Terugval in benzo's, controleverlies.

Raver

Badass junkie
Welke fysieke vage klachten heb je momenteel? Zo klote voor je!! :kissingheart:
Maar wat goed dat je toch sterk blijft! Heel knap!

Koude rillingen, pijn in me lichaam, algehele malaise (ziek voelen), stijve spieren en druk op borst, rug en schouders. En dit verschilt per dag of moment. Soms zo erg dat ik gewoon echt even moet liggen en ontprikkelen.

Bloedtest bij de huisarts heeft niks uitgewezen. Soms wel verwarrend om al klachten te hebben. Komt t nu echt nog door benzo paws? En telkens kom ik tot de conclusie dat dit inderdaad zo is.

Jazz35

Wijs gebruiker
Pfoeh, dat klinkt écht pittig! Maar de aanhouder wint. En je hebt al zó veel stappen gezet. Jij gaat het moment écht beleven dat je los bent van deze paws!! ✨

Jazz35

Wijs gebruiker
Zo kut voor je, Ravertje. Zo oneerlijk ook, juist nu je VAN DE ZOOI AF BENT! 😘

Wel echt heeeeeeeeel fijn voor je dat het inmiddels iets beter met je gaat! Je hebt een lange adem moeten hebben zeg. Man man! 😬

Raver

Badass junkie
Wat ik nog even wilde delen is dat mijn emoties enorm versterkt zijn sinds een paar weken.

Daarmee bedoel ik; sneller emotioneel geraakt door bijvoorbeeld muziek, of als ik nadenk over bepaalde dingen, fysiek een soort irritant gevoel in m'n buik wat lijkt op euforie maar het is ook vervelend, en tot slot verhoogd libido. Echt een soort aghhh gevoel. 😂

Buiten dat ervaar ik voorlopig minimaal anxiety.

Herkenbaar heren en vrouwen?

Kordie

DF-koning
Bijna 3 maanden verder. Enorme stappen gemaakt

Wat goed van je.

Waar ik wel eens benieuwd naar ben:
Je hebt eerder intensief benzo's geslikt. Was er toen iets te zien in je bloed daar van (bij bv standaard bloedprikken)?
En zie je daar nu verschil in?

Vind ik wel een interessant weetje.
Want drugs en alcohol zie je sowieso goed en lang binnen reguliere testen (alhoewel ik over drugs ook twijfel).
Maar benzo's lijken zo gevaarlijk als je ze ook nog niet eens kan opsporen in bloed. Vooral de RC versies dan.
In de zin van: "geen stok achter de deur"

Helaas ga ik wel mijn huidige baan verliezen binnen de ggz vanwege te lang ziek geweest.

Jammer.
Maar in de zorg is denk ik altijd wel snel werk te vinden?

_shikantaza

Badass junkie
Wat ik nog even wilde delen is dat mijn emoties enorm versterkt zijn sinds een paar weken.

Daarmee bedoel ik; sneller emotioneel geraakt door bijvoorbeeld muziek, of als ik nadenk over bepaalde dingen, fysiek een soort irritant gevoel in m'n buik wat lijkt op euforie maar het is ook vervelend, en tot slot verhoogd libido. Echt een soort aghhh gevoel. 😂

Yup. Na lang onderdrukken komen ze weer terug die emoties. Het is wennen om weer te voelen, en het is wachten tot de balans weer is hersteld.

BrieMetDeBril

Badass junkie
sneller emotioneel geraakt door bijvoorbeeld muziek, of als ik nadenk over bepaalde dingen, fysiek een soort irritant gevoel in m'n buik wat lijkt op euforie maar het is ook vervelend, en tot slot verhoogd libido.
Ja heb dit ook. En ik ben niet eens schoon.
Vind het echt knap dat je al 3 maanden schoon bent en het lekker doorzet!
Zeker een voorbeeld als ik eerlijk ben.
Ja het is vallen en opstaan geweest maar je doel is al grotendeels bereikt, en je finale ga je echt wel halen!

