• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

THC: de verklaring van de oneindigheid benaderen

snabbel

Newbie
Heel vaak als ik wiet heb gerookt maak ik iets heel raars mee. Op een gegeven moment ben ik aan het nadenken en kan ik hier niet mee stoppen, het is een heel raars en heb het nog nooit goed aan iemand kunnen uitleggen. Maar ik ga het hier posten in de hoop dat iemand het hier herkent en/of begrijpt.

Ik zie iets in mijn omgeving gebeuren, gewoon iets alledaags maar dit zet een gedachtestroom in aanraking. Ik geef hier een verklaring voor. Die verklaring verklaar ik dan weer. Deze weer. Dan denk ik dat deze verklaring oneindig zal duren en dat het nooit uitgelegd kan worden. Deze gedachte doet mij weer denken aan het oneindige. Ik besef dan dat alles oneindig is en dat je altijd steeds dichter bij het einde zal komen maar het nooit zal aanraken. Dit associeer ik dan met iets, bijvoorbeeld met wiskunde; een asymptoot. (Dit is een lijn die steeds dichter bij een bepaald punt komt maar hem nooit zal raken). Die gedachte doet me dan weer denken aan het heelal en dat deze ook oneindig is. Dan besef ik dat nooit iemand oneindigheid zal kunnen verklaren omdat de verklaring oneindig is. Dan zie ik het voor als een soort boom met allemaal vertakkingen die allemaal steeds kleinere vertakkingen hebben enz. enz. Dan zie ik iemand voor me die dit probeert uit te leggen, bijvoorbeeld een leraar aan zijn klas. Dit is dan in mijn denkpatroon een niveau hoger, zoals ik het ervaar. Zodra ik deze niveaus dan besef ga ik hier weer over nadenken. Ik besef dan dat er altijd een niveau hoger zal zijn bijvoorbeeld dat er altijd een groter systeem zal zijn dan de aarde. Dan denk ik bijvoorbeeld ana het filmpje de powers of ten (dit is een filmpje die bij 1 bij 1 meter begint en dan uitzoom het heelal). Dan besef ik me weer dat ik bezig ben met het oneindige te verklaren en begint deze gedachtestroom weer helemaal opnieuw, maar dan misschien op een andere manier. Als ik dit dan heb beseft dan denk ik weer dat de gedachtestroom voor altijd door zal gaan voor ik een conclusie kan leggen wat ook weer nieuwe gedachtes opwek. En opeengegeven moment stopt hij.

Ik heb nou proberen uit te leggen hoe het in zijn werk gaat, maar nog steeds kan niet helemaal de juiste woorden vinden voor hoe mijn hersenen dan werken. Ik hoop het toch redelijk te hebben kunnen uitleggen. Als je dat het geval is begrijp je waarschijnlijk ook dat het bijna niet uit te leggen is omdat ik ik ooit ergens moet stoppen, en dan is het nog steeds niet klaar. Het is allemaal maar heel vaag.

Herkent iemand diet, of begrijpt iemand dit? Ik zou graag willen weten of andere mensen dit ook wel eens ervaren.

Groetjes, Sophie

Fidge

Bewuste gebruiker
Tja, van sommige drugs kan een mens nogal filosofisch worden :wink:

Aan alles komt een eind. Maar wat is er na dat eind dan?? Niemand zal het ooit weten en er is ook geen oplossing voor de vraag. Ik zag laatst een wetenschapper op TV beweren dat heelal eindig is en dat er verder niets is, punt uit. Maar niets is toch ook iets. Ieder antwoord levert weer nieuwe vragen op. Oneindigheid zullen we wel nooit begrijpen, misschien beter om dit gewoon te accepteren ipv te proberen te begrijpen. .

Dan kun je er nog tijd en meerdere dimensies bij halen, of proberen te denken op andere nivo's. Een ring is oneindig zeggen ze dan. Ja, als je in twee dimensies denkt. Kijk je anders naar die ring, zie je een bovenkant en onderkant, een binnen en buitenkant, dus niet oneindig.

