The Doors

henkie84

Bewuste gebruiker
The Doors, zal me nooit vervelen, is bij iedere gelegenheid wel geschikt eigenlijk.

Favo line:
"And I woke up this morning, and I got myself a beer!"

Marten!

Bewuste gebruiker
The Doors verdienen idd een eigen topic :tongueout:

Is trouwens ook een goeie film over ze gemaakt. Brings you right back to the sixties :grin:

Dr. Tommy

Badass junkie
The Doors zijn nog altijd 1 van mijn lievelingsbands en verdienen zeker een eigen topic :)

Before you slip into unconsciousness
I'd like to have another kiss
Another flashing chance at bliss
Another kiss, another kiss

The days are bright and filled with pain
Enclose me in your gentle rain
The time you ran was too insane
We'll meet again, we'll meet again

Oh tell me where your freedom lies
The streets are fields that never die
Deliver me from reasons why
You'd rather cry, I'd rather fly

The crystal ship is being filled
A thousand girls, a thousand thrills
A million ways to spend your time
When we get back, I'll drop a line

:hearteyes:

JoyTommy

Belezen gebruiker
DonnieDark0 zei:
Zeker weten een van mijn favoriete bands.

Die film (The Doors) met Val Kilmer vond ik trouwens ontzettend goed.

die film is idd geweldig vooral als je zelf lekker gaar bent maar niet kan slapen. .ik heb hem al ik weet niet hoe vaak al gezien.. :)

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
OMG, dit topic heb ik nog niet eens gezien! Ik ben een suuuuperfan van the doors!! Het heeft me door een rottige periode gesleept een paar jaar geleden.

LA WOMEN :hearteyes:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Re:

Dr. Tommy zei:
Before you slip into unconsciousness
I'd like to have another kiss
Another flashing chance at bliss
Another kiss, another kiss

The days are bright and filled with pain
Enclose me in your gentle rain
The time you ran was too insane
We'll meet again, we'll meet again

Oh tell me where your freedom lies
The streets are fields that never die
Deliver me from reasons why
You'd rather cry, I'd rather fly

The crystal ship is being filled
A thousand girls, a thousand thrills
A million ways to spend your time
When we get back, I'll drop a line

:hearteyes:

Dat hoorde ik vlak voordat de paddo's begonnen te werken. Was m'n eerste paddotrip :hearteyes:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Well, I just got into town about an hour ago Tutududuuuduuuuuuuuuuududududu
Took a look around, see which way the wind blow. Tuuuutuuutuuuutuuutuuduuuduuuuuuu
Where the little girls in their Hollywood bungalows .....tududududududuuu
Are you a lucky little lady in the City of Light tududududududuuu
Or just another lost angel.......

CITY OF NIGHT CITY OF NIGHT!
CITY OF NIGHT CITY OF NIGHT!!!

WOOOO, C'MON!
:grin:

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Zekers legendarisch. Het zegt toch wel veel dat ze na de dood van Jim Morrison eigenlijk niet veel meer hebben laten horen, die man is gewoon niet te vervangen, net als met bv. Kurt Cobain en Layne Staley.

Roadhouse Blues is toch wel een van mijn Doors favorieten.

nicolai

Wijs gebruiker
krieger is ook een genie.

the doors zijn natuurlijk geweldig. heb alle cd`s tientallen keren gedraaid, en zal dat zeker blijven doen. heb nu L.A. woman opstaan. is altijd lekker met het zonnetje erbij.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Ben de band pas echt gaan waarderen nadat ik de film had gezien. Niet om het drugsgebruik van Morisson uitraard, maar vooral om de teksten en muziek.
Ik denk wel mijn favo muziek tijdens een trip.

Moker

Bewuste gebruiker
the doors zijn inderdaad prachtig, maar dat goedkope aangefluit wat er nu nog onder de naam the doors word gedaan is een schande.

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Moker zei:
the doors zijn inderdaad prachtig, maar dat goedkope aangefluit wat er nu nog onder de naam the doors word gedaan is een schande.
Zoals ik eerder al zei. The Doors zonder Jim Morrison is niet echt meer The Doors.

Deranged zei:
Te overgewaardeerd om leuk te zijn.
Leg dan eens uit waarom jij ze overgewaardeerd vindt dan. Oke, toegegeven wordt er tegenwoordig muzikaal gezien misschien wel wat beters gemaakt (ik denk aan een Radiohead of Nine Inch Nails). Maar The Doors hadden hun finest moment halverwege/eind jaren 60 en destijds waren ze zeer vernieuwend. Ik denk dat ze een van de invloedrijkste bands zijn voor de ontwikkeling van het rockgenre in het bijzonder. Vergeet niet dat ze alleen al in de VS meer dan 32 miljoen albums hebben verkocht en nog steeds zijn ze populair. En als dat zelfs bij 18 jarigen van nu zo is dan moet er toch iets speciaals aan zijn.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Overgewaardeerd vind ik ook zo totaal onbelangrijk. Dat is hetzelfde als mensen die zeggen dat muziek kut is omdat het commercieel is. Als iets mooi is, is het mooi en wat andere mensen ervan vinden is totaal niet belangrijk.

dfssdfde

Badass junkie
Man_in_the_Box zei:
Oke, toegegeven wordt er tegenwoordig muzikaal gezien misschien wel wat beters gemaakt
1. Heeft er niks mee te maken
2. Leugens!!

