Theorie XTC slikken

MIA-1985

Wijs gebruiker
Is er een theorie over het wel dan niet slikken van xtc in gruisvorm/brokjes/stukjes en bijv. 1 hele pil of een halve?

Dus stel ik heb een pil van laten we zeggen 150mg MDMA die ik normaal door de helft in één keer zal droppen. Of ik pak de helft van deze pil en die vergruis ik of ik maar er stukjes van en die neem ik vervolgens.
Is er volgens jullie een verschil in de uitwerking qua inslaan/duur etc. ?

Karhu

Wijs gebruiker
Oppervlakte vergroot, dus ik zou zeggen dat poeder sneller opgenomen zou worden. Is ook de reden dat het gezonder is om te kauwen op je eten, verteerd het beter/sneller.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Tripper zei:
Natuurlijk is de uitwerking sneller en iets heftiger van een gecrushte pil

Ik ben ook van mening dat een zachte pil eerder inslaat dan een harde, maar er zijn ook mensen die dit bestrijden. Die zeggen dat het niet uitmaakt i.v.m. je maagzuur, die het toch wel kaopt krijgt en het inslaan opzich niet significant verschil zou uitmaken.
Toch heb ik wel eens harde pillen gehad waarbij de inwerktijd toch zeker 90min. was. En die ik momenteel heb zitten zo tussen de 45-60min.

luchtigtoetje

Badass junkie
Fresh zei:
Tripper zei:
Natuurlijk is de uitwerking sneller en iets heftiger van een gecrushte pil

Ik ben ook van mening dat een zachte pil eerder inslaat dan een harde, maar er zijn ook mensen die dit bestrijden. Die zeggen dat het niet uitmaakt i.v.m. je maagzuur, die het toch wel kaopt krijgt en het inslaan opzich niet significant verschil zou uitmaken.
Toch heb ik wel eens harde pillen gehad waarbij de inwerktijd toch zeker 90min. was. En die ik momenteel heb zitten zo tussen de 45-60min.

maar ik denk dat het ook heel erg ligt aan de stoffen die naast de mdma erbij zitten. En met welke chemicaliën het gemaakt is enzo

Oom Klaas

Badass junkie
Xeloc zei:
Oppervlakte vergroot, dus ik zou zeggen dat poeder sneller opgenomen zou worden. Is ook de reden dat het gezonder is om te kauwen op je eten, verteerd het beter/sneller.

Kauwen heeft dan ook weer aardig wat te maken met enzymen van je slijm en dergelijke.

@TS: Het verpoederen zal de inslag met een minuut of 5 verkorten, veel meer moet je er echt niet van verwachten.

yxes

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
Xeloc zei:

Kauwen heeft dan ook weer aardig wat te maken met enzymen van je slijm en dergelijke.

@TS: Het verpoederen zal de inslag met een minuut of 5 verkorten, veel meer moet je er echt niet van verwachten.

bij het kouwen worden alleen koolhydraten alvast aangepakt verder niks zo ver ik weet

MDMA wordt meestal in de vorm van een pil geslikt. In de XTC pil zit dan ook een bindmiddel om het geheel compacter te maken. Er is ook MDMA in poedervorm en dat wordt dan gesnoven, of in een vloeitje gebonden en vervolgens geslikt. De pil of het poeder worden opgelost in de maag. Daar worden de MDMA moleculen voor een klein deel opgenomen in het bloed. MDMA is een zwakke base en daarom kan het een H+ ion opnemen. De sappen in de maag waar het in terecht komt zijn heel zuur. Er is daar een PH = 3 en daarom wordt er daar een H+ ion aan het N-atoom van het MDMA molecuul gekoppeld. Het meeste MDMA wordt in de dunne darm opgenomen. Als de MDMA dan in het bloed is opgenomen komt het langs de lever. Daar wordt het voor een deel afgebroken.
Daarna gaat MDMA via het hart naar de hersenen. In de hersenen zit een soort filtersysteem. Als het middel daardoor heen is, merkt de persoon pas die MDMA heeft geslikt dat er wat gebeurt.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Volgens mij heb je dan minder nodig en werkt het een stuk sneller?

EDIT: @ Intoxication dat is niet persé de handigheid waarom xtc in pillen gemaakt wordt hoor :wink:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Fresh zei:
Ik ben ook van mening dat een zachte pil eerder inslaat dan een harde,

Een zachte pil ? :rolleyes:

De opnamesnelheid hangt ook af van andere factoren, je maaginhoud op dat moment, enz. Het verschilt ook nog eens van persoon tot persoon.

DDeeJay

Belezen gebruiker
Sublimo zei:
Fresh zei:
Ik ben ook van mening dat een zachte pil eerder inslaat dan een harde,

Een zachte pil ? :rolleyes:

De opnamesnelheid hangt ook af van andere factoren, je maaginhoud op dat moment, enz. Het verschilt ook nog eens van persoon tot persoon.

maar we hebben het over dezelfste persoon met dezelfste status op dat moment

samengevat identiek hetzelfste dus

Fretzel

Experimenterende gebruiker
Xeloc zei:

Conclussie kauw je xtc voordat je het door slikt :rolleyes:
Maar het klopt wel maar niet kauwen op je pil natuurlijk gaan je tanden erg hard van achteruit.

weer ff OT.

