Te heftige inslag

Nemo

Newbie
Beste Forummers,

Ik ben nieuw hier, ik heb het forum afgezocht naar dit probleem, maar kon niet echt iets vinden. Daarom wil ik eigenlijk jullie meteen een probleem voorleggen. Ik gebruik nu al zo’n 2 jaar XTC en doe het gemiddeld 5 a 6 keer per jaar. De inslag ging altijd prima en had niet echt last van vervelende dingen.

Vorig jaar zomer heb ik onder invloed van XTC een klein ongelukje gehad met me hand (jaja het leek me leuk om een koffiemok te verbinden aan een bezemsteel, zo kan je vegen en drinken tegelijk:wink:, maargoed dat oortje brak af en me hand lag 2 cm diep open, moest naar het ziekenhuis, waar ik werd voorzien van 8 hechtingen.)

Na dit voorval heb ik 3 maanden later weer xtc geslikt en de inslag was totaal niet fijn(ik begin altijd met een halve). Ik werd moe, duizelig, kaken kreeg ik niet van elkaar af, moeite met ademhalen(puffen), slaap gevoel en het wordt me eigenlijk ff teveel. (Het waren dezelfde pillen(Rode duifjes)).

Na 2 uur slik ik de andere helft en dan gaat het steeds beter, na 3 uur voel ik me gewoon zoals het hoort.

Ik dacht dat dit eenmalig zou zijn, maar ik heb het nu elke keer als ik X gebruik. De vraag aan jullie is, kan ik hier iets tegen doen?.

Ik ben zelf van mening dat mijn lichaam xtc afweert wegens dat ongelukje, maar hoe kan het dat het later wel beter gaat:wink:(als ik meestal bijslik).

Is het misschien verstandig om in het begin een hele te nemen, maar ik ben bang dat het dan nog heftiger wordt.

Alvast bedankt:),

Gr, Nemo

Oom Klaas

Badass junkie
Ik ben zelf van mening dat mijn lichaam xtc afweert wegens dat ongelukje

Dat is in mijn ogen toch wel echt grote onzin.
En voor veel mensen is de inslag van mdma te heftig maar is het effect erna gewoon fijn.
Niet veel aan te doen behalve zorgen dat je je op en top voelt wanneer je 't neemt.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Wat versta je precies onder "te heftig"?

En dit:
Nemo zei:
Na dit voorval heb ik 3 maanden later weer xtc geslikt en de inslag was totaal niet fijn(ik begin altijd met een halve). Ik werd moe, duizelig, kaken kreeg ik niet van elkaar af, moeite met ademhalen(puffen), slaap gevoel en het wordt me eigenlijk ff teveel. (Het waren dezelfde pillen(Rode duifjes)).
Klinkt meer als mCPP, was het dezelfde batch?

Nemo

Newbie
Heren bedankt voor jullie reactie:)

@ Klaas: Ik had ergens op dit forum gelezen dat je lichaam soms probeert de xtc tegen te gaan, zoiets als wittebloedlichaampjes en dat je je dan zo gaat voelen, maargoed ik weet het ook niet :wink:.

@ Exeptional: Te heftig is dat ik me zo ellendig voel, dat echt niks relaxt is, wil alleen maar zitten en ademhalen. "Het wordt me allemaal even te veel" gevoel zegmaar. Ik weet niet precies hoe ik dat moet uitlegen.

De pillen die ik neem zijn getest, geloof 118mg MDMA onderwaarde en iets van 140 bovenwaarde. Er zat geen mCPP in.

Wat ik nu zo raar vind is dat ik het eerst niet had, en nu wel(slik altijd dezeldfe pillen). Misschien moet ik is andere proberen:).

Gr Nemo

JoekeBouwsema

Belezen gebruiker
Misschien is het psychisch, idd doordat je dat ongelukje hebt gehad. Zegmaar vergelijkbaar zoals een fobie tot stand komt ?

Immo

Badass junkie
Ik had de laatste keer dat ik xtc gebruikte precies hetzelfde, stond op een feestje en ik voelde dat de xtc begon in te slaan. Nog geen minuut later kreeg ik het veel te warm en kreeg ik het heel benauwd. De muziek werd veel te intens en ik moest voor me gevoel snel ergens gaan zitten waar de muziek niet zo hard stond. Vervolgens ben ik ergens gaan zitten en nog zo ongeveer 30/45 minuten bleven de vervelende effecten hangen. Ongeveer een uur na de inslag begon ik me pas fijn te voelen, ik was toen echt zo blij dat de vervelende effecten weg waren.

