Terugval in benzo's, controleverlies.

De Zandman

DF-koning
Je bent er bijna!@Raver
Nog even op de tanden bijten en dan ben je helemaal vrij van die rotzooi!
Houd vol en alle sterkte toegewenst!

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik krijg ze niet overtuigd om het langzamer te doen. Mag wel een pauze dag inlassen maar goed. Wat maakt dat nog uit als het zo snel gaat. In mijn ogen niets meer.

Ik ga DF even laten voor wat het is. Updates als ik eruit ben.
Snap ik man. Sterkte!

Raver

Badass junkie
Poah kan het niet laten toch even een update eruit te gooien. Inmiddels op 2mg aangekomen. Vanavond nog 1mg en morgen ochtend en dan ben ik CLEAN.

Het is sinds vandaag begonnen. Kon het niet opbrengen bij het ontbijt en middageten te zijn. Enige wat kan is op bed in het donker liggen en op me ademhaling focussen.

Ik ben zo dankbaar dat het alleen het laatste stukje is. Maar gemakkelijk is het absoluut niet.

Sommige stafleden zijn zo ongelofelijk slecht hier. Ik reflecteer het natuurlijk constant op mezelf aangezien ik ook mensenwerk doe. Maar de termen die ik naar me hoofd geslingerd krijg is tenenkrommend. Als het aan hun zou liggen voel ik hier niets van weet je wel.

Maar goed ik ben assertief genoeg nu om gewoon me grens aan te geven. Het voelt iig wel veilig dat er in ieder geval altijd verpleging aanwezig is.

In vergelijking met begin dit jaar is dit gelukkig (nog) niet zo heftig. De verwachting is wel dat het nog erger gaat worden maar dat bekijk ik gewoon dag voor dag. Ik kan in ieder geval nu nog wel de rust vinden om dit hier te typen.

Er zitten hier nog 2 andere mensen hier die in recordtempo worden afgebouwd. Het is zo fijn om elkaar te begrijpen. Maar wat heb ik t met hun te doen; 20mg in 4 dagen. 5mg per dag. 🫨

Tot zover.

Raver.

De Zandman

DF-koning
5 mg per dag.....Dat is pittig te noemen!
Dat is bijna niet voor te stellen!
Ik vraag me af of dit wel te doen is.

Raver

Badass junkie
5 mg per dag.....Dat is pittig te noemen!
Dat is bijna niet voor te stellen!
Ik vraag me af of dit wel te doen is.

Dat is niet mijn schema gelukkig hoor! Ik kom van 5 naar 0 in 5 dagen.

Maar even als voorbeeld; zulke schema's worden gebruikt hier.

En telkens worden mijn klachten op m'n angst en paniekstoornis gegooid!

Heftig @Raver. Hopelijk kom je er zonder nog ondraaglijkere ontwenning dan je nu al hebt volledig van af. Sterkte gozer!

Dat zou prettig zijn!

_shikantaza

Badass junkie
Dat is niet mijn schema gelukkig hoor! Ik kom van 5 naar 0 in 5 dagen.

En telkens worden mijn klachten op m'n angst en paniekstoornis gegooid!

Dat zou prettig zijn!
Poe, dat is haast onmenselijk te noemen.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Als de detox akkoord gaat met terug op 5mg en dan een tragere afbouw (laten we zeggen max 1mg per week maar liever nog trager)
Jah helaas moet dat hier in nl veel sneller ivm hoge kosten. Daarom bouwen ze hier in detoxen veel sneller af.

5 4 3 2 1mg in 5 dagen. Bumpy ride is coming. 🫠

Laatste keer. Benzooi.
Ik had de laatste dagen vanaf 5 mg ook zo iets schema. Eerst vanaf 25 naar 5mg p/d in 5 a 7 dagen en toen in de ochtend 2mg, middag 1, avond 2. Toen 1, 1, 2 Toen 1,1,1. -- 1,0,1 -- 0,0,1 en toen clean! Dus zeg 2 weken van 25 naar 0mg waarbij de laatste 5 mg in de laatste 5 dagen zit. Mega snel dus.

Maar sprak mensen die per 5 mg moesten afbouwen naar nul. Anders moesten ze thuis het laatste stukje doen wat erg werd afgeraden en lage slagingskans heeft. Logisch aangezien met deze troep de laatste loodjes het zwaarst wegen. Zacht uitgedrukt.
Precies, het gaat hier veel sneller dan zoals in het ashton manual is beschreven. Heb het daarover ook met de verslavingsarts gehad. Hij gaf aan dat hij juist meer klachten krijgt bij trage afbouw dan met wat snellere. Soms moet je even de pleister er hard af trekken, kort gezegd. Maar dan wel in gecontroleerde omgeving natuurlijk.

Heel veel sterkte @Raver !! Ik weet zo ongeveer precies wat je mee maakt en ja ik kan je nog steeds zeggen. Het wordt beter!!!! Duurt laaaaaang maar nu na 4 maanden clean van benzo en opiaten (en de rest) kan ik nog steeds zeggen dat het per week en vooral per maand steeds beterder gaat :) .