Probeer maar is een pil te vergruizen neem daar 1/3 á een 1/4 van en neem dat is. De inslag is dan best wel hevig en van iets minder korte duur dan normaal. Maar dat is allemaal vrij relatief.

Fretzel zei:
Maar het klopt wel maar niet kauwen op je pil natuurlijk gaan je tanden erg hard van achteruit.
Heerlijke zin haha, maar goed is het niet zo dat tegen de tijd dat je lichaam alles opgenomen wordt, de tablet allang niet meer in een brokvorm in je lichaam zit? :rolleyes:

Fretzel zei:
Probeer maar is een pil te vergruizen neem daar 1/3 á een 1/4 van en neem dat is. De inslag is dan best wel hevig en van iets minder korte duur dan normaal. Maar dat is allemaal vrij relatief.

Ik denk dat je je dit inbeeld, ik kan me niet voorstellen dat een klein beetje van een pil harder inslaat als een complete pil? :confused:

Fretzel

sjaakdekker zei:
Fretzel zei:
Heerlijke zin haha, maar goed is het niet zo dat tegen de tijd dat je lichaam alles opgenomen wordt, de tablet allang niet meer in een brokvorm in je lichaam zit? :rolleyes:

Fretzel zei:

Ik denk dat je je dit inbeeld, ik kan me niet voorstellen dat een klein beetje van een pil harder inslaat als een complete pil? :confused:

Naja inbeelding sugereert naar wanen. Ik kan je helaas niet vertellen of ik aan wanen leid.

Maar ik kan je wel de gedachtegang erachter vertellen. Een pil is een "massieve" vorm waarbij de pil minder snel word opgenomen en de afgifte wat meer stabiel is en als je de pil vergruist is het in een poeder vorm waarbij de dunnedarm het sneller kan opnemen dan een pil. Omdat het het oppervlak uit is gespreid.

Conclussie: Kleine deeltjes worden sneller opgenomen dan een groot stuk.

Helaas kan ik dit niet wetenschappelijk onderbouwen maar het klinkt meer dan logisch en vanuit eigen ervaring kan ik dit voor mezelf wel aardig verifiëren en uit gesprekken met vrienden.

Wesleyyy

Newbie
Zelf werk ik het liefst met halfjes. Maar ook omdat ik het pas een keer eerder gebruikt heb. Ben dus nog wat voorzichtig. Maar toch wil ik wel het beste er uit kunnen halen, sommige vertellen me dat ik daarvoor beter gewoon een hele kan droppen. Wat denken jullie daarvan?

MIA-1985

Wijs gebruiker
Wesleyyy zei:
Zelf werk ik het liefst met halfjes. Maar ook omdat ik het pas een keer eerder gebruikt heb. Ben dus nog wat voorzichtig. Maar toch wil ik wel het beste er uit kunnen halen, sommige vertellen me dat ik daarvoor beter gewoon een hele kan droppen. Wat denken jullie daarvan?

Hele kan, maar zou ik niet doen. Zeker niet als ze boven de 150mg zijn.
Gebruik je regelmatiger en zijn ze minder sterk, dan zou het kunnen :wink:
Maar moet / verstandig om te weten hoeveel en wat erin zit.

megatrippie

Belezen gebruiker
Het liefste gebruik ik gewoon kristallen (het poeder waar hier eerder over gesproken is ben ik nog nooit tegengekomen en zou ik ook niet zo 123 vertrouwen.) bij kristallen heb je altijd een constante kwaliteit en kan je op de mg nauwkeurig doseren. Na het droppen altijd inslaan binnen een uur. zelfs na het nuttigen van een fatsoenlijk maal :grin:. op de nuchtere maag wel eens na 20 minuten.

langeman

Bewuste gebruiker
Kristallen worden verwerkt in pillen. Als je goeie hebt komt dat dus op hetzelfde neer. Tenminste als je heilig gelooft in de betere werking zal het natuurlijk ook beter werken, maar bij een blinde proef onder gelijke omstandigheden zul je gaan verschil merken met pillen.

Hetzelfde principe is van toepassing op een vaste of verkruimelde pil. Het is net iets sneller opgelost dat klopt, maar dat verschil is verwaarloosbaar.

megatrippie

Belezen gebruiker
langeman zei:
Kristallen worden verwerkt in pillen. Als je goeie hebt komt dat dus op hetzelfde neer. Tenminste als je heilig gelooft in de betere werking zal het natuurlijk ook beter werken, maar bij een blinde proef onder gelijke omstandigheden zul je gaan verschil merken met pillen.

Hetzelfde principe is van toepassing op een vaste of verkruimelde pil. Het is net iets sneller opgelost dat klopt, maar dat verschil is verwaarloosbaar.

KLopt. Alleen zal je het bij een pil moeten doen met de hoeveelheid die er in zit en halfjes of kwartjes moeten slikken om ongeveer de gewenste hoeveelheid te kunnen slikken bij kristallen weeg je gewoon af wat je wil hebben en stopt dat in een capsule oid en je hebt exact wat je wil hebben.

SpeedyGonzalis

Ik zou nooit een pil kauwen of een gechrushde pil nemen, dan krijg je zo'n chemische klote smaak ik je bek..

Bovenaan