Te zware xtc in omloop

Bass junky

Experimenterende gebruiker
Te zware xtc in omloop: verslag uit de belgische krant "De Morgend" op 10/10/08

Er zijn nieuwe ecstasy-tabletten op de markt die te hoog gedoseerd zijn. Hierdoor lopen gebruikers het gevaar om een te hoge dosis binnen te krijgen met ernstige gezondheidsrisico's tot gevolg. Dat meldt het Wetenschappelijk Instituut van Volksgezondheid.

2 tot 3 keer zo sterk
"Of het om een zorgwekkende ontwikkeling gaat of om een tijdelijk fenomeen is nog niet duidelijk, maar we ontvangen steeds vaker berichten over xtc-tabletten die bijzonder hoog gedoseerd zijn. We hebben het dan over 120 à 147 mg van het werkzame product MDMA per pil. Eén pil is daarmee 2 tot 3 keer zo sterk als de een gebruikelijke xtc-tablet. De kans op het nemen van een te grote dosis neemt hierdoor sterk toe, zeker bij onervaren gebruikers", aldus Dr. Roelands van Volksgezondheid.

Hersenschade
Een hogere dosis MDMA brengt meer schade teweeg aan de hersenen. Hierdoor kunnen ze niet alleen schade toebrengen op korte termijn, maar ook op lange termijn. Een overdosis ecstasy (MDMA) kan leiden tot een gevaarlijk verhoogde lichaamstemperatuur (+40°), hartritmestoornissen, sterke bloeddrukstijging, stuiptrekkingen en verwardheid.

Nooit zeker
Omdat de kleur, het logo en andere uiterlijke kenmerken van de tabletten regelmatig veranderen, kan men nooit met zekerheid zeggen hoeveel werkzame stof de tablet bevat en wat de effecten zullen zijn, luidt het. (belga/bf)

azgaza

Badass junkie
België moet ook maar eens met test mogelijkheden komen, dan weten mensen het en kunnen ze als ze persé geen sterke pil willen een halve nemen, zoals men in nederland zou kunnen.

Bass junky

Experimenterende gebruiker
idd dat vindt ik ook, dat ze dat in Belgie ook wel eens mogen doen. in Belgie kan je nooit iets laten testen dus weet je ook nooit wat er inzit. een dealer kan dus zeggen wat ie wil :( en als je dan iets voor krijgt als dit dan moet je maar raden welke pillen het zijn want je kan nergens terecht om te weten te komen hoe hard ze zijn en welke het zijn.

caatje

Badass junkie
Testen in België, kun je niet een pil opsturen naar een testcentrum in Nederland en dan bellen voor de uitslag? Of door een Nederlandse vriend(in) het testen laten afhandelen?

TrippyShit

Badass junkie
Bass junky zei:
We hebben het dan over 120 à 147 mg van het werkzame product MDMA per pil.

Uhh.. dat is echt niet 2tot3x zo sterk hoor :rolleyes:

Dat is gewoon een lekkere pil. Mijne zijn 130mg en die vind ik nou zeker niet te zwaar ofzo.
Bevallen me altijd prima. Rare belgen

De Sjeik

Bewuste gebruiker
^Inderdaad, in zo'n beetje alle pillen die ik ooit ben tegengekomen (behalve de originele driehoekjes) zat ongeveer die hoeveelheid..Gewoon goede pillen dus maar 2-3 keer zo sterk? Onzin.

evil_kermit

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:
Bass junky zei:

Dat is gewoon een lekkere pil. Mijne zijn 130mg en die vind ik nou zeker niet te zwaar ofzo.

inderdaad:147mg is gewoon een goed pilletje,zo zie je hoeveel kwalitatief slechte pillen in omloop zijn. :angry:

groeten uit belgenland

caatje

Badass junkie
TrippyShit zei:
Bass junky zei:

