Thee

Frisian User

Belezen gebruiker
Ik kan deze week waarschijnlijk m'n kweeksetje oogsten, en daarna ga ik ze drogen

nu wil ik ze aankomend weekend met m'n kameraden nemen maar nu wil ik er thee van zetten.

Ik heb alleen 1 probleem... geen weegschaal :(

iemand een idee hoe ik een thermoskan thee kan maken waar we allemaal flink van de kaart van raken ? (wel ervaren gebruiker uiteraard :wink:)

Melanie1

Belezen gebruiker
je kan een weegschaal kopen?

ik weet niet of je een maatbeker hebt.. Maar als je 30 gram wilt kan je 30 gram suiker afmeten in een maatbeker en vervolgens via een of ander slim systeempje wegen.

TrippyShit

Badass junkie
Ik ben slecht in die shit, wiskunde was nooit mn sterkste punt ik moest het van mn talen hebben :P MAAR hoe kan je in een maatbeker, die op cl/liters gaat, nou in grammen afmeten?

Sla ik hier volledig de plank mis of wat? :P

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Als je nou met 4 mensen wilt trippen dan kan je 3 a 4 bakjes laten trekken in een liter water of 2 liter.
Dan neem je ieder toch een kwart van de thee?

Of begrijp ik het nou verkeerd? :P

Escoban

Bewuste gebruiker
Je kan natuurlijk een weegschaal improviseren. Pak een pen en een liniaal en kijk dan hoeveel paddos je nodig hebt om het in evenwicht te krijgen met iets van een bepaald gewicht (pakje shag ofzo).

shokora

Wijs gebruiker
TrippyShit zei:
Ik ben slecht in die shit, wiskunde was nooit mn sterkste punt ik moest het van mn talen hebben :P MAAR hoe kan je in een maatbeker, die op cl/liters gaat, nou in grammen afmeten?

Sla ik hier volledig de plank mis of wat? :P

Je vult de maatbeker met een bepaalde hoeveelheid stof waarvan je de dichtheid weet, zodat je zonder weegschaal toch een bepaald gewicht kunt maken. Als je dan een weegschaal achtige hefboom maakt kun je het wel afwegen. Maar dat lijkt me verre van ideaal :P

Koop gewoon een weegschaal O.O' Iedereen die serieus met drugs bezig is en het ook zelf wil maken/growen/godweetwat moet imho zeker een (redelijk nauwkeurige) weegschaal hebben.

Frisian User

Belezen gebruiker
hmm, ok bedankt voor de reacties :) ik ben echt geen reken wonder
maar als ik ze droog, hoeveel gram is dan 1 portie (normale shop portie's) ?
was toch iets van 90% vocht ?
dus ff rekenen :|... 30gram is een shop portie

dus 30:100x90=27

30-27=3 gram gedroogd

klopt dit ?

Frisian User

Belezen gebruiker
shokora zei:
http://www.shroomery.org/6257/Magic-Mushroom-Dosage-Calculator

Leuk tooltje om je dosis mee te berekenen :)

Super (Y) daar heb ik wat aan, bedankt man :grin:

m'n setje staat nu 10/11 dagen en er zijn al een paar paddestoelen te bekennen (al redelijk groot) :hearteyes: denk dat ik ze voor het weekend kan plukken :grin: plaats wel een foto update :wink:

Frisian User

Belezen gebruiker
Ok, nog een klein vraagje over de thee :)

op wat voor temperatuur moet ik dit dan doen ?
ik denk niet dat m'n paddo's echt droog genoeg zijn voor zaterdag... kan ik dus ook deels verse gebruiken ?

Escoban

Bewuste gebruiker
Het zou niet uit moeten maken of ze vers of droog zijn (behalve misschien hoe lang je ze moet koken).

