Hallo Ricky en Erick, heb de laatste weken alles gelezen en gevolgd. En heb daarom zelf een topic geopend over mijn avontuur met Suboxe en daarna Temgesic afkicken. Ben zelf inmiddels al een tijdje geheel afgebouwd en t level is weer clean, (rook wel dagelijks s avonds mijn blowtje, rook gemiddelt 1 gr in de 4 dagen ofzo, dus dat is prima, zie dat tenminste niet als een probleem). Maar geen heroine en coke meer voor mij, heb er 29 jaar aan gezeten. Mocht je mijn ervaring willen lezen dan kun je t beste even naar mijn topic gaan. Die van na 29 jaar clean worden met Suboxe en temgesic.
Moet zeggen dat t zwaar was, maar t was te doen. Hield t idee vast dat t uiteindelijk voorbij zou gaan, t ziek zijn. Was in totaal 5 weken ziek, maar toen was t ook over. Had veel last constant van schokkende benen, tranende ogen, gapen, vervelend gevoel in de maag, en zweten. Vooral dat zweten brak mij het meeste op, constant straaltjes zweet dat uit mijn oksels omlaag liep. We kennen dat allemaal wel, het meest vervelend is dat je kleding kletsnat wordt en dat maakt weer dat ik het koud kreeg, en dat maakte weer dat ik me nog zieker voelde.
Moet zeggen dat ik een paar dingen deed die wel wat hielpen;
-goed blijven eten, eigenlijk constant zorgen dat je een volle buik hebt. dit maakte dat ik minder ziek was, hoe gek t ookmag klinken!! Had t ook wel nodig, was 60 kilo en ben 1.87 lang.
kwam dat ook 7 kilo aan in de eerste 10 dagen, en dat terwijl ik de eerste 4 dagen niets at of dronk!! kreeg t gewoon niet naar binnen, zelfs geen water.
-alcohol, weet dat dit uit den boze is bij afkick, zeker wanneer je naast je dope verslaving een alcohol probleem hebt, wat ik niet heb. Dan is dit punt dus af te raden. Zo niet, dan helpt alcohol wat, lijkt wel alsof het op dezelfde receptoren werkt, en het versterkt de werking van de suboxone en temgesic, staat tenminste op de verpakking van de medicatie. Nu is er wel een gevaar bij, want alcohol maakt dat je remmingen verdwijnen, dus drink je teveel dan kan t opeens gebeuren dat je je dealer belt en een half uur later zit te gebruiken. t Is dus zaak dat je niet zoveel drinkt dat je aangeschoten wordt of dronken. Dus, deze alcohol raad van mij is er eentje met een hoop nadelen eraan en gevaren.
-sporten, spreekt voor zich. is moeilijk als je je verrot voelt, je bent in no time buiten adem. Toch maakt t dat je de gifstoffen sneller afvoerd uit je lichaam, je versnelt dus je afkick. Daarna heb je ook nog amper last van die schokkende benen voor een paar uur, en slapen doe je dan ook zeker veel beter die nacht.
-weinig roken van sigaretten/shag. Al geld dit niet voor iedereen. Zelf heb ik altijd dat wanneer ik ziek was en ik stak een peuk op, ik binnen 5 seconde een stuk zieker werd. Alsof de teer/nicotine of wat dan ook het ziek zijn een boost gaf. Maar, ik heb ook zat gebruikers gekend die hier totaal geen last van hadden en gewoon stug door rookte, of zelfs nog meer trek in een peuk hadden. Zelf had ik altijd veel minder trek in roken, maar toch nog wel wat, wat me dus zieker maakte voor een half uur ofzo.
-praten, praten, praten. zorg dat je kunt praten over je problemen met de afkick. Beste is een therapeut, anders vrienden en of familie. Alhoewel die in mijn geval mij al zo vaak hadden zien afkicken en weer beginnen dat zij niet echt meer enthousiast waren om er weer over te praten. en geef ze eens ongelijk, is gewoon menselijk wanneer zij denken, laten we eerst maar eens een half jaar afwachten. Toch, praten is helend. Enkel al het onder woorden moeten brengen van je gedachten en gevoelens is heilzaam, klinkt ontzettend gijten wollen sokkerig, weet t. Maar, t werkt echt. En een antwoord krijgen dat van de ander maakt dat je dingen in een ander daglicht kunt gaan zien. Want vaak zingen gedachten maar rond in ons hoofd, en die maken ons dan murf, en dat we dingen niet meer anders kunnen zien en of ervaren. Dus, feedback is van essencieel belang!!!!!
leon