De Zandman

DF-koning

Jazeker is dat wat je nu voelt, herkenbaar!
Met de benzo's innemen plaats je ahw een soort van filter, een demper op de binnenkomende prikkels, en op je emoties en gevoel.
Nu is dat filter weggenomen.
Dus komen alle prikkels en emoties keihard aan de oppervlakte, ,en binnen, kan zelfs af en toe teveel van het goede zijn.
Je lichaam en geest moeten weer in balans komen, daar is tijd voor nodig.
Het verdient aanbeveling om onnodige en teveel prikkels even een tijd zo mogelijk te voorkomen.
Over een tijdje ben je weer in balans!

Het komt goed @Raver! Houd vol met niets te nemen!
Jij kunt dit. Net zoals ik!

Raver

Badass junkie
Screenshot_20250211_231141_I Am Sober.jpg

Zo dankbaar hiervoor dames en heren. Het is eigenlijk vanaf het eerste moment dat ik ben gaan afbouwen begin 2023 een strijd geweest. Tot de laatste weken.

Vandaag 4 maanden geleden dat ik mijn laatste diazepam nam. 2mg tablet in de detox.

Het is echt nog niet makkelijk. Mijn brein en zenuwstelsel gaan nog lang nodig hebben om te herstellen ben ik bang. Maar het is in ieder geval voor het grootste gedeelte de laatste weken weet leefbaar.

En dat is toch wel het grootste geschenk van mijn 4 maanden vastberadenheid!!!

Raver

Badass junkie
Man wat een week heb ik gehad tot nu toe. Ik ga heel even dit topic gebruiken om alles van me af te schrijven.

Iedereen weet inmiddels wel dat ik niet vies ben van wiet en edibles. De laatste maanden lukt het me eigen verassend goed om dit te combineren met een ander leven. Dat gaat niet zonder slag of stoot voor een verslaafde zoals ik, maar zoals het voor deze week ging vind ik prima voor nu.

Deze week begon eigenlijk zoals alle andere en besloot ik maandag een edible te halen bij een coffeeshop in mijn woonplaats. Deze edibles eet ik wel vaker; maar het is altijd afwachten hoe ik erop ga reageren. Dan denken jullie misschien; waarom dan eten? Dat vraag ik me soms ook wel eens af, maar het antwoord is vrij simpel. Ik hou ervan om van de kaart te zijn, dat het dan een beetje tricky is maakt het alleen maar aantrekkelijker. Ik heb in het verleden wel eens een badtrip gehad door deze edibles en vage psychische gedachten. Maar niets heeft me kunnen voorbereiden op wat er is gebeurd deze week.

Maandag een edible; echt mega stoned. Een totaal andere ervaring dan een bongrip nemen. Het gevoel alsof het laced is met 1 of andere synthetische cannabionogwat bekruipt me wat maar kan dit gauw ook weer loslaten.

!HEFTIG!
Tot ik besloot om dinsdag, de dag erna weer een edible te halen. Geen idee waarom, had er behoefte aan en had er geld voor. Yolo. Alleen deze keer ben ik na 3 uur in een soort psychotische staat terecht gekomen. Waarom ik met fases geen controle meer had over mijn lichaam. Mijn spieren waren met fases super stijf en had met fases in verschillende gradaties het gevoel alsof lichaamsdelen gevoelloos werden. Deze gevoelens waren voor mij echt totaal nieuw en eigenlijk direct hierop begon ik het contact met de realiteit te verliezen. Ik heb meermaals 1-1-2 gebeld, huisartsenpost enzovoort, uiteindelijk uitgenodigd voor een consult in het ziekenhuis op de HAP.

Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen voelde ik me absoluut niet begrepen, had het gevoel alsof de artsen tegen mij waren, alsof de artsen voor de lol een misdiagnose stelde zoals ik zou sterven. Behoorlijk psychotische gedachten, dit zorgde ervoor dat ik behoorlijk hysterisch begon te raken en hierdoor een soort van flauw viel. Heel snel daarna werd ik wakker van een vreselijke pijn op mijn borst, het bleek de arts die met zijn knokkels op mijn borstbeen drukte als pijnprikkel. De arts vertelde me dat ik niet zo moest faken, ik was verschrikkelijk stoned en ik leed aan een paniekaanval was de conclusie. Na wat over en weer geruzie ben ik uiteindelijk door de beveiliging uit het ziekenhuis gezet.

