Te ver gegaan...

pilsbaas

Newbie
Zat net een beetje rond te kijken op het net... Kwam wat verhalen van verslaafden tegen en herkende wel het e.e.a., en dat pas na 1.5 maand sos gebruik!

Begon zo'n 5 á 6 weken terug met een half grammetje samen met iemand die ik kende. Vond het gevoel niet heel bijzonder, maar wel aardig. De volgende week nog een keer gebruikt, op woensdag en donderdag op kleine feestjes. De tweede keer was het veel lekkerder, hoewel het dezelfde sos was. De weken daarna greep ik ieder feestje aan om wat te nakken, zo'n 2 á 3x per week dus 0.3 tot 0.4 gram.

Afgelopen week: maandag 2 lijntjes, woensdag een ruime halve, donderdag een ruime halve, vrijdag een halve.

Heb net besloten helemaal te stoppen met deze drug voordat het mij onder controle heeft. Ik hou het wel bij af en toe een blowtje en XTC op zijn tijd.

Het linke is dat het effect niet enorm sterk is, zoals bij XTC (dat je helemaal overrompeld wordt en van de kaart gaat, en een zieke kater hebt) maar juist dat het zo krachtig en mild te gelijk is is om het maar eens raar te verwoorden.

Gelukkig zie ik dus nu in dat mijn leven (nu nog wel) leuk genoeg is zonder de sos, dus kap er helemaal mee.

Ik dacht dat ik sterk genoeg was om het in de hand te houden, maar als ik mijn 'story-so-far' vergelijk met de verhalen van verslaafden merk ik toch te veel overeenkomsten.

Poeee, dat is eruit, deze fase afgesloten voor de rest van mijn leven. Hoe anders zou het kunnen lopen als ik dat niet doe.

Hey pilsbaas,

Je weet natuurlijk nooit wat de gevolgen zouden zijn als je niet stopt. Dat is iets wat je alleen kan ervaren als je daadwerkelijk doornakt. Ben nu een aantal maanden bezig, eerst bij een feestje(in combinatie met XTC en pils) waar ik me goed onder controle had. Een kwart pilletje op het uur ofzo en dan af en toe nakken. Echter ben ik een persoon die zoekt naar zijn grenzen en die grenzen moeilijk kan vinden. In mijn vriendengroep was ik degene die eerst nooit mee ging stappen, totdat ik 17 was. vanaf mijn 20e begonnen met wiet. Na een aantal heisen, aangemoedigd door men maten(die hoopten dat ik volover de nek zou gaan omdat ik nog nooit gerookt had, maar dat gebeurde niet. Natural born smoker zullen we maar zeggen)Bijna 8 jaar later zit ik nu achter de pc en lees je verhaal. Respect.
Wat sneeuw naast me en logischerwijs de andere geneugten. Mijn drie-eenheid zal ik het maar noemen. Witbier(om precies te zijn korenwolf), nak en men blow. Vriendin naar vriendinnen en een avond die lang zal duren.
Ik reageer op je post omdat ik me vaker afvraag waar de grens ophoud, of dat ik me moet neerleggen bij het feit dat ik mijn grenzen lichamelijk niet ga ontmaskeren. Was je bang dat het je leven zou gaan belemmeren? Ik vind het altijd zeer benijdenswaardig als iemand zich recht in de spiegel kan kijken en zijn eigen grenzen bepaald.
Mijn grenzen worden op dit moment bepaald door financiele aspecten, ik heb nog geen geldboom in de tuin staan. Toch belemmert mijn drugsgebruik me niet in het leven, al moet ik natuurlijk toegeven dat ik moeilijk zonder kan. Ik heb een eigen onderneming en dat gaat alleraardigst. Vaak geeft de nak me nieuwe ideeen die ook goed toepasbaar zijn gebleken. Ik denk dan ook dat het pas ophoud als ik erop uitgekeken ben. Na 8 jaar blowen heb ik dit toch de laatste tijd met wiet. Hasj heb ik overigens nooit relax gevonden. Het is een gewenning geworden en dan vind ik het niet meer interessant.
Om een lang verhaal kort te houden(in nuchtere toestand praat ik overigens al vaak en veel :tearsofjoy:
Ik heb dan ook een vraag. hoe weersta jij de drang? Bij mij is die altijd overweldigend en ik heb dan op dit vlak ook nog een ietwat vervelende karaktertrek, ik deel altijd erg graag. Daarom haal ik altijd meer, gewoon omdat anderen dan ook hebben. Alleen zijn veel mensen anders en worden kosten vaak niet gedeelt. Als ik een week niets gehad heb en me s'middags in de kop haal iets te regelen, dan moet het raar lopen wil ik die avond niet met men neus boven een cd-hoesje hangen. Wat doe jij als alternatief? Of is een alternatief uiteindelijk geen oplossing?

