Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Heb vandaag wel weer een fellow gesproken. Maar poah wat voel ik een schaamte en angst om weer terug te keren. Ik weet dat de oplossing daar ligt. Alleen ook lastig aangezien m'n verslaving actief blijft zolang ik die diazepam slik. Ik kijk daar toch naar uit elke keer. Ondanks dat ik er vanaf wil.
Zucht verdwijnt uiteindelijk. Als je helemaal clean bent en blijft tenminste.
Goed zeg! Ik had even gemist dat je intern ging. Zet ‘m op man 👍Detox dag 2.
Hele andere mentale instelling dan de vorige opname. Ik wil stoppen. Al voelt dat nog wel een beetje onrealistisch aan, maar dat gevoel ken ik van m'n vorige opnames.
Vanavond ga ik weer een NA meeting bezoeken na een hele hele lange tijd. Op naar herstel en betere tijden.
Beslissing is ook genomen dat mijn cleandatum vandaag is. Benzodiazepine afbouw is op medische indicatie en slik het niet meer om mezelf te bedwelen en heb het verder niet in eigen beheer. Krijg wekelijks baxters en zolang ik me eraan hou zie ik het niet als recreatief gebruik.
Vanacht zeer slecht geslapen. Elke paar uur wakker geschrokken door heftige lucide dromen. Elke keer volledig bezweet haha. Maar goed, afkickverschijnselen hé. Maar ik mag niet klagen. Er zitten hier 2 mensen voor benzodiazepines. Damn, van 50mg Diazepam naar 0 in 3 weken enzo. 🫣🫠
Stoppen met roken komt er ook even bij inderdaad. Maar dat is redelijk te couperen met nicotine pleisters en zuigtabletten. Ik krijg normaal last van hele heftige agressie als ik stop met roken. Op zoek naar ruzie gewoon. Nu heb ik dat totaal niet. Alleen soms dat het me even aanvliegt, AHHH EEN PEUK! Maar dat is vooral als ik een trigger zie of hoor.
Raver.![]()
Goed bezig en veel sterkte, kerel! Ik heb zelf ook klinisch gezeten voor benzo’s, dus ik weet hoe je je voelt. Je slaapt sowieso al niet top in zo'n setting en dan ook nog de benzo ontwenning er bovenop.. Maar gewoon blijven doorbijten en je komt er echt vanaf!Detox dag 2.
Hele andere mentale instelling dan de vorige opname. Ik wil stoppen. Al voelt dat nog wel een beetje onrealistisch aan, maar dat gevoel ken ik van m'n vorige opnames.
Vanavond ga ik weer een NA meeting bezoeken na een hele hele lange tijd. Op naar herstel en betere tijden.
Beslissing is ook genomen dat mijn cleandatum vandaag is. Benzodiazepine afbouw is op medische indicatie en slik het niet meer om mezelf te bedwelen en heb het verder niet in eigen beheer. Krijg wekelijks baxters en zolang ik me eraan hou zie ik het niet als recreatief gebruik.
Vanacht zeer slecht geslapen. Elke paar uur wakker geschrokken door heftige lucide dromen. Elke keer volledig bezweet haha. Maar goed, afkickverschijnselen hé. Maar ik mag niet klagen. Er zitten hier 2 mensen voor benzodiazepines. Damn, van 50mg Diazepam naar 0 in 3 weken enzo. 🫣🫠
Stoppen met roken komt er ook even bij inderdaad. Maar dat is redelijk te couperen met nicotine pleisters en zuigtabletten. Ik krijg normaal last van hele heftige agressie als ik stop met roken. Op zoek naar ruzie gewoon. Nu heb ik dat totaal niet. Alleen soms dat het me even aanvliegt, AHHH EEN PEUK! Maar dat is vooral als ik een trigger zie of hoor.
Raver.![]()
Goed bezig en veel sterkte, kerel! Ik heb zelf ook klinisch gezeten voor benzo’s, dus ik weet hoe je je voelt. Je slaapt sowieso al niet top in zo'n setting en dan ook nog de benzo ontwenning er bovenop.. Maar gewoon blijven doorbijten en je komt er echt vanaf!
Vlg mij geldt cleandatum inderdaad als de benzo’s legaal en voorgeschreven zijn.
ik was allang de kliniek uitgegaan, want in 3 weken van 50mg naar nul is te bezopen voor woorden.
ik weet niet of je de 'ashton manual' kent?
Benzodiazepines worden gewoon afgebouwd zoals de Ashton Manual. Dus die bouw ik hier af zoals ik dat ook ambulant doe. Indicatie voor opname is nu cannabis detox omdat het gewoon niet meer ging.
Professor C. Heather Ashton was een vrouw 🙂ik weet niet of je de 'ashton manual' kent?
wereldwijd al 10 talle jaren geprezen om vooral zijn afbouwschema
Ik heb dit zelf ook gedaan tijdens een opname onder begeleiding van een verslavingsarts. Ging goed, maar ik zou het niet aanraden zonder heel veel mitsen en maren. Dus verstandig dat je zelf de regie houdt @Raver. We kennen elkaar niet maar ik lees een beetje mee en ik vind het super dat je iets gaat doen met je cannabis verslaving. Veel succes met je opname!Er zitten hier 2 mensen voor benzodiazepines. Damn, van 50mg Diazepam naar 0 in 3 weken enzo. 🫣🫠
oeps...:P ik dacht altijd dat haar man was overleden, en dat zij zijn "spokes person" geworden was.Professor C. Heather Ashton was een vrouw 🙂
Mooie toevoeging.+ niet afgeweken van de voorgeschreven frequentie en dosering zou ik er aan willen toevoegen.