Laatst bewerkt:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik ben zelf in een kliniek van 25 mg diazepam naar 0 gegaan in 5 dagen (dag 6 was de eerste dag clean). Ik heb één slapeloze nacht gehad maar verder is het goed gegaan. Geen ernstige ontwenningsverschijnselen ofzo. Dus ik heb geluk gehad.
Eerder een lot uit de loterij !
Hoe lang gebruikte je?

Raver

Badass junkie
Misschien een paracetamolletje vandaag en morgen? Sterkte!

Yes krijg ik al.

Kan je hun niet inlichten

Ja zeker doe ik ook hoor. Zit met momenten veel bij de verpleging omdat ik t gewoon niet zie zitten. Maar het is de enige weg. Gisteren eenmalig magnesium gekregen. Vandaag gaan ze bellen naar de arts of ik dat standaard mag krijgen.

Dat ontspant me lichaam wel een beetje.

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
Hoe gaat het, @Raver ? Nog steeds zulke spierspanning en? Helpt het om wat actie te ondernemen? Wandelen of zo? Of lukt dat niet?

Het gaat vandaag wel beter dan gisteren gelukkig. Spierspanning is wat gezakt; daardoor mijn stress en angst ook.

Zulke forse spierspanningen is voor mij ook weer nieuw. Daardoor raakte ik echt van slag en dacht ik echt HOE DAN.

Maar goed.

VANDAAG DAG 1 CLEAN VAN DE BENZO'S!

Zo ontzettend blij mee. Zo anders dan begin dit jaar. Nu ben ik er écht klaar mee. Geen achterdeurtjes meer.

Zeebats

Wijs gebruiker
Het gaat vandaag wel beter dan gisteren gelukkig. Spierspanning is wat gezakt; daardoor mijn stress en angst ook.

Zulke forse spierspanningen is voor mij ook weer nieuw. Daardoor raakte ik echt van slag en dacht ik echt HOE DAN.

Maar goed.

Zo ontzettend blij mee. Zo anders dan begin dit jaar. Nu ben ik er écht klaar mee. Geen achterdeurtjes meer.
Goed om te horen! Als ik nog een tip mag geven, probeer de komende jaren van alle gaba drugs af te blijven, ook alcohol.

Jazz35

Wijs gebruiker

Maar goed.

The only way is UP voor jou!!! ♥️ You did it! Ben je al klaar? Vast niet. Wordt het nog moeilijk? Ongetwijfeld. Maar je bent er! You made it! Mag je megatrots op zijn man!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Maar goed.

Gefeliciteerd!! Super prestatie!!

MR_CHIP

Badass junkie

Maar goed.

👊 :cheerpompom:

Yes, gefeliciteerd 🥳
Ook al was het heftig en zwaar en ging het heel snel afgelopen week, je hebt het wel geflikt💪👍😎

Zeebats

Wijs gebruiker
Ook goed om te horen dat je echt klaar bent met benzos. Ik ben al 10+ jaar clean, en heb echt een enorme afkeer gekregen tegen benzos. Na 10 jaar geheel onthouding gebruik ik nu af en toe weer wat, maar benzos komen er never nooit meer in. Mijn brein had jaren nodig om te herstellen.

Je gaat een moeilijke tijd tegemoet, maar elke dag zonder benzos zul je verbetering zien. Hopelijk heb je net zo'n afkeer gekregen tegen benzos als ik, dat helpt enorm in je proces

Raver

Badass junkie
Goed om te horen! Als ik nog een tip mag geven, probeer de komende jaren van alle gaba drugs af te blijven, ook alcohol.

Volledige absintentie is de way to go voor Raver. Ik heb weer lang genoeg geprobeerd.

Mijn GABA receptoren hebben echt een klappen gehad de afgelopen jaren met die hoge doseringen benzo's én het constante ontwennen ervan.

Gefeliciteerd!! Super prestatie!!

Thnx !!! Trots ben ik.

Yes, gefeliciteerd 🥳
Ook al was het heftig en zwaar en ging het heel snel afgelopen week, je hebt het wel geflikt💪👍😎

Precies!

The only way is UP voor jou!!! ♥️ You did it! Ben je al klaar? Vast niet. Wordt het nog moeilijk? Ongetwijfeld. Maar je bent er! You made it! Mag je megatrots op zijn man!

Ongetwijfeld. Ups en downs. Maar langzamerzeker.. Zullen de downs niet meer zo diep zijn als dat ze zijn geweest.

Kordie

DF-koning
et gaat vandaag wel beter dan gisteren gelukkig. Spierspanning is wat gezakt; daardoor mijn stress en angst ook.

Goed om te horen.
Sterk spul dat magnesium.
Moet je geloof ik wel de juiste versie nemen, anders krijgen je darmen training

ulke forse spierspanningen is voor mij ook weer nieuw. Daardoor raakte ik echt van slag en dacht ik echt HOE DAN.

Herkenbaar.
Ik heb altijd stijve spieren. Mede door het ex werk.
Maar de kunst is dan vaak om er niet aan te denken. Makkelijker gezegd dan gedaan idd.

ANDAAG DAG 1 CLEAN VAN DE BENZO'S!

Schouderklop Raver.
Jij bent fantatisch bezig.

Bovenaan