Dit is een beetje wat ik me ervan kan herrineren. Ik heb nadat ik uit het ZH gezet was mijn naasten gebeld en die hebben mij opgehaald om 02:00 snachts. Ook hun vonnis was direct teveel wiet en paniekaanval. Ik begreep er niets van maar nadat ik de volgende ochtend bij zinnen kwam viel alles op zijn plek wat voor vreselijke nacht ik achter de rug had. Puur veroorzaakt door mijn verschrikkelijke verslavingsgedrag; de zucht naar meer brengt me eens in de zoveel tijd in zulke vreselijke situaties. Ben het echt ongelofelijk zat, dat mogen jullie best weten. Het volledige contact met familie is hierdoor nu ook verbroken. Bel maar als je je leven op orde hebt was het bericht toen ik wegging om naar huis te gaan.

Wat ik wel bizar vind is dat mijn borst nog steeds geel/blauw is van de 'pijnprikkel'. Ik als vpk ken absoluut deze pijnprikkel niet en leek me eerder alsof deze arts overspannen was ofzo. En het er echt even niet bij kon hebben dat er 1 of andere drugsaddict out ging in zijn nachtdienst. Maar ik kan me dus niet alles meer herrineren. Het zijn vage herrineringen en kan ze denk niet geheel vertrouwen.

Tot slot de edible; WTF. Waarom kreeg ik zulke bizarre fysieke reacties erop... Eng!

De Zandman

DF-koning
Heftig bro!
Maar:edibles zijn link.
Je weet nooit, wat er precies in zit....en dus kan je onaangename verrassingen krijgen.
Waarom uit het ziekenhuis gezet, was je lastig geworden of zo?
Vreemd....je bent gekomen voor hulp te kunnen krijgen, toch?
En dan zetten ze je buiten!
Idioten zijn het!

Raver

Badass junkie
Heftig bro!
Maar:edibles zijn link.
Je weet nooit, wat er precies in zit....en dus kan je onaangename verrassingen krijgen.
Waarom uit het ziekenhuis gezet, was je lastig geworden of zo?
Vreemd....je bent gekomen voor hulp te kunnen krijgen, toch?
En dan zetten ze je buiten!
Idioten zijn het!

Super link. Ik vermoed ook dat er dit keer iets anders in zat of meer dan verwacht.

De arts sommeerde mij de kamer te verlaten en ik wilde dat niet want ik zou anders doodgaan. Na een woordenwisseling vond de arts het wel genoeg en zo doende.

_shikantaza

Badass junkie
Man wat een week heb ik gehad tot nu toe. Ik ga heel even dit topic gebruiken om alles van me af te schrijven.

Iedereen weet inmiddels wel dat ik niet vies ben van wiet en edibles. De laatste maanden lukt het me eigen verassend goed om dit te combineren met een ander leven. Dat gaat niet zonder slag of stoot voor een verslaafde zoals ik, maar zoals het voor deze week ging vind ik prima voor nu.

Deze week begon eigenlijk zoals alle andere en besloot ik maandag een edible te halen bij een coffeeshop in mijn woonplaats. Deze edibles eet ik wel vaker; maar het is altijd afwachten hoe ik erop ga reageren. Dan denken jullie misschien; waarom dan eten? Dat vraag ik me soms ook wel eens af, maar het antwoord is vrij simpel. Ik hou ervan om van de kaart te zijn, dat het dan een beetje tricky is maakt het alleen maar aantrekkelijker. Ik heb in het verleden wel eens een badtrip gehad door deze edibles en vage psychische gedachten. Maar niets heeft me kunnen voorbereiden op wat er is gebeurd deze week.

Maandag een edible; echt mega stoned. Een totaal andere ervaring dan een bongrip nemen. Het gevoel alsof het laced is met 1 of andere synthetische cannabionogwat bekruipt me wat maar kan dit gauw ook weer loslaten.