Ik hoop dat je reageert om mijn schrijven,

Groet Ruff Reider

pilsbaas

Newbie
Hoi Ruff Reider,

Omdat ik helemaal nog niet zo lang coke heb gebruikt, is de drang (nog) goed te weerstaan. Het idee dat ik misschien wel op het randje van een verslaving heb gebalanceerd maakt het voor mij niet lastig om te stoppen. Gisteren uiteindelijk nog naar een feestje geweest, maar niets gebruikt, terwijl ik nog een halve bij me had. Dat gaf een heel goed gevoel. Ga mijn vertier weer bij andere dingen zoeken.

Plimu

Bewuste gebruiker
ik hoop dat het stoppen u goed verkeert!!!!!

ook wens ik veel suc6 aan ruff reider ik hoop dat u ook kan stoppen...

ik denk altijd, stop voordat het jou stopt :wink:

Stop er mee nu je nog kan.Eens je last heb van craving (onweerstaanbare drang om te gebruiken) dan word het heel heel lastig.Coke is een klote drug.
Veel succes

linke

Experimenterende gebruiker
Lees al een tijdje wat dingen op dit forum, maar hier moest ik even op reageren. Coke maakt je een ander mens. Ik heb zelf 7 maanden elk weekend flink gebruikt en doordeweeks af en toe. Ik heb er echt heel veel plezier mee gehad, maar op den duur was ik goed verpest. Ik wilde heel graag stoppen, omdat ik altijd spijt had en een depressief gevoel had de volgende dag(en). Ik heb er ook veel problemen mee gekregen, met name op vakantie konden ik en mijn vrienden merken dat ik ook wel iets te ver was gegaan. Ik wilde heel graag stoppen, maar toch bestelde ik het elke week weer. Totdat ik me eigen klote ging voelen als ik genakt had, geen lulkick meer, teveel nadenken en vooral het gevoel dat iedereen me aan zat te kijken en dat ik dacht: ze weten dat ik gebruik. Heb nu 3 weken niks meer op, en ik heb er helemaal geen moeite mee. Puur omdat ik weet dat ik me fucked up ga voelen. Voel me nu echt goed en ik word weer lekker dronken elke week. Want dat gevoel ik had ik 7 maanden niet gehad.

Hoe kan het trouwens dat ik die relaxte dingen niet meer voelde? Andere gasten zeiden dat de sos toch echt wel goed was.

Plimu

Bewuste gebruiker
linke zei:
Lees al een tijdje wat dingen op dit forum, maar hier moest ik even op reageren. Coke maakt je een ander mens. Ik heb zelf 7 maanden elk weekend flink gebruikt en doordeweeks af en toe. Ik heb er echt heel veel plezier mee gehad, maar op den duur was ik goed verpest. Ik wilde heel graag stoppen, omdat ik altijd spijt had en een depressief gevoel had de volgende dag(en). Ik heb er ook veel problemen mee gekregen, met name op vakantie konden ik en mijn vrienden merken dat ik ook wel iets te ver was gegaan. Ik wilde heel graag stoppen, maar toch bestelde ik het elke week weer. Totdat ik me eigen klote ging voelen als ik genakt had, geen lulkick meer, teveel nadenken en vooral het gevoel dat iedereen me aan zat te kijken en dat ik dacht: ze weten dat ik gebruik. Heb nu 3 weken niks meer op, en ik heb er helemaal geen moeite mee. Puur omdat ik weet dat ik me fucked up ga voelen. Voel me nu echt goed en ik word weer lekker dronken elke week. Want dat gevoel ik had ik 7 maanden niet gehad.

Hoe kan het trouwens dat ik die relaxte dingen niet meer voelde? Andere gasten zeiden dat de sos toch echt wel goed was.

blijf volhouden en ik wens u veel suc 6 !!!

TimTum

Newbie
ik doe laatste tijd ook aan sos.
maar zo relax vind ik het eigelijk niet. wij kunnen het nog goedkoop aankomen
€33,- de gram.. maar ik wil hier ook mee stoppen omdat ik het gevoel dus helemaal niet zo vet vind.

medestoppers: succes :wink:

pilsbaas

Newbie
Stoppen was niet gelukt.... Ben nog een maand doorgegaan met wekelijks zo'n 2 a 3 keer zo'n 0.4 per keer.

Nu 'al' 2 weken niet meer, terwijl ik nog wel wat heb liggen! Hoeft van mij ook niet persé, en denk dat ik net door het oog van de naald ben gekropen. Houd het voortaan bij 1 keer per maand.

Judas

Wijs gebruiker
Dat gaat de goede kant op: als je 2 weken zonder kan, dan lukt 2 maanden ook wel. Zeker als je het nu in huis hebt. Dit straalt zelfvertrouwen en innerlijke kracht uit!

Plimu

Bewuste gebruiker
blijf doorgaan en versla de verslaving, de prijs die uit deze moeilijke battle te winnen is is heel mooi

Bovenaan