en wat dacht je van tijden niet kunnen slapen ... ik neem aan dat dat ooit de reden was om ermee te beginnen ... cold turkey is niet mals met veel dingen, die van benzoos ken ik niet dus kan er niets van zeggen.
wat ik wel een beetje weet is hoe verslavingen werken, zeker die aan rustgevers ... stop je met nemen zie je vaak de initiele klachten terugkomen, evt vergezeld met ontwenningsverschijnselen.
logischerwijs kun je dus verwachten dat die klachten weer terugkomen voor een tijdje als je ophoudt met temazepam,
meestal neem je dat om te slapen. dus weinig of niet slapen zou niet gek zijn

.... al vraag ik me af in hoeverre temazepam nog slaapgevend werkt als je al jaren die hoeveelheid slikt. ( benzoos om te slapen werken gewoon na een paar maanden niet meer zoals in het begin .... )
het grote voordeel is denk ik wel de hoeveelheid .. 20 mg temazepam voor een paar weken tot max een maand is niet eens zo erg .... daarna kun je de kans gaan lopen om lichamelijk en geestelijk verslaafd te worden ... iets waar je inmiddels dus al bent achtergekomen...
zijn die jij slikt trouwens niet ook te krijgen in 5 en 10 mg ? ..
misschien is het mijn onwetendheid of misschien ben ik wel murw gebeukt door zelf te weinig nachtrust te hebben of door teveel verslavingen te hebben

maar ik persoonlijk zou me heel weinig zorgen maken om lichamelijke afkickverschijnselen met 20 mg....
niet dat ze er niet zullen zijn, maar ik denk eigenlijk ook dat het meeste in je hoofd zal zitten ( door de geestelijke craving kunnen lichamelijke ontwenningsverschijnselen natuurlijk ook een stuk erger lijken dan dat ze zouden zijn zonder die geestelijke drang ernaar ( niet dat het daardoor minder waar is, ik bedoel te zeggen dat een positieve instelling veel kan veranderen, zelfs aan de gevoelens in je lichaam)
als je echt niet langs de huisarts wil en verslavingszorg doet al te moeilijk, zou ikzelf proberen af te bouwen met 5 mg per week of per twee weken...
is de ontwenning te zwaar is de rest er zo blijgeslikt tenslotte

en dan weet je zeker dat je niet zonder verslavingszorg kan momenteel ...
uiteindelijk denk ik niet dat het heel moeilijk zal zijn om te stoppen met die pillen, je lijkt me niet een dom iemand, dus je weet hoe slecht het voor je kan zijn.... niet heel moeilijk is meestal helaas toch nog lang niet makkelijk btw
wat ik me wel afvraag ... hoe is het inmiddels gesteld met de oorzaak ,,, met de reden dat je ooit slaappillen ging nemen en bleef nemen ... als die reden niet minimaal voor een groot deel is opgelost/verwerkt, zou het niet eens zo raar zijn om zo weer te vallen in een andere verslaving ... misschien toch iets om op te letten voor je
sterkte!