!HEFTIG!
Tot ik besloot om dinsdag, de dag erna weer een edible te halen. Geen idee waarom, had er behoefte aan en had er geld voor. Yolo. Alleen deze keer ben ik na 3 uur in een soort psychotische staat terecht gekomen. Waarom ik met fases geen controle meer had over mijn lichaam. Mijn spieren waren met fases super stijf en had met fases in verschillende gradaties het gevoel alsof lichaamsdelen gevoelloos werden. Deze gevoelens waren voor mij echt totaal nieuw en eigenlijk direct hierop begon ik het contact met de realiteit te verliezen. Ik heb meermaals 1-1-2 gebeld, huisartsenpost enzovoort, uiteindelijk uitgenodigd voor een consult in het ziekenhuis op de HAP.

Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen voelde ik me absoluut niet begrepen, had het gevoel alsof de artsen tegen mij waren, alsof de artsen voor de lol een misdiagnose stelde zoals ik zou sterven. Behoorlijk psychotische gedachten, dit zorgde ervoor dat ik behoorlijk hysterisch begon te raken en hierdoor een soort van flauw viel. Heel snel daarna werd ik wakker van een vreselijke pijn op mijn borst, het bleek de arts die met zijn knokkels op mijn borstbeen drukte als pijnprikkel. De arts vertelde me dat ik niet zo moest faken, ik was verschrikkelijk stoned en ik leed aan een paniekaanval was de conclusie. Na wat over en weer geruzie ben ik uiteindelijk door de beveiliging uit het ziekenhuis gezet.

Dit is een beetje wat ik me ervan kan herrineren. Ik heb nadat ik uit het ZH gezet was mijn naasten gebeld en die hebben mij opgehaald om 02:00 snachts. Ook hun vonnis was direct teveel wiet en paniekaanval. Ik begreep er niets van maar nadat ik de volgende ochtend bij zinnen kwam viel alles op zijn plek wat voor vreselijke nacht ik achter de rug had. Puur veroorzaakt door mijn verschrikkelijke verslavingsgedrag; de zucht naar meer brengt me eens in de zoveel tijd in zulke vreselijke situaties. Ben het echt ongelofelijk zat, dat mogen jullie best weten. Het volledige contact met familie is hierdoor nu ook verbroken. Bel maar als je je leven op orde hebt was het bericht toen ik wegging om naar huis te gaan.

Wat ik wel bizar vind is dat mijn borst nog steeds geel/blauw is van de 'pijnprikkel'. Ik als vpk ken absoluut deze pijnprikkel niet en leek me eerder alsof deze arts overspannen was ofzo. En het er echt even niet bij kon hebben dat er 1 of andere drugsaddict out ging in zijn nachtdienst. Maar ik kan me dus niet alles meer herrineren. Het zijn vage herrineringen en kan ze denk niet geheel vertrouwen.

Tot slot de edible; WTF. Waarom kreeg ik zulke bizarre fysieke reacties erop... Eng!
Zie het als een les kerel. Laat het geen herhaling van je Benzo avontuur worden. 🥲

Relmuis

Wijs gebruiker
Super link. Ik vermoed ook dat er dit keer iets anders in zat of meer dan verwacht.

Een hoge dosis sativa?
De arts sommeerde mij de kamer te verlaten en ik wilde dat niet want ik zou anders doodgaan. Na een woordenwisseling vond de arts het wel genoeg en zo doende.

Dat lijkt me nou niet de manier.
Zodra je hoort; alleen cannabis, is het eerste dat je doet, iemand uit de klinische setting halen; gewoon even buiten een peuk roken en wat babbelen.
Dat is meestal al voldoende.
Zo kan je meestal redelijk snel inschatten of er een andere aanpak nodig is.
Diazepam, maar dat is in jouw geval geen optie denk ik.
Ook dan hou je iemand, heel informeel, maar goed in de gaten, wat drinken en eten totdat het weer verantwoord is om de persoon naar huis te sturen.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Tja, of er vervuiling in zat of niet. Ik ken het maar al te goed dat drugs op een gegeven moment tegen je gaan werken. Dat je lichaam er ineens totaal anders op reageert als voorheen. Ik heb ook hele rare reacties gehad op dezelfde batch van een drug.

