Thee van hawaiiaanse paddo

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
heb een vraag omtrent het maken van thee van de hawaiianse paddestoel
ik heb gelezen dat men van de hawaiiaanse paddo beter geen thee kan maken, omdat deze paddo psilocin bevat
psilocin zou namelijk zijn werking verliezen bij hoge temperaturen?
de mexicaanse daarentegen (met psylocibine) zou hier wel tegen bestand zijn...
weet iemand of dit klopt, zou het namelijk spijtig vinden moest ik geen thee kunnen maken van de hawaiiaanse, vind ze nogal vies om op te eten :(

Bal0n

Badass junkie
laat ik hier nou een leuk boekje over hebben :)

P. cubensis .63% psilocybin .60% psilocin .025% baeocystin
P. cyanescens .85% psilocybin .36% psilocin .03% baeocystin

Beide paddestoelen bevatten dus dezelfde alkaloïden, alleen in andere proporties. Dus thee zetten zou voor beide slecht zijn. Ik denk overigens dat het heel erg meevalt hoe veel alkaloïden er worden afgebroken, maar voor de zekerheid kan je het water opkoken, citroenzuur erbij doen en dan even laten afkoelen. En dan pas de paddo's erbij te doen om te laten trekken (wel in stukjes snijden).

Succes :)

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
denk ook niet dat er veel alkaloïden worden afgebroken, ik maak altijd thee van mijn paddestoelen en werkt altijd perfect...
maar ik denk dat ik ze nu toch maar eens gewoon ga opeten, zal wel niet zo erg zijn, en dan ben ik ook zeker dat ik alle werkzame stoffen binnen heb...
thx anyway

JJJ

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
laat ik hier nou een leuk boekje over hebben :)

P. cubensis .63% psilocybin .60% psilocin .025% baeocystin
P. cyanescens .85% psilocybin .36% psilocin .03% baeocystin

Beide paddestoelen bevatten dus dezelfde alkaloïden, alleen in andere proporties. Dus thee zetten zou voor beide slecht zijn. Ik denk overigens dat het heel erg meevalt hoe veel alkaloïden er worden afgebroken, maar voor de zekerheid kan je het water opkoken, citroenzuur erbij doen en dan even laten afkoelen. En dan pas de paddo's erbij te doen om te laten trekken (wel in stukjes snijden).

Succes :)
Mee eens, alleen P(silocybe) cyanescens (blauwwordend kaalkopje) is geen hawaiiaanse, dat is geen psilocybe maar panaeolus. Denk dat hawaiiaanse ook iets sterker is dan de percentages die je hier noemt, maarja omdat het allebei met een P begint weet ik het ook niet zeker.

Bal0n

Badass junkie
Panaeolus is de hawaiiaanse? Even boekje pakken voor die percentages :). (goed boek trouwens: Psilocybin Mushrooms of the World).

Oh, kennelijk toch niet zo goed, want de panaeolus staat er niet in. De Liberty Cap (P. semilanceata) en het Hollandse Kaalkopje (P. azurescens) staan er wel in.

EDIT: Ho, ik ben even in de war, is P. azurescens nu het Hollandse kaalkopje?

fun

Bewuste gebruiker
Psylocibin word toch door het lichaam omgezet naar psylocin, en dat is de enige stof waardoor je gaat trippen?

Dus in feite is het hetzelfde, maar je zult wel wat psylocibin in je lichaam kwijtraken, dus waarschijnlijk zijn de stoeltjes met meer psylocin erin potenter?

Bal0n

Badass junkie
Geen idee of Psilocybine ook psychoactief is, het bereikt immers nooit de hersenen. Maar er zitten nog meer alkaloïden in die een mind-altering eigenschap hebben :).

Freaky high

Bewuste gebruiker
ik vind paddos niet vies om te eten, heb alleen nog maar maxicaanse gedaan. is er dan een verschil in smaakn tusn maxicaanse en hawaaiaanse?

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Bal0n zei:
Panaeolus is de hawaiiaanse? Even boekje pakken voor die percentages :). (goed boek trouwens: Psilocybin Mushrooms of the World).

Oh, kennelijk toch niet zo goed, want de panaeolus staat er niet in. De Liberty Cap (P. semilanceata) en het Hollandse Kaalkopje (P. azurescens) staan er wel in.

Misschien staat Panaleolus er in onder een andere naam? Dit vond ik in Alles over paddo's van Arno Adelaars:
Panaeolus cyanescens / Copelandia cyanescens / Copelandia papilionacea -> de Hawaiaanse of de Balinese

De Psilocybe azurescens wordt niet beschreven als kaalkopje maar er staat wel dat hij in Nederland groeit.

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
Freaky high zei:
ahn ok :mrgreen: de mexicaanse hebben bijna geen smaak vind ik. naar wat smaken de hawaiaanse? kan je het uitlegn?
pff nee zou niet weten hoe, het lijkt eigenlijk niet op iets wat we eten of drinken dus weet niet met wat ik het zou moeten vergelijken...
maar ze smaken gewoon ongelooflijk vies :kots: (vind ik toch)
maar dat heb ik er toch wel voor over :grin:

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Bal0n zei:

Psilocybe semilanceata is volgens mij gewoon *ons* kaalkopje.

Bovenaan