Teveel pillen???

Bij deze even het volgende:

sinds 2,5 jaar zoiets ben ik gaan experimenteren met XTC en speed. Ik ben inmiddels al 25, dus er (relatief) laat mee begonnen. :beer:

Nou ben ik gelukkig niet verslaafd, ik ben meer een gelegenheidsgebruiker en neem ong. 1x per 2 maanden XTC (soms zelfs maar 1x per 3 maanden). Zoals je kunt lezen, dus niks om me druk over te maken (lijkt me)... :grin:

Maarr....afgelopen zaterdag was er weer eens een grote houseparty waar ik heen ben geweest. Ik had die avond zat op "snoepgoed" bij me, en ben in totaal ong. 10,5 uur daar geweest, van negen uur zaterdagavond tot half 8 zondagmorgen. De pillen die ik bij me had, had ik de dag ervoor via een maat van me gekocht.

Ik pakte mn eerste pil die avond, voelde na een uur nog niet zo veel, maar heel klein beetje, toen weer 1 gepakt, toen wat rondlopen , springen, zitten, etc. Zo ging dat dus de HELE nacht door, ik ging n paar keer naar het toilet en zag aan me pupillen dat ik wel degelijk HARD aan het knallen was, maar ik voelde me niet extreem strak of raar ofzo! :openmouth: Qua bier drinken heb ik me gelukkig redelijk ingehouden, heb best veel fris en water gehad, omdat ik de indruk kreeg dat ik niet zatter werd, naarmate ik meer alcohol dronk (komt ook door de xtc lijkt me)

Toen het einde van de avond naderde besefte ik dat ik in totaal 10 pillen achterover had gekiept die nacht (ong. 1 per uur dus) :(

De dag erna (zondag) was ik best moe en brak en voelde ik me wazig. Afgelopen maandag moest ik werken en toen was ik eigenlijk alleen wat moe, en had kramp in me kuit en rug.

Op dit moment gaat het weer gelukkig, maar ik ben wel ERG van mezelf geschrokken !!! :openmouth: Kheb er nu ook best spijt van dat ik er ZO veel genomen heb, voor hetzelfde geldt waren het NET te sterke pillen en was ik knockout of doodgegaan aan een overdosis....???? :openmouth:

Nou ja, hoe dan ook, ik wou gewoon even mn verhaal kwijt hier en wil ff zeggen dat als je XTC gebruikt en je maar heel weinig voelt en dat zo de hele avond blijft, je beter kunt stoppen met pillen nemen en gewoon een biertje kunt drinken (en goed blijven eten natuurlijk). :rolleyes:

Gelukkig is het niks ernstigs voor mij, maar het heeft wel mn ogen geopend, ik zal voortaan TIEN keer beter opletten! (en ja, kga zowiezo die maat van me eens aan de tand voelen hierover! ) :sunglasses:

Groeten and have fun!!! :mrgreen:

Ellesdee

Badass junkie
Ik heb dat 2 jaar geleden een keer op koninginnedag gehad...
bij mij werkten ze ook niet echt voor mijn gevoel...
heb toen in totaal 7pillen gebruik en 1 mdma capsule...
die mdmacapsule deed wel zn werk... :grin:

alleen de dag erna voelde ik me echt heel erg klote...

ben toen naar de dokter gegaan, bloed laten prikken...

en toen bleek ik bloedarmoede te hebben :confused:

Marklar

Belezen gebruiker
Ik begrijp heel goed dat dit kan gebeuren. Had mij denk ik ook wel kunnen overkomen. Vooral als je in het begin niet zoveel denkt te voelen, blijf je ze er in tikken om het effect te krijgen dat je wilt. Ik denk dat je pillen niet heel sterk waren en dat je waarschijnlijk net onder de "uit je pan" grens kwam ofzo. Voelt je wel relaxed maar niet echt aan het spacen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat zodra je een bepaald niveau bereikt in je eerste dosis kom je er niet meer boven met nadosering.

Dus als dit je eerste dosis is:

Kom je niet meer boven die "peak" ook al is die maar de helft van wat je gewend bent. Maar ik kan niet met zekerheid zeggen of dit echt zo is.

