yo ik heb eerst dus de ghb gemaakt door gewoon de gbl lichtjes optewarmen en u naoh olossing er mondjes mate bijte voegen. hij werd warm tot 120graden....
maar luister wel ik heb hem daarna volledig terug uitgekookt omdat ik toch wel nog een chemisch geurtje had en het effect een beetje te opgefokt was naar mijn zin en ook door klacht van kamaraad ....
nu volledig uitgekookt(tot 130 graden ) en terug aangelengd (op een temperatuur van 40graden)
en dan terug laten afkoelen ph was 6.4 en was na het uikoken ook 6.7 bij eentemperatuur van 20 graden was hij heel lichtjes geel en imens stroperig bellen beweegden niet of amper en normaal als ik de g opslaagde in de dievries werd hij nooit volledig uitgekristaliseerd maar nu dus wel had eens getest op welke temperatuur en bleek bij 5 a 4 greden volledig uit te kristalliseren.... heb hem nu 2 maandne want ben nu niet ook de grootste pakker en is nog volledig in takt soms moet ik maar een dikke mes punt pakken van mijn ijsje en ben al lekker leip (ik weeg zo een 65 kg)
dus is niet meteen de methode maar gewoon door het uitkoken en terug aanlengen op iets hogere temperatuur dat ik zoveel heb opgelost gekregen en dat i zo zuiver is .
hopelijk heb je er iets aan grtz ( gbl was van groningen en naoh uit het kruidvat )....

spijtig dat ik hier net lees dat er geen ghb meer getest word heb wel nog zo een half litertje maar vond het toch leuk te weten en vond het veel veiliger op deze manier
GRTz SNELLAh