Hopelijk helpt het je om in te zien dat wiet helemaal niet zo onschuldig is als we allemaal zo graag geloven. Stiekem is het best wel heftig spul. Al vond ik het voorheen ook 'maar' wiet.

Hoe was je reactie op gebruik na dinsdag?

Raver

Badass junkie
Tja, of er vervuiling in zat of niet. Ik ken het maar al te goed dat drugs op een gegeven moment tegen je gaan werken. Dat je lichaam er ineens totaal anders op reageert als voorheen. Ik heb ook hele rare reacties gehad op dezelfde batch van een drug.

Hopelijk helpt het je om in te zien dat wiet helemaal niet zo onschuldig is als we allemaal zo graag geloven. Stiekem is het best wel heftig spul. Al vond ik het voorheen ook 'maar' wiet.

Hoe was je reactie op gebruik na dinsdag?

Ja blijkbaar. Mega rare reactie , terwijl ik me ervoor gewoon 100% goed voelde. Daarom was ik denk zo angstig voor een vergiftiging oid.

Weet nog dat GHB tijdens mijn actieve gebruik ook anders ging werken. Dus nu achteraf kan ik het plaatsen.
Wiet is minder onschuldig dan het is ja.

Woensdag en donderdag eigenlijk niet heel veel wiet gerookt en merkte er ook op 1 of andere manier niet zoveel van. Tja heb wel t gevoel alsof het anders is dan eerst ja.

Relmuis

Wijs gebruiker
Die paranoïde gevoelens kwamen die plotseling opzetten of bouwde dat langzaam op?
Just curious.

Raver

Badass junkie
Hey allemaal..

Pffff, wat een afgelopen weken. Ups en downs, maar voornamelijk up.

Wat een enorme stappen heb ik toch gezet als ik kijk naar de afgelopen tijden. Super grote vooruitgang in de benzo gerelateerde klachten. Enige klachten die ik zeker weten aan PAWS kan linken is duizeligheidsklachten, pijnen, stoffig hoofd dus moeite met cognitieve taken en lage tolerantie voor stress.

Afgelopen 2 a 3 dagen is t gewoon weer mega kut ff.
Ik voel me met vlagen mega slecht, anxiety. Doodvermoeid, weinig eetlust, de vreselijke onrust 's ochtends, slecht slapen en ik kan nog steeds niet op woorden komen als ik wat last heb.
Het typerende malaise gevoel van de benzo ontwenning voel ik plots weer, en dat doet veel met me.

Want oh nee he? Het zal toch niet weer terug zijn? Of komt het door de Quetiapine afbouw? Of toch door het minderen met blowen? Mijn hoofd gaat maar door, gaat maar door. En daardoor creëer ik een soort angst voor wat er nog komen gaat.

Wtf is er met me aan de hand man. Ik weet t ff niet, enige wat ik wel weet is dat afschrijven soms kan helpen.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Als ik even mag mengen met mijn geval van 11 jaar lang symptoom bestrijding met benzo's en er nu geen spiegel meer heb van benzo's (ongeveer 1 maand)
Ik lijk wel manisch, ongecontroleerd denken en het lukt niet het juiste te doen.
Ik voel me in een kooi te zitten en kom er niet uit.
Elk moment kan het switchen en dit maakt het nog vervelender om dingen te kunnen oppakken en vast te houden als ik het begin.

Heb jij ook zulke dingen te voortduren?

Hier lijkt t namelijk ook wel op.
Ik voel me met vlagen mega slecht, anxiety. Doodvermoeid, weinig eetlust, de vreselijke onrust 's ochtends, slecht slapen en ik kan nog steeds niet op woorden komen als ik wat last heb.
Ik ben zelfs in 10 weken tijd 8kg kwijt, terwijl m'n BMI altijd goed was maar nu langzaamaan onder de BMI gaat komen.
Dit ook omdat ik ander voedsel ben gaan eten vermoed ik.