Goanaut

Bewuste gebruiker
Volgens mij is dat inderdaad zo.. want ik heb ook al twee keer geprobeerd vrij hard te gaan, maar bouwde het rustig op want ik ben wel verstandig. Maar door dat rustige opbouwen kon ik zowat mdma erin blijven mikken. :P Volgende keer toch maar weer 'n iets grotere begindosis (maar nog altijd niet enorm veel uiteraard).

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Marklar zei:
Ik begrijp heel goed dat dit kan gebeuren. Had mij denk ik ook wel kunnen overkomen. Vooral als je in het begin niet zoveel denkt te voelen, blijf je ze er in tikken om het effect te krijgen dat je wilt. Ik denk dat je pillen niet heel sterk waren en dat je waarschijnlijk net onder de "uit je pan" grens kwam ofzo. Voelt je wel relaxed maar niet echt aan het spacen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat zodra je een bepaald niveau bereikt in je eerste dosis kom je er niet meer boven met nadosering.

Dus als dit je eerste dosis is:

Kom je niet meer boven die "peak" ook al is die maar de helft van wat je gewend bent. Maar ik kan niet met zekerheid zeggen of dit echt zo is.

Dat zou eens heel goed kunnen, dat verklaart misschien ook waarom ik vroeger helemaal uit mijn dak ging van 5 pillen en dan de volgende keer (zelfde batch pillen) er wel eens 12 naar binnen kon kieperen zonder echt compleet strak te staan.

Zou dit ook andere redenen kunnen hebben?

Freezing

Bewuste gebruiker
was het toevallig op raving nightmare? :P

OT: dit is idd wel veel, heb er zelf maar 2 gehad afgelope zaterdag en stond flink strak

Freezing zei:
was het toevallig op raving nightmare? :P

OT: dit is idd wel veel, heb er zelf maar 2 gehad afgelope zaterdag en stond flink strak

Yup! Raving in Germany! Was een erggg dikke line-up en locatie hoor!

Bedankt voor jullie commentaren allemaal! :P :grin:

Cheers!!! Cya!

Jeller

Badass junkie
mss waren het gewoon extreem slechte pillen?

als het pillen van 25-30 mg zijn dan had je uiteindelijk niet echt veel binnen en zou je niet zo'n ferme inslag krijgen

matthijs

Badass junkie
Sowieso... als je er van geschrokken bent zul je het niet nog eens doen lijkt me. Zo'n foutje maken meer mensen en je bent er gelukkig zonder kleerscheuren van af gekomen. :)

xtaz

Wijs gebruiker
Ik heb eens 10 pillen genomen toen ik 16 was. Ik voelde me zo 'dom' op een gegeven ogenblik.. Ken je Efexor? Antidepressiva? Ik heb er toevallig eergisteren 16 genomen, en ik moet toegeven dat het gevoel om te bewegen redelijk groot is, je zou het kunnen beschrijven als een middelmatig xtazgevoel. Je mag zelf uitrekenen hoeveel 16 x 150mg is, maar dat heb ik dus genomen. Normale dosis voor mij is 150mg. Ooit eens 15.5 slaappillen genomen voor de 'flash', ik ben toen nog gaan smoren in het park en mensen leren kennen. Ik voelde me hemels. Gisteren dan nog 16 pillen genomen, beetje van alles door elkaar. Heb er niet zo veel van gevoel. Ik wil zeker niet stoefen ofzo, maar ik denk dat ik een stuk of 8 xtaz nodig heb om nog eens te flashen. In de tijd dat ik nog met men ex was nam ik valium om me beter te voelen.. En bromazepam ook.. I mean.. Neen, ik ben er niet trots op, maar het is wel wat, quasi imuun zijn voor pillen. ik had zelf eens een doosje van 30 inslapers op één nacht genomen. Muziek op, en de hele nacht en ochtend doorgaan. Zalig gewoon. Ik ga maar weer eens naar de dokter denk ik, om Bromazepam te krijgen. :smoke:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
xtaz zei:
Ik heb eens 10 pillen genomen toen ik 16 was. Ik voelde me zo 'dom' op een gegeven ogenblik.. Ken je Efexor? Antidepressiva? Ik heb er toevallig eergisteren 16 genomen, en ik moet toegeven dat het gevoel om te bewegen redelijk groot is, je zou het kunnen beschrijven als een middelmatig xtazgevoel. Je mag zelf uitrekenen hoeveel 16 x 150mg is, maar dat heb ik dus genomen. Normale dosis voor mij is 150mg. Ooit eens 15.5 slaappillen genomen voor de 'flash', ik ben toen nog gaan smoren in het park en mensen leren kennen. Ik voelde me hemels. Gisteren dan nog 16 pillen genomen, beetje van alles door elkaar. Heb er niet zo veel van gevoel. Ik wil zeker niet stoefen ofzo, maar ik denk dat ik een stuk of 8 xtaz nodig heb om nog eens te flashen. In de tijd dat ik nog met men ex was nam ik valium om me beter te voelen.. En bromazepam ook.. I mean.. Neen, ik ben er niet trots op, maar het is wel wat, quasi imuun zijn voor pillen. ik had zelf eens een doosje van 30 inslapers op één nacht genomen. Muziek op, en de hele nacht en ochtend doorgaan. Zalig gewoon. Ik ga maar weer eens naar de dokter denk ik, om Bromazepam te krijgen. :smoke:

Meeste AD's hebben toch pas effect na 2á3 weken? Ben benieuwd hoe je dan voetl als je er 16 gegooit hebt :openmouth:

El Retro

Wijs gebruiker
xtaz zei:

0 toegevoegde waarde. Die hoeveelheden kloppen dus voor geen meter he. Hoe kan je nu nondegodver 15.5 slaappillen nemen??? En je bent er niet trots op zeg je, waarom beschrijf je het hier dan in geuren en kleuren. Hmhmhmh.

Bal0n

Badass junkie
xtaz zei:

mislukt kind..

Marklar

Belezen gebruiker
Waarom moet zo'n topic nou weer verneukt worden? Kinderachtige gezeik.. xtaz: maak een "kijk mij" topic ofzo

Ik vraag me namelijk echt af of meer mensen dit soort ervaring hebben of meer informatie hebben over die eerste piek dosis.

Marklar zei:
Waarom moet zo'n topic nou weer verneukt worden? Kinderachtige gezeik.. xtaz: maak een "kijk mij" topic ofzo

Ik vraag me namelijk echt af of meer mensen dit soort ervaring hebben of meer informatie hebben over die eerste piek dosis.

Inderdaad! Marklar jij bent tenminste wel iemand die "normaal" kan reageren met een goed onderbouwd antwoord en een interessante nieuwe vraag (die piek-dosis)! :grin: xtaz jij wil blijkbaar alleen aandacht!??? :wave:

ADMIN: sluit dit topic maar aub!!! Dan kan Marklar eventueel een nieuw Topic plaatsen, over die Piek-dosis! Vind het wel een goede namelijk! :P

Greetzzz

zommes

Badass junkie
Erg kinderachtig, 'mislukt kind' was wel de beste benaming bij deze zielige vertoning. Bovendien is dit het xtc forum, dus je kan je zeemansverhaaltjes over pillen 'voor de flash' nemen niet legitimeren.

Maar het topic sluiten lijkt me niet nodig, pas het zonodig aan, nu hebben we ook een voorbeeldje van hoe het niet moet.

psychonaut'86

Bewuste gebruiker
Kan het niet zijn dat er speed in je pillen zat, waardoor je wel erg springerig was en grote pupillen had maar dus niet heel erg een love gevoel had? Ik herken een xtc gevoel meteen als het er is... maar speed, ja je voelt je lekker maar het is zeker geen xtc gevoel.

Ook heb ik bij speed telkens de drang om bij te pakken (ik doe dit niet altijd maar de drang naar meer meer meer is er wel vaak :openmouth: jammer genoeg.) Je kunt niet tevreden zijn met het gevoel wat er op dat moment is en dat heb ik wel bij xtc. Ik gebruik ook om de 3 maanden xtc en het geeft me een veel bevredigender gevoel als speed.

