

Wijs gebruiker
Wat ik hier toch allemaal lees. De helft ervan ken ik niet.
Ik doe t met halfzware drum.

Osi`

Bewuste gebruiker
L&M altijd en soms arizona (die rollen m'n maten) of belgam 20.

Marklar, amercan spirit goed? welke tabak heb je dan voordien allemaal gebruikt en waarom is het anders? Ook in belgie verkrijgbaar?

Marklar

Belezen gebruiker
Osi` zei:
Marklar, amercan spirit goed? welke tabak heb je dan voordien allemaal gebruikt en waarom is het anders? Ook in belgie verkrijgbaar?

Toen ik begon met blowen was het altijd met sigaretten draaien (camel etc). Later ging ik iedere dag blowen en begon ik vooral last te krijgen van me keel door de tabak. Ben toen een tijdje puur gaan roken. Ik heb veel andere oplossingen geprobeert: Veel soorten shag(Drum etc), Sterren Mix, Knaster (http://www.azarius.nl/product_knaster_blue_fresh.html) en nog andere troep die in de smartshop lag. Knaster ben ik een tijdje mee door gegaan.

Bij mij in de buurt zat een koffie shop die alleen maar bio zooi had, en er zaten altijd van die ouwe hippies. Ik kwam in gesprek met de eigenaar, en vroeg wat ze in voorgedraaide jointjes stopten voor tabak. Toen kwam hij met American Spirit, omdat het zo licht was zij die. Heb het geprobeert en sinds dien niet meer afgekomen. Op wikipedia staat een beetje het idee achter de shag (weinig tot geen conserveer zooi etc)
http://en.wikipedia.org/wiki/Natural_American_Spirit
http://www.nascigs.com/

Ik rook het omdat het lekker licht van smaak is, je er heerlijk mee kan draaien, en het is goedkoper als met sigarreten draaien. Het is "wegens kwaliteit" (niet mijn woorden) wel wat duurder als andere shag. Verder weet ik niet of het in Belgie te krijgen is, denk het wel

Als iemand echt opzoek is naar een goed alternatief voor andere tabak vind ik dit een echte aanrader, maar uiteindelijk verschillen smaken toch echt :P

p.s. was vergeten: ze hebben er ook sigaretten van
en het droogt sneller uit dan andere shag als het pakje eenmaal open is

matthijs

Badass junkie
Ben laatst gaan kotsen van zware shag in een joint.
Als ik hasj rook, liefst halfzware shag d'rbij en als ik wiet rook liefst een heeel klein beetje tabak uit een peukie d'rbij.

xtaz

Wijs gebruiker
De helft ervan zullen vast Belgische en meer goedkopere merken zijn.
Niet per sé Belgische merken, maar niet verkrijgbaar in Nederland, denk ik.
Neem nu Eastwood, €1.90 voor 30 gram. Ziggy; €2.10 voor 30 gram.
En van elk zijn er dan ook nog soorten, licht, zwaar, met smaak etc..

Weednator

Bewuste gebruiker
Ken geen één merk van die nederlandse tabak :)

Belgam 19 : zware
Belgam 20 : halfzware
Belgam 21 : lichte

Kost allemaal 3.70€ voor 50gr. Komt dus duurder uit dan Nederlandse tabak ( 3.5€ voor 50gr , snel omgerekent :mrgreen: )

Correct me if I'm wrong .

matthijs

Badass junkie
Hoelang kan je een pakje shag eigenlijk bewaren. Wil een keertje een pak kopen om joints van te draaien, maar als het na een week ofzo al 2 x zo zwaar is geworden hoeft het van mij niet.

heb vroeger drum gebruikt (zo'n blauw pakje), maar voor een niet rokker zoals ik vind ik hem vrij zwaar :P
Heb nog zo'n pakje liggen dat hier al bijna een half jaar ligt (zoals gezegd rook ik niet behalve af en toe eens een joint), maar zou dit nog goed zijn of is het daarom dat ze zo sterk smaakt...?

xtaz

Wijs gebruiker
Als dat pakje de hele tijd open geweest is, is hij waarschijnlijk om weg te gooien.
Als het pakje met het klevertje toegebleven is de hele tijd, zou ik hem nog gebruiken. :wave:

De smaak zal alleen wat anders zijn.. wat droger.. ouder..

MetaalKonijn

Badass junkie
Samson Half Zwaar vind ik ook nog wel goed te doen.

Maar verder zie ik echt niet in waarom men tabak uit sigaretten gebruikt, vind dat veels te fel branden.

Dirkjan!

Newbie
Van Nelle 1/4
Drum lichtblauw
Drum lichtbruin

dat is goed in een joint lekker licht en je proeft de shaq bijna niet

zommes

Badass junkie
Weednator zei:
Kost allemaal 3.70€ voor 50gr. Komt dus duurder uit dan Nederlandse tabak ( 3.5€ voor 50gr , snel omgerekent :mrgreen: )

Correct me if I'm wrong .

Rookbare Nederlandse tabak is gewoon 4,80 voor 50 gram. Maar met tabak bedoelen jullie shag?

Bovenaan