Te hard gaan

barry007

Newbie
Hallo! :stoned:

Even een vraagje en vooral wat tips gevraagd. Vaak heeft iemand die ik ken de neiging veel te veel achter elkaar te roken, wat vooral met de haze soorten nogal eens voor minder prettige situaties leidt.

Soms, en dan vooral als dit persoon geconcentreerd bezig is vergeet hij de tel en draait aan een stuk door. Met een rustige wiet blijft hij gewoon mellow ongeacht de hoeveelheid maar soms wil hij afwisselen en koopt haze.

Bij haze is het anders, bij een overdosis haze beginnen benen en armen ook af en toe ongecontroleerd te schokken. Niet gevaarlijk maar vaak als hij in slaap begint te vallen dan begint het. Vaak heeft hij de volgende dag nog wel het idee dat het ellendiger was dan dat hij dacht maar dat het grootste deel vergeten is.

Is dit herkenbaar, hoe schadelijk is het roken van 4 joints achter elkaar bv?
Wat maakt een haze soort zo anders dan bv een pp? Waarom valt het ene wel goed en het andere niet?
Herkent iemand die stuiptrekkingen of moet hij nu echt gaan oppassen?

Bedankt! :grin:

Dit zou te verklaren kunnen zijn aan het feit dat white widow een sativa-soort is en haze (volgens mij) een indica-soort.
Van sativa soorten krijg je een ander effect dan van de indica.
Van sativa word je over het algemeen veel sneller lacherig en wat energieker dan indica soorten waar je heerlijk van kan spacen en slapen.

Ieder mens heeft zijn eigen manier om op wiet te reageren en waarschijnlijk kun je zo verklaren waarom hij van haze het ene doet en van white widow het ander :wink:

Tell me if I'm wrong.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
De stuiptrekkingen klinken als dit:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Myoclonus

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar als het bovenstaand is is het meestal niets om je zorgen om te hoeven maken. Bij twijfel kan hij natuurlijk even langs de huisarts

Het verschil in effect komt onder andere door het verschil in Indica (de verdovende/vermoeiende/rustgevende weed) en Sativa (de meer spacey, high, chaos weed). Elke soort wiet heeft zijn eigen samenstelling van onder andere THC, CBD en tientallen andere actieve stoffen. Vooral door het verschil in hoeveelheid CBD wordt het effect van de THC beïnvloed.

Helaas is het moeilijk om te zeggen hoeveel er in je wiet zit dus je kunt alleen uitgaan van wat ze je in de coffeeshop vertellen. Om deze reden rook ik voornamelijk hasj, wat veel rustiger is ivm het meestal hoge percentage CBD.

Het roken van 4 joints achter elkaar doet eigenlijk 2 nadelige dingen met je, het beschadigd je longen (maar dat is vanzelfsprekend) en het kan je geestelijke onrust geven. In principe kan het dus verder geen kwaad maar hij moet het niet te vaak doen. Hoe vaker je blowt, des te sneller je last kunt krijgen van geestelijke klachten als onrust, depressie, vergeetachtigheid enz. Dat is eigenlijk het grootste en enige risico van wiet.

Bovenaan