Ik vind ze zelf héél goed, mij interesseert het niks dat er jongetjes van 14 (zoals mn neef) met een Morrison tshirt rondlopen nadat ze 1 liedje gehoord hebben, is bij Pink Floyd ook zo, maar dat maakt ze niet minder goed.

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Ivoos zei:
Man_in_the_Box zei:
Oke, toegegeven wordt er tegenwoordig muzikaal gezien misschien wel wat beters gemaakt
1. Heeft er niks mee te maken
2. Leugens!!

Ik vind ze zelf héél goed, mij interesseert het niks dat er jongetjes van 14 (zoals mn neef) met een Morrison tshirt rondlopen nadat ze 1 liedje gehoord hebben, is bij Pink Floyd ook zo, maar dat maakt ze niet minder goed.

1. Ik probeer alleen een reden te bedenken waarom iemand The Doors overgewaardeerd vindt.
2. Ik zeg ook niet dat alle muziek van tegenwoordig beter is dan The Doors, dat zou hetzelfde zijn als dat je zegt de aarde vierkant is, maar je kunt niet ontkennen dat net als zo'n beetje alles om ons heen ook de muziek zich op technisch gebied in 40 jaar tijd heeft ontwikkeld.

Maar dat neemt niet weg dat ook ík The Doors geweldig vind. Vind het ook bijzonder dat ze dus ook op de jongeren van nu nog steeds een grote impact hebben.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Man_in_the_Box zei:
Vind het ook bijzonder dat ze dus ook op de jongeren van nu nog steeds een grote impact hebben.
Is dat zo? Misschien op ons, maar zoveel jongeren die er echt goed naar luisteren zijn er denk ik niet. Misschien vinden ze de liedjes wel aardig als ze op de radio komen, maar dat ze dan ook echt op de tekst letten denk ik eigenlijk niet.

Kigh

Bewuste gebruiker
hodgepodge zei:
Man_in_the_Box zei:
Vind het ook bijzonder dat ze dus ook op de jongeren van nu nog steeds een grote impact hebben.
Is dat zo? Misschien op ons, maar zoveel jongeren die er echt goed naar luisteren zijn er denk ik niet. Misschien vinden ze de liedjes wel aardig als ze op de radio komen, maar dat ze dan ook echt op de tekst letten denk ik eigenlijk niet.

Jup, die zijn er nog.
Ik moet toegeven dat ik echt begonnen ben naar de teksten de luisteren (=ze te lezen), sinds ik me serieus met geestverruimende middelen ben gaan bezighouden.

Maar btw, the doors komen toch niet op de radio? o.O
Anders moet ik maar weer beginnen met radio luisteren :wink:.

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Kigh zei:
hodgepodge zei:
Man_in_the_Box zei:

Jup, die zijn er nog.
Ik moet toegeven dat ik echt begonnen ben naar de teksten de luisteren (=ze te lezen), sinds ik me serieus met geestverruimende middelen ben gaan bezighouden.

Maar btw, the doors komen toch niet op de radio? o.O
Anders moet ik maar weer beginnen met radio luisteren :wink:.

Die zijn er zeker nog ja. Ik ben zelf 22 en kende het al vanaf een jaar of 16, vanaf mijn 18e 19e steeds wat meer in verdiept :) Ik heb ook 2 live concerten op cd die zijn echt veel beter/leuker dan al die ingekorte versies.

Je hoort ze ook zeker wel op de radio Luister naar Arrow, 103.7 FM dacht ik? Daar hoor je ook nog wel eens AC/DC en zelfs wel eens een nummer van Joy Division voorbij horen komen.

Ensenata

Experimenterende gebruiker
hodgepodge zei:
Man_in_the_Box zei:

Ik ben 18 en luister al 3 jaar The Doors, maar tegenwoordig luister ik niet meer omdat ik het TEVEEL heb geluisterd dus nu luister ik die stijl muziek maar dan van bands waar (bijna) niemand ooit van gehoord heeft, ook uit die tijd natuurlijk. :grin:

nicolai

Wijs gebruiker
Ensenata zei:
hodgepodge zei:
Man_in_the_Box zei:

Ik ben 18 en luister al 3 jaar The Doors, maar tegenwoordig luister ik niet meer omdat ik het TEVEEL heb geluisterd dus nu luister ik die stijl muziek maar dan van bands waar (bijna) niemand ooit van gehoord heeft, ook uit die tijd natuurlijk. :grin:
noem eens een paar band namen dan...ik ken namelijk ook heel veel onbekendere bands uit die tijd.

Ensenata

Experimenterende gebruiker
nicolai zei:
noem eens een paar band namen dan...ik ken namelijk ook heel veel onbekendere bands uit die tijd.

Mijn favorieten zijn:

Gong*
Comus
Caravan*
Soft Machine*
Kevin Ayers*
Hatfield & the North*
13th Floor Elevators
(* zijn ongeveer met dezelfde mensen :rolleyes: )

En The Residents en Rock In Opposition (Henry Cow & Art Bears vooral) vind ik ook erg goed. :grin:

Heb je ook welleens het album van Centipede geluisterd? Een big-band van 50+ mensen samengesteld door Keith Tippit.

Bovenaan