De emoties die me overkomen uiten zich ook op een kinderlijke manier, en zo werkt het ook in m'n hoofd.
Ik heb natuurlijk altijd niet aan emoties gewerkt, ook omdat m'n opvoeding en elke andere plek er niet over gesproken kon worden naar mijn inziens destijds en het werd wel gezien, maar niet op gehandeld.
Nu merk ik daar wel de nadelen van.
Emotie gezien denk ik 12 jaar te zijn (schaam me ervoor maar hier anoniem gelukkig)

Raver, de enige tips die ik je nu geven kan is blijf schrijven, vragen en doorzetten. Iedereen zal eruit komen en dus ook wij.
Het opnieuw leren omgaan met jezelf na zo lang symptoom bestrijding (door arts of niet) is best een opgave.
Ik besef dat ik tijd en erg veel moet laten om dit allemaal te kunnen doen.

_shikantaza

Badass junkie
Hey allemaal..

Wat een enorme stappen heb ik toch gezet als ik kijk naar de afgelopen tijden. Super grote vooruitgang in de benzo gerelateerde klachten. Enige klachten die ik zeker weten aan PAWS kan linken is duizeligheidsklachten, pijnen, stoffig hoofd dus moeite met cognitieve taken en lage tolerantie voor stress.

Het typerende malaise gevoel van de benzo ontwenning voel ik plots weer, en dat doet veel met me.

Want oh nee he? Het zal toch niet weer terug zijn? Of komt het door de Quetiapine afbouw? Of toch door het minderen met blowen? Mijn hoofd gaat maar door, gaat maar door. En daardoor creëer ik een soort angst voor wat er nog komen gaat.

Wtf is er met me aan de hand man. Ik weet t ff niet, enige wat ik wel weet is dat afschrijven soms kan helpen.
Balen man. Maar het gaat ook weer voorbij. Misschien handiger dat je 1 ding tegelijk afbouwt of mindert in plaats van en Quetiapine en Wiet tegelijk minder. Slow and steady wins the race.

De Zandman

DF-koning
Als ik even mag mengen met mijn geval van 11 jaar lang symptoom bestrijding met benzo's en er nu geen spiegel meer heb van benzo's (ongeveer 1 maand)
Ik lijk wel manisch, ongecontroleerd denken en het lukt niet het juiste te doen.
Elk moment kan het switchen en dit maakt het nog vervelender om dingen te kunnen oppakken en vast te houden als ik het begin.

Hier lijkt t namelijk ook wel op.

Ik ben zelfs in 10 weken tijd 8kg kwijt, terwijl m'n BMI altijd goed was maar nu langzaamaan onder de BMI gaat komen.
Dit ook omdat ik ander voedsel ben gaan eten vermoed ik.

De emoties die me overkomen uiten zich ook op een kinderlijke manier, en zo werkt het ook in m'n hoofd.
Ik heb natuurlijk altijd niet aan emoties gewerkt, ook omdat m'n opvoeding en elke andere plek er niet over gesproken kon worden naar mijn inziens destijds en het werd wel gezien, maar niet op gehandeld.
Emotie gezien denk ik 12 jaar te zijn (schaam me ervoor maar hier anoniem gelukkig)

Raver, de enige tips die ik je nu geven kan is blijf schrijven, vragen en doorzetten. Iedereen zal eruit komen en dus ook wij.
Het opnieuw leren omgaan met jezelf na zo lang symptoom bestrijding (door arts of niet) is best een opgave.
Toen ik na 6 weken uit de kliniek voor o.a. benzoverslaving stoppen kwam, was ik lichamelijk afgekickt.
De geestelijke ontwenning daarentegen duurde veel langer.
In totaal ruim een jaar.....
Die gewoonte doorbreken. Pfoei.
Laat jullie er niet door afschrikken, @Raver en anderen!
Mss gaat het bij jullie veel sneller!
Iets waar ik benieuwd naar ben

Raver

Badass junkie

Ten eerste, sterk dat je van de Clonazepam bent afgebouwd. Het is deels wel herkenbaar wat je beschrijft. Emoties gaan alle kanten op, dit kan gedurende de dag verschillen. Soms voelde ik me zó goed, energie voor 100 en had dan ook het idee dat ik door een manische periode ging. Toevallig dat jij dit dus ook herkend. Vermoedelijk heeft dit toch iets te maken met een bepaalde demping die weg is gevallen. Benzo's hebben zo'n enorme invloed op de stemming, maar vaak door de delusion of sobriety heb je dat niet eens door.