XTC (MDMA)
• In 2007 bleek 8,8% van de als XTC gekochte pillen géén MDMA (de werkzame stof in XTC pillen) te bevatten. Net als in de twee voorgaande jaren, bleken deze pillen meestal de piperazine mCPP te bevatten. Het aandeel pillen met amfetamine daalde fors van 4% in 2005 tot 0,7% in 2007.
• In 2007 was de gemiddelde hoeveelheid MDMA in
XTC-pillen 82 mg.
Dat is meer dan in 2006 (74 mg).
De hoeveelheid MDMA loopt hierbij sterk uiteen van
enkele milligrammen tot 200 mg per pil.
• Het aandeel hoger gedoseerde ecstasypillen (meer dan
105 mg MDMA per pil) is toegenomen van 20% in 2006 tot 30% in 2007. Deze stijging wordt vooral veroorzaakt door de stijging van het aandeel pillen met een gehalte MDMA tussen de 105 en 140 mg.
• Naast pillen wordt XTC ook in poedervorm verkocht. In 93% van de ruim 300 onderzochte poeders werd MDMA aangetoond. Bij slechts 2% van de XTC-poeders werd naast MDMA ook een andere psychoactieve stof aangetroffen
(bij pillen is dit 11%).

Als ze het over gemiddelde hebben dan komt het aardig overeen met wat de krant schrijft.

bron:http://www.trimbos.nl/Downloads/Producten/11926-DIMS jaarbericht 2007.pdf

dfssdfde

Badass junkie
Er bestaat niet iets als te veel mdma in een pil, enige dat bestaat zijn idioten die zonder testen 5 naar binnen gooien.

J86

Bewuste gebruiker
grappig om te lezen

maarja wat een onzin..
als ze nou het telefoonnummer van de dealer er ff bij vermeldden zou het nog nut hebben :grin:

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
als je de shop in loopt en je vraagt een 10tje shiva maar je krijgt 20 ga je toch ook niet klagen. Als je maar gewoon halvies neemt maakt het toch geen drol uit hoe sterk de pil is?? hehe

J86

Bewuste gebruiker
huh.. naja als je een halve pil van 80 mg neemt zal niet bijzonder veel merken :P
en als je een van 140 hebt waarom zou je dan een halve nemen :grin:

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
als je een beginnende gebruiken bent en je neemt er 1 van 160 mg in een keer. Dan ga je echt wel lekker, en je valt heus niet flauw ofzo. En als je toch zo kk lekker spaced waarom zou je dan nog bij slikken? Dus wat is er zo erg aan pillen die te hoog gedosseerd zijn. En in welk boekje staat de maximale dosering van xtc?? Voor mij geldt, hoe meer, hoe beter :beer:.

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
pbwebmaster zei:
als je een beginnende gebruiken bent en je neemt er 1 van 160 mg in een keer. Dan ga je echt wel lekker, en je valt heus niet flauw ofzo. En als je toch zo kk lekker spaced waarom zou je dan nog bij slikken? Dus wat is er zo erg aan pillen die te hoog gedosseerd zijn. En in welk boekje staat de maximale dosering van xtc?? Voor mij geldt, hoe meer, hoe beter :beer:.
De maximale dosis (overdosis) is 6.79 gram MDMA. Oftewel 80 xtc pillen.

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
VidaLoCa zei:
pbwebmaster zei:

Als je het in 1 keer zou nemen he

Maar als je al meer dan 250 mg in 1 keer zou nemen ben je al dom

dan begin je al je lippen kapot te eten

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
Worstenjongen zei:
VidaLoCa zei:
pbwebmaster zei:

Als je het in 1 keer zou nemen he

Maar als je al meer dan 250 mg in 1 keer zou nemen ben je al dom

dan begin je al je lippen kapot te eten
Ach waarom is dit dom :) ik heb eens 850mg in 1 keer genomen. Maar had wel harde tolerantie.

Bovenaan