Ik denk dat dit kwam omdat de pil te hoog gedoseerd was voor mij (op 170mg mdma getest). Ik gebruik 2 a 3 keer xtc per jaar en ik denk dat deze dosis gewoon te hoog voor mij is. Volgende keer begin ik denk ik maar met een halve om te voorkomen dat ik niet weer door deze hel hoef te gaan. :)

Frank123

Wijs gebruiker
Nemo zei:
Vorig jaar zomer heb ik onder invloed van XTC een klein ongelukje gehad met me hand (jaja het leek me leuk om een koffiemok te verbinden aan een bezemsteel, zo kan je vegen en drinken tegelijk:wink:, maargoed dat oortje brak af en me hand lag 2 cm diep open, moest naar het ziekenhuis, waar ik werd voorzien van 8 hechtingen.)
Haha, geweldig ,

Maar zou het misschien niet aan je pillen kunnen liggen? dat je dealer ruk pillen verschaft en dat je ze eens bij iemand anders, en direct een andere soort haalt . Als je dan nogsteeds het zelfde hebt , lijk het inderdaad psychisch.

3970

Wijs gebruiker
Nemo zei:
Ik werd moe, duizelig, kaken kreeg ik niet van elkaar af, moeite met ademhalen(puffen), slaap gevoel en het wordt me eigenlijk ff teveel. (Het waren dezelfde pillen(Rode duifjes)).

Ik meen me te herinneren dat er rode duifjes waren, eind 2008/begin 2009, die mcpp bevatten. Dat zou een oorzaak kunnen zijn natuurlijk, maar wat jij beschrijft heb ik ook enkele keren mee gemaakt...reden bij mij; teveel en te vaak XTC gebruiken...puffen alsof ik lig te bevallen, moe, slaap, met jezelf gewoon geen blijf meer weten :(

Nemo

Newbie
Iedereen bedankt voor jullie reacties,

Ik denk niet dat mijn dosis te hoog is, begin altijd met een halve. Het rare is dat als ik blij slik ik me meestal beter ga voelen. Kan het zo zijn dat je ook te weinig neemt?

De volgende keer ga ik Crystal of MDMA poeder proberen, als ik dan dezelfde symptomen heb, denk ik dat het psychisch is.

Gr, Nemo

janman

Newbie
Nemo zei:
Beste Forummers,

Ik ben zelf van mening dat mijn lichaam xtc afweert wegens dat ongelukje, maar hoe kan het dat het later wel beter gaat:wink:(als ik meestal bijslik).

Is het misschien verstandig om in het begin een hele te nemen, maar ik ben bang dat het dan nog heftiger wordt.

Alvast bedankt:),

Gr, Nemo

Op zich is wat je zegt niet vreemd. Iedereen die xtc gebruikt heeft wel eens meegemaakt dat een pilletje niet lekker valt. Ineens wordt de hele besturing van neuroransmitters overgenomen. Wat je beschrijft is a een lichamelijk effect en b een geestelijk effect. Je normale waakbewustzijn die zaken in de hand wil houden wordt weggedrukt. Je verliest de controle. Omdat jij slechte ervaringen daarmee hebt, kun je bang worden. Dan wordt de inslag en werking sterk negatief beeinvloed.

Het kan ook een te hoge dosis zijn. Wat je beschrijft is voor iemand die slechts 6 keer per jaar gebruikt niet mis. In 1998 ben ik op een feestje in de Energiehal ook zoiets tegengekomen. Een dubbel appeltje. Vet dik en 20 piek vroegen ze ervoor. Ik wist dat ze sterk waren, maar ja, ik had best wat ervaring, dus hup, ineens naar binnen. Dat heb ik geweten. Ik dacht echt dat ik dood ging. Zo hard klapte dat ding in. Daar werd ik ook bang van. Maar ja, na te hebben gezeten en later zelfs gelegen zwakte het weer wat af. En toe ging het lekker.

Het kan een te lage dosis zijn. Omdat je te laag doseert blijft je waakbewustzijn zich ermee bemoeien. Dan krijg je een strijd tussen overgeven en controle. Dat is ook geen pretje. Oplossing, bijslikken tot je over de grens bent en je los kunt. Opmerking: niet slikken als je problemen hebt, want dan blijft dat overheersen en als je het al kwijt wordt door de hoge dosis, komt het keihard terug als de MDMA uitwerkt.

Samengevat.
1. je hebt een slechte ervaring en angst zorgt ervoor dat je je niet lekker kunt overgeven.
2. oplossing: de dosis is vrij hoog. toch met halfjes beginnen om vertrouwen te herwinnen.
3. oplossing: dosis te laag: bijslikken :wink:

de GT

Bewuste gebruiker
je kan proberen om de startdosis ofwel in 1 x wat hoger te maken.

dus beginnen met 3/4 of een hele ofzo.

of juist je begindosis wat meer uitspreiden, dwz, eerst 1/4, na 20 min. weer 1/4, en na 20 min. weer 1/4.