Zo zie je maar, opvoeding en hoe we als kind worden behandeld is bepalend voor ons latere bestaan. Daar is schematherapie ook deels op gebaseerd, zo heb ik vroeger nooit liefde of geborgenheid gekend. Maar vooral onzekerheid, huiselijk geweld en drugs. Het is goed dat je het inziet, wellicht kun je er later wat mee.

Het is super lastig inderdaad om met jezelf om te gaan na alle demping. Deste sterker dat we niet hervallen zijn in de benzos vandaag de dag.

Balen man. Maar het gaat ook weer voorbij. Misschien handiger dat je 1 ding tegelijk afbouwt of mindert in plaats van en Quetiapine en Wiet tegelijk minder. Slow and steady wins the race.

Mee eens, maar ik kon nu niet anders. Ik zit in bewindvoering en had door tja wat dingentjes wat extra geld de afgelopen weken. Zo doende kon ik ver boven mijn reguliere budget steeds wiet halen. Nu kan ik hooguit 3 a 4 gram per week roken, afgelopen weken was dat de standaard per dag. Dat is vanaf deze week weer anders, dus ik moest wel minderen met wiet.

De Quetiapine ben ik met een taperingstrip aan het afbouwen en dat stopt ook niet.

Raver

Badass junkie
Toen ik na 6 weken uit de kliniek voor o.a. benzoverslaving stoppen kwam, was ik lichamelijk afgekickt.
De geestelijke ontwenning daarentegen duurde veel langer.
In totaal ruim een jaar.....
Die gewoonte doorbreken. Pfoei.
Laat jullie er niet door afschrikken, @Raver en anderen!
Mss gaat het bij jullie veel sneller!
Iets waar ik benieuwd naar ben

Is ook zo Zandman. Ik raak soms te snel van slag door mindere dagen. Clean worden van benzo's is ontzettend zwaar, maar de periode daarna waarin het leven een rollercoaster is , is op een andere manier net zo zwaar. Ik zit nu in mijn 6e maand, en ben vanaf maand 4 echt vooruitgang gaan merken. Daarvoor waren de klachten in grotere mate soms sluimerend aanwezig maar meestal gewoon flink aanwezig.

Dit is ook mijn allereerste echte 'wave' nadat ik me eventjes genezen heb mogen voelen.

De Zandman

DF-koning
@Raver , jij hebt deze zware benzoverslaving perfect aangepakt, proficiat!
Wat je zegt klopt helemaal.
Een benzoverslaving doorbreken en ermee stoppen, is heel erg zwaar. Dat heb ik ook aan den lijve moeten ondervinden.
Ik ben op 1 uitglijdertje na, ak een hele tijd zonder en als ik het kan, dan kan jij dat ook!

Jazz35

Wijs gebruiker
Als je even voelt dat het 'minder' gaat, bedenk je dan maar weer even waar je vandaan komt! Je bent al zoooooo ver, al zo veel verder en gezonder dan waar je een tijd geleden begon. Ook deze laatste stapjes ga je nailen joh, écht!! Logisch dat je emoties nog wat lastig te reguleren zijn atm. Maar hé, je hébt ze in ieder geval weer. Koester ze, als het je lukt!! Het is ook een beetje het leven, omgaan met je eigen emoties. Ik herken het wel hoor. Levendige dromen en emoties, óók hier. De grilligheid is ook wel mooi toch ergens, na die dikke deken van benzo's? Of ben ik te optimistisch? 🤔😅

Sterkte @Raver !! ♥️☀️

merelkerel12

Belezen gebruiker
Hey allemaal..