Mijn thee recept (nou, niet de mijne. Maar degene die ik altijd gebruik):

- Snij je paddos in kleine stukjes
- Stop ze allemaal in een pan met X aantal water (ik gooi er zelf altijd een kop water in voor elke persoon en nog een kop extra in verband met de verdamping van het water)
- Gooi er een paar theezakjes en wat honing bij voor de smaak.
- Zet de paddos nu op hoog vuur totdat je ziet dat het nog net niet aan het koken is.
- Draai het vuur voor de helft terug en laat het nog 20-30 minuten pruttelen.
- Haal de paddos uit de thee, en doe hiermee wat je wilt. Op dit punt bevatten ze geen of op zijn meest, vrijwel geen nuttige stoffen meer. Dus op de muur plakken is waarschijnlijk het leukste wat je er mee kan doen.
- Verdeel de thee over X aantal koppen
- Enjoy

Vergeet niet af en toe door de thee heen te roeren tijdens het hele proces.

Frisian User

Belezen gebruiker
En de kans is groot dat ik met thee goed kan trippen ?

Ik heb een keer amazonian XTC gehaald en dat in de staafmixer gedaan, toen door de cupasoup gedaan en daarna nog net geen kokend water bij gegoten, helaas heb ik er toen vrij weinig van gemerkt, op het laatst nog een joint gerookt en toen voelde ik een héél licht paddo effect

Die paddo's waren toen trouwens 2 weken overdatum (volgens de verpakking)
Weet niet of dat het ook mee uit te staan had ?
de set en setting was toen wel super

en nu met m'n eigen gekweekte wil ik wel dat alles supergoed gaat :wink:

Escoban

Bewuste gebruiker
Ik denk dat dat eerder lag aan het feit dat ze twee weken overdatum waren. Ik weet niet hoe ruim de houdbaarheids datum van paddos is genomen (ik heb het nooit uit willen proberen :P). Maar twee weken lijkt me toch wel erg lang.

Bij mij zijn mijn trips na het drinken van thee net zo intens als de trip die ik krijg van het eten van rauwe paddos. Als ik thee heb gedronken kicken de paddos alleen eerder in (zo'n 30-45 minuten eerder).

shokora

Wijs gebruiker
30-45 minuten eerder? o_O Hoe lang moet je dan normaal wachten voor de effecten beginnen? Je hebt hopelijk wel een nuchtere maag, anders zou ik dat toch eens proberen. Bij mij begint het meestal sowieso na een minuutje of 40 (eten) en na een minuutje of 20 met een thee.

Thee zetten werkt redelijk goed, wat je ook eens zou kunnen proberen is een omelet met paddo's bakken :grin: Laatste 2x met 3 mensen een ommelet gebakken (4g gedroogde paddo's, kaas, paar eieren) en dat werkte super goed. Dan ben je ook gelijk van dat honger gevoel af dat je krijgt omdat je de hele dag niet gegeten hebt :P

Escoban

Bewuste gebruiker
shokora zei:
30-45 minuten eerder? o_O Hoe lang moet je dan normaal wachten voor de effecten beginnen? Je hebt hopelijk wel een nuchtere maag, anders zou ik dat toch eens proberen. Bij mij begint het meestal sowieso na een minuutje of 40 (eten) en na een minuutje of 20 met een thee.

Thee zetten werkt redelijk goed, wat je ook eens zou kunnen proberen is een omelet met paddo's bakken :grin: Laatste 2x met 3 mensen een ommelet gebakken (4g gedroogde paddo's, kaas, paar eieren) en dat werkte super goed. Dan ben je ook gelijk van dat honger gevoel af dat je krijgt omdat je de hele dag niet gegeten hebt :P

Bij mij komen de eerste effecten na het eten van paddos op na 45-60 minuten. Bij het drinken van thee meestal na 15 minuten.

EDIT: En meestal zit er zeker 5 uur tussen het moment dat ik de paddos eet en me laatste maaltijd.

Frisian User

Belezen gebruiker
shokora zei:

Een omelet maken lijkt me ook wel wat :) :sunglasses:

Kun je de paddo's gelijk met je ei in de pan gooien of die er beter later in dumpen ? (ivm hitte van koekenpan)

shokora

Wijs gebruiker
Wij gooien gewoon de eieren samen met de kaas en paddo's tegelijk in de pan (eerst even door elkaar roeren). Ik vroeg me eerst ook af of het misschien psilocybine zou vernietigen door de hitte, maar na een experiment bleek dat je er toch behoorlijk van ging trippen dus het zal wel meevallen.

Bovenaan