Hoe dan ook erg vaag maar leuk om over na te denken....

snabbel

Newbie
Ka maar wat nou het probleem is; ik kan het als ik stoned en ik ben eenmaal begonnen met deze gedachtenstroom kan ik het niet meer controleren. Ik MOET erover nadenken en kan er niet zomaar mee stoppen als ik dat wil. Soms is het leuk maar soms is het vervelend.

Fidge

Bewuste gebruiker
Ik heb het idee dat daar helemaal niets aan te doen is, het is een eigenschap van thc, ongeremt denken. Dat wat je zegt over het idee van een boom vind ik erg herkenbaar al die takken als gedachtes, die je dan ook nog allemaal na gaat lopen. Juist omdat er geen antwoorden zijn gaan je hersens denk ik nog harder hun best doen, denk ik. Probeer je ergens anders op te concentreren (haha werkt toch niet als je echt stoned bent). Misschien dat meer of minder wiet het doet voor je of een anders soort . Niet dat ik het verschil merk, stoned is voor mij stoned. Ook schijnt het te kunnen uitmaken of je een pijpje rookt of een joint. (bong, waterpijp, whatever)

joories

Newbie
Ik herken dit heel erg, het helaal heeft mij altijd al gefaciliteerd maar als ik stoned ben wordt dat alleen maar erger. Ik hoor van mensen dat ze van wiet lui en duf worden, maar ik word meestal extreem filosofisch van en mijn gedachten gaan dan heel snel en allemaal door elkaar heen. Denken over het ontstaan van het leven en de stupidity van de mensheid is ook erg boeiend als je stoned bent. Fijn om te horen dat er meer mensen dit soort ervaringen hebben.

cheiron

Bewuste gebruiker
The hall of mirrors :)
Daar kun je beter niet denken, maar enkel zijn

Ik ken het op wiet, maar ook op paddo's/LSD/ayahuasca.

Als ik daar ga denken, kom ik in eindeloze loops terecht. Zoiets als twee spiegels tegenover elkaar zetten en dan het einde willen zien...

Op ayahuasca kan ik die plek zien, licht weerspiegelt eindeloos, gedachtes ook. Als je over gaat naar gewaarzijn (sensaties, visuals, vibratie, dat soort dingen) is de plek in mijn beleving beter op waarde te schatten. Van gedachtes in eindeloze loops wordt ik gek :wink:

Bontkikker

Experimenterende gebruiker
Het is beter er tevreden mee te worden dat je de antwoorden niet weet en waarschijnlijk nooit zult krijgen. Niemand heeft die antwoorden en of je ze bij je dood eventueel krijgt merk je dan wel (of niet :) ). De dingen zijn zoals ze moeten zijn. :hearteyes:

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Wel herkenbaar ja, maar ik heb het juist als ik nuchter ben. Van blowen gaat mn hoofd juist op stil, en stoppen alle verklaringen en conclusies.

klinkt misschien wat onprofessioneel uitgelegd, maar thc doet mensen denken..
wanneer ik weed rook denk ik ook aan vanalles, zelfs wanneer mensen vollop aan het praten zijn zit ik met mijn gedachten op andere plaatsen, aan het oneindige heb ik al veel zitten denken, dan zeg ik altijd interessante dingen tegen mensen, die zij als domme dingen beschouwen zoals:
als je goed nadenkt, is de wereld toch groot.. of nog dingen zoals: stel je voor als je er niet meer bent, hoe dat zal zijn..
op al van die rare dingen zit ik dan soms te denken..
ik zeg wel soms, want het is ook te zien welke soort ik rook, ik heb dat wel graag, vooral wanneer ik op het gemak bij een vriend zit, samen wat roken, samen relaxed muziek luisteren of film kijken (als ik er tenminste geconcentreerd blijf naar kijken)

weed is niet slecht, dit denken is meer dan normaal...
weed doet je denken aan dingen waar je in nuchtere toestand nooit zou aan denken..

damn, door dit forum krijg ik zin om te blowen..
-peace- :stoned:

snabbel

Newbie
Hightimesz zei:
dan zeg ik altijd interessante dingen tegen mensen, die zij als domme dingen beschouwen zoals:
als je goed nadenkt, is de wereld toch groot.. of nog dingen zoals: stel je voor als je er niet meer bent, hoe dat zal zijn..