Misschien dat je op die manier de manier waarop ie inslaat kan beinvloeden.

het is maar een idee he.

Nemo

Newbie
Janman bedankt voor je uitgebreide reactie,

Ik heb andere pillen geregeld, van die swirls, die zijn als het goed is een stuk minder sterk als die duifjes.

Ik weet nog niet waneer ik het ga gebruiken, maar ik ga igg met een hele beginnen:), we merken wel wat er gaat gebeuren:).

Als dit niet werkt ga ik gewoon de manier van youperdepoep proberen:wink:.

Kan misschien er mee te maken hebben met wat je die dag ervoor heb gegeten(meestal eet ik bijna niks)

Gr, Nemo

Djo

Badass junkie
Als je al niet veel of bijna niks eet vtv kan dat ook een averechts effect hebben.
Krijg je niets naar binnen van de spanning dat je later die dag XTC gaat nemen? Beter is het om een goede onderlaag te hebben. Ik kan vaak niet goed eten en wat ik eet, komt er vaak net zo hard weer uit, bij mij vaak wel zenuwen. Ik heb ooit zo met een zowat lege ondergrond eens een half pilletje genomen en ik werd tijdens de inslag helemaal niet goed. Ik ben echt op een heel afgelegen trapje gaan zitten, helemaal alleen, kwamen er nog twee jongens bijzitten, dat maakte me nog zieker. Of ik daar toen een uur of minder heb gezeten elke minuut dat ik me zo voelde duurde te lang. Toen ik de kracht weer beetje bij beetje heb hervonden heb ik mijn broertje die met me mee was gebeld en hij en zijn vriend heeft me drinken, een ijsje en een fruitsalade gebracht. Omdat ik niet meer die spanning vooraf voelde, die ik heel de dag voor het feest had, kon ik het allemaal binnenhouden en toen ging het gelijk een stuk beter.
Hierna heb ik nog wel eens een half pilletje genomen op een feest, maar door die ervaring hierboven, werd het echt een psychische kwestie. Maar ik ben echt heel vatbaar voor als er iets misgaat. Heb heel veel paniekaanvallen. Dan wordt het een echt psychisch probleem, dat terugkeert. De kunst is het te overwinnen en steeds in jezelf te herhalen, alles is goed, ik ben toch zeker sterker dan die gedachte die mij slecht wil laten gaan. Inslagen blijf ik toch wel niet mijn ding vinden. Ik neem (bijna) geen XTC of MDMA, maar ik heb het ook van oa lsd. Ik weet dat het na de inslag alleen maar leuk en goed gaat worden. Die gedachte geeft ook rust en ik laat het op me af komen, dat geeft ook rust.

Heb je die nieuwe pillen laten testen? De woorden, als het goed is, is geen reden om aan te nemen! Als het goed is, zijn woorden die nog niks uitsluiten en waar nog twijfel over is!

Ik zou je aanraden gewoon met een halve te beginnen en dat je dat probleem tussen je oren overwint.
Het kan namelijk zo zijn, dat je nadat je meer neemt je beter gaat voelen, omdat je voor jouw gevoel dat rotgevoel al hebt overwonnen en er spanningen wegvallen!

Succes!

Memmûm

Belezen gebruiker
haha, ik moet erg lachen om je plan om die bezem en die mok aan elkaar vast te plakken :grin:

Verder: wat de anderen zeiden. Succes!

Fretzel

Experimenterende gebruiker
Ik deel jullie graag hoe ik het meestal aanpak. Je moet zowiezo niet teveel gaan op fokken van tevoren. Al gebruik je s'avonds. Eet S'ochtends gewoon normaal. Eet tussen de middag een goeie hoeveelheid liefst warm. Daarna gewoon nuchter blijven. Drink voor dat je gaat gebruiken 1 flesje water leeg.

Ik neem meestal een halve.(mijne zijn getest op 190mg) Ik blijf gewoon rustig me water drinken wacht tot hij in slaat zoek even een wat rustiger plaats op neem een colat'je(of iets zoets, of anders een bubbilicious. Niet om te kauwen maar omdat het zoet is spuug het naar paar minuten weer uit.) En ga weer terug op de water. Want de inslag komt af en toe wel hard aan. Op mysteryland begon ik met een hele dat was me iets teveel maar kwam allemaal goed na een cola'tje.

Raketjes zijn ook een aanrader om door de inslag door te komen.

Bij mij is het altijd op deze manier goed gekomen. Je moet er even door heen prikken dus maak het jezelf zo aangenaam mogelijk.

Tripze :wink:

Paddo100

Bewuste gebruiker
zorg gewoon dat je genoeg drinkt en heftige inslag heb je altijd al neem je genoeg en dat hoort er bij . het duurt maar 10minute tot een kwartiertje.

als je t niet bevalt neem je minder... logisch... :wave:

Bovenaan