Misschien was dit het en anders zou ik het ook niet weten.

Greetz :wave:

nutsss

Wijs gebruiker
Ik wil het in deze voor XTAZ opnemen.

Het topic is 'teveel pillen' en XTAZ reageert door aan te geven dat hij door langdurig en overmatig gebruik van slaappillen en dergelijke blijkbaar hoge tolerantie heeft en het zwaar misbruikt voor 'flashes' en dergelijke. Dan vraagt hij zich af of nu ook XTC weinig effect zal hebben.

Ik heb geen reden om aan te nemen dat XTAZ staat te liegen hier. Nou vooruit laat ie het een beetje aandikken voor de show. Nou en?

Om dan iemand voor MISLUKT KIND uit te maken vindt ik heel erg ongepast. En als de moderator er nog eens een schepje bovenop doet door hem volledig af te zeiken dan is er iets goed mis hier.

Ik krijg ineens veel begrip voor de beslissing van DERANGED om dood te gaan.

Grande

Experimenterende gebruiker
het was volledig in xtaz' recht om iets te zeggen over zijn pil gebruik, het was wel degelijk on-topic, het topic was toch.. "teveel pillen" ? nou dan. zoals jij loopt te patse met je 10 pille en er niet trots op bent, vind ik dat xtaz best iets mag zeggen over zijn eigen pillen misbruik. het ging hier immers over teveel pillen en de tolerantiegrens... :wave:

cadou

Belezen gebruiker
Ik ken deze ervaring mar al te goed. vb.: afgelopen zaterdagmiddag heb ik samen met een vriend 5 pilletjes gehaald, allebei 1,5 geslikt, ging daarna lekker , niet superhard, maar precies goed, daarna bijgeslikt tijdens de top, zelfde effect nog een paar uur. Toen waren de pilletjes op. Toch besloten om bij te halen omdat we s'middags al begonnen waren en het was nu zo'n 9 uur sávonds, en das wel vroeg om zonder pillen te zitten. Nu ging dat bijhalen niet helemaal volgens plan en het duurde vervolgens nog 2,5 uur voordat we weer 9 nieuwe pilletjes hadden. De piek was inmiddels voorbij. Nou zijn alle 9 pillen opgegaan en geen van tweeen is nog leip geweest die nacht, alleen extreem wakker. Het waren dezelfde pillen, zelfde dealer! Zonde van die 9 pillen, hadden we beter de volgende dag kunnen gebruiken, dan hadden ze beter gewerkt. Dit is mij vroeger vaker overkomen. Normaal sla ik ook meer van te voren in, om dit soort drama's te voorkomen, maar ja, 2'5 pil smaakt toch naar meer als het nog vroeg is, maar dom, dom, dom. Mijn advies: nooit bijslikken na de piek. Is weggegooid geld, de volgende dag heb je er geheid meer plezier van. Zoals ook ik nu weer opnieuw achter ben gekomen :cry:

nicole1973

Belezen gebruiker
ik denk dat dat per persoon zo verschillend is...vorig jaar begonnen met x vanaf juni bijna ieder weekend wel 1 pilletje.. op gegeven moment werden dat er meer per avond max 3...werkt iedere x hetzelfde... afgelopen weekend 3 dagen achter elkaar zo wap als een konijn geweest ( had drukke en mega stressige periode achter de rug en wilde gewoon even relaxen in die 3 dagen iets van 10 pillen geslikt.. bleef even hard gaan ( je merkt wel dat je sneller bij pakt) heb eigenlijk nu nergens echt last van .. beetje moe natuurlijk veel te weinig geslapen maar geen dip of zo .. alleen vreselijke nachtmerries waarin je alles intens meemaakt en het idee hebt dat je er ook werkelijk bent maar je kan niet bewegen of wakker worden terwijl je het gevoel hebt wakker te zijn ( staat in een ander topic meer over ) dat is echt vreselijk .. dus vind ik ook een zeer nadelige na effect,.. voorlopig ff niks iig....

Bovenaan