Dat vind ik altijd zo vervelend. Dan besef je iets wat gewoon echt waar is. Iets waardoor je je omgeving en de wereld beter begrijpt en waardoor je veel wijzer bent. En dan reageren mensen lacherig of zeggen ze dat je hem echt aan het spacen bent. Maar deze dingen zijn juist de redenen dat ik blowen zo fijn vind. Jammer dat de meeste mensen je niet echt serieus nemen omdat je niet nuchter bent want dan heb ik juist van die 'eureka-momenten'.

snabbel zei:
Hightimesz zei:
dan zeg ik altijd interessante dingen tegen mensen, die zij als domme dingen beschouwen zoals:

Dat vind ik altijd zo vervelend. Dan besef je iets wat gewoon echt waar is. Iets waardoor je je omgeving en de wereld beter begrijpt en waardoor je veel wijzer bent. En dan reageren mensen lacherig of zeggen ze dat je hem echt aan het spacen bent. Maar deze dingen zijn juist de redenen dat ik blowen zo fijn vind. Jammer dat de meeste mensen je niet echt serieus nemen omdat je niet nuchter bent want dan heb ik juist van die 'eureka-momenten'.

yup! begrijp ik compleet!
wanneer ik geblowd heb, heb ik inspiratie in alles dat ik ook kan denken..
ik zou boeken kunnen schrijven vol tekst dat andere mensen als totale onzin zouden beschrijven, terwijl het voor mij juist leerrijk, waarheid en bijzonder is

Huggybear

Belezen gebruiker
Allemaal erg herkenbaar wat er in de posts gezegd wordt. Bij mij zelf verschilt het nogal of ik in een gedachtestroom terecht kom na het blowen of niet. De ene keer is m'n hoofd lekker leeg en relaxed, maar de andere keer kan het bijna exploderen van gedachten.
En over die oneindigheid heb ik ook veel zitten nadenken. Uiteindelijk ben ik wel tot een conclusie gekomen, maar die heeft meer met de mens te maken dan oneindigheid. Kort samengevat kunnen (de meeste) mensen oneindigheid niet bevatten, dus wordt oneindigheid ontkent. Ik heb de uitwerking een keer ergens opgeschreven, dus die kan ik misschien nog wel een keer posten als er geïnteresseerden zijn :P
~Ciao

Wietje

Belezen gebruiker
snabbel zei:
Hightimesz zei:

Echt frustrerend dat! Ik heb het ook vaak, dan zeg ik iets, dat voor mij veel betekend, omdat wat ik achter de woorden bedoel, iets heel anders is dan wat mensen eruit interpreteren..

Maar langs de andere kant, als iemand wel op de zelfde 'golflengte' zit als jouw, kunnen er magische gesprekken uit voort vloeien..

Sinds ik blow, (een jaar of 2) heb ik ontzettend veel inzichten gekregen. i call it "Trippen op wiet".. de gedachten die als een sneltrein gaan enz..

Ik snap ook dat mensen paranoia worden, maar ik denk dat dit is omdat ze niet goed begrijpen wat met hun gebeurd, en dat hun de wiet hierdoor een rare uitwerking op heeft op de geest, maar swat.

OT: Ja, ik ken het, ik associeer ook altijd ontzettend lang, beginnen bij 'dit' en eindigen 100 km verderop :)
(Soms wou ik dat ik een camera op mijn gedachte kon zetten :tongueout:, zou zo cool zijn)

Voor de rest denk ik dat dit topic coffeeshop materiaal is ^^
:stoned: Peace!

Tool

Experimenterende gebruiker
Ik denk dat je het antwoord niet in de dingen om je heen moet zoeken maar juist in de mens zelf

Bovenaan