thuissituatie en wiet etc

Hallo mensen,

Ik ben bang dat we in huis een serieus probleem hebben.

Ik en mijn vriendin rookte af en toe is een jointje om ons te ontspannen ed. We hadden plannen gemaakt om te gaan samenwonen en haar moeder werd in die periode erg ziek.

We zijn gaan samenwonen en 3 a 4 maand is de moeder overleden. We hebben toen ons toevlucht in wiet gezocht en dat was op het begin te doen. Nu 2 jaar verder zitten we nog steeds op hetzelfde punt. Ze heeft niks thuis en voeld zich eenzaam, (uit huis gegaan en moeder kwijt) we roken direct een jointje als ik thuis kom en maken wat gezeur omdat ze de hele dag stil heeft gezeten en komen dan eindelijk weer bij elkaar en maken wat lol. Dag in dag uit. Nu wil ik en zij graag verder met ons leven maar we weten totaal niet waar we moeten beginnen. Ze heeft nog steeds veel verdriet.

Heeft dit ook iets te maken met ons wiet gebruik? Elke dag 3 a 4 jointjes door de weeks en in het weekend soms nog wel gekker!
We willlen graag richting een normaal gezin met kinderen, alleen hebben we het gevoel dat we daar nog niet sterk genoeg voor zijn.

Sorry voor het niet helemaal duidelijk verhaal, heb dit even snel in mijn pauze geschrevven.

Mvg

Ik merk bij mezelf wel dat ik heel onproductief wordt zodra ik ga blowen. Misschien is het een goed idee om doordeweeks niet meer te blowen? Dan kan je in het weekend nog wel van een jointje genieten maar ben je niet de hele week stoned :)

Ik heb zelf ook lang dagelijks geblowd, en veel thuis gezeten (vertraging bij het afstuderen, wachten op het volgende verdedigingmoment) en ben nu 2 weken bezig met het "alleen in het weekend blowen" plan en merk wel dat ik doordeweeks nu veel productiever ben :) Vooral als je de hele dag thuis zit is het heel makkelijk om naar wiet te grijpen om de tijd te doden. uit je post maak ik uit dat je vriendin geen werk heeft? Misschien is dat iets om mee te beginnen, dan heeft ze wat meer structuur in de week en krijgt ze weer een vast ritme. Bovendien hoef je je dan ook niet zo schuldig te voelen als je een keertje blowt :wink:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Vervelend zeg. Wiet kan het gevoel geven dat de zware emoties en problemen wat verlicht worden. Echter los je daar niets mee op maar je stelt de emoties uit naar een later moment. Zolang ze dus veel blijft blowen zal ze er moeite mee houden om het verlies volledig te verwerken. Het beste is dus echt wel om een paar maanden niet meer te blowen (en ook niet veel te gaan drinken daardoor!) en de rust te pakken. Je kunt het beste samen met haar een poosje volledig stoppen, dat maakt het voor haar een stuk makkelijker.

Verder heeft ze echt een dagelijkse bezigheid nodig. Als je alleen bent en je doet de hele dag niets ligt de aandacht continue bij het negatieve. Laat haar werk zoeken of als dat niet lukt een hobby gaan beoefenen / sporten, iets waarmee ze bezig kan zijn. Als je je aandacht ergens voor nodig hebt kun je er veel makkelijker mee omgaan. Vooral stoppen met blowen gaat nooit lukken als ze thuis blijft zitten en niets doet.

Heel veel sterkte ermee en houd ons op de hoogte! Je kunt hier altijd terecht voor vragen/advies! :)

Bovenaan