Ik snap je zo goed, ik heb precies hetzelfde waar ik doorheen ga met de benzodiazepines afbouw. Het lijkt ook wel alsof die symptomen allemaal afwisselen en voorbij komen in verschillende frequenties. En dat doemdenken wordt dan alleen maar erger.
Maar hou vol, het wordt vast en hopelijk zeker beter <3

Raver

Badass junkie
ik heb precies hetzelfde waar ik doorheen ga met de benzodiazepines afbouw. Het lijkt ook wel alsof die symptomen allemaal afwisselen en voorbij komen in verschillende frequenties. En dat doemdenken wordt dan alleen maar erger.

Hey,

Sterkte, en uiteraard erg herkenbaar. Het gaat voorbij!!

Ik heb er zelden meer zo last van als dat ik hier terug lees. Laatst eventjes een paar dagen en dan is het overleven hoor. Dat is geen leven!

De Zandman

DF-koning
Als ervaringsdeskundige vwb benzo afbouwen kan ik zeggen tegen jullie, dat het gegarandeerd beter wordt!
Ik heb er enkele maanden over gedaan.
Ik bouwde 4 soorten benzo's af na jarenlang gebruik. Te weten seresta, temesta, normisol en valium.
Mij is het gelukt, op een kleine uitglijder van 5 dagen na.
En ik heb nu nergens meer last van.
Dat fijne gevoel krijgen jullie ook!
Er is alleen veel tijd voor nodig!
Zet hem op, lui!

Raver

Badass junkie
Wat kan het verloop soms grillig zijn! Bij het minste of geringste schiet ik weer terug in die miserie van de klachten.

Voel me echt weer zo ontzettend slecht.... Omdat ik dan weer teveel wiet gerookt hebt, plots ineens dan weer naar amper wiet ga én in de staart van de Quetiapine afbouw.

Ik voel me gewoon ziek door de spanning, maak me zo'n zorgen de heletijd over het welzijn. Ik eet al 3 dagen geen avondeten, slaap super slecht. Me zweet stinkt , zweethanden zo erg maar ondertussen doodmoe zijn ..!!!

En maar zorgen maken waarom ik me zo slecht voel ik kan het gewoon niet loslaten. Maar fuck het is ook "pas" 6 maanden geleden alle shit weetje..

Pff herkenbaar voor mensen zulke terugvallen!?

Jazz35

Wijs gebruiker
Lieve Raver, probeer je een beetje voor jezelf te blijven zorgen alsjeblieft? Beetje lief zijn voor jezelf hoor, dat verdien je. You know the drill. Gewoon eten maken voor jezelf, beetje gezond het liefst, gewoon je stappen zetten buiten. Lichaamsbeweging helpt écht. Misschien tóch wat dingen als meditatie proberen om de rust een beetje te hervinden..? Voelt zinloos, is het niet, echt niet. Jij gaat dit gewoon nailen! Je schrijft het zelf al, dit is het staartje. Je bent er bijna doorheen joh. Het komt wel goed met jou. Niet bij de pakken neer zitten. You can do this. Houd moed!!! ♥️😘

Jazz35

Wijs gebruiker
Jouw brein gaat er met je vandoor! Het is onwijs logisch dat je allemaal nare gedachten krijgt als je je fysiek ineens weer wankel voelt. Maar bedenk nog eens heel even waar je vandaan komt en welke ongelofelijke weg je al hebt afgelegd. Dit zijn de laatste stuiptrekkingen van die kloteziekte. Jij bent bijna beter, echt. Almost home. :heartsuit: Ik hoop dat je de zorgen een beetje uit je eigen koppie gepraat krijgt. Het is puur de combinatie: minder wiet ineens, bijna van je quetiapine af, een kleine opleving van ontwenningsverschijnselen en jouw brein dat geneigd is het negatieve te omarmen en doemscenario's te bedenken. Dat is kut, maar niet gevaarlijk. Jij bent sterker, echt!

Bovenaan