En ik zou dan ook niet werken met 'nemen indien nodig'. Je verslaving heeft gewoon keiharde grenzen nodig. Want je geeft hem een vingerkootje, en je wordt tot aan je tenen erin meegezogen![]()
Ik kan het me voorstellen. Worden jullie wel bezig gehouden? En zijn de andere deelnemers een beetje oke?
Is er in t weekend ook een programma?
Goed bezig man. Houd de moed er in. Het hielp mij in de kliniek wel om veel te praten met iemand die vertrouwd voelde.Dag 6 detox.
Vind het echt behoorlijk pittig. M'n emoties zijn kan ik het beste beschrijven als een rollercoaster.
Het ene moment ben ik redelijk vrolijk en gemotiveerd voor de toekomst. Het andere moment ben ik echt zo chagrijnig tot verbaal agressief aan toe. Meermaals is de spanning me te hoog opgelopen dat ik echt even een time-out moest nemen op m'n kamer. Die ruimte is er wel gelukkig.
Verder qua ontwenningsverschijnselen; voelt gewoon alsof ik onder hoge stress sta. Veel zweten, hoofdpijn achtig, minder eetlust, onrustig slapen met heftige dromen en veel craving. Nachtelijk zweet aanvallen; dus mezelf afdrogen is nodig snachts en dan ook meteen me lakens vervangen. Dramatisch voor me nachtrust ook.
Tot slot, gewoon erg vermoeid uiteraard.
Het is gelukkig allemaal niet zo heftig zoals andere mensen die hier aan het afkicken zijn, maar vooral gewoon vervelend. Eerste dagen kreeg ik Promethazine. Dat is nu gestopt.
Dit. En misschien hebben de behandelaars in de detox / kliniek hier ook wel ervaring mee. De uitspraak van de verzekering snijdt weinig hout. Zeker niet zonder meer accepteren @Raver@Raver , uiteraard is het proces niet heel fijn. MAAR, uiteindelijk boek je wel voortgang ! Eén of twee pasjes vooruit, dan misschien weer even pas op de plaats, maar je komt er !
Reden om nu te reageren: voor een verzekering is het een natuurlijke reactie om redenen te verzinnen voor het weigeren van een uitkering. Daarbij hebben ze niet zonder meer het laatste woord.
Advies inwinnen bij een rechtswinkel is echt de moeite waard !
En dan aarzel ik dit hardop te zeggen: schuldsanering is ook niet fijn. MAAR dat is wel een proces met een vastgestelde duur en daarna is het echt voorbij ! Met voor jou een nieuwe start !
Het kan ook zijn dat je weer opnieuw moet wennen aan de prikkels van de dag en dat je dat gewoonweg weer rustigaan moet opbouwen. Ik bedacht me dat zo'n manier van naar jezelf kijken jou meer zelfvertrouwen kan geven. Als iets waar je jezelf in kan "trainen" om het zo maar te zeggen.Als voorbeeld; gisteren even boodschappen gedaan. Mag inmiddels alleen naar buiten 2 uurtjes per dag. Raak dan zo overprikkeld dat ik meteen weer last krijg van derealisatie en dissociatie. Dat is dan zo'n klap in m'n gezicht. Denk je dat het weer de goede kant op gaat en dan word ik weer even met me neus op de realiteit gedrukt. Ik ben het echt helemaal spuugzat gewoon
Zet hem op, kerel! Clean zijn is heerlijk, ga ervoor!Sinds vanochtend ontslagen vanuit de detox.
Het was rollercoaster. Gehuild maar ook heel veel mooie mensen ontmoet en zeker gelachen.
Nu dus 15 dagen clean van cannabis en roken. Wel nog aan de nicotine zuigtabletten maar geen pleisters meer.
Ben echt ontzettend vermoeid nog. Liefst duik ik me bed in. Beetje wazig ook van de benzo afkick. Kan dat woord inmiddels niet meer horen. Vreselijk. Moet alles weer even rustig opbouwen qua prikkels etc. @Gemberthee Het klopt inderdaad als een bus hoor! Prikkels echt weer even aan wennen nu.
Vanavond naar de zelfhulpgroep. Volgende week allemaal gesprekken voor me schulden etc. Dus hé nu ga ik het gewoon dag voor dag bekijken.
In ieder geval clean nu. Even lief zijn voor mezelf nog deze week en dan zal ik toch weer langzaam aan de gang moeten qua werk.
Edit: Bij de verzekering hoef ik niet te rekenen op uitbetaling van geld voor arbeidsongeschiktheid. In de voorwaarden staat dat indien er sprake is van middelengebruik er geen uitbetaling kan worden gedaan. Verslaving valt dus niet onder het stukje ziek zijn. Ondanks dat daar psychische problematiek bij betrokken zijn. Erg schrijnend. Maar ik ga niet tegen een deur aan trappen die gesloten blijft. Zegt mij alleen genoeg dat er in NL nog een lange weg te gaan is als het gaat om psychische problematiek en verslaving. Jammer.
Zet hem op, kerel! Clean zijn is heerlijk, ga ervoor!
Ben je niet (deels) arbeidsongeschikt? Lijkt mij dat de staat je verzorgt. Totdat je weer beter bent en kunt gaan werken.
Iig goed bezig en zet 'm op!
Bijstandsuitkering oid. Je hebt wel met professionals gepraat toch? Die weten hoe je verder kan.