Temazepam en speed tegelijk kan dat ??

df^

Experimenterende gebruiker
Beste lezers
ik nam altijd 10mg temazepam in de avond en sinds 2.5 maand 20mg verdeeld over de hele dag en snuif af en toe in de weekend speed. Max een halve gr op een dag en sinds kort breek ik dan 30mg temazepam in 6 stukjes en dan verdeel ik de speed en tzpam tegelijk over de hele dag en als de speed is uitgewerkt nog 20mg om te slapen
Ik gebruik ze allebei al een lange tijd Zeker 1 jaar
Maar normaal nam ik de temazepam altijd als de speed echt was uitgewerkt
Zou dit kwaad kunnen ??

Laatst bewerkt:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Kwaad niet perse maar wel een recept voor een problematische verslaving. Ik ben hier na 20 jaar gebruik ook ingetrapt en ben nog steeds bezig om van de benzooi af te komen. Telkens het laatste stapje lukt niet. Gelukkig leidt het verdere leven er niet of nauwelijks onder en heb ik gewoon me eigen huisje, Boompje en werk etc maar helemaal van die benzooi afkomen is nog erg lastig.

Zit nu wel redelijk goed in de afbouw en zit nu erg laag in gebruik maar naar nul blijft een ding helaas.

Nihilist88

Badass junkie
Dagelijks Temazepam, tja staat bekend als zowel psychisch als fysisch zeer verslavend te zijn. En zijn er sterke aanwijzingen dat chronisch gebruik temazepam het algehele risico op overlijden verdubbeld. En net als andere benzodiazepines, een verhoogd risico op dementie en psychomotorische storingen (vermoeidheid, ataxie, vallen,...), kanker, pneumonie en andere infecties.
Dus da's uw grootste probleem, probeer van die Temazepam uit u leven te weren, net zoals bij overige benzodiazepines moet het meer uitzondering dan de regel zijn.

Voor de rest snap ik de ballen van speed of andere stims te combineren met benzo's/slaapmiddelen...de benzo zwakt de speed/stim, toch gewoon af, dus daar verminder je de fun vd stim en door de stim ga je waarschijnlijk nog meer benzo nodig hebben als je wil slapen.
Dus als iemand het nut van deze combo kan uitleggen?

FerdFatoehaus

Badass junkie
Zou proberen om het benzo gebruik uit te stellen tot na de speed/als je wil slapen. Zodat je niet gewend raakt aan die combinatie want dan is het einde zoek.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Uppers en downers tegelijkertijd mixen is voor mij een teken dat je nogal bezig bent met gevoelens te ontsnappen. Je voelt je onbehaaglijk, dus neem je speed. Maar dan heb je bijwerkingen van de speed, en daar neem je dan een benzo tegen.

Met zo'n strategie ben je dus steeds meer bijwerkingen op elkaar aan het stapelen, die je dan weer ontvlucht met meer middelengebruik. Dat is precies de kern van verslaving.

Dus dat is ook gelijk de valkuil waar @Mezelf het over heeft:

Kwaad niet perse maar wel een recept voor een problematische verslaving. Ik ben hier na 20 jaar gebruik ook ingetrapt en ben nog steeds bezig om van de benzooi af te komen. Telkens het laatste stapje lukt niet. Gelukkig leidt het verdere leven er niet of nauwelijks onder en heb ik gewoon me eigen huisje, Boompje en werk etc maar helemaal van die benzooi afkomen is nog erg lastig.

Zit nu wel redelijk goed in de afbouw en zit nu erg laag in gebruik maar naar nul blijft een ding helaas.

Bovenaan