Teveel van het goede..??

Hey ik ben nu 19 jaar..
met blowen ben ik rond mijn 15e tot mijn 18e flink bezig geweest..
vooral rond mijn 17e jaar zeker weten elke dag kreeg er niet genoeg van :P
maar merk dat wanneer ik nu nog wel eens meeblow met andere vrienden het effect toch anders is.
-Voel me eerder opgelaten en gespannen dan relaxed en ontspannen.
-klap een beetje dicht/ vind het moeilijk naar personen te luisteren en gesprekken met ze te voeren.
-Ga veel nadenken over hoe mensen mij zien en ervaren als vriend.
en tot slot de laatste heb ik toe heb ik af en toe een paranoïa gevoel.
vooral dat laatste jaagt me redelijk angst aan, heb wel verhalen gehoord over mensen die serieus psychische problemen hebben gekregen door het blowen.
Zijn er mensen die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt of enigzins zich erkennen in de tekst ??
Ben hier best nieuwsgierig naar aangezien ik dit soort dinge niet ga delen met mense waar ik wel eens een stickie mee rook
En zijn er mischien tips die jullie hebben??

Northawke

Wijs gebruiker
Tja, bij sommige mensen kan het op den duur verkeerd vallen. Ik heb vrienden die jaren geblowd hebben, maar nu nog geen trekje kunnen nemen zonder zich echt heel slecht te voelen. Dus die blowen gewoon niet meer.

exact

Belezen gebruiker
sinds ik wiet rook, merk ik dat ik op mentaal gebied veel volwassener ben geworden, maar dit ervaar ik niet als prettig omdat ik nooit eens over alledaagse dingen denk en ik word er gek van. ik heb ook soms gehad dat ik paranoia werd, het werd erg 'druk' in mijn hoofd, meestal omdat ik bezig was met belangrijke dingen en ik erg bang was dat ik het zou gaan verneuken..

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
Ik herken me voor 100% in wat je zegt! Vaak beeld ik me de raarste dinge in wanneer ik geblowed heb.. Soms echt para shit=/ Achja het hoort er een beetje bij denk ik

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
Kan idd gebeuren.
Ik heb dit ook soms, zo druk in het hoofd worde enz,
maar dan eerder door x.
Een rustige wandeling voor bezinning helpt hier soms wel tegen :mrgreen:

:wave:

Larz

Belezen gebruiker
ik kan er ook van meespreken. (rare para gedachten, onrustig worden zonder enige of serieuze aanleiding, niet goed gespekken kunnen volgen, vooral als ze je niet intresseren, ...)
maar ik merk dat de omgeving, zoals bij lsd, een redelijke invloed heeft op je buzz .
ben ik bij mensen die ik echt vertrouw, dan voel ik me meestal euforisch en relaxed. ben ik bij vage kennisen stoned, of blowers die ik niet echt leuk vind of soms alleen, dan voel ik me kut.
maak je dus geen zorgen, blow wat minder alleen en alleen bij heel goede vrienden waar de sfeer top is en je zal er geen last meer van hebben.

Detroit303

Bewuste gebruiker
Ik kan me volledig inleven in TS z'n gevoelens. Heb het ook vaak wanneer ik rook in een niet zo leuke setting met mensen die je niet goed kent, dat je je niet op je gemak voelt. Je vraagt je af hoe ze over je denken enz. Kan soms echt wel para worden, daarom rook ik enkel wiet als ik op m'n gemak ben, bij vrienden. Lekker in de zetel.

teebo

Bewuste gebruiker
ik herken mij er ook volledig in.
de eerste twee jaar heb ik mij dankzij wiet zeer goed kunnen ontwikkelen. daarna begon dit slechter te gaan tot ik aan het punt kwam waar jij nu zit. ik had daar ook in het dagelijkse leven meer en meer last van.

kheb dan maar besloten er een onbepaalde tijd mee ta kappen. Dit stoppen was uiteindelijk niet zo heel moeilijk aangezien ik goede motivatie had, ik genoot er toch niet meer van. uiteindelijk is dat drie maand geworden en ben ik in die korte tijd weer normaal geworden, ik ben hierover echt opgelucht. Nu blow ik weer zonder echte regelmaat (al is het moeilijk om niet ineens keihard te hervallen)

stoppen met blowen was gemakkelijk door te beginnen roken (benieuwd waar dit naartoe zal leiden) en me in drank te smijten.

-Voel me eerder opgelaten en gespannen dan relaxed en ontspannen.
-klap een beetje dicht/ vind het moeilijk naar personen te luisteren en gesprekken met ze te voeren.
-Ga veel nadenken over hoe mensen mij zien en ervaren als vriend.
deze symptonen zijn trouwens echt nagel op de kop

Ookee nou doet me goed om te weten dat ik niet de enigste ben met die hier last van heb
Vooral omdat ik me afvroeg of andere mense hier wellis last van hadde.
maar inderdaad doet het ook ter zake of de mense waarmee ik blow mijn type mensen zijn.
Vroeg overigens nooit last van gehad toen rookte k met een hele groep met vaak irritante figuren dertussen maar werd daar niet echt door beinvloed
Groete :wave:

Bovenaan